ΟΣΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΙΣΠΡΑΚΤΙΚΕΣ:
https://www.kinima-ypervasi.gr/2017/10/blog-post_997.html
Γ.Γ. Καταναλωτή: Πρόστιμα 200.000 ευρώ σε 21 εισπρακτικές εταιρείες επιβλήθηκαν το α' εξάμηνο του 2018
"Το πρώτο εξάμηνο του 2018 έχουν επιβληθεί πρόστιμα ύψους 200.000 ευρώ σε 21 εισπρακτικές εταιρείες" τόνισε ο Γενικός Γραμματέας Καταναλωτή, Δ. Αυλωνίτης, μιλώντας στην πρωινή εκπομπή του ΑΝΤ1.
Ο κ. Αυλωνίτης διευκρίνισε δε, ότι "αν οι παραβάσεις από τις εισπρακτικές επαναλαμβάνονται, τότε και το ύψος των προστίμων αυξάνεται".
Μέχρι τώρα, σύμφωνα με τον Γ.Γ. Καταναλωτή, το πρόβλημα εντοπιζόταν κυρίως σε καταγγελίες σχετικές με δικηγορικά γραφεία τα οποία δεν υπάγονταν στις διατάξεις του νόμου περί κυρώσεων και προστασίας του καταναλωτή.
"Το 2017 το 47% των καταγγελιών αφορούσαν σε δικηγορικά γραφεία και εταιρείες που λειτουργούν ως εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών αλλά εμείς δεν μπορούσαμε να τις εξετάσουμε. Αρμόδια ήταν τα πειθαρχικά όργανα των κατά τόπους δικηγορικών συλλόγων" υπογράμμισε ο κ. Αυλωνίτης.
Όσο για το πώς μπορούν οι καταναλωτές να προστατευθούν; Ο κ. Αυλωνίτης τόνισε ότι αν μια εισπρακτική εταιρεία καλέσει περισσότερες από μία φορά ανά δύο ημέρες όπως ορίζει ο νόμος, αν καλέσει πριν περάσουν 10 ημέρες από την ημερομηνία που κατέστη ληξιπρόθεσμη μια οφειλή ή καλέσει συγγενικό πρόσωπο, τότε οι καταναλωτές μπορούν να καλούν στο 1520 για τις καταγγελίες τους.
Δείτε το βίντεο από τον ΑΝΤ1:
https://www.kinima-ypervasi.gr/2017/10/blog-post_997.html
"Το πρώτο εξάμηνο του 2018 έχουν επιβληθεί πρόστιμα ύψους 200.000 ευρώ σε 21 εισπρακτικές εταιρείες" τόνισε ο Γενικός Γραμματέας Καταναλωτή, Δ. Αυλωνίτης, μιλώντας στην πρωινή εκπομπή του ΑΝΤ1.
Ο κ. Αυλωνίτης διευκρίνισε δε, ότι "αν οι παραβάσεις από τις εισπρακτικές επαναλαμβάνονται, τότε και το ύψος των προστίμων αυξάνεται".
Μέχρι τώρα, σύμφωνα με τον Γ.Γ. Καταναλωτή, το πρόβλημα εντοπιζόταν κυρίως σε καταγγελίες σχετικές με δικηγορικά γραφεία τα οποία δεν υπάγονταν στις διατάξεις του νόμου περί κυρώσεων και προστασίας του καταναλωτή.
"Το 2017 το 47% των καταγγελιών αφορούσαν σε δικηγορικά γραφεία και εταιρείες που λειτουργούν ως εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών αλλά εμείς δεν μπορούσαμε να τις εξετάσουμε. Αρμόδια ήταν τα πειθαρχικά όργανα των κατά τόπους δικηγορικών συλλόγων" υπογράμμισε ο κ. Αυλωνίτης.
Όσο για το πώς μπορούν οι καταναλωτές να προστατευθούν; Ο κ. Αυλωνίτης τόνισε ότι αν μια εισπρακτική εταιρεία καλέσει περισσότερες από μία φορά ανά δύο ημέρες όπως ορίζει ο νόμος, αν καλέσει πριν περάσουν 10 ημέρες από την ημερομηνία που κατέστη ληξιπρόθεσμη μια οφειλή ή καλέσει συγγενικό πρόσωπο, τότε οι καταναλωτές μπορούν να καλούν στο 1520 για τις καταγγελίες τους.
Δείτε το βίντεο από τον ΑΝΤ1:
Αλλάζει ο νόμος για τις εισπρακτικές εταιρείες
Μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου προβλέπεται στη σχετική απόφαση της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή ότι θα έχει ολοκληρωθεί το έργο της ομάδας εργασίας που συγκροτήθηκε με σκοπό να προσδιοριστούν οι ανάγκες για τη βελτίωση του ν. 3758/2009 «Εταιρείες Ενημέρωσης Οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις και άλλες διατάξεις».
Η πρώτη συνεδρίαση πραγματοποιήθηκε, ήδη, ενώ η επόμενη έχει προσδιοριστεί για τις 6 Σεπτεμβρίου 2018.
Το πόρισμα της ομάδας θα τεθεί σε διαβούλευση με τους ενδιαφερόμενους φορείς, ώστε οι διατάξεις που τροποποιούν το νόμο 3758/2009 να κατατεθούν στη Βουλή το φθινόπωρο.
Η ομάδα δουλεύει σε πέντε βασικές ενότητες.
Ειδικότερα:
1) Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (GDPR): Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα,
2) Δικηγορικές εταιρείες
3) Πεδίο εφαρμογής του ν. 3789/2009
4) Διάφορα θέματα όπως συχνότητα οχλήσεων, κυρώσεις, χρονικό διάστημα υποβολής καταγγελιών, κ.α. και
5) Νομοτεχνική βελτίωση του νόμου.
Ιδιαίτερα για το θέμα της ενόχλησης των οφειλετών από τις εισπρακτικές εταιρείες στόχος είναι η αυστηροποίηση των όρων λειτουργίας τους αλλά και ο καλύτερος έλεγχος των δικηγορικών γραφείων που δραστηριοποιούνται συστηματικά και σε μεγάλη κλίμακα στην ενημέρωση οφειλετών για ληξιπρόθεσμες οφειλές.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, από τις 652 καταγγελίες που έγιναν το 2017 στην αρμόδια υπηρεσία σχετικά με εταιρείες ενημέρωσης δανειοληπτών, οι 255 αφορούσαν δικηγορικά γραφεία και διαβιβάστηκαν στον Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών, προκειμένου να ενεργοποιηθούν οι κατάλληλες πειθαρχικές διαδικασίες που ορίζει ο Κώδικας Δεοντολογίας των δικηγόρων.
Κι αυτό διότι η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή δεν μπορεί να παρέμβει σε αυτές τις περιπτώσεις, αφού το μόνο αρμόδιο όργανο είναι το πειθαρχικό όργανο των δικηγόρων.
Με την αναμόρφωση της νομοθεσίας, επιδιώκεται να θεσπιστεί ένα όριο στη συμπεριφορά δικηγόρων και δικηγορικών εταιριών και να ενισχυθεί η ευθύνη των εντολέων τους (δανειστών) για τις ενέργειες στις οποίες προβαίνουν οι εντολοδόχοι τους (δικηγόροι ή δικηγορικές εταιρίες).
Ειδικότερα, επιχειρείται η εισαγωγή ορισμένων ειδικών υποχρεώσεων και σε δικηγόρους – δικηγορικές εταιρίες, με σκοπό να τερματιστούν τυχόν ακραίες συμπεριφορές εις βάρος των οφειλετών.
Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές Ιουλίου, η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή ανακοίνωσε τις διοικητικές κυρώσεις που επιβλήθηκαν σε εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2018.
Συνολικά έχουν επιβληθεί 21 διοικητικές κυρώσεις, συνολικού ύψους 160.500 ευρώ, που κυρίως αφορούν παραβάσεις για συχνότητα κλήσεων, παραπλανητική πληροφόρηση, παρέκκλιση των εντολών των δανειστών -καθώς συχνά καλούν σε τηλέφωνα επικοινωνίας που δεν τα είχαν δηλώσει οι οφειλέτες, αλλά τα βρήκαν συνήθως από δημόσια προσβάσιμους τηλεφωνικούς καταλόγους-, κλήση σε τηλέφωνο εργασίας χωρίς να είναι το μοναδικό τηλέφωνο επικοινωνίας, όχληση για οφειλές στις οποίες δεν έχουν παρέλθει 10 ημέρες από τότε που αυτές κατέστησαν ληξιπρόθεσμες, ενημέρωση χωρίς να έχει προηγηθεί η ταυτοποίηση του οφειλέτη, χρέωση ποσού για εξώδικη ενημέρωση κ.λπ.
ΠΗΓΕΣ:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου