ΣΕ ΑΛΙΜΟ, ΧΙΟ, ΖΑΚΥΝΘΟ, ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ, ΙΤΕΑ, ΡΟΔΟ ΚΑΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Προς ολοκλήρωση δύο διαγωνισμοί και προκήρυξη άλλων πέντε εντός του έτους.
Επιταχύνεται η αξιοποίηση των μαρινών που έχει στο χαρτοφυλάκιό του το ΤΑΙΠΕΔ, με τον προγραμματισμό να δείχνει ολοκλήρωση δύο διαγωνισμών και προκήρυξη άλλων πέντε εντός του έτους. Θρυαλλίδα το σημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον, καθώς ο ελληνικός τουρισμός τρέχει με ρυθμούς που προσεγγίζουν το 10% ετησίως. Ετσι, μετά τον Αλιμο, στη δεύτερη φάση μπήκε και ο διαγωνισμός για τη μαρίνα Χίου.
Ειδικότερα, για τη Χίο προκρίθηκαν τρία ενδιαφερόμενα επενδυτικά σχήματα και από αυτή την εβδομάδα απέκτησαν πρόσβαση στα νομικά, τεχνικά και οικονομικά στοιχεία και συμβατικά κείμενα. Οι τρεις υποψήφιοι είναι η Pan Brothers Associates, η Κάσος Κτηματική και η κοινοπραξία της Avlum Enterprises με την Τεφας Ναυπηγοπλαστική, την Κλεοπάτρα Μαρίνα και τον Τουριστικό Λιμένα Πρέβεζας.
Στον Αλιμο, μακράν τη μεγαλύτερη μαρίνα που παραχωρεί το ΤΑΙΠΕΔ, προκρίθηκαν 7 σχήματα στην τελική φάση του διαγωνισμού. Ετσι, στη φάση που θα ολοκληρωθεί με την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών, περνούν η κοινοπραξία Lamda Dogus που ελέγχει και τη μαρίνα του Φλοίσβου, η κοινοπραξία της Port Ad Hoc SAS με την Dream Yacht Mediteranee και την J&P ΑΒΑΞ, η ΑΒΙΑΡΕΠΣ, η κοινοπραξία της Ακτωρ Παραχωρήσεις με την TEK ART του ομίλου Koc, η ΑΤΕΣΕ, η Intrakat, η Κάσος Κτηματική και η Πόρτο Καρράς.
Παράλληλα προχωρά η αξιοποίηση μιας σειράς άλλων μαρινών ανά τη χώρα, που δυνητικά μπορεί να αναβαθμίσει συνολικά το τουριστικό προϊόν αλλά και την οικονομική δραστηριότητα των τοπικών κοινωνιών. Στον βραχυπρόθεσμο προγραμματισμό του ΤΑΙΠΕΔ περιλαμβάνονται οι μαρίνες Ζακύνθου, Αργοστολίου και Ιτέας, που είναι η επόμενη γενιά που προετοιμάζεται για αξιοποίηση και η διαδικασία βρίσκεται στην επιλογή συμβούλων (χρηματοοικονομικός, τεχνικός, νομικός). Από τη στιγμή που θα αναλάβουν οι σύμβουλοι, θα υποβάλουν τις εκθέσεις τους με τις δυνατότητες και τις προοπτικές ανάπτυξης και αξιοποίησης των μαρινών και αναλόγως θα γίνει η προκήρυξη των σχετικών διαγωνισμών.
Επονται, εντός του 2018, η μαρίνα Ρόδου για την οποία το αμέσως επόμενο διάστημα θα ξεκινήσει η διαδικασία για πρόσληψη συμβούλων αλλά και η μαρίνα στη Θεσσαλονίκη. Σε αυτή την περίπτωση, της μαρίνας της Αρετσού, το Ταμείο έχει ήδη προσλάβει οικονομικό και τεχνικό σύμβουλο που έχουν επεξεργαστεί ένα πρώτο σχέδιο ανάπτυξης και εκτιμάται ότι εντός του επόμενου διμήνου θα ξεκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία. Ο διαγωνισμός θα γίνει με νέα στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, ώστε να καταστεί δυνατή η διά προεδρικού διατάγματος μεγέθυνσή της και να καταστεί ελκυστικότερη στους επενδυτές. Βρίσκεται στο νότιο μέτωπο του Δήμου Καλαμαριάς στην περιοχή «Μικρό Εμβολο» και σε απόσταση περίπου 7 χιλιομέτρων από το κέντρο της Θεσσαλονίκης. Διαθέτει μόλις 242 θέσεις και η χερσαία ζώνη της είναι 78 στρέμματα.
Προς ολοκλήρωση δύο διαγωνισμοί και προκήρυξη άλλων πέντε εντός του έτους.
Ειδικότερα, για τη Χίο προκρίθηκαν τρία ενδιαφερόμενα επενδυτικά σχήματα και από αυτή την εβδομάδα απέκτησαν πρόσβαση στα νομικά, τεχνικά και οικονομικά στοιχεία και συμβατικά κείμενα. Οι τρεις υποψήφιοι είναι η Pan Brothers Associates, η Κάσος Κτηματική και η κοινοπραξία της Avlum Enterprises με την Τεφας Ναυπηγοπλαστική, την Κλεοπάτρα Μαρίνα και τον Τουριστικό Λιμένα Πρέβεζας.
Στον Αλιμο, μακράν τη μεγαλύτερη μαρίνα που παραχωρεί το ΤΑΙΠΕΔ, προκρίθηκαν 7 σχήματα στην τελική φάση του διαγωνισμού. Ετσι, στη φάση που θα ολοκληρωθεί με την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών, περνούν η κοινοπραξία Lamda Dogus που ελέγχει και τη μαρίνα του Φλοίσβου, η κοινοπραξία της Port Ad Hoc SAS με την Dream Yacht Mediteranee και την J&P ΑΒΑΞ, η ΑΒΙΑΡΕΠΣ, η κοινοπραξία της Ακτωρ Παραχωρήσεις με την TEK ART του ομίλου Koc, η ΑΤΕΣΕ, η Intrakat, η Κάσος Κτηματική και η Πόρτο Καρράς.
Παράλληλα προχωρά η αξιοποίηση μιας σειράς άλλων μαρινών ανά τη χώρα, που δυνητικά μπορεί να αναβαθμίσει συνολικά το τουριστικό προϊόν αλλά και την οικονομική δραστηριότητα των τοπικών κοινωνιών. Στον βραχυπρόθεσμο προγραμματισμό του ΤΑΙΠΕΔ περιλαμβάνονται οι μαρίνες Ζακύνθου, Αργοστολίου και Ιτέας, που είναι η επόμενη γενιά που προετοιμάζεται για αξιοποίηση και η διαδικασία βρίσκεται στην επιλογή συμβούλων (χρηματοοικονομικός, τεχνικός, νομικός). Από τη στιγμή που θα αναλάβουν οι σύμβουλοι, θα υποβάλουν τις εκθέσεις τους με τις δυνατότητες και τις προοπτικές ανάπτυξης και αξιοποίησης των μαρινών και αναλόγως θα γίνει η προκήρυξη των σχετικών διαγωνισμών.
Επονται, εντός του 2018, η μαρίνα Ρόδου για την οποία το αμέσως επόμενο διάστημα θα ξεκινήσει η διαδικασία για πρόσληψη συμβούλων αλλά και η μαρίνα στη Θεσσαλονίκη. Σε αυτή την περίπτωση, της μαρίνας της Αρετσού, το Ταμείο έχει ήδη προσλάβει οικονομικό και τεχνικό σύμβουλο που έχουν επεξεργαστεί ένα πρώτο σχέδιο ανάπτυξης και εκτιμάται ότι εντός του επόμενου διμήνου θα ξεκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία. Ο διαγωνισμός θα γίνει με νέα στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, ώστε να καταστεί δυνατή η διά προεδρικού διατάγματος μεγέθυνσή της και να καταστεί ελκυστικότερη στους επενδυτές. Βρίσκεται στο νότιο μέτωπο του Δήμου Καλαμαριάς στην περιοχή «Μικρό Εμβολο» και σε απόσταση περίπου 7 χιλιομέτρων από το κέντρο της Θεσσαλονίκης. Διαθέτει μόλις 242 θέσεις και η χερσαία ζώνη της είναι 78 στρέμματα.
πηγη: kathimerini.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου