ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΚΑΙ ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΟ ΕΝΔΥΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ
Στο στόχαστρο των φορολογικών και τελωνειακών αρχών πάνω από 600 επιχειρήσεις !!!
Μια απίστευτη ιστορία φοροδιαφυγής με λαθρεμπορίου ενδυμάτων από την Τουρκία που θα μπορούσε άνετα να αποτελέσει σενάριο κινηματογραφικής ταινίας εκτυλίχθηκε στη Θεσσαλονίκη, στην οποία όμως εμπλέκονται εκατοντάδες επιχειρηματίες από την Αττική και όλη τη χώρα.
Οι επιχειρηματίες «καίγονται» από μία ατζέντα, που βρέθηκε στην εταιρεία, που εδρεύει στη Θεσσαλονίκη και η οποία είχε οργανώσει όλη τη διαδικασία παράνομης εισαγωγής ενδυμάτων από τη γειτονική χώρα.
Στην ατζέντα αυτή, η οποία βρίσκεται στα χέρια των τελωνειακών αρχών, καταγράφονταν με κωδικούς οι ποσότητες ενδυμάτων ή υφασμάτων που πωλούνταν σε κάθε πελάτη ανά την Ελλάδα. Οι αποδέκτες επιχειρηματίες, δεν είχαν, φυσικά, ονόματα, αλλά κωδικούς αριθμούς. Δίπλα στον κωδικό αναγράφονταν οι ποσότητες των εμπορευμάτων που είχαν αποσταλεί και τα τιμολόγια που είχαν εκδοθεί.
Η εταιρεία-εγκέφαλος του όλου σχεδίου, έπεσε στα χέρια της Ελεγκτικής Υπηρεσίας Τελωνείων (ΕΛ.Υ.Τ.) Θεσσαλονίκης το 2017. Όμως, μέσω της «καυτής ατζέντας» που κατείχε και η οποία κατασχέθηκε από την ΕΛ.Υ.Τ. ξετυλίγεται το κουβάρι των εμπλεκόμενων επιχειρήσεων ανά την Ελλάδα.
Μία εξ αυτών, που φέρει τον κωδικό «629» στην επίμαχη ατζέντα, εντοπίστηκε μέσω των διακινούμενων εικονικών τιμολογίων, να έχει λάβει 30 εικονικά τιμολόγια κατά τα έτη 2015 και 2016 και της καταλογίστηκαν τα αναλογούντα πρόστιμα. Η εταιρεία προσέφυγε στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών, αλλά η προσφυγή της απορρίφθηκε.
Από τον έλεγχο που διενεργήθηκε με αφορμή το με αρ. πρωτ. 425/10.11.2017 πληροφοριακό δελτίο της ΕΛ.Υ.Τ. Θεσσαλονίκης, προέκυψε ότι η προσφεύγουσα επιχείρηση έλαβε τριάντα (30) ανακριβή φορολογικά στοιχεία από την επιχείρηση- εγκέφαλο κατά τη διάρκεια των φορολογικών ετών 2015 και 2016.
Όπως αναφέρει η ΔΕΔ, σύμφωνα με την από 10.07.2017 έκθεση ελέγχου – πορισματική αναφορά της ΕΛ.Υ.Τ. Θεσσαλονίκης δεκάδες επιχειρηματίες στην Ελλάδα παραλάμβαναν εμπορεύματα, για τα οποία, είτε δεν εκδίδονταν καθόλου, είτε εκδίδονταν ανακριβή (υποτιμολογημένα) τιμολόγια πώλησης.
Πωλητής των ως άνω εμπορευμάτων ήταν ο φερόμενος ως εισαγωγέας των εν λόγω εμπορευμάτων, οποίος εισήγαγε από την Τουρκία προϊόντα με δηλωθείσα δασμολογητέα αξία υποπολλαπλάσια της πραγματικής.
Σύμφωνα με την ως άνω έκθεση, η προσφεύγουσα, παρέλαβε προϊόντα χωρίς την έκδοση ή την ανακριβή έκδοση φορολογικών στοιχείων και συνεπώς είχε τη δυνατότητα να προβαίνει στη συνέχεια σε πωλήσεις με την έκδοση ανακριβών φορολογικών παραστατικών.
Από τον έλεγχο που διενήργησε η ΕΛ.Υ.Τ προκύπτει ότι η προσφεύγουσα επιχειρηματίας βρέθηκε στην «ατζέντα» και έφερε τον κωδικό 629, με τον οποίο ταυτοποιείται η ως άνω συναλλασσόμενη με την επιχείρηση-εγκέφαλο και με τον κωδικό αυτό παρακολουθούνταν οι συναλλαγές της με αυτήν.
«Το εξπρές του λαθρεμπορίου»
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η πορισματική αναφορά της ΕΛ.Υ.Τ που αποκαλύπτει το Σin, στην οποία περιγράφεται με λεπτομέρειες, όλη η διαδικασία του λαθρεμπορίου. Συγκεκριμένα γράφει:
Μέχρι 1 ευρώ το κιλό η αμοιβή!
Η αμοιβή για την μεταφορά από Τουρκία, τον τελωνισμό και την παράδοση σε κάθε επιχείρηση, ανέρχεται σε περίπου 1 ευρώ ανά κιλό παραδιδόμενου εμπορεύματος (ενδυμάτων) και 0,5 ευρώ ανά κιλό παραδιδόμενου υφάσματος.
Η εν λόγω αμοιβή, πληρώνεται από τους τελικούς παραλήπτες κυρίως μετρητοίς και πάντα χωρίς την έκδοση φορολογικού στοιχείου (παροχής υπηρεσιών). Επιπλέον ο παραλήπτης των εμπορευμάτων καταβάλει μετρητοίς τον Φ.Π.Α. που αντιστοιχεί στο τιμολόγιο που έχει εκδοθεί από την επιχείρηση Ψ, προς κάλυψη της μεταφοράς των εμπορευμάτων στο εσωτερικό της χώρας (ενδεικτικές συνομιλίες).
Οι αξίες που αναγράφονται στα τιμολόγια πώλησης στο εσωτερικό της χώρας είναι ελάχιστα μεγαλύτερες (περίπου 10%) από αυτές που δηλώνονται κατά την εισαγωγή. Οι αναγραφόμενες δε, ποσότητες στην πλειοψηφία των τιμολογίων είναι ανακριβείς δεδομένου ότι οι περισσότεροι παραλήπτες δεν επιθυμούν να αποτυπώνεται στα τιμολόγια η πραγματική ποσότητα των προϊόντων που παραλαμβάνουν.
Επειδή όμως οι συμμετέχοντες γνωρίζουν ότι, σε ενδεχόμενο έλεγχο αποθεμάτων με την μέθοδο της «κλειστής αποθήκης» από τις Τελωνειακές ή Φορολογικές Αρχές και με δεδομένο ότι δεν διαθέτουν αποθηκευτικό χώρο, πρέπει να παρουσιάσουν ως πωληθείσες όλες σχεδόν τις εισαχθείσες ποσότητες εμπορευμάτων, φροντίζουν έτσι ώστε οι ποσότητες που τιμολογούνται να είναι περίπου ίδιες με αυτές που εισάγονται.
Αυτό επιτυγχάνεται με την έκδοση τιμολογίων σε επιχειρήσεις που θέλουν να παρουσιάσουν αυξημένες αγορές. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση πελάτη που τηλεφωνεί στην υπάλληλο της Ψ εταιρείας, για να της θυμίσει ότι μέχρι τέλη Σεπτεμβρίου 2016 χρειάζεται τιμολόγιο με καθαρή αξία περίπου 15.000 ευρώ. Επίσης στις 14-06-2016, μία ημέρα μετά τον φυσικό έλεγχο των εμπορευμάτων που πραγματοποιήθηκε από κλιμάκιο ελεγκτών της ΕΛ.Υ.Τ. εκδόθηκε Τιμολόγιο Πώλησης προς την επιχείρηση με περίπου 4.600 τεμάχια διαφόρων ρούχων. Παρομοίως στις 27-06-2016 εκδόθηκε το άλλο Τιμολόγιο Πώλησης προς την ίδια επιχείρηση με περίπου 9.000 τεμάχια.
Η ατζέντα
Το πόρισμα αναφέρει ότι ο περιγραφόμενος προαναφερόμενος μηχανισμός απάτης που εφαρμόζεται εκτεταμένα από πλήθος επιτηδευματιών που δραστηριοποιούνται κυρίως στον κλάδο ένδυσης-υπόδησης (εντοπίστηκαν περίπου 600 επιχειρήσεις, οι οποίες παρέλαβαν εμπορεύματα από την επιχείρηση Χ), έχει σαν αποτέλεσμα την απόκτηση εμπορευμάτων με τις ελάχιστες γι’ αυτούς επιβαρύνσεις (ΦΠΑ) στις περιπτώσεις που εκδίδεται τιμολόγιο από την επιχείρηση Χ, ή χωρίς επιβαρύνσεις στις περιπτώσεις που δεν εκδίδεται τιμολόγιο. Έτσι οι αγοραστές έχουν την δυνατότητα να προβαίνουν στη συνέχεια σε πωλήσεις χωρίς την έκδοση των νόμιμων φορολογικών παραστατικών ή με την έκδοση παραστατικών με ιδιαίτερα χαμηλές αξίες».
Ειδικότερα στο κεφάλαιο IV της με ημερομηνία 10.07.2017 έκθεσης ελέγχου – πορισματικής αναφοράς τηςΕΛ.Υ.Τ. Θεσσαλονίκης γίνεται αναφορά στα αποδεικτικά στοιχεία, τα οποία συνδέουν την επιχείρηση Ψ με την προσφεύγουσα εταιρεία. Συγκεκριμένα αναφέρει:
"Στην ΑΤΖΕΝΤΑ που βρέθηκε στην έδρα της εκδότριας Ψ επιχείρησης, η οποία περιέχει τους κωδικούς που έχουν δοθεί σε κάθε έναν πραγματικό παραλήπτη- αγοραστή, καθώς και στοιχεία του κάθε παραλήπτη βάσει των οποίων εκδίδονται τα σχετικά τιμολόγια πώλησης (ΑΦΜ, Επωνυμία, Διεύθυνση).
Στις καταστάσεις «HESAP» (λογαριασμός) στις οποίες καταγράφονται ανά φορτηγό ο παραλήπτης, ο αριθμός των κιβωτίων-δεμάτων για τον συγκεκριμένο παραλήπτη, το βάρος αυτών και τα μεταφορικά που χρεώνονται σε κάθε παραλήπτη".
Με βάση τη συγκεκριμένη ατζέντα που περιέχει στοιχεία πάνω από 600 επιχειρηματιών διενεργούνται έλεγχοι από την ΕΛ.Υ.Τ. και τις ΔΟΥ όλης της χώρας για τον εντοπισμό όλων των πελατών της εταιρείας Ψ από τη Θεσσαλονίκη.
Στο στόχαστρο των φορολογικών και τελωνειακών αρχών πάνω από 600 επιχειρήσεις !!!
Μια απίστευτη ιστορία φοροδιαφυγής με λαθρεμπορίου ενδυμάτων από την Τουρκία που θα μπορούσε άνετα να αποτελέσει σενάριο κινηματογραφικής ταινίας εκτυλίχθηκε στη Θεσσαλονίκη, στην οποία όμως εμπλέκονται εκατοντάδες επιχειρηματίες από την Αττική και όλη τη χώρα.
Οι επιχειρηματίες «καίγονται» από μία ατζέντα, που βρέθηκε στην εταιρεία, που εδρεύει στη Θεσσαλονίκη και η οποία είχε οργανώσει όλη τη διαδικασία παράνομης εισαγωγής ενδυμάτων από τη γειτονική χώρα.
Στην ατζέντα αυτή, η οποία βρίσκεται στα χέρια των τελωνειακών αρχών, καταγράφονταν με κωδικούς οι ποσότητες ενδυμάτων ή υφασμάτων που πωλούνταν σε κάθε πελάτη ανά την Ελλάδα. Οι αποδέκτες επιχειρηματίες, δεν είχαν, φυσικά, ονόματα, αλλά κωδικούς αριθμούς. Δίπλα στον κωδικό αναγράφονταν οι ποσότητες των εμπορευμάτων που είχαν αποσταλεί και τα τιμολόγια που είχαν εκδοθεί.
Η εταιρεία-εγκέφαλος του όλου σχεδίου, έπεσε στα χέρια της Ελεγκτικής Υπηρεσίας Τελωνείων (ΕΛ.Υ.Τ.) Θεσσαλονίκης το 2017. Όμως, μέσω της «καυτής ατζέντας» που κατείχε και η οποία κατασχέθηκε από την ΕΛ.Υ.Τ. ξετυλίγεται το κουβάρι των εμπλεκόμενων επιχειρήσεων ανά την Ελλάδα.
Μία εξ αυτών, που φέρει τον κωδικό «629» στην επίμαχη ατζέντα, εντοπίστηκε μέσω των διακινούμενων εικονικών τιμολογίων, να έχει λάβει 30 εικονικά τιμολόγια κατά τα έτη 2015 και 2016 και της καταλογίστηκαν τα αναλογούντα πρόστιμα. Η εταιρεία προσέφυγε στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών, αλλά η προσφυγή της απορρίφθηκε.
Από τον έλεγχο που διενεργήθηκε με αφορμή το με αρ. πρωτ. 425/10.11.2017 πληροφοριακό δελτίο της ΕΛ.Υ.Τ. Θεσσαλονίκης, προέκυψε ότι η προσφεύγουσα επιχείρηση έλαβε τριάντα (30) ανακριβή φορολογικά στοιχεία από την επιχείρηση- εγκέφαλο κατά τη διάρκεια των φορολογικών ετών 2015 και 2016.
Όπως αναφέρει η ΔΕΔ, σύμφωνα με την από 10.07.2017 έκθεση ελέγχου – πορισματική αναφορά της ΕΛ.Υ.Τ. Θεσσαλονίκης δεκάδες επιχειρηματίες στην Ελλάδα παραλάμβαναν εμπορεύματα, για τα οποία, είτε δεν εκδίδονταν καθόλου, είτε εκδίδονταν ανακριβή (υποτιμολογημένα) τιμολόγια πώλησης.
Πωλητής των ως άνω εμπορευμάτων ήταν ο φερόμενος ως εισαγωγέας των εν λόγω εμπορευμάτων, οποίος εισήγαγε από την Τουρκία προϊόντα με δηλωθείσα δασμολογητέα αξία υποπολλαπλάσια της πραγματικής.
Σύμφωνα με την ως άνω έκθεση, η προσφεύγουσα, παρέλαβε προϊόντα χωρίς την έκδοση ή την ανακριβή έκδοση φορολογικών στοιχείων και συνεπώς είχε τη δυνατότητα να προβαίνει στη συνέχεια σε πωλήσεις με την έκδοση ανακριβών φορολογικών παραστατικών.
Από τον έλεγχο που διενήργησε η ΕΛ.Υ.Τ προκύπτει ότι η προσφεύγουσα επιχειρηματίας βρέθηκε στην «ατζέντα» και έφερε τον κωδικό 629, με τον οποίο ταυτοποιείται η ως άνω συναλλασσόμενη με την επιχείρηση-εγκέφαλο και με τον κωδικό αυτό παρακολουθούνταν οι συναλλαγές της με αυτήν.
«Το εξπρές του λαθρεμπορίου»
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η πορισματική αναφορά της ΕΛ.Υ.Τ που αποκαλύπτει το Σin, στην οποία περιγράφεται με λεπτομέρειες, όλη η διαδικασία του λαθρεμπορίου. Συγκεκριμένα γράφει:
«Μεγάλος αριθμός επιτηδευματιών που δραστηριοποιείται στον κλάδο ένδυσης-υπόδησης προμηθεύεται τα εμπορεύματα του και τις πρώτες ύλες (υφάσματα) από την Τουρκία. Ο επιχειρηματίας αρχικά μεταβαίνει ο ίδιος στην Τουρκία για να πραγματοποιήσει τις επαφές με τους προμηθευτές. Προβαίνει σε συμφωνίες με αυτούς και τους πληρώνει μετρητοίς με χρήματα που έχει μεταφέρει παρανόμως στην Τουρκία.
Η συμφωνία προβλέπει ότι τα εμπορεύματα δεν θα εξαχθούν απευθείας από τον Τούρκο πωλητή, αλλά θα παραδοθούν στην Κωνσταντινούπολη στην εταιρία Χ. Η εν λόγω εταιρία, όπως καταδεικνύει και η επωνυμία της, είναι μεταφορική και αναλαμβάνει τη μεταφορά των εμπορευμάτων στην Ελλάδα (Στο σημείο αυτό αναφέρονται συνδιαλέξεις προσώπων, ένας εκ των οποίων είναι από την Αθήνα, από τις οποίες στοιχειοθετείται η απάτη.
Αφού παραδοθούν τα προς εισαγωγή εμπορεύματα στην τουρκική εταιρεία Χ, υπάλληλοί της τα συσκευάζουν σε τσουβάλια, προκειμένου να παραπλανήσουν τις Ελληνικές τελωνειακές αρχές για την ποιότητα και την αξία των εμπορευμάτων.
Κάθε τσουβάλι φέρει γραμμένο τον κωδικό του τελικού παραλήπτη στην Ελλάδα, καθώς και έναν αύξοντα αριθμό, ο οποίος αφορά στη συγκεκριμένη αποστολή. Με αυτόν τον τρόπο συγκεντρώνονται περίπου 400 με 500 τσουβάλια, συνολικού βάρους 16-20 τόνων, φορτώνονται σε φορτηγό αυτοκίνητο και αποστέλλονται στην Ελλάδα.
Για τον τελωνισμό όλων των εμπορευμάτων, τα οποία όπως αναφέρθηκε έχουν δεκάδες παραλήπτες στην Ελλάδα, εκδίδεται τιμολόγιο ανακριβές ως προς τις αξίες (υποτιμολόγηση), από άλλη Τούρκικη εταιρία, η οποία καμία σχέση δεν έχει με τα εν λόγω εμπορεύματα, που περιλαμβάνει το σύνολο των εμπορευμάτων και αναφέρει ως αγοραστή την ελληνική επιχείρηση Ψ.
Στο εν λόγω τιμολόγιο καταγράφονται γενικά τα εμπορεύματα (δηλαδή 3.000 παντελόνια, 5.000 μπλούζες κτλ) χωρίς να γίνεται αναφορά σε σύνθεση, κωδικό είδους, ποιότητα, μεγέθη. Οι αναγραφόμενες στο τιμολόγιο αξίες δεν έχουν καμία σχέση με αυτές που έχουν πληρωθεί από τους Έλληνες επιχειρηματίες στους πραγματικούς Τούρκους προμηθευτές, είναι δε υποπολλαπλάσιες των πράγματι καταβληθεισών (παρεμβάλλονται ξανά τηλεφωνικές συνδιαλέξεις εμπλεκόμενων προσώπων).
Η Ελληνική επιχείρηση με την επωνυμία Ψ είναι ο συνεργάτης της τουρκικής Χ, στην Ελλάδα και αναλαμβάνει τον τελωνισμό με υποτιμολόγηση της δασμολογητέας αξίας και την παράδοση των προϊόντων στους πραγματικούς αγοραστές στο εσωτερικό της χώρας (λήπτες λαθρεμπορευμάτων).
Η ελληνική επιχείρηση Ψ η οποία φέρεται να έχει πραγματοποιήσει το διάστημα από 18-03-2014 έως 30-09-2016 εισαγωγές, κυρίως κλωστοϋφαντουργικών ειδών, συνολικού βάρους 4.000 τόνων(!) δεν διαθέτει αποθηκευτικό χώρο. Μετά τον τελωνισμό των εμπορευμάτων, με δηλωθείσα δασμολογητέα αξία υποπολλαπλάσια της πραγματικής και την καταβολή ελάχιστων επιβαρύνσεων (ΦΠΑ), το φορτηγό αυτοκίνητο οδηγείται στη μεταφορική εταιρία Ζ σε μια περιοχή της Θεσσαλονίκης.
Εκεί εκφορτώνονται τα τσουβάλια-δέματα και άμεσα αρχίζει η παράδοση στους πραγματικούς αγοραστές, σε όλη την Ελληνική Επικράτεια, με επιλεκτική έκδοση τιμολογίων πώλησης. Η παράδοση εντός της Θεσσαλονίκης γίνεται με "φορτοταξί", ενώ στην Αθήνα τα εμπορεύματα μεταφέρονται με άλλο φορτηγό της Ψ εταιρείας.
Η συμφωνία προβλέπει ότι τα εμπορεύματα δεν θα εξαχθούν απευθείας από τον Τούρκο πωλητή, αλλά θα παραδοθούν στην Κωνσταντινούπολη στην εταιρία Χ. Η εν λόγω εταιρία, όπως καταδεικνύει και η επωνυμία της, είναι μεταφορική και αναλαμβάνει τη μεταφορά των εμπορευμάτων στην Ελλάδα (Στο σημείο αυτό αναφέρονται συνδιαλέξεις προσώπων, ένας εκ των οποίων είναι από την Αθήνα, από τις οποίες στοιχειοθετείται η απάτη.
Αφού παραδοθούν τα προς εισαγωγή εμπορεύματα στην τουρκική εταιρεία Χ, υπάλληλοί της τα συσκευάζουν σε τσουβάλια, προκειμένου να παραπλανήσουν τις Ελληνικές τελωνειακές αρχές για την ποιότητα και την αξία των εμπορευμάτων.
Κάθε τσουβάλι φέρει γραμμένο τον κωδικό του τελικού παραλήπτη στην Ελλάδα, καθώς και έναν αύξοντα αριθμό, ο οποίος αφορά στη συγκεκριμένη αποστολή. Με αυτόν τον τρόπο συγκεντρώνονται περίπου 400 με 500 τσουβάλια, συνολικού βάρους 16-20 τόνων, φορτώνονται σε φορτηγό αυτοκίνητο και αποστέλλονται στην Ελλάδα.
Για τον τελωνισμό όλων των εμπορευμάτων, τα οποία όπως αναφέρθηκε έχουν δεκάδες παραλήπτες στην Ελλάδα, εκδίδεται τιμολόγιο ανακριβές ως προς τις αξίες (υποτιμολόγηση), από άλλη Τούρκικη εταιρία, η οποία καμία σχέση δεν έχει με τα εν λόγω εμπορεύματα, που περιλαμβάνει το σύνολο των εμπορευμάτων και αναφέρει ως αγοραστή την ελληνική επιχείρηση Ψ.
Στο εν λόγω τιμολόγιο καταγράφονται γενικά τα εμπορεύματα (δηλαδή 3.000 παντελόνια, 5.000 μπλούζες κτλ) χωρίς να γίνεται αναφορά σε σύνθεση, κωδικό είδους, ποιότητα, μεγέθη. Οι αναγραφόμενες στο τιμολόγιο αξίες δεν έχουν καμία σχέση με αυτές που έχουν πληρωθεί από τους Έλληνες επιχειρηματίες στους πραγματικούς Τούρκους προμηθευτές, είναι δε υποπολλαπλάσιες των πράγματι καταβληθεισών (παρεμβάλλονται ξανά τηλεφωνικές συνδιαλέξεις εμπλεκόμενων προσώπων).
Η Ελληνική επιχείρηση με την επωνυμία Ψ είναι ο συνεργάτης της τουρκικής Χ, στην Ελλάδα και αναλαμβάνει τον τελωνισμό με υποτιμολόγηση της δασμολογητέας αξίας και την παράδοση των προϊόντων στους πραγματικούς αγοραστές στο εσωτερικό της χώρας (λήπτες λαθρεμπορευμάτων).
Η ελληνική επιχείρηση Ψ η οποία φέρεται να έχει πραγματοποιήσει το διάστημα από 18-03-2014 έως 30-09-2016 εισαγωγές, κυρίως κλωστοϋφαντουργικών ειδών, συνολικού βάρους 4.000 τόνων(!) δεν διαθέτει αποθηκευτικό χώρο. Μετά τον τελωνισμό των εμπορευμάτων, με δηλωθείσα δασμολογητέα αξία υποπολλαπλάσια της πραγματικής και την καταβολή ελάχιστων επιβαρύνσεων (ΦΠΑ), το φορτηγό αυτοκίνητο οδηγείται στη μεταφορική εταιρία Ζ σε μια περιοχή της Θεσσαλονίκης.
Εκεί εκφορτώνονται τα τσουβάλια-δέματα και άμεσα αρχίζει η παράδοση στους πραγματικούς αγοραστές, σε όλη την Ελληνική Επικράτεια, με επιλεκτική έκδοση τιμολογίων πώλησης. Η παράδοση εντός της Θεσσαλονίκης γίνεται με "φορτοταξί", ενώ στην Αθήνα τα εμπορεύματα μεταφέρονται με άλλο φορτηγό της Ψ εταιρείας.
Μέχρι 1 ευρώ το κιλό η αμοιβή!
Η αμοιβή για την μεταφορά από Τουρκία, τον τελωνισμό και την παράδοση σε κάθε επιχείρηση, ανέρχεται σε περίπου 1 ευρώ ανά κιλό παραδιδόμενου εμπορεύματος (ενδυμάτων) και 0,5 ευρώ ανά κιλό παραδιδόμενου υφάσματος.
Η εν λόγω αμοιβή, πληρώνεται από τους τελικούς παραλήπτες κυρίως μετρητοίς και πάντα χωρίς την έκδοση φορολογικού στοιχείου (παροχής υπηρεσιών). Επιπλέον ο παραλήπτης των εμπορευμάτων καταβάλει μετρητοίς τον Φ.Π.Α. που αντιστοιχεί στο τιμολόγιο που έχει εκδοθεί από την επιχείρηση Ψ, προς κάλυψη της μεταφοράς των εμπορευμάτων στο εσωτερικό της χώρας (ενδεικτικές συνομιλίες).
Οι αξίες που αναγράφονται στα τιμολόγια πώλησης στο εσωτερικό της χώρας είναι ελάχιστα μεγαλύτερες (περίπου 10%) από αυτές που δηλώνονται κατά την εισαγωγή. Οι αναγραφόμενες δε, ποσότητες στην πλειοψηφία των τιμολογίων είναι ανακριβείς δεδομένου ότι οι περισσότεροι παραλήπτες δεν επιθυμούν να αποτυπώνεται στα τιμολόγια η πραγματική ποσότητα των προϊόντων που παραλαμβάνουν.
Επειδή όμως οι συμμετέχοντες γνωρίζουν ότι, σε ενδεχόμενο έλεγχο αποθεμάτων με την μέθοδο της «κλειστής αποθήκης» από τις Τελωνειακές ή Φορολογικές Αρχές και με δεδομένο ότι δεν διαθέτουν αποθηκευτικό χώρο, πρέπει να παρουσιάσουν ως πωληθείσες όλες σχεδόν τις εισαχθείσες ποσότητες εμπορευμάτων, φροντίζουν έτσι ώστε οι ποσότητες που τιμολογούνται να είναι περίπου ίδιες με αυτές που εισάγονται.
Αυτό επιτυγχάνεται με την έκδοση τιμολογίων σε επιχειρήσεις που θέλουν να παρουσιάσουν αυξημένες αγορές. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση πελάτη που τηλεφωνεί στην υπάλληλο της Ψ εταιρείας, για να της θυμίσει ότι μέχρι τέλη Σεπτεμβρίου 2016 χρειάζεται τιμολόγιο με καθαρή αξία περίπου 15.000 ευρώ. Επίσης στις 14-06-2016, μία ημέρα μετά τον φυσικό έλεγχο των εμπορευμάτων που πραγματοποιήθηκε από κλιμάκιο ελεγκτών της ΕΛ.Υ.Τ. εκδόθηκε Τιμολόγιο Πώλησης προς την επιχείρηση με περίπου 4.600 τεμάχια διαφόρων ρούχων. Παρομοίως στις 27-06-2016 εκδόθηκε το άλλο Τιμολόγιο Πώλησης προς την ίδια επιχείρηση με περίπου 9.000 τεμάχια.
Η ατζέντα
Το πόρισμα αναφέρει ότι ο περιγραφόμενος προαναφερόμενος μηχανισμός απάτης που εφαρμόζεται εκτεταμένα από πλήθος επιτηδευματιών που δραστηριοποιούνται κυρίως στον κλάδο ένδυσης-υπόδησης (εντοπίστηκαν περίπου 600 επιχειρήσεις, οι οποίες παρέλαβαν εμπορεύματα από την επιχείρηση Χ), έχει σαν αποτέλεσμα την απόκτηση εμπορευμάτων με τις ελάχιστες γι’ αυτούς επιβαρύνσεις (ΦΠΑ) στις περιπτώσεις που εκδίδεται τιμολόγιο από την επιχείρηση Χ, ή χωρίς επιβαρύνσεις στις περιπτώσεις που δεν εκδίδεται τιμολόγιο. Έτσι οι αγοραστές έχουν την δυνατότητα να προβαίνουν στη συνέχεια σε πωλήσεις χωρίς την έκδοση των νόμιμων φορολογικών παραστατικών ή με την έκδοση παραστατικών με ιδιαίτερα χαμηλές αξίες».
Ειδικότερα στο κεφάλαιο IV της με ημερομηνία 10.07.2017 έκθεσης ελέγχου – πορισματικής αναφοράς τηςΕΛ.Υ.Τ. Θεσσαλονίκης γίνεται αναφορά στα αποδεικτικά στοιχεία, τα οποία συνδέουν την επιχείρηση Ψ με την προσφεύγουσα εταιρεία. Συγκεκριμένα αναφέρει:
"Στην ΑΤΖΕΝΤΑ που βρέθηκε στην έδρα της εκδότριας Ψ επιχείρησης, η οποία περιέχει τους κωδικούς που έχουν δοθεί σε κάθε έναν πραγματικό παραλήπτη- αγοραστή, καθώς και στοιχεία του κάθε παραλήπτη βάσει των οποίων εκδίδονται τα σχετικά τιμολόγια πώλησης (ΑΦΜ, Επωνυμία, Διεύθυνση).
Στις καταστάσεις «HESAP» (λογαριασμός) στις οποίες καταγράφονται ανά φορτηγό ο παραλήπτης, ο αριθμός των κιβωτίων-δεμάτων για τον συγκεκριμένο παραλήπτη, το βάρος αυτών και τα μεταφορικά που χρεώνονται σε κάθε παραλήπτη".
Με βάση τη συγκεκριμένη ατζέντα που περιέχει στοιχεία πάνω από 600 επιχειρηματιών διενεργούνται έλεγχοι από την ΕΛ.Υ.Τ. και τις ΔΟΥ όλης της χώρας για τον εντοπισμό όλων των πελατών της εταιρείας Ψ από τη Θεσσαλονίκη.
Από το sofokleousin.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου