Οι ψευδείς ειδήσεις διαδίδονται έξι φορές πιο γρήγορα από τις πραγματικές, αποκάλυψε η μεγαλύτερη έρευνα που έγινε ποτέ για το φαινόμενο, από το Media Lab του Πανεπιστημίου ΜΙΤ και που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Science».
Οι επιστήμονες, με επικεφαλής τον Soroush Vosoughi, ανέλυσαν την πορεία της διάδοσης 126.000 πληροφοριών στο Twitter, από τρία εκατομμύρια χρήστες που τις προώθησαν πάνω από 4,5 εκατομμύρια φορές, μεταξύ 2006-2017. Τα tweets διαχωρίστηκαν σε αληθή και ψευδή, χρησιμοποιώντας πληροφορίες από έξι ανεξάρτητους οργανισμούς ελέγχου γεγονότων που εξέφρασαν συμφωνία 95 έως 98% για τις ταξινομήσεις, και σύγκριναν τη διάδοση της αληθινής και ψευδούς πληροφορίας.
Οι ψευδείς ειδήσεις έχουν κατά 70% περισσότερες πιθανότητες να διαδοθούν από τις πραγματικές και αυτό συμβαίνει 6 φορές γρηγορότερα, κατέληξαν οι επιστήμονες.
Το ψέμα εξαπλώνεται επίσης ταχύτερα από την αλήθεια και διαδίδεται σημαντικά μακρύτερα και ευρύτερα σε όλες τις κατηγορίες πληροφοριών. Τα αποτελέσματα ήταν εντονότερα κατα τρεις φορές για τις ψευδείς ειδήσεις με θέμα την πολιτική, παρά για τις ψεύτικες πληροφορίες σχετικά με την τρομοκρατία, τις φυσικές καταστροφές, την επιστήμη, τους αστικούς θρύλους ή τις οικονομικές πληροφορίες.
Η ψυχολογική αιτία γι’ αυτό είναι ότι οι ψευδείς ειδήσεις είναι πρωτότυπες και στους ανθρώπους αρέσει να διαδίδουν σε άλλους ασυνήθιστες ιστορίες, χωρίς να τους ενδιαφέρει αν είναι αληθινές. Οι ψευδείς ειδήσεις ενισχύουν τα αισθήματα φόβου, αηδίας και έκπληξης, ενώ οι αληθινές ειδήσεις είναι συνήθως βαρετές και συνηθισμένες.
Επιπλέον, ανακάλυψαν πως η εξάπλωση της ψευδούς πληροφορίας δεν οφείλεται τόσο στα bots (προγράμματα που εκτελούν αυτοματοποιημένες εργασίες μέσω του διαδικτύου), που υπολογίζονται σε 48 εκατομμύρια στο titter και 60 εκατ. στο facebook, αλλά στους χρήστες γιατί έχουν την τάση να κοινοποιούν ανακριβείς ειδήσεις, για τους λόγους που ήδη αναφέρθηκαν.
Εδώ μπορείτε να διαβάσετε την έρευνα science.sciencemag.org,
και εδώ ένας χρήσιμος οδηγός συχνών ερωτήσεων από το MIT media.mit.edu
Ο Μιχάλης Μπλέτσας, διευθυντής πληροφορικής στο Media Lab του MIT, δήλωσε στα ΕΗ:
«Τα αποτελέσματα της έρευνας του εργαστηρίου κοινωνικών μηχανών (LSM) του ΜΙΤ Media Lab, δείχνει ξεκάθαρα την ανάγκη για ριζικό επανασχεδιασμό της μετάδοσης ειδήσεων μέσω των κοινωνικών δικτύων και του διαδικτύου γενικότερα. Το τεράστιο μέγεθος των κυρίαρχων διαδικτυακών εταιριών σε συνδυασμό με το επιχειρηματικό τους μοντέλο που βασίζεται σχεδόν αποκλειστικά στην διαφήμιση περιπλέκει ιδιαίτερα τα πράγματα. Εκείνο που γίνεται ξεκάθαρο πάντως είναι ότι όλοι μπορούμε να βοηθήσουμε άμεσα σκεπτόμενοι διπλά και τριπλά το κάθε “retweet” ή “share” στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.»
ΠΗΓΗ: ellinikahoaxes.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου