ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΡΑΕ
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ:
https://www.kinima-ypervasi.gr/2018/04/blog-post_638.html
Αποδέκτης πολλών αναφορών καταναλωτών έχει γίνει το τελευταίο διάστημα ο Συνήγορος του Καταναλωτή σχετικά με την καθυστέρηση απόδοσης από τα ΕΛΤΑ των χρηματικών ποσών που έχει εισπράξει για λογαριασμό της ΔΕΗ σε εξόφληση των λογαριασμών κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας.
Η καθυστέρηση αυτή, όπως αναφέρεται σε επιστολή της Ανεξάρτητης Αρχής προς τα ΕΛΤΑ και τη ΔΕΗ, η οποία είναι συχνά μεγάλη, έχει αποτέλεσμα την απώλεια της «έκπτωσης συνέπειας» (15%) που χορηγείται στον καταναλωτή σε περίπτωση έγκαιρης εξόφλησης, καθώς, και το σημαντικότερο, τη διακοπή της ηλεκτροδότησης.
Αν και διαθέτουν τις αποδείξεις εμπρόθεσμης εξόφλησης των λογαριασμών τους και παρότι έχουν πληρώσει και σχετική προμήθεια στα ΕΛΤΑ για τις υπηρεσίες τους προκειμένου να διασφαλίσουν το εμπρόθεσμο της εξόφλησης του λογαριασμού τους, οι καταναλωτές επωμίζονται τις δυσμενείς συνέπειες ενός προβλήματος που αφορά τις σχέσεις της ΔΕΗ με έναν από τους επίσημους συνεργάτες της.
Όπως σημειώνει ο Συνήγορος του Καταναλωτή στην επιστολή του τόσο προς τη ΔΕΗ όσο και προς τα ΕΛΤΑ, σε κάποιες περιπτώσεις πρόκειται για ευάλωτους καταναλωτές (ηλικιωμένους, χρονίως πάσχοντες κ.λπ.), οι οποίοι ταλαιπωρούνται αναζητώντας τον λόγο για τον οποίο στερούνται της «έκπτωσης συνέπειας» του 15% και καλούνται να ξαναπληρώσουν ποσά που έχουν ήδη καταβάλει.
Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της η ανεξάρτητη αρχή ζητάει από τα ΕΛΤΑ:
► Ενημέρωση του Συνηγόρου του Καταναλωτή, σχετικά με τους λόγους μη απόδοσης ή μη έγκαιρης απόδοσης των ποσών που έχουν καταβληθεί από τους καταναλωτές προς τα ΕΛΤΑ,
► Άμεσες ενέργειες των ΕΛΤΑ σχετικά με την αποκατάσταση της τακτικής και εμπρόθεσμης απόδοσης των καταβολών των καταναλωτών που εισπράττει για λογαριασμό της ΔΕΗ.
► Να γίνει ειδική ενημέρωση της ΔΕΗ από τα ΕΛΤΑ, σε περίπτωση καθυστέρησης απόδοσης χρηματικών ποσών, τα οποία έχουν καταβληθεί εμπροθέσμως από τους καταναλωτές, κατά προτίμηση με ηλεκτρονικά μέσα και χωρίς να χρειάζεται η μαζική προσέλευση των καταναλωτών στα κατά τόπους καταστήματα, ώστε να μην προχωρήσει η εταιρεία στη λήψη μέτρων σε βάρος τους.
Επιπλέον ζητάει από τη ΔΕΗ:
► Να προβεί σε αναστολή των μέτρων αξίωσης των σχετικών οφειλών, κατόπιν ειδικής ενημέρωσης από τα ΕΛΤΑ ή από τους καταναλωτές για τις περιπτώσεις καθυστέρησης εκ μέρους της στην απόδοση των ποσών που εισέπραξε για λογαριασμό της ΔΕΗ.
► Να μεριμνήσει για την απρόσκοπτη χορήγηση των «εκπτώσεων συνέπειας» επί εμπρόθεσμης εξόφλησης (15%), εφόσον διαπιστώνεται ότι οι τυχόν καθυστερήσεις έγιναν χωρίς υπαιτιότητα των καταναλωτών, προβαίνοντας σε σχετικές ανακοινώσεις προς τους καταναλωτές, ιδίως ως προς τους προτεινόμενους τρόπους εξόφλησης των λογαριασμών.
Παρέμβαση της ΡΑΕ για την υπόθεση ΕΛΤΑ-ΔΕΗ
Την αντίδραση και έρευνα της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας, μετά την παρέμβαση του Συνηγόρου του Καταναλωτή, προκάλεσαν οι πληροφορίες περί καθυστέρησης της απόδοσης των χρημάτων από λογαριασμούς ρεύματος καταναλωτών από τα ΕΛΤΑ προς τη ΔΕΗ.
Χθες η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας απέστειλε στη ΔΕΗ και σε όλους τους ενεργούς προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας επιστολή, μέσω της οποίας ζητεί να υπάρξει πληροφόρηση για το θέμα.
Στην επιστολή η ΡΑΕ τονίζει ότι έχει γίνει το τελευταίο διάστημα αποδέκτης παραπόνων καταναλωτών, οι οποίοι παρότι εξόφλησαν εμπρόθεσμα ως όφειλαν τους λογαριασμούς για την κατανάλωση ενέργειας μέσω εταιρειών / φορέων που έχουν εισπρακτικό ρόλο (όπως τα ΕΛΤΑ), διαμαρτύρονται για την απώλεια του δικαιώματαος “εκπτώσεων συνέπειας” η οποία οφείλεται στην καθυστέρηση απόδοσης των εισπραχθέντων από τις εταιρείες αυτές ποσών στους Προμηθευτές.
Σε ορισμένες μάλιστα περιπτώσεις, αναφέρει η επιστολή της ΡΑΕ , η καθυστέρηση αυτή δύναται να επιφέρει ακόμη και τη διακοπή παροχής ενέργειας από τους προμηθευτές με την αιτιολογία ύπαρξης ανεξόφλητων οφειλών. Δεδομένου ότι το εν λόγω ζήτημα είναι εξαιρετικά σοβαρό, έχει δε αποτελέσει αντικείμενο δημοσιευμάτων, καλείστε να ενημερώσετε την Αρχή για τα ακόλουθα:
α) Εάν έχουν λάβει χώρα καθυστερήσεις στην απόδοση των ποσών που καταβάλλονται εμπορθέσμως από τους καταναλωτές από εταιρείες που έχουν εισπρακτικό ρόλο (όπως τα ΕΛΤΑ ή και άλλες). Στο πλαίσιο αυτό να αναφερθεί ι) ο αριθμός των διαπιστωμένων σχετικών περιστατικών ιι) ο μέσος όρος υπερημερίας, πέραν των προβλεπόμενων στη σχετική σύμβαση ιιι) το ύψος των ποσών σωρευτικά αντιστοίχως
β) εάν η ως άνω καθυστέρηση οδήγησε σε απώλεια εκπτώσεων συνέπειας ή/ και σε διακπή παροχής ενέργειας και σε πόσες περιπτώσεις
γ) πως πραγματοποιείται η παρακολούθηση της εμπρόθεσμης καταβολής, αλλά και απόδοσης των ποσών λογαριασμών ενέργειας πελατών σας από τρίτους φορείς που εισπράττουν για λογαριασμό σας οφειλές καταναλωτών, βάσει και των συμβάσεων που τυχόν έχουν συναφθεί με αυτές, προκειμένου να διασφαλίζεται το δικαίωμα των καταναλωτών για την παροχή ειδικών προνομίων, όπως είναι οι εκπτώσεις συνέπειας, αλλά και η αποφυγή διακοπής ρεύματος που δεν οφείλονται σε υπαιτιότητα των καταναλωτών.
Η ΡΑΕ ζητεί από τους παρόχους να απαντήσουν μέσα σε 10 ημέρες στο ερωτηματολόγιο.
Τι επικαλούνται τα ΕΛΤΑ
Από την πλευρά τους τα ταχυδρομεία επικαλούνται προβλήματα στις χρηματοροές τους που έχουν προκληθεί εξαιτίας της καθυστέρησης στην καταβολή για την αποζημίωση της καθολικής υπηρεσίας. Πηγές των ΕΛΤΑ υποστηρίζουν ότι η ομαλοποίηση των ταμειακών ροών είναι θέμα ολίγων ημερών, καθώς αναμένεται η καταβολή των ποσών που έχουν προβλεφθεί με την τροπολογία Παπά για την καθολική υπηρεσία που παρέχουν τα ΕΛΤΑ.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η καθυστέρηση που υπάρχει στην καταβολή των οφειλομένων στη ΔΕΗ λήγει τις επόμενες ημέρες, ενώ σε άλλους προμηθευτές υποστηρίζεται ότι δεν υπάρχουν οφειλόμενα.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ:
https://www.kinima-ypervasi.gr/2018/04/blog-post_638.html
Κόλαφος για τους ανεξόφλητους... πληρωμένους λογαριασμούς
Αποδέκτης πολλών αναφορών καταναλωτών έχει γίνει το τελευταίο διάστημα ο Συνήγορος του Καταναλωτή σχετικά με την καθυστέρηση απόδοσης από τα ΕΛΤΑ των χρηματικών ποσών που έχει εισπράξει για λογαριασμό της ΔΕΗ σε εξόφληση των λογαριασμών κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας.
Η καθυστέρηση αυτή, όπως αναφέρεται σε επιστολή της Ανεξάρτητης Αρχής προς τα ΕΛΤΑ και τη ΔΕΗ, η οποία είναι συχνά μεγάλη, έχει αποτέλεσμα την απώλεια της «έκπτωσης συνέπειας» (15%) που χορηγείται στον καταναλωτή σε περίπτωση έγκαιρης εξόφλησης, καθώς, και το σημαντικότερο, τη διακοπή της ηλεκτροδότησης.
Αν και διαθέτουν τις αποδείξεις εμπρόθεσμης εξόφλησης των λογαριασμών τους και παρότι έχουν πληρώσει και σχετική προμήθεια στα ΕΛΤΑ για τις υπηρεσίες τους προκειμένου να διασφαλίσουν το εμπρόθεσμο της εξόφλησης του λογαριασμού τους, οι καταναλωτές επωμίζονται τις δυσμενείς συνέπειες ενός προβλήματος που αφορά τις σχέσεις της ΔΕΗ με έναν από τους επίσημους συνεργάτες της.
Όπως σημειώνει ο Συνήγορος του Καταναλωτή στην επιστολή του τόσο προς τη ΔΕΗ όσο και προς τα ΕΛΤΑ, σε κάποιες περιπτώσεις πρόκειται για ευάλωτους καταναλωτές (ηλικιωμένους, χρονίως πάσχοντες κ.λπ.), οι οποίοι ταλαιπωρούνται αναζητώντας τον λόγο για τον οποίο στερούνται της «έκπτωσης συνέπειας» του 15% και καλούνται να ξαναπληρώσουν ποσά που έχουν ήδη καταβάλει.
Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της η ανεξάρτητη αρχή ζητάει από τα ΕΛΤΑ:
► Ενημέρωση του Συνηγόρου του Καταναλωτή, σχετικά με τους λόγους μη απόδοσης ή μη έγκαιρης απόδοσης των ποσών που έχουν καταβληθεί από τους καταναλωτές προς τα ΕΛΤΑ,
► Άμεσες ενέργειες των ΕΛΤΑ σχετικά με την αποκατάσταση της τακτικής και εμπρόθεσμης απόδοσης των καταβολών των καταναλωτών που εισπράττει για λογαριασμό της ΔΕΗ.
► Να γίνει ειδική ενημέρωση της ΔΕΗ από τα ΕΛΤΑ, σε περίπτωση καθυστέρησης απόδοσης χρηματικών ποσών, τα οποία έχουν καταβληθεί εμπροθέσμως από τους καταναλωτές, κατά προτίμηση με ηλεκτρονικά μέσα και χωρίς να χρειάζεται η μαζική προσέλευση των καταναλωτών στα κατά τόπους καταστήματα, ώστε να μην προχωρήσει η εταιρεία στη λήψη μέτρων σε βάρος τους.
Επιπλέον ζητάει από τη ΔΕΗ:
► Να προβεί σε αναστολή των μέτρων αξίωσης των σχετικών οφειλών, κατόπιν ειδικής ενημέρωσης από τα ΕΛΤΑ ή από τους καταναλωτές για τις περιπτώσεις καθυστέρησης εκ μέρους της στην απόδοση των ποσών που εισέπραξε για λογαριασμό της ΔΕΗ.
► Να μεριμνήσει για την απρόσκοπτη χορήγηση των «εκπτώσεων συνέπειας» επί εμπρόθεσμης εξόφλησης (15%), εφόσον διαπιστώνεται ότι οι τυχόν καθυστερήσεις έγιναν χωρίς υπαιτιότητα των καταναλωτών, προβαίνοντας σε σχετικές ανακοινώσεις προς τους καταναλωτές, ιδίως ως προς τους προτεινόμενους τρόπους εξόφλησης των λογαριασμών.
Παρέμβαση της ΡΑΕ για την υπόθεση ΕΛΤΑ-ΔΕΗ
Την αντίδραση και έρευνα της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας, μετά την παρέμβαση του Συνηγόρου του Καταναλωτή, προκάλεσαν οι πληροφορίες περί καθυστέρησης της απόδοσης των χρημάτων από λογαριασμούς ρεύματος καταναλωτών από τα ΕΛΤΑ προς τη ΔΕΗ.
Χθες η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας απέστειλε στη ΔΕΗ και σε όλους τους ενεργούς προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας επιστολή, μέσω της οποίας ζητεί να υπάρξει πληροφόρηση για το θέμα.
Στην επιστολή η ΡΑΕ τονίζει ότι έχει γίνει το τελευταίο διάστημα αποδέκτης παραπόνων καταναλωτών, οι οποίοι παρότι εξόφλησαν εμπρόθεσμα ως όφειλαν τους λογαριασμούς για την κατανάλωση ενέργειας μέσω εταιρειών / φορέων που έχουν εισπρακτικό ρόλο (όπως τα ΕΛΤΑ), διαμαρτύρονται για την απώλεια του δικαιώματαος “εκπτώσεων συνέπειας” η οποία οφείλεται στην καθυστέρηση απόδοσης των εισπραχθέντων από τις εταιρείες αυτές ποσών στους Προμηθευτές.
Σε ορισμένες μάλιστα περιπτώσεις, αναφέρει η επιστολή της ΡΑΕ , η καθυστέρηση αυτή δύναται να επιφέρει ακόμη και τη διακοπή παροχής ενέργειας από τους προμηθευτές με την αιτιολογία ύπαρξης ανεξόφλητων οφειλών. Δεδομένου ότι το εν λόγω ζήτημα είναι εξαιρετικά σοβαρό, έχει δε αποτελέσει αντικείμενο δημοσιευμάτων, καλείστε να ενημερώσετε την Αρχή για τα ακόλουθα:
α) Εάν έχουν λάβει χώρα καθυστερήσεις στην απόδοση των ποσών που καταβάλλονται εμπορθέσμως από τους καταναλωτές από εταιρείες που έχουν εισπρακτικό ρόλο (όπως τα ΕΛΤΑ ή και άλλες). Στο πλαίσιο αυτό να αναφερθεί ι) ο αριθμός των διαπιστωμένων σχετικών περιστατικών ιι) ο μέσος όρος υπερημερίας, πέραν των προβλεπόμενων στη σχετική σύμβαση ιιι) το ύψος των ποσών σωρευτικά αντιστοίχως
β) εάν η ως άνω καθυστέρηση οδήγησε σε απώλεια εκπτώσεων συνέπειας ή/ και σε διακπή παροχής ενέργειας και σε πόσες περιπτώσεις
γ) πως πραγματοποιείται η παρακολούθηση της εμπρόθεσμης καταβολής, αλλά και απόδοσης των ποσών λογαριασμών ενέργειας πελατών σας από τρίτους φορείς που εισπράττουν για λογαριασμό σας οφειλές καταναλωτών, βάσει και των συμβάσεων που τυχόν έχουν συναφθεί με αυτές, προκειμένου να διασφαλίζεται το δικαίωμα των καταναλωτών για την παροχή ειδικών προνομίων, όπως είναι οι εκπτώσεις συνέπειας, αλλά και η αποφυγή διακοπής ρεύματος που δεν οφείλονται σε υπαιτιότητα των καταναλωτών.
Η ΡΑΕ ζητεί από τους παρόχους να απαντήσουν μέσα σε 10 ημέρες στο ερωτηματολόγιο.
Τι επικαλούνται τα ΕΛΤΑ
Από την πλευρά τους τα ταχυδρομεία επικαλούνται προβλήματα στις χρηματοροές τους που έχουν προκληθεί εξαιτίας της καθυστέρησης στην καταβολή για την αποζημίωση της καθολικής υπηρεσίας. Πηγές των ΕΛΤΑ υποστηρίζουν ότι η ομαλοποίηση των ταμειακών ροών είναι θέμα ολίγων ημερών, καθώς αναμένεται η καταβολή των ποσών που έχουν προβλεφθεί με την τροπολογία Παπά για την καθολική υπηρεσία που παρέχουν τα ΕΛΤΑ.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η καθυστέρηση που υπάρχει στην καταβολή των οφειλομένων στη ΔΕΗ λήγει τις επόμενες ημέρες, ενώ σε άλλους προμηθευτές υποστηρίζεται ότι δεν υπάρχουν οφειλόμενα.
πηγες: efsyn.gr , athina984.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου