ΟΙ ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΕΣ ΜΕ 1η ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΑΝΩ ΤΩΝ 300.000 ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΔΕΧΘΟΥΜΕ & ΝΑ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΝΟΜΟΥΣ & ΚΑΤΑΧΡΗΣΤΙΚΟΥΣ ΟΡΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΕΣ ΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ, ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΥΠΟΙΚ ΕΥΚΛΕΙΔΗ ΤΣΑΚΑΛΩΤΟ ΔΙΚΑΙΟ, ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟ & ΑΡΙΣΤΕΡΟ !!!
Οι πλειστηριασμοί πρέπει να προχωρήσουν γιατί αν δεν γίνουν οι τράπεζες θα έχουν σοβαρό πρόβλημα και αυτό θα έχει επίπτωση σε όλη την πορεία εξόδου από το μνημόνιο, σημείωσε ο Ευκλείδης Τσακαλώτος, τονίζοντας ότι δεν αφορούν την 1η κατοικία κάτω των 300.000 ευρώ. Από εκεί και πάνω, όπως φέρεται να τόνισε, δεν είναι ούτε προοδευτικά δίκαιο ή αριστερό να προστατεύουμε αυτές τις οφειλές !!!
Ως άλλος Στουρνάρας, ο ΥΠΟΙΚ Ευκλείδης Τσακαλώτος, πιπιλίζει την καραμέλα των τραπεζών για τους στρατηγικούς κακοπληρωτές !!!
Οι προβλέψεις όλων των ελληνικών τραπεζών για κόκκινα δάνεια και μη εξυπηρετούμενα ανοίγματα υπερβαίνουν κατά μέσο όρο το 50%, με αποτέλεσμα αυτές να μπορούν να κουρέψουν αντίστοιχα, δλδ κατά τουλάχιστον 50%, όλα τα κόκκινα δάνεια των χαρτοφυλακίων τους, χωρίς να εγγράψουν την παραμικρή ζημία στους ισολογισμούς τους, οι οποίοι, αντιθέτως, θα βελτιωθούν, επειδή θα ξεφουσκώσουν !!!
ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΟΓΟΣ ΑΝΗΣΥΧΙΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ;;;
ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ BRUEGEL (23/02/2017)
In(telligent) Deep Analysis
Νωρίτερα αυτό τον μήνα, το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) και οι ευρωπαϊκοί θεσμοί συγκρούστηκαν σχετικά με τις προϋποθέσεις για τη βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους. Μία από τις κύριες διαφωνίες φαίνεται να είναι η αξιολόγηση σχετικά με το πόσο υγιείς είναι οι ελληνικές τράπεζες. Εγείρονται λοιπόν ερωτήματα σχετικά με το εάν είναι αξιόπιστη η αξιολόγηση των παραπάνω φορέων και ποιον θα πρέπει να εμπιστευτούμε.
Οι παρατηρητές της κρίσης στη ζώνη του ευρώ έχουν συνηθίσει στο γεγονός ότι η Ελλάδα επιστρέφει περιοδικά στο προσκήνιο των εξελίξεων. Και όταν αυτό συμβαίνει, συνήθως συνοδεύεται από αναγέννηση της διαφωνίας μεταξύ του ΔΝΤ και των ευρωπαϊκών θεσμών. Αυτό συνέβη νωρίτερα αυτό το μήνα, καθώς οι δύο πλευρές συγκρούστηκαν σχετικά με τις προϋποθέσεις για τη βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους και μία από τις κύριες διαφωνίες τους φαίνεται να έγκειται στην αξιολόγηση της υγείας των ελληνικών τραπεζών.
Οι τράπεζες έχουν υποστεί τρεις γύρους ανακεφαλαιοποίησης από το 2010 -η τελευταία εκ των οποίων το 2015- οι οποίες αθροίζουν σε ένα σύνολο €43 δις. Ωστόσο, η ανάλυση βιωσιμότητας χρέους του ΔΝΤ, διατηρεί την παραδοχή ότι ένα ποσό της τάξης των €10 δις θα πρέπει να διατίθεται για την κάλυψη ενδεχόμενων πρόσθετων αναγκών στήριξης των τραπεζών. Η αντίστοιχη ανάλυση βιωσιμότητας χρέους των ευρωπαϊκών θεσμών δεν προβλέπει την ανάγκη διατήρησης κάποιου ποσού για τις πιθανές μελλοντικές ανάγκες ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών. Όσον αφορά στην Τράπεζα της Ελλάδος, υποστηρίζει ότι οι ελληνικές τράπεζες θα διατηρήσουν υψηλούς δείκτες κεφαλαίων, ακόμη και υπό κάποιο δυσμενές σενάριο εξέλιξης.
Το ΔΝΤ είναι ιδιαίτερα προσεκτικό, τονίζοντας ότι η κατάσταση του ισολογισμού των ελληνικών τραπεζών εξακολουθεί να είναι ευάλωτη. Ο Πίνακας 1 δείχνει ότι η αναλογία των μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων (NPE) παραμένει πολύ υψηλή, πάνω από το 40% των συνολικών δανείων για το σύνολο των τεσσάρων τραπεζών και πάνω από 50% για δύο από αυτές. Η αναλογία των μη εξυπηρετούμενων δανείων (NPL) είναι χαμηλότερη, αλλά εξακολουθεί να είναι κοντά στο 40% για τις τέσσερεις μεγάλες ελληνικές τράπεζες.
Πίνακας 1. Βασικά οικονομικά των τεσσάρων συστημικών τραπεζών.
Σημείωση: Τα μη εξυπηρετούμενη ανοίγματα, είναι τα υλικά ανοίγματα των τραπεζών τα οποία υπάρχουν για περισσότερο από 90 ημέρες ή για τα οποία ο χρεώστης έχει οριστεί ως ανίκανος να πληρώσει τις υποχρεώσεις του. Το IFSR ορίζει τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια ως τα δάνεια των οποίων η πληρωμή έχει καθυστερήσει πάνω από 90 ημέρες.
Οι ελληνικές τράπεζες έχουν συμφωνήσει ένα σχέδιο μείωσης των NPE σε χρονικό διάστημα τριών ετών, με τριμηνιαίο στόχο τη μείωση των ΝΡΕ από 50% σε 34% το 2019 και των NPL από 37% έως 20%. Η μείωση αναμένεται να προέλθει κυρίως από την ωρίμανση των δανείων και διαγραφές χρεών και σε μικρότερο βαθμό από ρευστοποιήσεις, εισπράξεις και πωλήσεις. Μέχρι το τέλος του 2016, σε συνέπεια με το σχέδιο αυτό, οι διαγραφές χρεών είχαν ήδη επιταχυνθεί, φθάνοντας το ποσό των €2,5 δις για το 2016 (Διάγραμμα 1).
Διάγραμμα 1. Διαγραφές χρεών σε εγχώρια δάνεια.
Πηγή: Τράπεζα της Ελλάδος.
Ωστόσο, δημοσίευμα της εφημερίδας Καθημερινή αναφέρει ότι τον Ιανουάριο του 2017 τα νέα μη εξυπηρετούμενα δάνεια αυξήθηκαν κατά περίπου €1 δις και συνέχισαν να αυξάνονται το Φεβρουάριο, αντιστρέφοντας την πτωτική πορεία των καθυστερήσεων για το έτος 2016. Έρευνα από την Τράπεζα της Ελλάδος διαπιστώνει ότι μία στις έξι επιχειρήσεις με μη εξυπηρετούμενα δάνεια το κάνουν αυτό από στρατηγική επιλογή, η οποία συνδέεται και με την ύπαρξη περιβάλλοντος οικονομικής αβεβαιότητας.
Πηγές της Καθημερινής επιβεβαιώνουν αυτό, αποδίδοντας την πρόσφατη αύξηση των NPL στην αυξημένη αβεβαιότητα που σχετίζεται με τη δεύτερη αναθεώρηση του προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής και στο γεγονός ότι ένας μεγάλος αριθμός των δανειοληπτών δεν συνεργάζονται για την επίτευξη μιας συμφωνίας αναδιάρθρωσης, με την ελπίδα ότι ο εξωδικαστικός συμβιβασμός θα μπορούσε να οδηγήσει σε καλύτερους όρους και, ενδεχομένως, σε κούρεμα του χρέους τους.
Εάν επιμείνουν, οι παράγοντες αυτοί θα μπορούσαν να περιπλέξουν την επίτευξη των στόχων μείωσης των NPE. Η αγορά των μη εξυπηρετούμενων δανείων απελευθερώθηκε το 2015, κατά πάσα πιθανότητα με στόχο την προσέλκυση ξένων επενδυτών, αλλά αυτό είναι μάλλον απίθανο να συμβεί, αν η οικονομική αβεβαιότητα παραμείνει. Το ΔΝΤ υποστηρίζει στο άρθρο του IV ότι μια εναλλακτική λύση θα μπορούσε να είναι η δημιουργία μιας εταιρείας διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων (Asset Management Company - AMC), αλλά κάτι τέτοιο θα ήταν δύσκολο για την Ελλάδα, καθώς υπάρχει μικρή ζήτηση για ιδιωτικές AMC, και μια δημόσια AMC θα ήταν εκτεθειμένη σε θέματα διακυβέρνησης και σε άλλους κινδύνους, δεδομένων των αυστηρών ευρωπαϊκών κανόνων, που θα μπορούσαν να προκαλέσουν συνθήκες bail-in, εάν επιπρόσθετα κεφάλαια απαιτηθούν βραχυπρόθεσμα.
Μια δεύτερη ανησυχία, είναι αυτή των αναβαλλόμενων φορολογικών απαιτήσεων (DTAS) και πιστώσεων (DTC). Όπως φαίνεται και από προηγούμενη ανάλυση του Bruegel, οι αναβαλλόμενες φορολογικές πιστώσεις μπορούν να θεωρηθούν ως κεφάλαιο, ανεξάρτητα από το αν μια τράπεζα έχει κέρδος ή ζημιές και ανάλογα με τον τρόπο που έχουν διαμορφωθεί, μπορεί να πρόκειται για μια ενδεχόμενη υποχρέωση για τα κράτη. Οι DTC εξακολουθούν να υφίστανται για τις ελληνικές τράπεζες (Πίνακας 1), κάτι το οποίο μπορεί να μειώσει την ποιότητα των κεφαλαίων τους.
Έτσι λοιπόν, ποιά αξιολόγηση είναι περισσότερο αξιόπιστη σχετικά με τις ελληνικές τράπεζες; Όπως συμβαίνει πάντα, όλες οι αξιολογήσεις θα μπορούσαν να είναι σωστές ή λάθος, ανάλογα με τις περιστάσεις. Είναι πολύ δύσκολο να γίνει πρόβλεψη για το ποιες θα είναι οι εξελίξεις, κυρίως επειδή η τύχη των τραπεζών δεν είναι ανεξάρτητη από εκείνη της χώρας στην οποία βρίσκονται και για την Ελλάδα η οικονομική αβεβαιότητα έχει πλέον γίνει ο κανόνας. Ωστόσο, τα δύο θέματα που συζητήθηκαν αποτελούν πηγές πιθανής ανησυχίας.
ΠΗΓΕΣ
Ως άλλος Στουρνάρας, ο ΥΠΟΙΚ Ευκλείδης Τσακαλώτος, πιπιλίζει την καραμέλα των τραπεζών για τους στρατηγικούς κακοπληρωτές !!!
Η υποχρέωση να πληρώνουν οι στρατηγικοί κακοπληρωτές τα χρέη τους στις τράπεζες είναι σταθερή θέση της κυβέρνησης και φυσικά και του υπουργού Οικονομικών, σημειώνουν κύκλοι του υπουργείου Οικονομικών. Στο πλαίσιο αυτό, η κυβέρνηση θα λάβει όλα τα μέτρα, ώστε να μην κρύβονται αυτοί οι στρατηγικοί κακοπληρωτές πίσω από επιθέσεις κατά συμβολαιογράφων προσθέτουν, ενώ ήδη σε ευρεία σύσκεψη στο υπουργείο Δικαιοσύνης αποφασίστηκαν συγκεκριμένα μέτρα για την ασφάλεια των συμβολαιογράφων, ώστε να τρέξει η διαδικασία των πλειστηριασμών.
Όμως, η αλήθεια για τους στρατηγικούς κακοπληρωτές, είναι γνωστή σε όλους τους Έλληνες :
Ενώ το πρόβλημα με τα stress tests των τραπεζών εμφανίστηκε πριν την αποχή των συμβολαιογράφων και δεν πρόκειται να λυθεί με τους πλειστηριασμούς :
Ειδικότερα μιλώντας στην ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος, -που σύμφωνα με τον πρόεδρο του Eurogroup δεσμεύτηκε στους ομολόγους του στη ευρωζώνη για τη διασφάλιση της διενέργειας των πλειστηριασμών-, εξήγησε ότι αν δεν προχωρήσουν αυτό θα έχει σοβαρές επιπτώσεις στις τράπεζες και κατ' επέκταση στην πορεία της αξιολόγησης και της ολοκλήρωσης του προγράμματος εντός του προσδοκώμενου χρόνου. Υπενθυμίζεται ότι το ΔΝΤ ήδη έχει θέσει θέμα για την κεφαλαιακή επάρκεια των ελληνικών τραπεζών.
Προλαβαίνοντας τις αντιδράσεις για τις κοινωνικές επιπτώσεις σημείωσε δε με έμφαση ότι το ζήτημα δεν αφορά πρώτη κατοικία κάτω των 300.000 ευρώ.
Από την πλευρά του και ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γιάννης Δραγασάκης θύμισε ότι ήταν σημαντική η συμφωνία με τις τράπεζες ώστε να μην βγει σε πλειστηριασμό πρώτη κατοικία αξίας κάτω των 300.000 ευρώ.
Το γεγονός ότι τουλάχιστον στους πρώτους γύρους των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών δεν θα περιληφθούν κατοικίες με μικρότερη αξία, επιβεβαιώνει σε συνέντευξή του στους FT, ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών, Ν.Καραμούζης. Προειδοποιεί δε για τους σημαντικούς κινδύνους που ελλοχεύουν εάν καθυστερήσει κι άλλο η διενέργεια πλειστηριασμών.
Όπως δήλωσε στους Financial Times ο Ν.Καραμούζης, η καθυστέρηση στη διενέργεια πλειστηριασμών από τις τράπεζες θα είχε επίπτωση στο ύψος των προβλέψεων και τη ρευστότητά τους.
«Αυτό θα είχε επίπτωση στον σχηματισμό προβλέψεων μελλοντικά, καθώς θα συνεχίζαμε να έχουμε τα δάνεια στα βιβλία μας και θα επηρέαζε, επίσης, τη ρευστότητα», σημείωσε.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα της εφημερίδας με τίτλο «Οι Έλληνες συμβολαιογράφοι ξεκινούν δίμηνη απεργία», ο κ. Καραμούζης είπε ότι οι τράπεζες έχουν συντονίσει τα σχέδιά τους για να διασφαλίσουν ότι στους πρώτους γύρους πλειστηριασμών δεν θα περιλαμβάνονται κατοικίες με αξία χαμηλότερη των 300.000 ευρώ.
«Λάβαμε υπόψη την κοινωνική αντίδραση στη διαδικασία αυτή», σημείωσε ο κ. Καραμούζης.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Ένωσης Συμβολαιογράφων, Γιώργος Ρούσκας δήλωσε στην εφημερίδα ότι «(οι ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί) θα πρέπει να γίνονται σε Ειρηνοδικεία για να διασφαλίζεται η ομαλή διεξαγωγή της διαδικασίας και τα μέλη της ένωσης μας να μην διατρέχουν κίνδυνο επίθεσης».
Μέτρα για την προστασία συμβολαιογράφων: Αυτεπάγγελτη η δίωξη για τις εναντίον τους επιθέσεις !!!
Νομοθετικές ρυθμίσεις για την προστασία των συμβολαιογράφων που τελευταία δέχονται επιθέσεις σε χώρους όπου διενεργούνται πλειστηριασμοί αλλά και στα γραφεία τους, αποφάσισε να φέρει η κυβέρνηση, σε μια προσπάθεια να σταματήσει η αποχή τους και να διενεργηθούν πλειστηριασμοί, ηλεκτρονικοί με το νέο σύστημα.
Οπως αποφασίστηκε σε κοινή σύσκεψη στο υπουργείο Δικαιοσύνης, παρουσία του υπουργού Σταύρου Κοντονή, του αναπληρωτή υπουργού Προστασίας του Πολίτη, Νίκου Τόσκα, και του υφυπουργού παρά τω πρωθυπουργώ, Δημήτρη Λιάκου, τα μέτρα που θα ληφθούν άμεσα θα είναι:
- Αυστηροποίηση της νομοθεσίας για την προστασία των συμβολαιογράφων που δέχονται επιθέσεις κατά την άσκηση του λειτουργήματος τους.
- Αυτεπάγγελτη δίωξη για τα σε βάρος τους εγκλήματα και όχι κατόπιν μηνύσεώς τους, όπως ισχύει ως σήμερα.
- Αυξημένα μέτρα ασφάλειας σε Ειρηνοδικεία Αθήνας Θεσσαλονίκης και σε άλλες πόλεις όπου θα διενεργούνται πλειστηριασμοί
- Και βελτιώσεις στη διαδικασία πλειστηριασμών το αμέσως προσεχές διάστημα.
Μετά τη σύσκεψη, τα μέτρα αυτά θα αποτιμηθούν από το διοικητικό συμβούλιο του Συμβολαιογραφικού Συλλόγου Αθηνών και εξ αυτού θα κριθεί η τύχη της αποχής των συμβολαιογράφων που αποφασίστηκε σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τις επιθέσεις που δέχονται τελευταία.
Ειδικότερα μιλώντας στην ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος, -που σύμφωνα με τον πρόεδρο του Eurogroup δεσμεύτηκε στους ομολόγους του στη ευρωζώνη για τη διασφάλιση της διενέργειας των πλειστηριασμών-, εξήγησε ότι αν δεν προχωρήσουν αυτό θα έχει σοβαρές επιπτώσεις στις τράπεζες και κατ' επέκταση στην πορεία της αξιολόγησης και της ολοκλήρωσης του προγράμματος εντός του προσδοκώμενου χρόνου. Υπενθυμίζεται ότι το ΔΝΤ ήδη έχει θέσει θέμα για την κεφαλαιακή επάρκεια των ελληνικών τραπεζών.
Προλαβαίνοντας τις αντιδράσεις για τις κοινωνικές επιπτώσεις σημείωσε δε με έμφαση ότι το ζήτημα δεν αφορά πρώτη κατοικία κάτω των 300.000 ευρώ.
Από την πλευρά του και ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γιάννης Δραγασάκης θύμισε ότι ήταν σημαντική η συμφωνία με τις τράπεζες ώστε να μην βγει σε πλειστηριασμό πρώτη κατοικία αξίας κάτω των 300.000 ευρώ.
Το γεγονός ότι τουλάχιστον στους πρώτους γύρους των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών δεν θα περιληφθούν κατοικίες με μικρότερη αξία, επιβεβαιώνει σε συνέντευξή του στους FT, ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών, Ν.Καραμούζης. Προειδοποιεί δε για τους σημαντικούς κινδύνους που ελλοχεύουν εάν καθυστερήσει κι άλλο η διενέργεια πλειστηριασμών.
Όπως δήλωσε στους Financial Times ο Ν.Καραμούζης, η καθυστέρηση στη διενέργεια πλειστηριασμών από τις τράπεζες θα είχε επίπτωση στο ύψος των προβλέψεων και τη ρευστότητά τους.
«Αυτό θα είχε επίπτωση στον σχηματισμό προβλέψεων μελλοντικά, καθώς θα συνεχίζαμε να έχουμε τα δάνεια στα βιβλία μας και θα επηρέαζε, επίσης, τη ρευστότητα», σημείωσε.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα της εφημερίδας με τίτλο «Οι Έλληνες συμβολαιογράφοι ξεκινούν δίμηνη απεργία», ο κ. Καραμούζης είπε ότι οι τράπεζες έχουν συντονίσει τα σχέδιά τους για να διασφαλίσουν ότι στους πρώτους γύρους πλειστηριασμών δεν θα περιλαμβάνονται κατοικίες με αξία χαμηλότερη των 300.000 ευρώ.
«Λάβαμε υπόψη την κοινωνική αντίδραση στη διαδικασία αυτή», σημείωσε ο κ. Καραμούζης.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Ένωσης Συμβολαιογράφων, Γιώργος Ρούσκας δήλωσε στην εφημερίδα ότι «(οι ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί) θα πρέπει να γίνονται σε Ειρηνοδικεία για να διασφαλίζεται η ομαλή διεξαγωγή της διαδικασίας και τα μέλη της ένωσης μας να μην διατρέχουν κίνδυνο επίθεσης».
Μέτρα για την προστασία συμβολαιογράφων: Αυτεπάγγελτη η δίωξη για τις εναντίον τους επιθέσεις !!!
Νομοθετικές ρυθμίσεις για την προστασία των συμβολαιογράφων που τελευταία δέχονται επιθέσεις σε χώρους όπου διενεργούνται πλειστηριασμοί αλλά και στα γραφεία τους, αποφάσισε να φέρει η κυβέρνηση, σε μια προσπάθεια να σταματήσει η αποχή τους και να διενεργηθούν πλειστηριασμοί, ηλεκτρονικοί με το νέο σύστημα.
Οπως αποφασίστηκε σε κοινή σύσκεψη στο υπουργείο Δικαιοσύνης, παρουσία του υπουργού Σταύρου Κοντονή, του αναπληρωτή υπουργού Προστασίας του Πολίτη, Νίκου Τόσκα, και του υφυπουργού παρά τω πρωθυπουργώ, Δημήτρη Λιάκου, τα μέτρα που θα ληφθούν άμεσα θα είναι:
- Αυστηροποίηση της νομοθεσίας για την προστασία των συμβολαιογράφων που δέχονται επιθέσεις κατά την άσκηση του λειτουργήματος τους.
- Αυτεπάγγελτη δίωξη για τα σε βάρος τους εγκλήματα και όχι κατόπιν μηνύσεώς τους, όπως ισχύει ως σήμερα.
- Αυξημένα μέτρα ασφάλειας σε Ειρηνοδικεία Αθήνας Θεσσαλονίκης και σε άλλες πόλεις όπου θα διενεργούνται πλειστηριασμοί
- Και βελτιώσεις στη διαδικασία πλειστηριασμών το αμέσως προσεχές διάστημα.
Μετά τη σύσκεψη, τα μέτρα αυτά θα αποτιμηθούν από το διοικητικό συμβούλιο του Συμβολαιογραφικού Συλλόγου Αθηνών και εξ αυτού θα κριθεί η τύχη της αποχής των συμβολαιογράφων που αποφασίστηκε σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τις επιθέσεις που δέχονται τελευταία.
Η μόνη ρεαλιστική λύση :
ΤΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ BRUΕGEL ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΕΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΦΩΝΑΖΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟ 2016 !!!
Οι προβλέψεις όλων των ελληνικών τραπεζών για κόκκινα δάνεια και μη εξυπηρετούμενα ανοίγματα υπερβαίνουν κατά μέσο όρο το 50%, με αποτέλεσμα αυτές να μπορούν να κουρέψουν αντίστοιχα, δλδ κατά τουλάχιστον 50%, όλα τα κόκκινα δάνεια των χαρτοφυλακίων τους, χωρίς να εγγράψουν την παραμικρή ζημία στους ισολογισμούς τους, οι οποίοι, αντιθέτως, θα βελτιωθούν, επειδή θα ξεφουσκώσουν !!!
Αντί λοιπόν να πουλάνε τα κόκκινα δάνεια σε εξευτελιστικά τιμήματα, ακόμη και μικρότερα του 10% και του 5%, να τα κουρέψουν εδώ και τώρα, όλα, οριζόντια, κατά 50% τα στεγαστικά, κατά 70% τα μη εξασφαλισμένα επιχειρηματικά και τα καταναλωτικά και κατά 90% τις πιστωτικές κάρτες. Θα εισπράξουν περισσότερα, χωρίς να πληρώσουν αμοιβές και προμήθειες διαχείρισης & μίζες στους επιτήδειους διαμεσολαβητές και χωρίς να προκαλέσουν την κοινωνική έκρηξη που θα φέρει το επερχόμενο τσουνάμι των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών μετά τον Αύγουστο.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ BRUEGEL (23/02/2017)
In(telligent) Deep Analysis
Νωρίτερα αυτό τον μήνα, το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) και οι ευρωπαϊκοί θεσμοί συγκρούστηκαν σχετικά με τις προϋποθέσεις για τη βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους. Μία από τις κύριες διαφωνίες φαίνεται να είναι η αξιολόγηση σχετικά με το πόσο υγιείς είναι οι ελληνικές τράπεζες. Εγείρονται λοιπόν ερωτήματα σχετικά με το εάν είναι αξιόπιστη η αξιολόγηση των παραπάνω φορέων και ποιον θα πρέπει να εμπιστευτούμε.
Οι παρατηρητές της κρίσης στη ζώνη του ευρώ έχουν συνηθίσει στο γεγονός ότι η Ελλάδα επιστρέφει περιοδικά στο προσκήνιο των εξελίξεων. Και όταν αυτό συμβαίνει, συνήθως συνοδεύεται από αναγέννηση της διαφωνίας μεταξύ του ΔΝΤ και των ευρωπαϊκών θεσμών. Αυτό συνέβη νωρίτερα αυτό το μήνα, καθώς οι δύο πλευρές συγκρούστηκαν σχετικά με τις προϋποθέσεις για τη βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους και μία από τις κύριες διαφωνίες τους φαίνεται να έγκειται στην αξιολόγηση της υγείας των ελληνικών τραπεζών.
Οι τράπεζες έχουν υποστεί τρεις γύρους ανακεφαλαιοποίησης από το 2010 -η τελευταία εκ των οποίων το 2015- οι οποίες αθροίζουν σε ένα σύνολο €43 δις. Ωστόσο, η ανάλυση βιωσιμότητας χρέους του ΔΝΤ, διατηρεί την παραδοχή ότι ένα ποσό της τάξης των €10 δις θα πρέπει να διατίθεται για την κάλυψη ενδεχόμενων πρόσθετων αναγκών στήριξης των τραπεζών. Η αντίστοιχη ανάλυση βιωσιμότητας χρέους των ευρωπαϊκών θεσμών δεν προβλέπει την ανάγκη διατήρησης κάποιου ποσού για τις πιθανές μελλοντικές ανάγκες ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών. Όσον αφορά στην Τράπεζα της Ελλάδος, υποστηρίζει ότι οι ελληνικές τράπεζες θα διατηρήσουν υψηλούς δείκτες κεφαλαίων, ακόμη και υπό κάποιο δυσμενές σενάριο εξέλιξης.
Το ΔΝΤ είναι ιδιαίτερα προσεκτικό, τονίζοντας ότι η κατάσταση του ισολογισμού των ελληνικών τραπεζών εξακολουθεί να είναι ευάλωτη. Ο Πίνακας 1 δείχνει ότι η αναλογία των μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων (NPE) παραμένει πολύ υψηλή, πάνω από το 40% των συνολικών δανείων για το σύνολο των τεσσάρων τραπεζών και πάνω από 50% για δύο από αυτές. Η αναλογία των μη εξυπηρετούμενων δανείων (NPL) είναι χαμηλότερη, αλλά εξακολουθεί να είναι κοντά στο 40% για τις τέσσερεις μεγάλες ελληνικές τράπεζες.
Πίνακας 1. Βασικά οικονομικά των τεσσάρων συστημικών τραπεζών.
Σημείωση: Τα μη εξυπηρετούμενη ανοίγματα, είναι τα υλικά ανοίγματα των τραπεζών τα οποία υπάρχουν για περισσότερο από 90 ημέρες ή για τα οποία ο χρεώστης έχει οριστεί ως ανίκανος να πληρώσει τις υποχρεώσεις του. Το IFSR ορίζει τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια ως τα δάνεια των οποίων η πληρωμή έχει καθυστερήσει πάνω από 90 ημέρες.
Οι ελληνικές τράπεζες έχουν συμφωνήσει ένα σχέδιο μείωσης των NPE σε χρονικό διάστημα τριών ετών, με τριμηνιαίο στόχο τη μείωση των ΝΡΕ από 50% σε 34% το 2019 και των NPL από 37% έως 20%. Η μείωση αναμένεται να προέλθει κυρίως από την ωρίμανση των δανείων και διαγραφές χρεών και σε μικρότερο βαθμό από ρευστοποιήσεις, εισπράξεις και πωλήσεις. Μέχρι το τέλος του 2016, σε συνέπεια με το σχέδιο αυτό, οι διαγραφές χρεών είχαν ήδη επιταχυνθεί, φθάνοντας το ποσό των €2,5 δις για το 2016 (Διάγραμμα 1).
Διάγραμμα 1. Διαγραφές χρεών σε εγχώρια δάνεια.
Πηγή: Τράπεζα της Ελλάδος.
Ωστόσο, δημοσίευμα της εφημερίδας Καθημερινή αναφέρει ότι τον Ιανουάριο του 2017 τα νέα μη εξυπηρετούμενα δάνεια αυξήθηκαν κατά περίπου €1 δις και συνέχισαν να αυξάνονται το Φεβρουάριο, αντιστρέφοντας την πτωτική πορεία των καθυστερήσεων για το έτος 2016. Έρευνα από την Τράπεζα της Ελλάδος διαπιστώνει ότι μία στις έξι επιχειρήσεις με μη εξυπηρετούμενα δάνεια το κάνουν αυτό από στρατηγική επιλογή, η οποία συνδέεται και με την ύπαρξη περιβάλλοντος οικονομικής αβεβαιότητας.
Πηγές της Καθημερινής επιβεβαιώνουν αυτό, αποδίδοντας την πρόσφατη αύξηση των NPL στην αυξημένη αβεβαιότητα που σχετίζεται με τη δεύτερη αναθεώρηση του προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής και στο γεγονός ότι ένας μεγάλος αριθμός των δανειοληπτών δεν συνεργάζονται για την επίτευξη μιας συμφωνίας αναδιάρθρωσης, με την ελπίδα ότι ο εξωδικαστικός συμβιβασμός θα μπορούσε να οδηγήσει σε καλύτερους όρους και, ενδεχομένως, σε κούρεμα του χρέους τους.
Εάν επιμείνουν, οι παράγοντες αυτοί θα μπορούσαν να περιπλέξουν την επίτευξη των στόχων μείωσης των NPE. Η αγορά των μη εξυπηρετούμενων δανείων απελευθερώθηκε το 2015, κατά πάσα πιθανότητα με στόχο την προσέλκυση ξένων επενδυτών, αλλά αυτό είναι μάλλον απίθανο να συμβεί, αν η οικονομική αβεβαιότητα παραμείνει. Το ΔΝΤ υποστηρίζει στο άρθρο του IV ότι μια εναλλακτική λύση θα μπορούσε να είναι η δημιουργία μιας εταιρείας διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων (Asset Management Company - AMC), αλλά κάτι τέτοιο θα ήταν δύσκολο για την Ελλάδα, καθώς υπάρχει μικρή ζήτηση για ιδιωτικές AMC, και μια δημόσια AMC θα ήταν εκτεθειμένη σε θέματα διακυβέρνησης και σε άλλους κινδύνους, δεδομένων των αυστηρών ευρωπαϊκών κανόνων, που θα μπορούσαν να προκαλέσουν συνθήκες bail-in, εάν επιπρόσθετα κεφάλαια απαιτηθούν βραχυπρόθεσμα.
Μια δεύτερη ανησυχία, είναι αυτή των αναβαλλόμενων φορολογικών απαιτήσεων (DTAS) και πιστώσεων (DTC). Όπως φαίνεται και από προηγούμενη ανάλυση του Bruegel, οι αναβαλλόμενες φορολογικές πιστώσεις μπορούν να θεωρηθούν ως κεφάλαιο, ανεξάρτητα από το αν μια τράπεζα έχει κέρδος ή ζημιές και ανάλογα με τον τρόπο που έχουν διαμορφωθεί, μπορεί να πρόκειται για μια ενδεχόμενη υποχρέωση για τα κράτη. Οι DTC εξακολουθούν να υφίστανται για τις ελληνικές τράπεζες (Πίνακας 1), κάτι το οποίο μπορεί να μειώσει την ποιότητα των κεφαλαίων τους.
Έτσι λοιπόν, ποιά αξιολόγηση είναι περισσότερο αξιόπιστη σχετικά με τις ελληνικές τράπεζες; Όπως συμβαίνει πάντα, όλες οι αξιολογήσεις θα μπορούσαν να είναι σωστές ή λάθος, ανάλογα με τις περιστάσεις. Είναι πολύ δύσκολο να γίνει πρόβλεψη για το ποιες θα είναι οι εξελίξεις, κυρίως επειδή η τύχη των τραπεζών δεν είναι ανεξάρτητη από εκείνη της χώρας στην οποία βρίσκονται και για την Ελλάδα η οικονομική αβεβαιότητα έχει πλέον γίνει ο κανόνας. Ωστόσο, τα δύο θέματα που συζητήθηκαν αποτελούν πηγές πιθανής ανησυχίας.
ΠΗΓΕΣ
http://www.newsbomb.gr/oikonomia/news/story/835639/tsakalotos-oi-pleistiriasmoi-prepei-na-proxorisoyn#ixzz4xseUGgaQ
http://www.kinima-ypervasi.gr/2017/11/blog-post_7.html
http://www.epixirimatias.gr/2017/11/stress-test.html
http://sofokleous10.gr/index.php/economy/item/107667-urogroup?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
http://www.capital.gr/oikonomia/3252385/dijsselbloem-oi-ellinikes-arxes-desmeutikan-na-paroun-metra-gia-tous-pleistiriasmous
http://www.enikos.gr/economy/543829/eurogroup-kampanaki-gia-kokkina-daneia-pleistiriasmous-kai-apoxi-
http://www.bankingnews.gr/%CF%84%CF%81%CE%B1%CF%80%CE%B5%CE%B6%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%BD%CE%AD%CE%B1/item/334766-pithanon-2-apo-tis-4-ellhnikes-trapezes-na-ayxhsoyn-shmantika-toys-katwteroys-deiktes-core-tier-1-logw-srep-sta-stress-tests.html
http://www.kinima-ypervasi.gr/2017/10/blog-post_26.html
http://www.kinima-ypervasi.gr/2017/05/50.html
http://www.indeepanalysis.gr/oikonomia/yparchei-logos-anhsychias-gia-ties-ellhnikes-trapezes?utm_source=facebook&utm_campaign=FB_Arthra&utm_medium=cpc&utm_term=oikonomia&utm_content=yparchei-logos-anhsychias-gia-ties-ellhnikes-trapezes
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου