ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΑΣΚΗΣΗ ΠΟΙΝΙΚΩΝ ΔΙΩΞΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ
Η υπόθεση ξεκίνησε το Φεβρουάριο του 2011, όταν ο τότε Γενικός Επιθεωρητής του ΣΕΥΥΠ, διαβίβασε στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών πόρισμα ΕΔΕ, για έργα στο νοσοκομείο Αμαλία Φλέμιγκ την περίοδο 2008-09(επί υπουργίας Δημήτρη Αβραμόπουλου).
Η υπόθεση ξεκίνησε το Φεβρουάριο του 2011, όταν ο τότε Γενικός Επιθεωρητής του ΣΕΥΥΠ, διαβίβασε στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών πόρισμα ΕΔΕ, για έργα στο νοσοκομείο Αμαλία Φλέμιγκ την περίοδο 2008-09(επί υπουργίας Δημήτρη Αβραμόπουλου).
Τι αποκαλύπτει το virus.com.gr :
Σε δίκη για ηθική αυτουργία σε κακουργηματικού χαρακτήρα ζημία σε βάρος του Δημοσίου έχουν οδηγηθεί δύο στενοί συνεργάτες του Δημήτρη Αβραμόπουλου.
Πρόκειται για τον κ. Αριστείδη Καλογερόπουλο-Στράτη, γενικό γραμματέα του υπουργείου Υγείας την περίοδο 2005-2009 και τον κ. Πολύκαρπο Αδαμίδη, νομικό σύμβουλο του υπουργείου, το ίδιο χρονικό διάστημα και νυν συνεργάτητου κ. Αβραμόπουλου στις Βρυξέλλες.
Η υπόθεση, που φέρνουμε σήμερα στο φως, μπορεί να εκλάβει ευρύτερες πολιτικές διαστάσεις, καθώς αφορά μία χρονική περίοδο, που έχει μείνει γνωστή για το «μεγάλο πάρτι στην Υγεία». Περίοδος που έχει βρεθεί και στο επίκεντρο της σφοδρής πολιτικής αντιπαράθεσης για την υπόθεση Novartis, στην οποία έχει εμπλακεί και το όνομα του κ. Αβραμόπουλου – αν και τα στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν σε βάρος του είναι ισχνά.
Έπειτα από πολλές αναβολές, η υπόθεση έφθασε στα δικαστήρια τον Ιούνιο και η εκδίκασή της αναμένεται να τραβήξει επί μακρόν λόγω της πολυπλοκότητας, του αριθμού των κατηγορουμένων, των μαρτύρων και του ειδικού της βάρους. Η παραπομπή σε δίκη έγινε με βάση το υπ’ αριθμ. 1443/16 βούλευμα του Συμβουλίου Εφετών και είναι σε βαθμό κακουργήματος.
Εκτός από τους κ.κ. Καλογερόπουλο και Αδαμίδη, στο εδώλιο έχουν καθίσει άλλοι 4 κατηγορούμενοι:
Η πρώτη κατηγορούμενη είναι αντιμέτωπη με την κατηγορία της απιστίας, από την οποία επήλθε περιουσιακή ζημία πάνω από 30.000 ευρώ, ενώ οι άλλοι τρεις με την κατηγορία της άμεσης συνέργειας. Όπως είπαμε, οι συνεργάτες του κ. Αβραμόπουλου κατηγορούνται για ηθική αυτουργία σε απιστία. Να σημειωθεί ότι για τέτοιου είδους αδικήματα ο νόμος προβλέπει κάθειρξη έως 10 ετών.
Πώς ξεκίνησε
Η υπόθεση ξεκίνησε το Φεβρουάριο του 2011, όταν ο τότε Γενικός Επιθεωρητής του ΣΕΥΥΠ, διαβίβασε στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών πόρισμα ΕΔΕ, για έργα που είχαν γίνει στο νοσοκομείο Αμαλία Φλέμιγκ την περίοδο 2008-09. Με αφορμή το πόρισμα αυτό, το 2014 οδηγηθήκαμε στην άσκηση ποινικών διώξεων από την Εισαγγελία Εγκλημάτων Διαφθοράς.
Σύμφωνα πληροφορίες, το σχετικό βούλευμα αναφέρει πως, από τον Νοέμβριο του 2008 έως τον Φεβρουάριο του 2009, η κα Σιδέρη αποφάσισε την πραγματοποίηση εργασιών συντήρησης και ανακαίνισης στο νοσοκομείο Αμαλία Φλέμιγκ, συνολικού προϋπολογισμού περίπου 656.000 ευρώ.
Κατά τις ίδιες πληροφορίες, ανέθεσε το μεγαλύτερο μέρος των έργων (90% του προαναφερόμενου προϋπολογισμού) στις δύο εταιρείες και έγινε κατάτμηση του έργου, σε άλλα μικρότερα, ώστε να μη γίνει διαγωνισμός. Ακόμη, η ανάθεση των έργων έγινε προφορικά, δηλαδή, χωρίς έγγραφη σύμβαση και χωρίς τις απαιτούμενες προϋποθέσεις και την προβλεπόμενη διαδικασία. Ειδικότερα:
Πληροφορίες αναφέρουν ότι το βούλευμα επισημαίνει ότι ο δεύτερος κατηγορούμενος συνέταξε κατόπιν εντολής της Διοικήτριας, πρόχειρες τεχνικές προδιαγραφές των έργων και προϋπολογισμούς, προβαίνοντας στον κατακερματισμό του έργου, αν και ήταν επιβεβλημένη η ενιαία δημοπράτηση.
Εκ των υστέρων
Κατά την εξέλιξη των εργασιών, η Διοικήτρια επιχειρώντας να νομιμοποιήσει εκ των υστέρων τις ενέργειές της, ενέκρινε με αποφάσεις της το Μάρτιο του 2009 τη δαπάνη για τα έργα και εισήγαγε το θέμα στο Δ.Σ. προς συζήτηση και έγκριση για τις εργασίες. Στη συνέχεια, τον ίδιο μήνα, η κα Σιδέρη παραιτήθηκε και διορίστηκε από τον κ. Αβραμόπουλο στο νοσοκομείο Παίδων Αγλαΐα Κυριακού.
Μέχρι και το Μάιο του 2009, συνεχίστηκαν οι προσπάθειες πραγματοποίησης των διαγωνισμών. Στο σημείο αυτό το πόρισμα του ΣΕΥΥΠ ανέδειξε ότι είχε ρόλο ο δεύτερος κατηγορούμενος, ο οποίος καλούσε εργολάβους να υποβάλουν προσφορές, συνέτασσε τα σχετικά πρακτικά κλπ.
Ο έλεγχος διαπίστωσε ότι οι προσφορές των 3 συμμετεχόντων κάθε φορά εργολάβων είχαν πρωτοκολληθεί την ίδια ημέρα, με διαδοχικούς ή παραπλήσιους αριθμούς πρωτοκόλλου, καθώς και ότι μεγάλος αριθμός φακέλων που κατατέθηκαν από διαφορετικές εταιρείες για το ίδιο έργο, έμοιαζαν απόλυτα μεταξύ τους ως προς το χρώμα, το μέγεθος και την εταιρεία προσέλευσης των φακέλων. Ανάμεσα στους εργολάβους περιλαμβάνονταν οι δύο κατηγορούμενοι.
Στις 27-4-2009, η Διεύθυνση Διοικητικού του νοσοκομείου με εντολή του νέου διοικητή έστειλε αίτημα προς την Α΄ Υγειονομική Περιφέρεια Αττικής, για επιχορήγηση 24 έργων, στα οποία περιλαμβάνονταν και τα επίδικα. Το αίτημα απορρίφθηκε καθώς επιτόπια έρευνα έδειξε πως τα έργα είχαν ήδη ξεκινήσει.
Η εξέλιξη αυτή είχε ως αποτέλεσμα οι δύο κατηγορούμενοι εργολάβοι να σταματήσουν κάθε εργασία, με συνέπεια σε ορισμένες περιπτώσεις να είναι αδύνατη και η χρήση των χώρων, στους οποίους γίνονταν οι εργασίες. Κατά τον έλεγχο Επιτροπής Μηχανικών του υπουργείου Υγείας διαπιστώθηκαν κακοτεχνίες και ελλείψεις, αντιφάσεις ανάμεσα στα προβλεπόμενα και αυτά που είχαν υλοποιηθεί, καθώς και έλλειμμα στις ποσότητες αυτών που υλοποιήθηκαν και εκείνων που είχαν προβλεφθεί και αντιστοιχούσαν σε χώρους μεγαλύτερων διαστάσεων. Αποκλίσεις βρέθηκαν και στις τιμές των έργων.
Τι λένε οι κατηγορούμενοι
Στο απολογητικό του υπόμνημα, ο πρώτος από τους κατηγορούμενους εργολάβους υποστήριξε ότι η έκθεση των μηχανικών του υπουργείου Υγείας είναι αναξιόπιστη και ζήτησε τεχνική πραγματογνωμοσύνη. Ωστόσο, η Ανακρίτρια έκρινε περιττό κάτι τέτοιο μετά από συμπληρωματικές καταθέσεις.
Η κα Σιδέρη έχει υποστηρίξει ότι ήταν γνωστή η αναγκαιότητα εκτέλεσης των έργων στις προϊστάμενες αρχές (υπουργείο Υγείας και ΥΠΕ) και η ίδια είχε γίνει αποδέκτης διαμαρτυριών ασθενών και εργαζομένων και ότι η κατάσταση είχε γίνει αντικείμενο δημοσιογραφικής έρευνας. Γι’ αυτό υπήρχε πίεση για τη διενέργεια των έργων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στο βούλευμα γίνεται λόγος ότι η Διοικήτρια επέλεξε να υλοποιήσει τα έργα με παράτυπες, αδιαφανείς και ζημιογόνες για το δημόσιο διαδικασίες, θέλοντας να ωφελήσει τους δύο κατηγορούμενους εργολάβους. Μάλιστα, γίνεται σαφής αναφορά ότι προχώρησε στις ενέργειές της μετά από παραινέσεις, προτροπές και υποσχέσεις υπηρεσιακών ανταλλαγμάτων από τους κ.κ. Καλογερόπουλο και Αδαμίδη.
«Καυτές» συναντήσεις
Όπως έχει καταθέσει η ίδια η κα Σιδέρη στη διάρκεια της προκαταρκτικής έρευνας, δέχθηκε πρόσκληση για συνάντηση από τον κ. Καλογερόπουλο, στην οποία τελικά παραβρέθηκε μόνο ο κ. Αδαμίδης, ο οποίος την πίεσε να δοθούν τα έργα στον κ. Διδάγγελο. Μάλιστα, υπάρχουν αναφορές για παρακλήσεις του κ. Αδαμίδη του τύπου «Βρες τον τρόπο, Τρύπωσέ τον. Βοήθησέ μας»…
Υπάρχει αναφορά και σε συνάντηση στο μπαρ SHOWROOM (ήταν στον πεζόδρομο της Μηλιώνη στο Κολωνάκι) της διοικήτριας με τους κ. Αδαμίδη και Διδάγγελο, στην οποία ο εργολάβος φέρεται ότι παραπονέθηκε ότι βρισκόταν στα όρια της χρεωκοπίας.
Ακόμη, κατά δήλωση της κας Σιδέρη φέρεται ότι είχε τηλεφωνική επικοινωνία με τον κ. Καλογερόπουλο, όπου του ζήτησε να κάνει δεκτή την παραίτησή της και να επιστρέψει στην οργανική της θέση στο υπουργείο Υγείας. Κατά την ίδια, ο κ. Καλογερόπουλος της υποσχέθηκε ότι θα μετακινηθεί στο Παίδων Αγλαΐα Κυριακού, αν περάσει τα έργα από το Δ.Σ. του Αμαλία Φλέμιγκ.
Όπως είδαμε νωρίτερα, πράγματι επιχειρήθηκε να περάσει εκ των υστέρων η υπόθεση από το Δ.Σ. και η κα Σιδέρη μετακινήθηκε στο Παίδων Αγλαΐα Κυριακού. Πάντως, στην απολογία της ενώπιον της Ανακρίτριας, η κα Σιδέρη ανακάλεσε όσα είχε καταθέσει όσον αφορά τον κ. Καλογερόπουλο, αλλά όχι για τον κ. Αδαμίδη.
Όσον αφορά στους δύο τελευταίους αξίζει να αναφερθεί ότι το όνομά τους ενεπλάκη σε δεύτερο χρόνο με την υπόθεση και διεκδίκησαν νομικά την ακυρότητα της ποινικής τους δίωξης γιατί δεν είχαν κληθεί ως ύποπτοι στην αρχική προανάκριση. Όμως, το αίτημά τους απορρίφθηκε και με το σχετικό βούλευμα, παραπέμφθηκαν για ηθική αυτουργία σε απιστία.
Επιβαρυντική για τη θέση των κ.κ. Καλογερόπουλου και Αδαμίδη είναι και η κατάθεση της κας Μαρίας Χατζηκοκολάκη, διοικητικής διευθύντριας του νοσοκομείου, η οποία στην Ανακρίτρια κατέθεσε ότι η κα Σιδέρη της ανέφερε ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας της έδωσε εντολή να προχωρήσει τα τεχνικά έργα άμεσα.
Να σημειωθεί ότι στις 28 Ιουλίου του 2016, οι κ.κ. Καλογερόπουλος και Αδαμίδης ζήτησαν την αυτοπρόσωπη εμφάνισή τους ενώπιον του Συμβουλίου Εφετών. Όμως, το αίτημά τους απορρίφθηκε και πάλι. Ενδιαφέρον στοιχείο της υπόθεσης είναι ότι τα έργα δεν έχουν πληρωθεί, δηλαδή, πρακτικά δεν έχει προκληθεί ζημία σε βάρος του δημοσίου. Όμως, οι εταιρείες είχαν καταθέσει 4 αγωγές σε βάρος του νοσοκομείου, διεκδικώντας την πληρωμή τους.
Και άλλα έργα !
Γεννιέται όμως εύλογα το ερώτημα: Υπάρχουν άλλα έργα που έχουν αναλάβει οι συγκεκριμένοι εργολάβοι στα νοσοκομεία την επίμαχη περίοδο; Εμείς βρήκαμε δύο έργα για τη μεταστέγαση μονάδων του ΟΚΑΝΑ στο νοσοκομείο Σωτηρία, αρχικού ύψους 500.000 ευρώ. Υπόθεση η οποία επίσης βρίθει παρανομιών και οδηγήθηκε στον εισαγγελέα!
Τα έργα ξεκίνησαν το καλοκαίρι του 2009 (επί Δημ. Αβραμόπουλου), με απευθείας ανάθεση από τη ΔΕΠΑΝΟΜ, καθώς κρίθηκαν ως «ειδικής φύσεως». Όμως, το 2010, η τότε πρόεδρος του οργανισμού κ. Μένη Μαλλιώρηαρνήθηκε να εξοφλήσει την εταιρεία, καθώς κρίθηκε ότι το παραδοτέο δεν ήταν σύμφωνα με τις αρχικές προδιαγραφές και υπήρξαν υπερτιμολογήσεις. Τελικά, η υπόθεση οδηγήθηκε στα δικαστήρια, όπου δικαιώθηκε ο ΟΚΑΝΑ.
Το σχετικό πόρισμα του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης κ. Λ. Ρακιντζήπου εκδόθηκε τον Ιανουάριο του 2011 είναι καταπέλτης και αποκαλύπτει σωρεία παρανομιών, όπως:
Ένα μήνα μετά την έναρξη λειτουργίας της μίας μονάδας ανέκυψαν λειτουργικά προβλήματα: μη λειτουργία κεντρικού κλιματισμού & συστήματος εξαερισμού, προβλήματα στην υδροδότηση, τη ρευματοδότηση, την εγκατάσταση και λειτουργία τηλεφωνικού κέντρου, την αγορά και τοποθέτηση συστήματος προτεραιότητας σύμφωνα με τη μελέτη, την εισροή ομβρίων υδάτων από την οροφή (ο ανάδοχος δεν τοποθέτησε μονωτικό υλικό), τα φουσκώματα στους τοίχους και τα δάπεδα και πληθώρα άλλων επιμέρους εκκρεμοτήτων εργασιών!
Μάλιστα, στο πόρισμα αναφέρεται ρητά ότι τα έργα αποφασίστηκαν σε σύσκεψη, στην οποία μετείχαν ο κ. Αρ. Καλογερόπουλος, ο τότε διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑΝΟΜ κ. Χάρης Λαμπρόπουλος, ο τότε πρόεδρος του ΟΚΑΝΑ Γιώργος Φωτεινόπουλος και ο διοικητής του ΕΚΕΠΥ κ. Παν. Ευσταθίου, ο οποίος έκανε και τη σχετική εισήγηση, που έγινε δεκτή.
Όπως προαναφέραμε, και η υπόθεση του ΟΚΑΝΑ είχε σταλεί καιστον εισαγγελέα, αλλά δεν γνωρίζουμε αν είχαμε άσκηση διώξεων σε υψηλά ιστάμενους. Όμως, δείχνει ότι, λίγους μήνες πριν τις εκλογές του 2009, υπήρχε ευρύτερη ανάθεση έργων με παράνομο τρόπο στις εταιρείες του κ. Διδάγγελου από φορείς, που εποπτεύονταν από τον Δημ. Αβραμόπουλο και τον Αριστείδη Καλογερόπουλο. Συνεπώς, η περίπτωση του Αμαλία Φλέμιγκ φαίνεται ότι δεν ήταν ένα μεμονωμένο περιστατικό με παρανομίες ενός διοικητή νοσοκομείου.
Έτσι, η εξέλιξη της δίκης για ότι έγινε στο Αμαλία Φλέμινγκ θα έχει σίγουρα μεγάλο ενδιαφέρον και για άλλους εμπλεκόμενους. Και προφανώς υπάρχει μεγάλος κίνδυνος για τη ΝΔ, η δίκη να ρίξει και άλλο νερό στο Μύλο της κυβέρνησης για τη διαφθορά της περιόδου διακυβέρνησης από τη ΝΔ. Εμείς θα την παρακολουθήσουμε στενά και θα σας ενημερώνουμε…
Υ.Γ. Οι δρόμοι των κ.κ. Αβραμόπουλου και Καλογερόπουλου λέγεται ότι έχουν χωρίσει εδώ και καιρό. Πάντως, την περίοδο 2005-2009 και για αρκετά χρόνια μετά, οι δύο άνδρες είχαν πολύ στενές σχέσεις. Συνεπώς, οι κατηγορίες κατά του κ. Καλογερόπουλου για τα έργα στο Αμαλία Φλέμινγκ, «αγγίζουν» και τον κ. Αβραμόπουλο. Ακόμη και αν δεν είχε άμεση εμπλοκή στην υπόθεση, έχει την πολιτική ευθύνη για τις ενέργειες τόσο του κ. Καλογερόπουλου όσο και του κ. Αδαμίδη, ο οποίος παραμένει νομικός του σύμβουλος στις Βρυξέλλες.
Πρόκειται για τον κ. Αριστείδη Καλογερόπουλο-Στράτη, γενικό γραμματέα του υπουργείου Υγείας την περίοδο 2005-2009 και τον κ. Πολύκαρπο Αδαμίδη, νομικό σύμβουλο του υπουργείου, το ίδιο χρονικό διάστημα και νυν συνεργάτητου κ. Αβραμόπουλου στις Βρυξέλλες.
Η υπόθεση, που φέρνουμε σήμερα στο φως, μπορεί να εκλάβει ευρύτερες πολιτικές διαστάσεις, καθώς αφορά μία χρονική περίοδο, που έχει μείνει γνωστή για το «μεγάλο πάρτι στην Υγεία». Περίοδος που έχει βρεθεί και στο επίκεντρο της σφοδρής πολιτικής αντιπαράθεσης για την υπόθεση Novartis, στην οποία έχει εμπλακεί και το όνομα του κ. Αβραμόπουλου – αν και τα στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν σε βάρος του είναι ισχνά.
Έπειτα από πολλές αναβολές, η υπόθεση έφθασε στα δικαστήρια τον Ιούνιο και η εκδίκασή της αναμένεται να τραβήξει επί μακρόν λόγω της πολυπλοκότητας, του αριθμού των κατηγορουμένων, των μαρτύρων και του ειδικού της βάρους. Η παραπομπή σε δίκη έγινε με βάση το υπ’ αριθμ. 1443/16 βούλευμα του Συμβουλίου Εφετών και είναι σε βαθμό κακουργήματος.
Εκτός από τους κ.κ. Καλογερόπουλο και Αδαμίδη, στο εδώλιο έχουν καθίσει άλλοι 4 κατηγορούμενοι:
- Η γνωστή από την τηλεοπτική της παρουσία ψυχολόγος, κα Γεωργία Σιδέρη, η οποία την επίμαχη περίοδο υπήρξε διοικήτρια του νοσοκομείου Αμαλία Φλέμιγκ.
- Ο κ. Βασίλης Νικολάου, υποδιευθυντής τεχνικών υπηρεσιών του ίδιου νοσοκομείου Αμαλία Φλέμιγκ, την ίδια περίοδο.
- Ο κ. Ματθαίος Διδάγγελος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εργολαβικής εταιρείας «ELEMENT Τεχνική Κατασκευαστική ΑΤΕ».
- Η κα Αναστασία Βαλσαμάκη, σύζυγος του κ. Διδάγγελου, η οποία εκπροσωπεί την εργολαβική εταιρεία «RECOVERY Δομικά Έργα ΕΠΕ»
Η πρώτη κατηγορούμενη είναι αντιμέτωπη με την κατηγορία της απιστίας, από την οποία επήλθε περιουσιακή ζημία πάνω από 30.000 ευρώ, ενώ οι άλλοι τρεις με την κατηγορία της άμεσης συνέργειας. Όπως είπαμε, οι συνεργάτες του κ. Αβραμόπουλου κατηγορούνται για ηθική αυτουργία σε απιστία. Να σημειωθεί ότι για τέτοιου είδους αδικήματα ο νόμος προβλέπει κάθειρξη έως 10 ετών.
Πώς ξεκίνησε
Η υπόθεση ξεκίνησε το Φεβρουάριο του 2011, όταν ο τότε Γενικός Επιθεωρητής του ΣΕΥΥΠ, διαβίβασε στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών πόρισμα ΕΔΕ, για έργα που είχαν γίνει στο νοσοκομείο Αμαλία Φλέμιγκ την περίοδο 2008-09. Με αφορμή το πόρισμα αυτό, το 2014 οδηγηθήκαμε στην άσκηση ποινικών διώξεων από την Εισαγγελία Εγκλημάτων Διαφθοράς.
Σύμφωνα πληροφορίες, το σχετικό βούλευμα αναφέρει πως, από τον Νοέμβριο του 2008 έως τον Φεβρουάριο του 2009, η κα Σιδέρη αποφάσισε την πραγματοποίηση εργασιών συντήρησης και ανακαίνισης στο νοσοκομείο Αμαλία Φλέμιγκ, συνολικού προϋπολογισμού περίπου 656.000 ευρώ.
Κατά τις ίδιες πληροφορίες, ανέθεσε το μεγαλύτερο μέρος των έργων (90% του προαναφερόμενου προϋπολογισμού) στις δύο εταιρείες και έγινε κατάτμηση του έργου, σε άλλα μικρότερα, ώστε να μη γίνει διαγωνισμός. Ακόμη, η ανάθεση των έργων έγινε προφορικά, δηλαδή, χωρίς έγγραφη σύμβαση και χωρίς τις απαιτούμενες προϋποθέσεις και την προβλεπόμενη διαδικασία. Ειδικότερα:
- Δεν υπήρχε αίτημα από κλινική του νοσοκομείου, που να θεμελιώνει την κατεπείγουσα ανάγκη για την εσπευσμένη έναρξη των εργασιών.
- Δεν υπήρχε συγκεκριμένος προγραμματισμός και μελέτη για την εκτέλεση των έργων.
- Ο προϋπολογισμός του νοσοκομείου δεν επαρκούσε για την εκτέλεση των έργων.
- Δεν υπήρχαν σχετικές αιτιολογημένες εισηγήσεις από τα αρμόδια τμήματα του νοσοκομείου προς τη Διοίκηση.
- Δεν υπήρχε σχετική εισήγηση της διοικήτριας προς το Δ.Σ. και σχετική απόφαση αυτού.
- Δεν έγινε δημόσιος, ανοιχτός διαγωνισμός.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι το βούλευμα επισημαίνει ότι ο δεύτερος κατηγορούμενος συνέταξε κατόπιν εντολής της Διοικήτριας, πρόχειρες τεχνικές προδιαγραφές των έργων και προϋπολογισμούς, προβαίνοντας στον κατακερματισμό του έργου, αν και ήταν επιβεβλημένη η ενιαία δημοπράτηση.
Εκ των υστέρων
Κατά την εξέλιξη των εργασιών, η Διοικήτρια επιχειρώντας να νομιμοποιήσει εκ των υστέρων τις ενέργειές της, ενέκρινε με αποφάσεις της το Μάρτιο του 2009 τη δαπάνη για τα έργα και εισήγαγε το θέμα στο Δ.Σ. προς συζήτηση και έγκριση για τις εργασίες. Στη συνέχεια, τον ίδιο μήνα, η κα Σιδέρη παραιτήθηκε και διορίστηκε από τον κ. Αβραμόπουλο στο νοσοκομείο Παίδων Αγλαΐα Κυριακού.
Μέχρι και το Μάιο του 2009, συνεχίστηκαν οι προσπάθειες πραγματοποίησης των διαγωνισμών. Στο σημείο αυτό το πόρισμα του ΣΕΥΥΠ ανέδειξε ότι είχε ρόλο ο δεύτερος κατηγορούμενος, ο οποίος καλούσε εργολάβους να υποβάλουν προσφορές, συνέτασσε τα σχετικά πρακτικά κλπ.
Ο έλεγχος διαπίστωσε ότι οι προσφορές των 3 συμμετεχόντων κάθε φορά εργολάβων είχαν πρωτοκολληθεί την ίδια ημέρα, με διαδοχικούς ή παραπλήσιους αριθμούς πρωτοκόλλου, καθώς και ότι μεγάλος αριθμός φακέλων που κατατέθηκαν από διαφορετικές εταιρείες για το ίδιο έργο, έμοιαζαν απόλυτα μεταξύ τους ως προς το χρώμα, το μέγεθος και την εταιρεία προσέλευσης των φακέλων. Ανάμεσα στους εργολάβους περιλαμβάνονταν οι δύο κατηγορούμενοι.
Στις 27-4-2009, η Διεύθυνση Διοικητικού του νοσοκομείου με εντολή του νέου διοικητή έστειλε αίτημα προς την Α΄ Υγειονομική Περιφέρεια Αττικής, για επιχορήγηση 24 έργων, στα οποία περιλαμβάνονταν και τα επίδικα. Το αίτημα απορρίφθηκε καθώς επιτόπια έρευνα έδειξε πως τα έργα είχαν ήδη ξεκινήσει.
Η εξέλιξη αυτή είχε ως αποτέλεσμα οι δύο κατηγορούμενοι εργολάβοι να σταματήσουν κάθε εργασία, με συνέπεια σε ορισμένες περιπτώσεις να είναι αδύνατη και η χρήση των χώρων, στους οποίους γίνονταν οι εργασίες. Κατά τον έλεγχο Επιτροπής Μηχανικών του υπουργείου Υγείας διαπιστώθηκαν κακοτεχνίες και ελλείψεις, αντιφάσεις ανάμεσα στα προβλεπόμενα και αυτά που είχαν υλοποιηθεί, καθώς και έλλειμμα στις ποσότητες αυτών που υλοποιήθηκαν και εκείνων που είχαν προβλεφθεί και αντιστοιχούσαν σε χώρους μεγαλύτερων διαστάσεων. Αποκλίσεις βρέθηκαν και στις τιμές των έργων.
Τι λένε οι κατηγορούμενοι
Στο απολογητικό του υπόμνημα, ο πρώτος από τους κατηγορούμενους εργολάβους υποστήριξε ότι η έκθεση των μηχανικών του υπουργείου Υγείας είναι αναξιόπιστη και ζήτησε τεχνική πραγματογνωμοσύνη. Ωστόσο, η Ανακρίτρια έκρινε περιττό κάτι τέτοιο μετά από συμπληρωματικές καταθέσεις.
Η κα Σιδέρη έχει υποστηρίξει ότι ήταν γνωστή η αναγκαιότητα εκτέλεσης των έργων στις προϊστάμενες αρχές (υπουργείο Υγείας και ΥΠΕ) και η ίδια είχε γίνει αποδέκτης διαμαρτυριών ασθενών και εργαζομένων και ότι η κατάσταση είχε γίνει αντικείμενο δημοσιογραφικής έρευνας. Γι’ αυτό υπήρχε πίεση για τη διενέργεια των έργων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στο βούλευμα γίνεται λόγος ότι η Διοικήτρια επέλεξε να υλοποιήσει τα έργα με παράτυπες, αδιαφανείς και ζημιογόνες για το δημόσιο διαδικασίες, θέλοντας να ωφελήσει τους δύο κατηγορούμενους εργολάβους. Μάλιστα, γίνεται σαφής αναφορά ότι προχώρησε στις ενέργειές της μετά από παραινέσεις, προτροπές και υποσχέσεις υπηρεσιακών ανταλλαγμάτων από τους κ.κ. Καλογερόπουλο και Αδαμίδη.
«Καυτές» συναντήσεις
Όπως έχει καταθέσει η ίδια η κα Σιδέρη στη διάρκεια της προκαταρκτικής έρευνας, δέχθηκε πρόσκληση για συνάντηση από τον κ. Καλογερόπουλο, στην οποία τελικά παραβρέθηκε μόνο ο κ. Αδαμίδης, ο οποίος την πίεσε να δοθούν τα έργα στον κ. Διδάγγελο. Μάλιστα, υπάρχουν αναφορές για παρακλήσεις του κ. Αδαμίδη του τύπου «Βρες τον τρόπο, Τρύπωσέ τον. Βοήθησέ μας»…
Υπάρχει αναφορά και σε συνάντηση στο μπαρ SHOWROOM (ήταν στον πεζόδρομο της Μηλιώνη στο Κολωνάκι) της διοικήτριας με τους κ. Αδαμίδη και Διδάγγελο, στην οποία ο εργολάβος φέρεται ότι παραπονέθηκε ότι βρισκόταν στα όρια της χρεωκοπίας.
Ακόμη, κατά δήλωση της κας Σιδέρη φέρεται ότι είχε τηλεφωνική επικοινωνία με τον κ. Καλογερόπουλο, όπου του ζήτησε να κάνει δεκτή την παραίτησή της και να επιστρέψει στην οργανική της θέση στο υπουργείο Υγείας. Κατά την ίδια, ο κ. Καλογερόπουλος της υποσχέθηκε ότι θα μετακινηθεί στο Παίδων Αγλαΐα Κυριακού, αν περάσει τα έργα από το Δ.Σ. του Αμαλία Φλέμιγκ.
Όπως είδαμε νωρίτερα, πράγματι επιχειρήθηκε να περάσει εκ των υστέρων η υπόθεση από το Δ.Σ. και η κα Σιδέρη μετακινήθηκε στο Παίδων Αγλαΐα Κυριακού. Πάντως, στην απολογία της ενώπιον της Ανακρίτριας, η κα Σιδέρη ανακάλεσε όσα είχε καταθέσει όσον αφορά τον κ. Καλογερόπουλο, αλλά όχι για τον κ. Αδαμίδη.
Όσον αφορά στους δύο τελευταίους αξίζει να αναφερθεί ότι το όνομά τους ενεπλάκη σε δεύτερο χρόνο με την υπόθεση και διεκδίκησαν νομικά την ακυρότητα της ποινικής τους δίωξης γιατί δεν είχαν κληθεί ως ύποπτοι στην αρχική προανάκριση. Όμως, το αίτημά τους απορρίφθηκε και με το σχετικό βούλευμα, παραπέμφθηκαν για ηθική αυτουργία σε απιστία.
Επιβαρυντική για τη θέση των κ.κ. Καλογερόπουλου και Αδαμίδη είναι και η κατάθεση της κας Μαρίας Χατζηκοκολάκη, διοικητικής διευθύντριας του νοσοκομείου, η οποία στην Ανακρίτρια κατέθεσε ότι η κα Σιδέρη της ανέφερε ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας της έδωσε εντολή να προχωρήσει τα τεχνικά έργα άμεσα.
Να σημειωθεί ότι στις 28 Ιουλίου του 2016, οι κ.κ. Καλογερόπουλος και Αδαμίδης ζήτησαν την αυτοπρόσωπη εμφάνισή τους ενώπιον του Συμβουλίου Εφετών. Όμως, το αίτημά τους απορρίφθηκε και πάλι. Ενδιαφέρον στοιχείο της υπόθεσης είναι ότι τα έργα δεν έχουν πληρωθεί, δηλαδή, πρακτικά δεν έχει προκληθεί ζημία σε βάρος του δημοσίου. Όμως, οι εταιρείες είχαν καταθέσει 4 αγωγές σε βάρος του νοσοκομείου, διεκδικώντας την πληρωμή τους.
Και άλλα έργα !
Γεννιέται όμως εύλογα το ερώτημα: Υπάρχουν άλλα έργα που έχουν αναλάβει οι συγκεκριμένοι εργολάβοι στα νοσοκομεία την επίμαχη περίοδο; Εμείς βρήκαμε δύο έργα για τη μεταστέγαση μονάδων του ΟΚΑΝΑ στο νοσοκομείο Σωτηρία, αρχικού ύψους 500.000 ευρώ. Υπόθεση η οποία επίσης βρίθει παρανομιών και οδηγήθηκε στον εισαγγελέα!
Τα έργα ξεκίνησαν το καλοκαίρι του 2009 (επί Δημ. Αβραμόπουλου), με απευθείας ανάθεση από τη ΔΕΠΑΝΟΜ, καθώς κρίθηκαν ως «ειδικής φύσεως». Όμως, το 2010, η τότε πρόεδρος του οργανισμού κ. Μένη Μαλλιώρηαρνήθηκε να εξοφλήσει την εταιρεία, καθώς κρίθηκε ότι το παραδοτέο δεν ήταν σύμφωνα με τις αρχικές προδιαγραφές και υπήρξαν υπερτιμολογήσεις. Τελικά, η υπόθεση οδηγήθηκε στα δικαστήρια, όπου δικαιώθηκε ο ΟΚΑΝΑ.
Το σχετικό πόρισμα του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης κ. Λ. Ρακιντζήπου εκδόθηκε τον Ιανουάριο του 2011 είναι καταπέλτης και αποκαλύπτει σωρεία παρανομιών, όπως:
- Ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου σχεδόν τριπλασιάστηκε!
- Στους λογαριασμούς της εταιρείας βρέθηκαν 2 πληρωμές ύψους πάνω από 1,1 εκατ. ευρώ!
- Επισημαίνεται, δε, ότι το έργο υλοποιήθηκε με προκατασκευασμένουςοικίσκους οι οποίοι παραχωρήθηκαν δωρεάν από το ΥΠΕΧΩ∆Ε.
- Χρησιμοποιήθηκε οικόπεδο χωρίς τίτλο παραχώρησης.
- Τα έργα έγιναν χωρίς πολεοδομική άδεια. Λόγω της έλλειψης πολεοδομικής άδειας δεν κατέστη δυνατόν μέχρι το 2011 να εκδοθεί άδεια πυρασφάλειας για το κτήριο!
- Η μελέτη εφαρμογής δεν συνοδεύονταν από τα απαιτούμενα σχέδια, στατική μελέτη και τον απαιτούμενο προϋπολογισμό με λεπτομέρειες δεσμευτικού χαρακτήρα.
- Στην επιστολή της απ’ ευθείας ανάθεσης από τη ∆ΕΠΑΝΟΜ Α.Ε. το έργο δενχαρακτηρίζεται ειδικής φύσης, ούτε παραπέμπει στις διατάξεις της παρ. 2γτου άρθρ. 4 του Ν. 1418/84.
Ένα μήνα μετά την έναρξη λειτουργίας της μίας μονάδας ανέκυψαν λειτουργικά προβλήματα: μη λειτουργία κεντρικού κλιματισμού & συστήματος εξαερισμού, προβλήματα στην υδροδότηση, τη ρευματοδότηση, την εγκατάσταση και λειτουργία τηλεφωνικού κέντρου, την αγορά και τοποθέτηση συστήματος προτεραιότητας σύμφωνα με τη μελέτη, την εισροή ομβρίων υδάτων από την οροφή (ο ανάδοχος δεν τοποθέτησε μονωτικό υλικό), τα φουσκώματα στους τοίχους και τα δάπεδα και πληθώρα άλλων επιμέρους εκκρεμοτήτων εργασιών!
Μάλιστα, στο πόρισμα αναφέρεται ρητά ότι τα έργα αποφασίστηκαν σε σύσκεψη, στην οποία μετείχαν ο κ. Αρ. Καλογερόπουλος, ο τότε διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑΝΟΜ κ. Χάρης Λαμπρόπουλος, ο τότε πρόεδρος του ΟΚΑΝΑ Γιώργος Φωτεινόπουλος και ο διοικητής του ΕΚΕΠΥ κ. Παν. Ευσταθίου, ο οποίος έκανε και τη σχετική εισήγηση, που έγινε δεκτή.
Όπως προαναφέραμε, και η υπόθεση του ΟΚΑΝΑ είχε σταλεί καιστον εισαγγελέα, αλλά δεν γνωρίζουμε αν είχαμε άσκηση διώξεων σε υψηλά ιστάμενους. Όμως, δείχνει ότι, λίγους μήνες πριν τις εκλογές του 2009, υπήρχε ευρύτερη ανάθεση έργων με παράνομο τρόπο στις εταιρείες του κ. Διδάγγελου από φορείς, που εποπτεύονταν από τον Δημ. Αβραμόπουλο και τον Αριστείδη Καλογερόπουλο. Συνεπώς, η περίπτωση του Αμαλία Φλέμιγκ φαίνεται ότι δεν ήταν ένα μεμονωμένο περιστατικό με παρανομίες ενός διοικητή νοσοκομείου.
Έτσι, η εξέλιξη της δίκης για ότι έγινε στο Αμαλία Φλέμινγκ θα έχει σίγουρα μεγάλο ενδιαφέρον και για άλλους εμπλεκόμενους. Και προφανώς υπάρχει μεγάλος κίνδυνος για τη ΝΔ, η δίκη να ρίξει και άλλο νερό στο Μύλο της κυβέρνησης για τη διαφθορά της περιόδου διακυβέρνησης από τη ΝΔ. Εμείς θα την παρακολουθήσουμε στενά και θα σας ενημερώνουμε…
Υ.Γ. Οι δρόμοι των κ.κ. Αβραμόπουλου και Καλογερόπουλου λέγεται ότι έχουν χωρίσει εδώ και καιρό. Πάντως, την περίοδο 2005-2009 και για αρκετά χρόνια μετά, οι δύο άνδρες είχαν πολύ στενές σχέσεις. Συνεπώς, οι κατηγορίες κατά του κ. Καλογερόπουλου για τα έργα στο Αμαλία Φλέμινγκ, «αγγίζουν» και τον κ. Αβραμόπουλο. Ακόμη και αν δεν είχε άμεση εμπλοκή στην υπόθεση, έχει την πολιτική ευθύνη για τις ενέργειες τόσο του κ. Καλογερόπουλου όσο και του κ. Αδαμίδη, ο οποίος παραμένει νομικός του σύμβουλος στις Βρυξέλλες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου