ΟΞΥΝΕΤΑΙ Η ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΗΠΑ-ΚΙΝΑΣ
Στα νέα σχέδια της Ουάσιγκτον αναφέρθηκαν πηγές της αμερικανικής κυβέρνησης, που μίλησαν στο Reuters σε καθεστώς ανωνυμίας. Στο στόχαστρο της Ουάσιγκτον, σύμφωνα πάντα με πηγές της κυβέρνησης, βρίσκονται καίριοι τομείς της κινεζικής βιομηχανίας και κυρίως εκείνοι τους οποίους επιχειρεί να αναπτύξει η Κίνα στο πλαίσιο του σχεδίου «Made in China 2025». Το εν λόγω σχέδιο του Πεκίνου στοχεύει σε αναβάθμιση της κινεζικής βιομηχανίας σε τομείς όπως η ρομποτική, η τεχνολογία της πληροφορίας, η αεροδιαστημική, ο μηχανολογικός εξοπλισμός θαλάσσιων μεταφορών, οι φαρμακοβιομηχανίες, τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα και πολλοί άλλοι κλάδοι υψηλής τεχνολογίας. Σχετικό ρεπορτάζ της Wall Street Journal αναφέρει ότι το υπουργείο Οικονομικών ενδέχεται να τροποποιήσει το όριο του 25%, ενώ το υπουργείο Εμπορίου και το Συμβούλιο Εθνικής Ασφάλειας των ΗΠΑ θα προτείνουν «ενισχυμένους» ελέγχους στις εξαγωγές για να αποτρέψουν τη μεταφορά αμερικανικής τεχνολογίας στην Κίνα. Σύμφωνα, πάντως, με τον Αμερικανό υπουργό Οικονομικών Στίβεν Μνούτσιν, οι περιορισμοί στις επενδύσεις δεν στοχεύουν μόνον κατά της Κίνας αλλά «κατά όσων χωρών προσπαθούν να υποκλέψουν την τεχνολογία των ΗΠΑ».
Σύμφωνα με το Reuters, το υπουργείο Οικονομικών θα επικαλεστεί νόμο του 1977, που εξουσιοδοτεί τον πρόεδρο των ΗΠΑ να βάλει φρένο σε συναλλαγές αν διακυβεύεται η εθνική ασφάλεια της χώρας. Tο Πεκίνο αρχίζει να κατεβάζει τον πήχυ όσον αφορά τους στόχους του προγράμματος «Made in China 2025», όπως προκύπτει από δημοσιεύματα των κινεζικών ΜΜΕ. Είναι ενδεικτικό ότι το κρατικό ειδησεογραφικό πρακτορείο Σιν Χουάν τους πρώτους 5 μήνες του έτους αναφερόταν συνεχώς στο επίμαχο πρόγραμμα, αλλά δεν το έχει αναφέρει καθόλου από τις 5 Ιουνίου. Η εθνικιστικής ιδεολογίας κινεζική εφημερίδα Global Times ανέφερε πως η Κίνα εμφανίζεται με «υπερβολική αυτοπεποίθηση» σε ό,τι αφορά τα τεχνολογικά της επιτεύγματα.
Μιλώντας στο Reuters διπλωμάτης δυτικής χώρας, δήλωσε ότι τελευταία στις συναντήσεις οι Κινέζοι αξιωματούχοι υποβαθμίζουν το πρόγραμμα «Made in China 2025». Αφησε, όμως, να εννοηθεί ότι πρόκειται για τακτικό ελιγμό του Πεκίνου, καθώς προσέθεσε κατηγορηματικά ότι «δεν θα σταματήσουν το πρόγραμμα, απλώς αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο μιλούν γι’ αυτό». Οπως υπογραμμίζει το Reu-ters, το Πεκίνο έχει επίγνωση πόσο έντονες αντιδράσεις έχει προκαλέσει η προβολή ενός τόσο φιλόδοξου σχεδίου. Προκειμένου, πάντως, να περιφρουρήσει την κινεζική οικονομία από τις επιπτώσεις των δασμών στα κινεζικά προϊόντα, το Πεκίνο χαλάρωσε χθες για μία ακόμη φορά τις απαιτήσεις κεφαλαιακής επάρκειας των κινεζικών τραπεζών. Παρέχει έτσι στις κινεζικές τράπεζες τη δυνατότητα να διοχετεύσουν στην οικονομία κεφάλαια ύψους 100 δισ. δολαρίων.
Μεταφορά παραγωγής
Η αμερικανική βιομηχανία Harley-Davidson θα μεταφέρει μέρος της παραγωγής της εκτός ΗΠΑ, προκειμένου να αποφύγει τους δασμούς που αποφάσισε να επιβάλει η Ε.Ε. στα αμερικανικά προϊόντα ως αντίποινα. Σύμφωνα με την εταιρεία, οι πολύ γνωστές αμερικανικές μοτοσικλέτες θα κοστίζουν εφεξής 2.200 δολάρια, διότι την περασμένη εβδομάδα η Ε.Ε. αύξησε τους δασμούς που τους επιβάλλει στο 31% από το 6%. Η εταιρεία υπογράμμισε ότι δεν προτίθεται να αυξήσει την τιμή για να αντιμετωπίσει τους δασμούς, αλλά θα απορροφήσει το πρόσθετο κόστος. Εκτιμά ότι αυτό θα της κοστίσει από 90 εκατ. έως 100 εκατ. δολάρια ετησίως. Οπως τονίζει το Bloomberg, ο Αμερικανός πρόεδρος έχει επανειλημμένως ισχυρισθεί ότι οι ΗΠΑ μπορούν εύκολα να κερδίσουν έναν εμπορικό πόλεμο. Αυξάνεται, ωστόσο, διαρκώς ο αριθμός των θυμάτων αυτού του πολέμου τόσο στο εσωτερικό των ΗΠΑ όσο και στο εξωτερικό και μαζί με αυτόν αυξάνονται και οι πιέσεις. Την περασμένη εβδομάδα, η αυτοκινητοβιομηχανία Daimler AG προειδοποίησε για πτώση των κερδών της, επικαλούμενη τις κλιμακούμενες εντάσεις ανάμεσα στις ΗΠΑ και στην Κίνα. Μέχρι στιγμής, η Harley-Davidson δεν έχει διευκρινίσει ποιες μονάδες της στο εξωτερικό θα αναλάβουν να αυξήσουν την παραγωγή τους.
Οι ΗΠΑ ετοιμάζονται να απαγορεύσουν την εξαγορά αμερικανικών επιχειρήσεων με «βιομηχανικά σημαντική τεχνολογία» από εταιρείες που ανήκουν κατά 25% σε κινεζικές !!!
Οξύνεται η κόντρα μεταξύ των δύο μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου. Η Ουάσιγκτον ετοιμάζεται να απαγορεύσει την εξαγορά αμερικανικών επιχειρήσεων με «βιομηχανικά σημαντική τεχνολογία» από εταιρείες που ανήκουν κατά 25% σε κινεζικές. Εξωθεί έτσι το Πεκίνο σε κινήσεις αυτοπροστασίας αλλά και σε αναδίπλωση σε ό,τι αφορά το φιλόδοξο σχέδιο «Made in China 2025».
Στα νέα σχέδια της Ουάσιγκτον αναφέρθηκαν πηγές της αμερικανικής κυβέρνησης, που μίλησαν στο Reuters σε καθεστώς ανωνυμίας. Στο στόχαστρο της Ουάσιγκτον, σύμφωνα πάντα με πηγές της κυβέρνησης, βρίσκονται καίριοι τομείς της κινεζικής βιομηχανίας και κυρίως εκείνοι τους οποίους επιχειρεί να αναπτύξει η Κίνα στο πλαίσιο του σχεδίου «Made in China 2025». Το εν λόγω σχέδιο του Πεκίνου στοχεύει σε αναβάθμιση της κινεζικής βιομηχανίας σε τομείς όπως η ρομποτική, η τεχνολογία της πληροφορίας, η αεροδιαστημική, ο μηχανολογικός εξοπλισμός θαλάσσιων μεταφορών, οι φαρμακοβιομηχανίες, τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα και πολλοί άλλοι κλάδοι υψηλής τεχνολογίας. Σχετικό ρεπορτάζ της Wall Street Journal αναφέρει ότι το υπουργείο Οικονομικών ενδέχεται να τροποποιήσει το όριο του 25%, ενώ το υπουργείο Εμπορίου και το Συμβούλιο Εθνικής Ασφάλειας των ΗΠΑ θα προτείνουν «ενισχυμένους» ελέγχους στις εξαγωγές για να αποτρέψουν τη μεταφορά αμερικανικής τεχνολογίας στην Κίνα. Σύμφωνα, πάντως, με τον Αμερικανό υπουργό Οικονομικών Στίβεν Μνούτσιν, οι περιορισμοί στις επενδύσεις δεν στοχεύουν μόνον κατά της Κίνας αλλά «κατά όσων χωρών προσπαθούν να υποκλέψουν την τεχνολογία των ΗΠΑ».
Σύμφωνα με το Reuters, το υπουργείο Οικονομικών θα επικαλεστεί νόμο του 1977, που εξουσιοδοτεί τον πρόεδρο των ΗΠΑ να βάλει φρένο σε συναλλαγές αν διακυβεύεται η εθνική ασφάλεια της χώρας. Tο Πεκίνο αρχίζει να κατεβάζει τον πήχυ όσον αφορά τους στόχους του προγράμματος «Made in China 2025», όπως προκύπτει από δημοσιεύματα των κινεζικών ΜΜΕ. Είναι ενδεικτικό ότι το κρατικό ειδησεογραφικό πρακτορείο Σιν Χουάν τους πρώτους 5 μήνες του έτους αναφερόταν συνεχώς στο επίμαχο πρόγραμμα, αλλά δεν το έχει αναφέρει καθόλου από τις 5 Ιουνίου. Η εθνικιστικής ιδεολογίας κινεζική εφημερίδα Global Times ανέφερε πως η Κίνα εμφανίζεται με «υπερβολική αυτοπεποίθηση» σε ό,τι αφορά τα τεχνολογικά της επιτεύγματα.
Μιλώντας στο Reuters διπλωμάτης δυτικής χώρας, δήλωσε ότι τελευταία στις συναντήσεις οι Κινέζοι αξιωματούχοι υποβαθμίζουν το πρόγραμμα «Made in China 2025». Αφησε, όμως, να εννοηθεί ότι πρόκειται για τακτικό ελιγμό του Πεκίνου, καθώς προσέθεσε κατηγορηματικά ότι «δεν θα σταματήσουν το πρόγραμμα, απλώς αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο μιλούν γι’ αυτό». Οπως υπογραμμίζει το Reu-ters, το Πεκίνο έχει επίγνωση πόσο έντονες αντιδράσεις έχει προκαλέσει η προβολή ενός τόσο φιλόδοξου σχεδίου. Προκειμένου, πάντως, να περιφρουρήσει την κινεζική οικονομία από τις επιπτώσεις των δασμών στα κινεζικά προϊόντα, το Πεκίνο χαλάρωσε χθες για μία ακόμη φορά τις απαιτήσεις κεφαλαιακής επάρκειας των κινεζικών τραπεζών. Παρέχει έτσι στις κινεζικές τράπεζες τη δυνατότητα να διοχετεύσουν στην οικονομία κεφάλαια ύψους 100 δισ. δολαρίων.
Μεταφορά παραγωγής
Η αμερικανική βιομηχανία Harley-Davidson θα μεταφέρει μέρος της παραγωγής της εκτός ΗΠΑ, προκειμένου να αποφύγει τους δασμούς που αποφάσισε να επιβάλει η Ε.Ε. στα αμερικανικά προϊόντα ως αντίποινα. Σύμφωνα με την εταιρεία, οι πολύ γνωστές αμερικανικές μοτοσικλέτες θα κοστίζουν εφεξής 2.200 δολάρια, διότι την περασμένη εβδομάδα η Ε.Ε. αύξησε τους δασμούς που τους επιβάλλει στο 31% από το 6%. Η εταιρεία υπογράμμισε ότι δεν προτίθεται να αυξήσει την τιμή για να αντιμετωπίσει τους δασμούς, αλλά θα απορροφήσει το πρόσθετο κόστος. Εκτιμά ότι αυτό θα της κοστίσει από 90 εκατ. έως 100 εκατ. δολάρια ετησίως. Οπως τονίζει το Bloomberg, ο Αμερικανός πρόεδρος έχει επανειλημμένως ισχυρισθεί ότι οι ΗΠΑ μπορούν εύκολα να κερδίσουν έναν εμπορικό πόλεμο. Αυξάνεται, ωστόσο, διαρκώς ο αριθμός των θυμάτων αυτού του πολέμου τόσο στο εσωτερικό των ΗΠΑ όσο και στο εξωτερικό και μαζί με αυτόν αυξάνονται και οι πιέσεις. Την περασμένη εβδομάδα, η αυτοκινητοβιομηχανία Daimler AG προειδοποίησε για πτώση των κερδών της, επικαλούμενη τις κλιμακούμενες εντάσεις ανάμεσα στις ΗΠΑ και στην Κίνα. Μέχρι στιγμής, η Harley-Davidson δεν έχει διευκρινίσει ποιες μονάδες της στο εξωτερικό θα αναλάβουν να αυξήσουν την παραγωγή τους.
πηγη: kathimerini.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου