ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΟΡΓΙΑΖΕΙ ΤΟ ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΟ
Όλα αυτά την ώρα που έσπασε το φράγμα των 2 ευρώ/λίτρο η βενζίνη στα νησιά παρότι η τιμή του πετρελαίου πέφτει διεθνώς πέφτει...
Έσπασε το φράγμα των 2 ευρώ η τιμή της βενζίνης στη νησιωτική Ελλάδα και κάποιοι αναζητούν τους κερδοσκόπους που εκμεταλλεύονται τους ταξιδιώτες που εγκαταλείπουν το κλεινόν Άστυ λόγω των καλοκαιρινών τους διακοπών.
Για να είμαστε ξεκάθαροι ο μεγαλύτερο κερδοσκόπος είναι το κράτος που φορτώνει με φόρους τα προϊόντα και τις υπηρεσίες για να βολεύει την πελατειακή του βάση που είναι ο δημόσιος τομέας.
Συνολικά οι φορολογούμενοι πληρώνουν στο κράτος περίπου 6 δις. ευρώ το χρόνο σε φόρους και προέρχονται μόνο από τα καύσιμα.
Ο ΦΠΑ επί των καυσίμων δίνει στα κρατικά ταμεία το ποσό του 1,8 δις. ευρώ και ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης δίνει 4,4 δισ. ευρώ το χρόνο.
Είναι χρήσιμο να αναφέρουμε ότι η αξία καυσίμων που βγαίνουν από τα διυλιστήρια της χώρας αποτιμάται στα 50 λεπτά το λίτρο για την αμόλυβδη βενζίνη 95 RON και η αξία της αμόλυβδης βενζίνης 100 RON διαμορφώθηκε στα 568,27 ευρώ το λίτρο με ημερομηνία Τρίτη 17 Ιουλίου 2018.
Τις επόμενες ημέρες η τιμή διυλιστηρίου πιθανόν να είναι διαφορετική καθώς εξαρτάται από τις διεθνείς τιμές του πετρελαίου Στο ενδεχόμενο να μην υπήρχαν φόροι η τιμή της βενζίνης στα πρατήρια υγρών καυσίμων πιθανόν να έφθανε τα 60 και τα 70 λεπτά το λίτρο.
Όμως η φορολογία που επιβάλλει το κράτος,η τιμή της βενζίνης στην αντλία του πρατηρίου εκτοξεύεται στο 1,211,37 ευρώ ανά λίτρο για τη αμόλυβδη βενζίνη 95 ΡΟΝ και για την αμόλυβδη βενζίνη 100 RON στο 1,281,63 ευρώ το λίτρο.
Οι παραπάνω τιμές αφορούν την Τρίτη 17 Ιουλίου και εκτοξεύτηκαν στα ύψη διότι το κράτος εισπράττει φόρο 1 ευρώ ανά λίτρο στη βενζίνη.
Όμως η παραλαβή καυσίμων σε ένα πρατήριο σε κάποιο νησί του Αιγαίου είναι πολλαπλάσιο σε σχέση με το κόστος μεταφοράς της Αθήνας και της Ηπειρωτικής Ελλάδας.
Εύλογα λοιπόν ο μεγαλύτερος κερδοσκόπος είναι το κράτος όταν βάζει 1 ευρώ φόρους στην αρχική τιμή διυλιστηρίου ενώ ο πρατηριούχος που ανεβάζει την τιμή της βενζίνης λόγω αυξημένης ζήτησης χάρη του τουρισμού, το διαπράττει για να μπορέσει να επιβιώσει καθώς τα έξοδα τρέχουν Χειμώνα Καλοκαίρι.
Πόσο δικαιολογημένο είναι να ανεβαίνει η τιμή ενός προϊόντος χάρη της αυξημένης ζήτησης με βάση τις αρχές της Οικονομίας πρόκειται για μάθημα στους πρωτοετείς φοιτητές που σπουδάζουν Οικονομικά.
Όλα αυτά την ώρα που έσπασε το φράγμα των 2 ευρώ/λίτρο η βενζίνη στα νησιά παρότι η τιμή του πετρελαίου πέφτει διεθνώς πέφτει...
Έσπασε το φράγμα των 2 ευρώ η τιμή της βενζίνης στη νησιωτική Ελλάδα και κάποιοι αναζητούν τους κερδοσκόπους που εκμεταλλεύονται τους ταξιδιώτες που εγκαταλείπουν το κλεινόν Άστυ λόγω των καλοκαιρινών τους διακοπών.
Για να είμαστε ξεκάθαροι ο μεγαλύτερο κερδοσκόπος είναι το κράτος που φορτώνει με φόρους τα προϊόντα και τις υπηρεσίες για να βολεύει την πελατειακή του βάση που είναι ο δημόσιος τομέας.
Συνολικά οι φορολογούμενοι πληρώνουν στο κράτος περίπου 6 δις. ευρώ το χρόνο σε φόρους και προέρχονται μόνο από τα καύσιμα.
Ο ΦΠΑ επί των καυσίμων δίνει στα κρατικά ταμεία το ποσό του 1,8 δις. ευρώ και ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης δίνει 4,4 δισ. ευρώ το χρόνο.
Είναι χρήσιμο να αναφέρουμε ότι η αξία καυσίμων που βγαίνουν από τα διυλιστήρια της χώρας αποτιμάται στα 50 λεπτά το λίτρο για την αμόλυβδη βενζίνη 95 RON και η αξία της αμόλυβδης βενζίνης 100 RON διαμορφώθηκε στα 568,27 ευρώ το λίτρο με ημερομηνία Τρίτη 17 Ιουλίου 2018.
Τις επόμενες ημέρες η τιμή διυλιστηρίου πιθανόν να είναι διαφορετική καθώς εξαρτάται από τις διεθνείς τιμές του πετρελαίου Στο ενδεχόμενο να μην υπήρχαν φόροι η τιμή της βενζίνης στα πρατήρια υγρών καυσίμων πιθανόν να έφθανε τα 60 και τα 70 λεπτά το λίτρο.
Όμως η φορολογία που επιβάλλει το κράτος,η τιμή της βενζίνης στην αντλία του πρατηρίου εκτοξεύεται στο 1,211,37 ευρώ ανά λίτρο για τη αμόλυβδη βενζίνη 95 ΡΟΝ και για την αμόλυβδη βενζίνη 100 RON στο 1,281,63 ευρώ το λίτρο.
Οι παραπάνω τιμές αφορούν την Τρίτη 17 Ιουλίου και εκτοξεύτηκαν στα ύψη διότι το κράτος εισπράττει φόρο 1 ευρώ ανά λίτρο στη βενζίνη.
Να σημειωθεί ότι στις παραπάνω τιμές της βενζίνης επιβάλλεται και ο συντελεστής ΦΠΑ 24% που ανεβάζει την τελική τιμή του προϊόντος πάνω από το 1,5 ευρώ το λίτρο Στην Αθήνα η μέση τιμή του λίτρου ανέρχεται στο 1,620 λεπτά το λίτρο.Τα 10 λεπτά έως 15 λεπτά το λίτρο είναι η προμήθεια για τη εταιρεία που κάνει τη διανομή στα πρατήρια και για τον ιδιοκτήτη του πρατηρίου υγρών καυσίμων.
Όμως η παραλαβή καυσίμων σε ένα πρατήριο σε κάποιο νησί του Αιγαίου είναι πολλαπλάσιο σε σχέση με το κόστος μεταφοράς της Αθήνας και της Ηπειρωτικής Ελλάδας.
Εύλογα λοιπόν ο μεγαλύτερος κερδοσκόπος είναι το κράτος όταν βάζει 1 ευρώ φόρους στην αρχική τιμή διυλιστηρίου ενώ ο πρατηριούχος που ανεβάζει την τιμή της βενζίνης λόγω αυξημένης ζήτησης χάρη του τουρισμού, το διαπράττει για να μπορέσει να επιβιώσει καθώς τα έξοδα τρέχουν Χειμώνα Καλοκαίρι.
Πόσο δικαιολογημένο είναι να ανεβαίνει η τιμή ενός προϊόντος χάρη της αυξημένης ζήτησης με βάση τις αρχές της Οικονομίας πρόκειται για μάθημα στους πρωτοετείς φοιτητές που σπουδάζουν Οικονομικά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου