ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τετάρτη 14 Νοεμβρίου 2018

ΣΚΑΝΔΑΛΟ MAN: ΑΠΑΛΛΑΣΟΝΤΑΙ Ο ΧΡΗΣΤΟΣ ΒΕΡΕΛΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ 47 !!! ΔΕΝ ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΜΙΖΕΣ !!!

ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ, ΑΝΩΤΑΤΟΙ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΙ
Το Συμβούλιο Εφετών όμως διαχώρισε την υπόθεση, καθώς σε 2 μη πολιτικά πρόσωπα βρέθηκαν στους λογαριασμούς τους ποσά ως 100.000 ευρώ και παραπέμφθηκαν σε δίκη...



Δεν προέκυψε καταβολή χρηματικών ποσών σε κάποιο από τα εμπλεκόμενα στην υπόθεση πρόσωπα αναφέρει η δικαστική απόφαση


Απαλλάσσονται των κατηγοριών για την υπόθεση ΜΑΝ που αφορούσε την προμήθεια 90 τρόλεϊ ο πρώην υπουργός Χρ. Βερελής και άλλα 47 άτομα με απόφαση του Συμβουλίου Εφετών.

Το Συμβούλιο αναφέρει στο βούλευμα του πως «από την έρευνα δεν προέκυψε καταβολή χρηματικών ποσών σε κάποιο από τα εμπλεκόμενα στην υπόθεση πρόσωπα έχοντα την ιδιότητα του κατηγορουμένου και δυνάμενα κατά το μάλλον ή ήττον να αποφασίσουν ή να επηρεάσουν την ανάθεση της κρίσιμης προμήθειας στις εταιρείες ΕΛΒΟ ΑΒΕ και Neoman Bus GmbH».

Υπενθυμίζεται ότι ο κ.Βερελής, ο οποίος είχε διατελέσει πρόεδρος της διακομματικής επιτροπής η οποία αποφάσισε την αγορά, όταν ενεπλάκη το όνομά του με δημοσιεύματα, παραιτήθηκε από το βουλευτικό αξίωμα επικαλούμενος λόγους ευθιξίας. 

Μέσω του βουλεύματος του αναγνωρίζεται τώρα το δικαίωμα να παραστεί ως πολιτικώς ενάγων διεκδικώντας αποζημίωση.

Στην υπόθεση είχαν εμπλακεί και τα ονόματα άλλων πολιτικών, που είτε τον αναπλήρωσαν ή μετείχαν στη διακομματική επιτροπή για την εν λόγω προμήθεια, κατά το νόμο, ή εκπροσώπησαν τους πολιτικούς φορείς στους οποίους ανήκαν, όπως οι: Γιάννης Μανιάτης, Γεώργιος Ζαννιάς, Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου ενώ στον κατάλογο των απαλλαγέντων είναι και τα ονόματα ανώτατων δικαστικών λειτουργών που μετείχαν σε επιτροπές κατά το νόμο από το Ελεγκτικό Συνέδριο αλλά και δημόσιων λειτουργών.

Το Συμβούλιο όμως διαχώρισε την υπόθεση για δύο μη πολιτικά πρόσωπα, καθώς βρέθηκαν στους λογαριασμούς τους ποσά ως 100.000 ευρώ και παραπέμφθηκαν σε δίκη.




Ας θυμηθούμε τι έγραφε στο όχι και τόσο μακρινό 2009 ο Τάσος Τέλλογλου για την Καθημερινή:


Ομοιότητες της υπόθεσης ΜΑΝ με τη Siemens


Τρεις ημέρες μετά την έφοδο των γερμανικών αστυνομικών και δικαστικών αρχών στα γραφεία της ΜΑΝ, σε 40 πόλεις της Γερμανίας, για «λαδώματα» στη Γερμανία και επτά χώρες της Ευρώπης και της Αφρικής στο διάστημα 2002-2005, η παραίτηση του Χρ. Βερελή ήρθε να προσδώσει χρώμα στην «ελληνική πτυχή» της υπόθεσης.

Οι γερμανικές αρχές επίσημα τηρούν «σιγήν ιχθύος» για τα ευρήματά τους, όχι μόνο αυτά που αφορούν την Ελλάδα αλλά και εκείνα που αφορούν την ίδια τη Γερμανία.

Τι ξέρουμε από δημοσιογραφικές πληροφορίες; Οτι η ΜΑΝ έδωσε 16 εκατομμύρια ευρώ στη Γερμανία και το εξωτερικό για να «διευκολύνει» τις πωλήσεις της. Οτι ακόμα πολλά από τα «ελληνικά ευρήματα» της νεότερης εφόδου του 12ου τμήματος της εισαγγελίας του Μονάχου (διαφθορά στις μεγάλες επιχειρήσεις και τους ΟΤΑ, το ίδιο τμήμα που ασχολήθηκε με τη Siemens) αφορούν τη θυγατρική της ΜΑΝ, NEOPLAN Bus GMBH, που έχει μετονομαστεί σε ΝΕΟΜΑΝ.

Αυτή η εταιρεία, πριν ακόμα ενταχθεί στη ΜΑΝ, είχε πωλήσει λεωφορεία στην ΕΘΕΛ επί κυβέρνησης Ν.Δ. (1990 - 1993) και διέθετε καλές «άκρες» στην ελληνική αγορά. Στη συνέχεια, επί υπουργού Μεταφορών κ. Τάσου Μαντέλη, πούλησε 112 οχήματα που έγιναν τρόλεϊ από την κρατική ΕΛΒΟ, στα ΗΛΠΑΠ. Τα τρόλεϊ αυτά κόστισαν πολλά χρήματα και δεν ήταν κατάλληλα, δεν ανταποκρίνονταν πριν από όλα στην τεχνική προδιαγραφή των ΗΛΠΑΠ να είναι αυτοκινούμενα. Η σύμβαση ήταν, κατά κάποιο τρόπο, μέρος της προγραμματικής συμφωνίας των ΗΛΠΑΠ.

Η επόμενη διοίκηση των ΗΛΠΑΠ προκήρυξε διεθνή διαγωνισμό ύψους 86 εκατομμυρίων ευρώ, όταν υπουργός Μεταφορών είχε αναλάβει ο κ. Χρ. Βερελής. Συγκροτήθηκε μια διακομματική επιτροπή, στην οποία δεν συμμετείχε η Ν.Δ. και όπου το ΚΚΕ και ο ΣΥΝ διεφώνησαν με ορισμένες τεχνικές επιλογές. Στο άνοιγμα των τεχνικών προσφορών, ο όρος της υλοποίησης 20ετούς προμήθειας ανταλλακτικών έλειπε από την ΕΛΒΟ. Αλλά ένα (τότε) στέλεχος της διοίκησης των ΗΛΠΑΠ είπε στην «Κ» ότι η ΝΕΟΠΛΑΝ/ΕΛΒΟ ήταν τόσο πολύ φθηνότερη από τον δεύτερο Σφακιανάκη / Van Hool, ώστε αυτοί που αποφάσιζαν «έκλεισαν τα μάτια» σε αυτό τον όρο.

Τα οχήματα που έφθασαν -πούλμαν που έγιναν τρόλεϊ- είχαν προβλήματα. Εν τω μεταξύ, η Εισαγγελία Αθηνών άσκησε δίωξη για τα οχήματα της «εποχής Μαντέλη», αλλά η υπόθεση τέθηκε στο αρχείο με απόφαση δικαστικού συμβουλίου. Η υπόθεση μοιάζει με την υπόθεση Siemens σε πολλές πλευρές της, αλλά στην ίδια τη Γερμανία οι ανακριτές λένε ότι είναι «πολύ μικρότερη». Ο κ. Βερελής δεν αποκλείεται να δικαιωθεί στο τέλος, αν δεν προκύψει ζημιά εις βάρος του ελληνικού δημοσίου ή αν προκύψει ότι για τη ζημιά -αν υπήρξε- ευθύνες είχε και η ημικρατική τότε ΕΛΒΟ.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου