ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τρίτη 12 Μαρτίου 2019

Η ΑΠΟΛΥΤΗ ΞΕΦΤΙΛΑ: ΘΕΛΟΥΝ ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ ΑΓΑΛΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΚΟΠΙΑΝΟΥΣ ;;;

ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΓΛΥΠΤΗ Κ.ΒΑΡΩΤΣΟ Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΕ ΝΑ ΣΤΕΙΛΟΥΝ ΤΟΝ "ΔΡΟΜΕΑ" ΣΤΑ ΣΚΟΠΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΣΚΟΠΙΑΝΟΙ ΝΑ ΜΑΣ ΣΤΕΙΛΟΥΝ ΕΝΑ ΑΓΑΛΜΑ...ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ !!!
Διαψεύδει το υπουργείο Πολιτισμού και οι Σκοπιανοί. Εμβρόντητος από την διάψευση δηλώνει ο γλύπτης !!!



Ο γλύπτης Κώστας Βαρώτσος κατήγγειλε ότι η υπουργός Πολιτισμού Μυρσίνη Ζορμπά του πρότεινε να μεταφερθεί στα Σκόπια ο «Δρομέας», ένα από τα εμβληματικά καλλιτεχνικά δημιουργήματα που κοσμούν την πόλη της Αθήνας!

Και παρά το γεγονός ότι ο δημιουργός του γλυπτού επιβεβαιώνει ότι πίσω από τη φωτιά που άναψε τη φημολογία για πιθανή μεταφορά του δρομέα από την Αθήνα στα Σκόπια υπάρχει καπνός, η υπουργός Πολιτισμού διαψεύδει με δήλωσή της ότι εισηγήθηκε στον διάσημο γλύπτη να αποδεχθεί τη μεταφορά του «Δρομέα» στα Σκόπια. Το ίδιο έπραξαν και οι σκοπιανές Αρχές.

Η υπουργός Πολιτισμού Μυρσίνη Ζορμπά επιβεβαιώνει ότι συναντήθηκε με τον γλύπτη Κώστα Βαρώτσο την Παρασκευή, υποστηρίζει όμως ότι μεταξύ των θεμάτων που συζητήθηκαν δεν ήταν η πιθανότητα μεταφοράς του Δρομέα στα Σκόπια, στο πλαίσιο μιας πιθανής ανταλλαγής αγαλμάτων με τους Σκοπιανούς, προφανώς σε συνέχεια της Συμφωνίας των Πρεσπών.

Ο Κώστας Βαρώτσος, μιλώντας στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο δήλωσε ότι σε συνάντησή του με την υπουργό, την περασμένη Παρασκευή, «η κυρία Ζορμπά έθεσε στη συζήτηση την ιδέα για τη μεταφορά του Δρομέα στα Σκόπια.

Της απάντησα ότι ο Δρομέας δεν μπορεί να φύγει από την Αθήνα, για πολλούς λόγους.

'Αλλωστε, αν και το γλυπτό ανήκει στον δήμο Αθηναίων εγώ έχω τα πνευματικά δικαιώματα. Και δεν είναι μόνο αυτός ο λόγος. Η υπουργός διαψεύδει την πρόταση που μου έκανε».

Για το θέμα η υπουργός Πολιτισμού Μυρσίνη Ζορμπά δηλώνει στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων:

«Καμία πρόταση δεν υπάρχει για τη μεταφορά του Δρομέα, είναι κάτι χωρίς βάση. 'Αλλωστε το γλυπτό ανήκει στον Δήμο Αθηναίων. Στο πλαίσιο μιας γενικής συζήτησης με σημαντικούς Έλληνες καλλιτέχνες, ανάμεσά τους και με τον κ. Κ. Βαρώτσο, κουβεντιάστηκαν και σχολιάστηκαν πολλά, ωστόσο τέτοια πρόταση όχι.

Οι προτεραιότητές μου είναι άλλες, εξάλλου τυχόν ανταλλαγές μνημείων ή αλλαγές ταμπελών ανήκουν στις αρμοδιότητες άλλων υπουργείων. Λυπάμαι για το θόρυβο και τον ηθικό πανικό που ορισμένοι έσπευσαν να επιδείξουν».

«Έχω μια ιδέα», είπε η κυρία Ζορμπά στον γλύπτη θέλοντας να του παρουσιάσει την αδιανόητη πρότασή της, όπως αποκαλύπτει ο ίδιος σε συνέντευξή του στο liberal.gr.

Όπως λέει ο κύριος Βαρώτσος έμεινε εμβρόντητος, μια φορά που άκουσε την «ιδέα» της υπουργού και άλλη μία όταν η ίδια διέψευσε την πρότασή της, βγάζοντάς τον περίπου... τρελό!

«Ζήτησε ένα ραντεβού μαζί μου την περασμένη Παρασκευή. Στις 7.30 το απόγευμα. Μάλιστα πήγα νωρίτερα γιατί μπερδεύτηκε και νόμιζα πως ήταν στις 7. Στη συνάντηση πριν από εμένα ήταν τα παιδιά της Μπιενάλε μέσα. Η κ. Ζορμπά μόλις κάθισα μου είπε: «Έχω μια ιδέα». Τη ρώτησα ποια ήταν αυτή η ιδέα νομίζοντας πως θα μου μιλήσει για το Μουσείο, για τα προβλήματα που υπάρχουν στο χώρο το δικό μας.

Όμως η υπουργός αμέσως μετά μου λέει «τι θα έλεγες να μεταφέρουμε το Δρομέα στα Σκόπια και να μας στείλουν αυτοί έναν Μεγαλέξανδρο εδώ;». Λέω δεν κατάλαβα, μπορείτε να μου επαναλάβετε την πρότασή σας; Είναι δυνατόν να λέτε κάτι τέτοιο;» είπε ο κ. Βαρώτσος.

«Μου απάντησε ότι «ναι σκεφτόμαστε εδώ να στείλουμε το Δρομέα στα Σκόπια». Στη συνέχεια μου είπε ότι είναι πολύ ωραία πόλη τα Σκόπια και αν πάτε θα σας αρέσουν πολύ. Εγώ άρχισα να εκνευρίζομαι. Κάποια στιγμή της είπα δεν είναι δυνατόν να συζητάμε κάτι τέτοιο. Συγκεκριμένα, της απάντησα «Μένω εμβρόντητος». Συνέχισε όμως λέγοντας μου να το σκεφτώ και να δούμε πως μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο» συμπλήρωσε ο κ. Βαρώτσος

«Στην αρχή ακούστηκε πως δεν ήμουν καν εκεί, ότι δεν πήγα στο υπουργείο. Μου είπαν κάποιοι δημοσιογράφοι ότι αμφισβητείται και η παρουσία μου. Ευτυχώς έτυχε να είναι εκεί τα παιδιά της Μπιενάλε της Βενετίας, οι καλλιτέχνες που τους χαιρέτησα. Μην τρελαθούμε.

Πραγματικά κάποια στιγμή θα αναρωτιόμουν αν ήμουν εκεί. Δεν μπορώ να καταλάβω το λόγο που το έκανε που διέψευσε. Αυτό είναι χειρότερο και από την ίδια την πρόταση. Τα πράγματα με αυτή τη διάψευση σοβαρεύουν. Υπάρχει πρόβλημα ηθικό, αξιοπρέπειας. Δεν ξέρω τι να πω πραγματικά» κατέληξε ο γνωστός γλύπτης.

Διαψεύδει η κυβέρνηση Ζάεφ τα περί ανταλλαγής αγαλμάτων

Με δήλωση που μοίρασε στον τύπο ο κυβερνητικός εκπρόσωπος της κυβέρνησης Ζάεφ, κ. Μποσνιακόφσκι, ξεκαθαρίζεται ότι "στο πλαίσιο της Συμφωνίας των Πρεσπών τα αγάλματα τα οποία εκπροσωπούν περιόδους της ελληνικής ιστορίας της περιοχής θα επισημανθούν ως τέτοια. Δεν υπάρχει όμως καμία άλλη κυβερνητική πρωτοβουλία σχετικά με αυτό το ζήτημα. Είμαστε πάντα αφιερωμένοι στο έργο της απόλυτης εφαρμογής της Συμφωνίας".

Τώρα για το αν πρόκειται για ουσιαστική διάψευση ή απλώς για πέταγμα της μπάλας στην εξέδρα θα το δείξει ο χρόνος.

Ποιος είναι ο «Δρομέας»

Η κατασκευή του «Δρομέα» ήταν ένα πολύπλοκο εγχείρημα, που επέτρεπε να αφήσει στο ανθρωπόμορφο γλυπτό να διατηρήσει, παρά τον όγκο και το βάρος των υλικών του, την αμεσότητα και τη «γραμμή» ενός σκαριφήματος.

Ο Κώστας Βαρώτσος το πέτυχε αυτό ακολουθώντας την ίδια τεχνική που είχε χρησιμοποιήσει για πρώτη φορά στον «Ποιητή» της Κύπρου (1983).

Το υπερισχύον, σχεδόν αποκλειστικό υλικό του είναι το γυαλί, το οποίο είναι και το εμφανές. Τα κομμάτια γυαλιού, τοποθετημένα σε αλλεπάλληλες στρώσεις, προσδίδουν στη σύνθεσή τους περίγραμμα ασαφές, που παραπέμπει στα ελεύθερα σχέδια με μολύβι ή μελάνι. Σε ό,τι αφορά την υλοποίησή τους, τα πράγματα είναι πολύ πιο σύνθετα. Απαιτείται λεπτομερής αρχιτεκτονικός σχεδιασμός και στατική μελέτη.

Ο «Δρομέας», έχοντας κατασκευαστεί για να παραμείνει λίγο διάστημα στην Ομόνοια, δεν είχε δομηθεί με τις κατάλληλες προϋποθέσεις για να διαρκέσει στο χρόνο. Μετά από κάποια χρόνια, άρχισαν να παρουσιάζονται τα πρώτα προβλήματα στη στατικότητα και σταθερότητα της φόρμας του. Επιπλέον, οι επικείμενες εργασίες για την κατασκευή εκεί του μετρό και τη σύνδεσή του με τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, είχαν ως αποτέλεσμα την απόφαση για «κατεδάφιση» του «Δρομέα» της Ομόνοιας. Εντέλει, αποφασίστηκε η προσωρινή μεταφορά του στην Πλατεία της Μεγάλης του Γένους Σχολής. Το έργο επανασχεδιάστηκε, μελετήθηκε στατικά και μεταφέρθηκε τον Μάιο του 1994 στη σημερινή του θέση, επί της οδού Βασιλίσσης Σοφίας, απέναντι από το ξενοδοχείο Χίλτον και την Εθνική Πινακοθήκη....


Από topontiki.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου