Η ΑΠΟΛΥΤΗ ΞΕΦΤΙΛΑ: ΤΟ ΤΑΙΠΕΔ ΗΤΑΝ ΕΤΟΙΜΟ ΝΑ ΤΟ ΞΕΠΟΥΛΗΣΕΙ ΚΙ ΑΥΤΟ ΕΝΑΝΤΙ 480.000.000€ ΑΛΛΑ ΜΕ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΤΟ ΤΙΜΗΜΑ ΔΙΠΛΑΣΙΑΣΤΗΚΕ ΣΤΑ 1,1 ΔΙΣ ΕΥΡΩ, ΔΗΛΑΔΗ ΣΧΕΔΟΝ ΟΣΑ ΕΔΩΣΕ Η FRAPORT ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΚΑΙ ΤΑ 14 ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ !!!!
ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΚΑΝΑΔΟΙ ΤΗΣ PSP ΕΧΟΥΝ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΤΙΣ ΟΦΕΙΛΕΣ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ;;; ΠΩΣ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΝ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ ;;;
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ :
https://www.kinima-ypervasi.gr/2016/12/psp.html
https://www.kinima-ypervasi.gr/2017/02/h-psp-150000000-2046.html
https://www.kinima-ypervasi.gr/2017/10/blog-post_99.html
Προφορικό είναι μέχρι στιγμής το «ναι» των Καναδών της PSP, που ελέγχουν το 40% και διαχειρίζονται το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» στη νέα συμφωνία 20ετούς παράτασης της σύμβασης παραχώρησης μέχρι τις 11 Ιουνίου 2046.
Έπειτα από παρέμβαση της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού (DG Comp), το τίμημα για την 20ετή παράταση υπερδιπλασιάστηκε σε σχέση με την αρχική συμφωνία μεταξύ της τότε διοίκησης του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) και της Διεθνής Αερολιμήν Αθηνών (ΔΑΑ) που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο. Με βάση τη συμφωνία με την DG Comp, το τίμημα φτάνει το 1,1 δισ. ευρώ (συν ΦΠΑ) από μόλις 483,87 εκατ. ευρώ (συν ΦΠΑ) που ήταν το αρχικώς συμφωνηθέν.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι Καναδοί που ελέγχουν το 40% του ΔΑΑ (το 30% ανήκει στο ΤΑΙΠΕΔ, το 25% στο δημόσιο και το υπόλοιπο 5% σε μέλη της οικογένειας Κοπελούζου), έχουν ήδη ξεκινήσει να αναζητούν τα κεφάλαια για τη χρηματοδότηση της συμφωνίας. «Επειδή πρόκειται για σημαντικά κεφάλαια, θα χρειαστεί αρκετός χρόνος» υποστηρίζουν πρόσωπα που παρακολουθούν τη διαδικασία.
Οι ίδιοι εξηγούν πως αφού βρεθούν τα κεφάλαια, θα πρέπει να πέσουν οι υπογραφές για τη νέα, τελική συμφωνία (μεταξύ ΔΑΑ, υπουργείου Οικονομικών και ΤΑΙΠΕΔ), η οποία στη συνέχεια θα πάει εκ νέου στην DG Comp για οριστική επικύρωση. Όταν ολοκληρωθεί η συγκεκριμένη διαδικασία, τότε θα εισπράξει το ΤΑΙΠΕΔ το τίμημα του 1,1 δισ. ευρώ (συν ΦΠΑ).
Στο ΤΑΙΠΕΔ εξακολουθούν να έχουν ελπίδες πως μπορεί να ολοκληρωθεί η νέα συμφωνία εντός του έτους, ώστε να εισπραχθεί και το ποσό που μπορεί να στηρίξει τους υψηλούς στόχους εσόδων από ιδιωτικοποιήσεις για το 2018, που φτάνουν τα δύο δισ. ευρώ. Επιπλέον, η επέκταση της σύμβασης παραχώρησης μέχρι το 2046 θα ανοίξει τον δρόμο, ώστε το ΤΑΙΠΕΔ να προχωρήσει στην πώληση του 30% των μετοχών του ΔΑΑ που κατέχει. Πρόκειται για περιουσιακό στοιχείο που θεωρείται «φιλέτο» και εκτιμάται ότι θα προσελκύσει σημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον.
Οσοι παρακολουθούν το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων υπενθυμίζουν πως το ΤΑΙΠΕΔ έχει ήδη καταγράψει σημαντικότατα έσοδα στη φετινή χρονιά (232 εκατ. ο ΟΛΘ, 284 εκατ. ο ΟΤΕ, 251 εκατ. ο ΔΕΣΦΑ, συχνότητες ραδιοφάσματος, ακίνητα κ.λπ.), τα οποία εκτιμάται ότι ξεπερνούν το 1 δισ. ευρώ.
Οι ίδιοι, όμως, εξηγούν πως (με την ελπίδα πως μπορεί να λήξει φέτος η υπόθεση «Ελ. Βενιζέλος») οι άλλοι μεγάλοι διαγωνισμοί αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2019, μια δύσκολη χρονιά καθώς είναι προεκλογική. Όπως λένε, «ο διαγωνισμός για το 50,1% των Ελληνικών Πετρελαίων μόλις τώρα μπήκε στο δεύτερο στάδιο με δύο υποψηφίους (Glencore και Vitol), ενώ ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού θα ολοκληρωθεί το 2019, λόγω του μεγάλου αριθμού υποψηφίων».
Η σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού και η μαρίνα Αλίμου
Στην κατασκευαστική αγορά επισημαίνουν πως αυτές τις ημέρες έχει αρχίσει να μοιράζεται από το ΤΑΙΠΕΔ το σχέδιο για τη σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού (περίπου 150 σελίδων), επί του οποίου θα κάνουν παρατηρήσεις οι υποψήφιοι. «Στους επτά ομίλους που πέρασαν στο δεύτερο στάδιο συμμετέχουν 13 εταιρείες, οι νομικοί σύμβουλοι των οποίων θα κληθούν να κάνουν παρατηρήσεις επί του σχεδίου της σύμβασης παραχώρησης» εξηγούν. Στη συνέχεια θα διαμορφωθεί το τελικό κείμενο και συνεπώς οι δεσμευτικές προσφορές για την Εγνατία Οδό θα υποβληθούν τον επόμενο χρόνο.Παράλληλα θα λειτουργεί το εικονικό data room (VDR) με τα στοιχεία της παραχώρησης, θα γίνουν επισκέψεις των υποψηφίων στην Εγνατία Οδό, αλλά και τεχνικές έρευνες ώστε να διαπιστωθεί η κατάσταση του οδικού άξονα.
Στο δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού έχουν προκριθεί τα εξής σχήματα:
1. ANAS International Enterprise S.p.A. (ανήκει στον όμιλο FSI που ελέγχει ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ).
2. FREYJA HOLDINGS SARL [Macquarie European Infrastructure Fund 5 L.P. / Macquarie European Infrastructure Fund 5 SCSp]
3. ROADIS Transportation Holding S.L.U. - ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.
4. SICHUAN COMMUNICATIONS INVESTMENT GROUP CO., LTD – DAMCO ENERGY S.A.
5. VINCI HIGHWAYS S.A.S – VINCI CONCESSIONS S.A.S – MYTILINEOS HOLDINGS S.A.
6. ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – EGIS PROJECTS S.A.
7. ΔΙΟΛΚΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΑΤΕ.
Αντίστοιχα μεγάλο ενδιαφέρον υπάρχει και για τη μαρίνα Αλίμου, στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για την παραχώρηση της οποίας έχουν προκριθεί οκτώ σχήματα με ισχυρούς ομίλους, κυρίως από την Ελλάδα και την Τουρκία, όπως το σχήμα της Lamda Dogus (κοινοπραξία της Lamda Development με τον τουρκικό όμιλο Dogus) και του ομίλου Ελλάκτωρ με τον τουρκικό όμιλο Koch, αλλά και το ελληνογαλλικό σχήμα των Port Adhoc – Dream Yacht Mediteranee – J&P ΑΒΑΞ .
Λόγω συνωστισμού και αυτός ο διαγωνισμός οδεύει προς το 2019, ακόμα και αν οι δεσμευτικές προσφορές κατατεθούν εντός του έτους.
ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΚΑΝΑΔΟΙ ΤΗΣ PSP ΕΧΟΥΝ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΤΙΣ ΟΦΕΙΛΕΣ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ;;; ΠΩΣ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΝ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ ;;;
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ :
https://www.kinima-ypervasi.gr/2016/12/psp.html
https://www.kinima-ypervasi.gr/2017/02/h-psp-150000000-2046.html
https://www.kinima-ypervasi.gr/2017/10/blog-post_99.html
Προφορικό είναι μέχρι στιγμής το «ναι» των Καναδών της PSP, που ελέγχουν το 40% και διαχειρίζονται το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» στη νέα συμφωνία 20ετούς παράτασης της σύμβασης παραχώρησης μέχρι τις 11 Ιουνίου 2046.
Έπειτα από παρέμβαση της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού (DG Comp), το τίμημα για την 20ετή παράταση υπερδιπλασιάστηκε σε σχέση με την αρχική συμφωνία μεταξύ της τότε διοίκησης του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) και της Διεθνής Αερολιμήν Αθηνών (ΔΑΑ) που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο. Με βάση τη συμφωνία με την DG Comp, το τίμημα φτάνει το 1,1 δισ. ευρώ (συν ΦΠΑ) από μόλις 483,87 εκατ. ευρώ (συν ΦΠΑ) που ήταν το αρχικώς συμφωνηθέν.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι Καναδοί που ελέγχουν το 40% του ΔΑΑ (το 30% ανήκει στο ΤΑΙΠΕΔ, το 25% στο δημόσιο και το υπόλοιπο 5% σε μέλη της οικογένειας Κοπελούζου), έχουν ήδη ξεκινήσει να αναζητούν τα κεφάλαια για τη χρηματοδότηση της συμφωνίας. «Επειδή πρόκειται για σημαντικά κεφάλαια, θα χρειαστεί αρκετός χρόνος» υποστηρίζουν πρόσωπα που παρακολουθούν τη διαδικασία.
Οι ίδιοι εξηγούν πως αφού βρεθούν τα κεφάλαια, θα πρέπει να πέσουν οι υπογραφές για τη νέα, τελική συμφωνία (μεταξύ ΔΑΑ, υπουργείου Οικονομικών και ΤΑΙΠΕΔ), η οποία στη συνέχεια θα πάει εκ νέου στην DG Comp για οριστική επικύρωση. Όταν ολοκληρωθεί η συγκεκριμένη διαδικασία, τότε θα εισπράξει το ΤΑΙΠΕΔ το τίμημα του 1,1 δισ. ευρώ (συν ΦΠΑ).
Στο ΤΑΙΠΕΔ εξακολουθούν να έχουν ελπίδες πως μπορεί να ολοκληρωθεί η νέα συμφωνία εντός του έτους, ώστε να εισπραχθεί και το ποσό που μπορεί να στηρίξει τους υψηλούς στόχους εσόδων από ιδιωτικοποιήσεις για το 2018, που φτάνουν τα δύο δισ. ευρώ. Επιπλέον, η επέκταση της σύμβασης παραχώρησης μέχρι το 2046 θα ανοίξει τον δρόμο, ώστε το ΤΑΙΠΕΔ να προχωρήσει στην πώληση του 30% των μετοχών του ΔΑΑ που κατέχει. Πρόκειται για περιουσιακό στοιχείο που θεωρείται «φιλέτο» και εκτιμάται ότι θα προσελκύσει σημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον.
Οσοι παρακολουθούν το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων υπενθυμίζουν πως το ΤΑΙΠΕΔ έχει ήδη καταγράψει σημαντικότατα έσοδα στη φετινή χρονιά (232 εκατ. ο ΟΛΘ, 284 εκατ. ο ΟΤΕ, 251 εκατ. ο ΔΕΣΦΑ, συχνότητες ραδιοφάσματος, ακίνητα κ.λπ.), τα οποία εκτιμάται ότι ξεπερνούν το 1 δισ. ευρώ.
Οι ίδιοι, όμως, εξηγούν πως (με την ελπίδα πως μπορεί να λήξει φέτος η υπόθεση «Ελ. Βενιζέλος») οι άλλοι μεγάλοι διαγωνισμοί αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2019, μια δύσκολη χρονιά καθώς είναι προεκλογική. Όπως λένε, «ο διαγωνισμός για το 50,1% των Ελληνικών Πετρελαίων μόλις τώρα μπήκε στο δεύτερο στάδιο με δύο υποψηφίους (Glencore και Vitol), ενώ ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού θα ολοκληρωθεί το 2019, λόγω του μεγάλου αριθμού υποψηφίων».
Η σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού και η μαρίνα Αλίμου
Στην κατασκευαστική αγορά επισημαίνουν πως αυτές τις ημέρες έχει αρχίσει να μοιράζεται από το ΤΑΙΠΕΔ το σχέδιο για τη σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού (περίπου 150 σελίδων), επί του οποίου θα κάνουν παρατηρήσεις οι υποψήφιοι. «Στους επτά ομίλους που πέρασαν στο δεύτερο στάδιο συμμετέχουν 13 εταιρείες, οι νομικοί σύμβουλοι των οποίων θα κληθούν να κάνουν παρατηρήσεις επί του σχεδίου της σύμβασης παραχώρησης» εξηγούν. Στη συνέχεια θα διαμορφωθεί το τελικό κείμενο και συνεπώς οι δεσμευτικές προσφορές για την Εγνατία Οδό θα υποβληθούν τον επόμενο χρόνο.Παράλληλα θα λειτουργεί το εικονικό data room (VDR) με τα στοιχεία της παραχώρησης, θα γίνουν επισκέψεις των υποψηφίων στην Εγνατία Οδό, αλλά και τεχνικές έρευνες ώστε να διαπιστωθεί η κατάσταση του οδικού άξονα.
Στο δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού έχουν προκριθεί τα εξής σχήματα:
1. ANAS International Enterprise S.p.A. (ανήκει στον όμιλο FSI που ελέγχει ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ).
2. FREYJA HOLDINGS SARL [Macquarie European Infrastructure Fund 5 L.P. / Macquarie European Infrastructure Fund 5 SCSp]
3. ROADIS Transportation Holding S.L.U. - ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.
4. SICHUAN COMMUNICATIONS INVESTMENT GROUP CO., LTD – DAMCO ENERGY S.A.
5. VINCI HIGHWAYS S.A.S – VINCI CONCESSIONS S.A.S – MYTILINEOS HOLDINGS S.A.
6. ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – EGIS PROJECTS S.A.
7. ΔΙΟΛΚΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΑΤΕ.
Αντίστοιχα μεγάλο ενδιαφέρον υπάρχει και για τη μαρίνα Αλίμου, στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για την παραχώρηση της οποίας έχουν προκριθεί οκτώ σχήματα με ισχυρούς ομίλους, κυρίως από την Ελλάδα και την Τουρκία, όπως το σχήμα της Lamda Dogus (κοινοπραξία της Lamda Development με τον τουρκικό όμιλο Dogus) και του ομίλου Ελλάκτωρ με τον τουρκικό όμιλο Koch, αλλά και το ελληνογαλλικό σχήμα των Port Adhoc – Dream Yacht Mediteranee – J&P ΑΒΑΞ .
Λόγω συνωστισμού και αυτός ο διαγωνισμός οδεύει προς το 2019, ακόμα και αν οι δεσμευτικές προσφορές κατατεθούν εντός του έτους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου