ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΗΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗΣ ΕΓΚΡΙΣΗΣ ΤΟΥ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟΥ ΤΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΑΠΟΚΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥ 16% ΤΟΥ ΟΛΠ
Για "ασυμβατότητα" επενδύσεων με την σύμβαση παραχώρησης κάνουν λόγο στο υπ.Ναυτιλίας.
Στη λύση της Διαιτησίας, εφ’ όσον υπάρξει και άλλη καθυστέρηση στην έγκριση του master plan του ΟΛΠ προσανατολίζεται η Cosco, η οποία εμφανίζεται αποφασισμένη να προστατέψει τα συμφέροντά της.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η κινέζικη εταιρεία εξετάζει πολύ σοβαρά το ενδεχόμενο να καταθέσει αίτηση προσφυγής στη Διαιτησία, προκειμένου να προχωρήσει το επενδυτικό πρόγραμμα που έχει σχεδιάσει για το λιμάνι του Πειραιά καθώς θεωρεί πως η έγκρισή του καθυστερεί αδικαιολόγητα.
Μέχρι αυτή τη στιγμή, όπως λένε οι πληροφορίες, δεν έχουν λάβει ακόμη κάποια επίσημη ενημέρωση για τον χρόνο που θα συνεδριάσει η αρμόδια Επιτροπή για την έγκριση του master plan, παρότι έχουν περάσει σχεδόν εννέα μήνες από την ολοκλήρωση της δημόσιας διαβούλευσης και την είσοδο του σχεδίου στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν πως η συγκεκριμένη ενέργεια προβλέπεται και από τη σύμβαση παραχώρησης και τονίζουν πως οι Κινέζοι εξακολουθούν να προσβλέπουν στην ειρηνική και ταχύτατη επίλυση της διαφοράς που έχει προκύψει. Ωστόσο, δεν κρύβουν τη δυσαρέσκειά τους για την τροπή που πήρε η υπόθεση ενώ ξεκαθαρίζουν πως δεν συζητάνε καν, την πιθανότητα «σπασίματος» των επενδύσεων σε δυο φάσεις, σε υποχρεωτικές και προαιρετικές, λέγοντας πως «το σχέδιο είναι ενιαίο και αδιαίρετο».
Το master plan περιλαμβάνει επενδύσεις που φθάνουν τα 500 εκατ. ευρώ και θεωρείται κομβικής σημασίας για την προώθηση των στρατηγιών συμφερόντων της κινέζικης πλευράς στην ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Ευρώπης. Μάλιστα, το θέμα έθεσαν μετ’ επιτάσεως και υψηλόβαθμοί αξιωματούχοι της Κίνας στις επαφές που είχαν με τις ηγεσίες των υπουργείων Ανάπτυξης και Ναυτιλίας κατά την πρόσφατη επίσκεψή τους στη χώρα μας.
Πέραν από την κομβική σημασία των επενδύσεων στην ανάδειξη του Πειραιά στο μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου, η υλοποίηση του master plan συνδέεται άμεσα με την μεταβίβαση του υπόλοιπου 16% του ΟΛΠ στην Cosco, το οποίο έχουν προπληρώσει με την εξαγορά του 51% πριν από περίπου τρία χρόνια.
Υπενθυμίζεται πως βάση των όρων της σύμβασης παραχώρησης, η μεταβίβαση του 16% θα γίνει μετά την ολοκλήρωση των υποχρεωτικών επενδύσεων που περιλαμβάνει το master plan. Έτσι, όσο καθυστερεί η υλοποίηση των επενδύσεων τόσο θα καθυστερεί και η μεταβίβαση, και μαζί τα μερίσματα που απορρέουν από αυτό.
Διάψευση προσδοκιών
Η προσφυγή της Cosco στη Διαιτησία–εφ’ όσον γίνει πράξη- θα διαψεύσει την αισιοδοξία που εξέφραζαν κυβερνητικά στελέχη για την έγκαιρη επίλυση του θέματος αλλά και τις διαρροές πως θα οδηγούμασταν σε ένα «βελούδινο συμβιβασμό», ο οποίος θα καθησύχαζε τους φόβους των εμπόρων και πολιτών του Πειραιά και ταυτόχρονα θα ικανοποιούσε τις επιδιώξεις της Cosco.
Παράλληλα, θα πλήξει την εικόνα που επιχειρεί να χτίσει η κυβέρνηση, ως μια κυβέρνηση φιλική προς την επιχειρηματικότητα και τις επενδύσεις σε μια εκλογική χρονιά. Δεν προκαλεί έκπληξη που η κυβέρνηση επιδιώκει να κρατήσει χαμηλά το θέμα ενόψει εκλογών καθώς μπορεί να «χαλάσει» το αφήγημά της, περί προσέλκυσης και διευκόλυνσης των μεγάλων ξένων επενδύσεων στη χώρα επί των ημερών της.
Για αυτό και κύκλοι του υπουργείου Ναυτιλίας όταν ερωτούνται σχετικά με την υπόθεση δεν κρύβουν τον εκνευρισμό τους, και επαναλαμβάνουν μονότονα την επιχειρηματολογία πως οι Κινέζοι δεν έχουν ανταποκριθεί στις παρατηρήσεις που έχουν κάνει οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας, σχετικά με την συμβατότητα των επενδύσεων με την σύμβαση παραχώρησης.
Για "ασυμβατότητα" επενδύσεων με την σύμβαση παραχώρησης κάνουν λόγο στο υπ.Ναυτιλίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η κινέζικη εταιρεία εξετάζει πολύ σοβαρά το ενδεχόμενο να καταθέσει αίτηση προσφυγής στη Διαιτησία, προκειμένου να προχωρήσει το επενδυτικό πρόγραμμα που έχει σχεδιάσει για το λιμάνι του Πειραιά καθώς θεωρεί πως η έγκρισή του καθυστερεί αδικαιολόγητα.
Μέχρι αυτή τη στιγμή, όπως λένε οι πληροφορίες, δεν έχουν λάβει ακόμη κάποια επίσημη ενημέρωση για τον χρόνο που θα συνεδριάσει η αρμόδια Επιτροπή για την έγκριση του master plan, παρότι έχουν περάσει σχεδόν εννέα μήνες από την ολοκλήρωση της δημόσιας διαβούλευσης και την είσοδο του σχεδίου στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν πως η συγκεκριμένη ενέργεια προβλέπεται και από τη σύμβαση παραχώρησης και τονίζουν πως οι Κινέζοι εξακολουθούν να προσβλέπουν στην ειρηνική και ταχύτατη επίλυση της διαφοράς που έχει προκύψει. Ωστόσο, δεν κρύβουν τη δυσαρέσκειά τους για την τροπή που πήρε η υπόθεση ενώ ξεκαθαρίζουν πως δεν συζητάνε καν, την πιθανότητα «σπασίματος» των επενδύσεων σε δυο φάσεις, σε υποχρεωτικές και προαιρετικές, λέγοντας πως «το σχέδιο είναι ενιαίο και αδιαίρετο».
Το master plan περιλαμβάνει επενδύσεις που φθάνουν τα 500 εκατ. ευρώ και θεωρείται κομβικής σημασίας για την προώθηση των στρατηγιών συμφερόντων της κινέζικης πλευράς στην ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Ευρώπης. Μάλιστα, το θέμα έθεσαν μετ’ επιτάσεως και υψηλόβαθμοί αξιωματούχοι της Κίνας στις επαφές που είχαν με τις ηγεσίες των υπουργείων Ανάπτυξης και Ναυτιλίας κατά την πρόσφατη επίσκεψή τους στη χώρα μας.
Πέραν από την κομβική σημασία των επενδύσεων στην ανάδειξη του Πειραιά στο μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου, η υλοποίηση του master plan συνδέεται άμεσα με την μεταβίβαση του υπόλοιπου 16% του ΟΛΠ στην Cosco, το οποίο έχουν προπληρώσει με την εξαγορά του 51% πριν από περίπου τρία χρόνια.
Υπενθυμίζεται πως βάση των όρων της σύμβασης παραχώρησης, η μεταβίβαση του 16% θα γίνει μετά την ολοκλήρωση των υποχρεωτικών επενδύσεων που περιλαμβάνει το master plan. Έτσι, όσο καθυστερεί η υλοποίηση των επενδύσεων τόσο θα καθυστερεί και η μεταβίβαση, και μαζί τα μερίσματα που απορρέουν από αυτό.
Διάψευση προσδοκιών
Η προσφυγή της Cosco στη Διαιτησία–εφ’ όσον γίνει πράξη- θα διαψεύσει την αισιοδοξία που εξέφραζαν κυβερνητικά στελέχη για την έγκαιρη επίλυση του θέματος αλλά και τις διαρροές πως θα οδηγούμασταν σε ένα «βελούδινο συμβιβασμό», ο οποίος θα καθησύχαζε τους φόβους των εμπόρων και πολιτών του Πειραιά και ταυτόχρονα θα ικανοποιούσε τις επιδιώξεις της Cosco.
Παράλληλα, θα πλήξει την εικόνα που επιχειρεί να χτίσει η κυβέρνηση, ως μια κυβέρνηση φιλική προς την επιχειρηματικότητα και τις επενδύσεις σε μια εκλογική χρονιά. Δεν προκαλεί έκπληξη που η κυβέρνηση επιδιώκει να κρατήσει χαμηλά το θέμα ενόψει εκλογών καθώς μπορεί να «χαλάσει» το αφήγημά της, περί προσέλκυσης και διευκόλυνσης των μεγάλων ξένων επενδύσεων στη χώρα επί των ημερών της.
Για αυτό και κύκλοι του υπουργείου Ναυτιλίας όταν ερωτούνται σχετικά με την υπόθεση δεν κρύβουν τον εκνευρισμό τους, και επαναλαμβάνουν μονότονα την επιχειρηματολογία πως οι Κινέζοι δεν έχουν ανταποκριθεί στις παρατηρήσεις που έχουν κάνει οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας, σχετικά με την συμβατότητα των επενδύσεων με την σύμβαση παραχώρησης.
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου