ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Παρασκευή 11 Μαΐου 2018

ΡΑΕ ΣΕ ΔΕΗ: ΑΥΤΟΜΑΤΗ ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΕΜΠΛΟΚΗ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΡΑΤΗΣΗ ΤΩΝ ΕΛΤΑ !!!

ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΕΔΩ :



Την επιστολή που απέστειλε σε όλους τους προμηθευτές, κάνοντας όμως ειδική αναφορά στη ΔΕΗ, σχετικά με το θέμα που έχει προκύψει με τις καθυστερήσεις εκ μέρους των ΕΛΤΑ στην απόδοση των χρημάτων που έχουν εισπράξει από τους καταναλωτές, έδωσε στη δημοσιότητα η ΡΑΕ.

Στην επιστολή η Αρχή αναφέρει μεταξύ άλλων τα εξής:

Καλούνται οι προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου οι οποίοι αντιμετωπίζουν τα ανωτέρω ζητήματα και ιδίως η εταιρεία ΔΕΗ ΑΕ στο πλαίσιο άσκησης της δραστηριότητας της προμήθειας και προκειμένου για την λήψη κατάλληλων και άμεσων μέτρων για την αντιμετώπιση του προβλήματος να ενεργήσουν ως εξής:

1. Να προβούν άμεσα σε οριστική επίλυση του ανωτέρω προβλήματος, με τρόπο ώστε να μην απαιτείται η με οποιονδήποτε τρόπο εμπλοκή των καταναλωτών με σκοπό την αποφυγή της αδικαιολόγητης ταλαιπωρίας τους.


2. Να προβούν σε αναδρομική εφαρμογή της έκπτωσης συνέπειας στον επόμενο λογαριασμό κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου που πρόκειται να λάβουν οι θιγόμενοι καταναλωτές και ο οποίος θα εκδοθεί από την 21η Μαΐου και μετά και θα πρέπει να περιλαμβάνει ειδική επισήμανση για τη διόρθωση αυτή.

3. Εφόσον υπάρχουν περιπτώσεις καταναλωτών που υπέστησαν, αδικαιολόγητα, διακοπή ρεύματος εξαιτίας των ανωτέρω να προβλέψουν κατάλληλα μέτρα αποζημίωσης των καταναλωτών. Τα μέτρα θα κοινοποιηθούν στη ΡΑΕ εντός δέκα (10) ημερών από τη λήψη της παρούσας, για την περαιτέρω εξέταση του ζητήματος.

4. Να προβούν, εντός 24 ωρών από τη λήψη της παρούσης, σε δημόσια ανακοίνωση, με κάθε πρόσφορο τρόπο, για την ενημέρωση των καταναλωτών για τον κατά τα ανωτέρω 1 έως 3 σημεία αντιμετώπισης του ζητήματος.

5. Να ενημερώσουν τη ΡΑΕ εντός δέκα (10) ημερών από τη λήψη της Παρούσης για τις ενέργειες στις οποίες έχουν προβεί σύμφωνα με την παρούσα.

Η ΡΑΕ αναφέρει επίσης ότι εξετάζει περαιτέρω και ενδελεχώς το ζήτημα και ιδίως τα αίτια που οδήγησαν στην ανεπίτρεπτη αυτή δυσλειτουργία, ώστε να ασκήσει προσηκόντως τις προβλεπόμενες εκ του νόμου αρμοδιότητές της για τη λήψη πρόσθετων μέτρων ή και την επιβολή κυρώσεων, εφόσον απαιτηθεί.

Στο πρωινό του ρεπορτάζ το energypress έγραφε:

Χθες έλαβε τις τελικές αποφάσεις της η ΡΑΕ για τον τρόπο με τον οποίο θα διορθωθούν οι συνέπειες που υπόκεινται οι καταναλωτές που έχουν μεν πληρώσει εμπρόθεσμα μέσω ΕΛΤΑ το λογαριασμό του ρεύματος, αλλά παρόλα αυτά εμφανίζονται «μπαταχτσήδες» και χάνουν την έκπτωση του 15% (σε κάποιες περιπτώσεις κινδυνεύουν ακόμα και με αποκοπή) επειδή τα ΕΛΤΑ παρακρατούν τα σχετικά κονδύλια.

Σύμφωνα με πληροφορίες η κατεύθυνση που επιβάλλει η ΡΑΕ στη ΔΕΗ θα είναι να προχωρήσει μόνη της σε αυτοματοποιημένη διόρθωση, χωρίς καμία εμπλοκή του ίδιου του καταναλωτή, που θα εξασφαλίζει την έκπτωση για όσους έχουν πληρώσει έγκαιρα. Η ΔΕΗ διαθέτει όλα τα στοιχεία που χρειάζονται και η διόρθωση θα γίνει στον επόμενο λογαριασμό που θα εκδοθεί.

Αυτό θα γίνει ανεξάρτητα από το αν η ΔΕΗ έχει εισπράξει ή όχι τα χρήματα από τα ΕΛΤΑ.

Ταυτόχρονα η ΔΕΗ θα υποχρεωθεί να ενημερώσει άμεσα με ανακοινώσεις της το καταναλωτικό κοινό.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ΔΕΗ και ΕΛΤΑ θα κληθούν σε ακρόαση με το ενδεχόμενο επιβολής προστίμων να είναι πολύ πιθανό.

Υπενθυμίζεται ότι το πρόβλημα, όπως αναδείχτηκε από το ρεπορτάζ του energypress, είναι ότι για δεύτερη φορά μέσα σε διάστημα λίγων μηνών, τα ΕΛΤΑ κατηγορούνται από τη ΔΕΗ ότι δεν έχουν αποδώσει σημαντικά ποσά που φτάνουν τα 20 εκατ. ευρώ και αφορούν σε χρήματα που έχουν πληρωθεί κανονικά από πελάτες της, χωρίς ωστόσο να έχουν αποδοθεί στην εταιρεία.

Το ίδιο είχε συμβεί και το 2017, ωστόσο αυτή τη φορά η υπόθεση είναι πιο περίπλοκη, αφού υπάρχουν καταγγελίες καταναλωτών ότι έχασαν την έκπτωση του 15% που δίνει η ΔΕΗ στους συνεπείς εμπρόθεσμους πελάτες της.

Για το θέμα έχουν επιληφθεί και έχουν ξεκινήσει έρευνες δύο ανεξάρτητες αρχές:

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή απέστειλε επιστολές σε ΔΕΗ και ΕΛΤΑ ζητώντας να υπάρξει άμεση απόδοση των ποσών αλλά και να μην επηρεαστούν οι καταναλωτές από την καθυστέρηση των ΕΛΤΑ.

Η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας έστειλε επιστολές τόσο στη ΔΕΗ όσο και σε άλλους παρόχους ρεύματος, ζητώντας να πληροφορηθεί πόσοι είναι οι πελάτες που εμφανίζονται υπερήμεροι εξαιτίας μη απόδοσης χρημάτων από τα ΕΛΤΑ. Ταυτόχρονα η ΡΑΕ προχωρά στις κινήσεις που περιγράφονται παραπάνω και πρόκειται να αποφασιστούν με τη δημοσίευση της απόφασης.



ΠΗΓΗ: energypress.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου