ΚΟΥΚΟΥΛΩΜΑ ΗΘΕΛΑΝ ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΙΣ
Συμπληρωματική παραγγελία από τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθήνας Ηλία Ζαγοραίο !!!
Τον φραγμένο από τις γερμανικές αρχές δρόμο για να αποδοθούν ποινικές ευθύνες από την Ελληνική Δικαιοσύνη στους υπαιτίους για την ζημιά που προκάλεσε σε πολίτες το σκάνδαλο Volkswagen, ξεμπλοκάρουν οι αποφάσεις του Ειρηνοδικείου της Αθήνας που δικαιώνουν Έλληνες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων στα οποία υπήρχε το παράνομο λογισμικό παραποίησης των εκπομπών ρύπων.
Οι αποφάσεις λύνουν σε μεγάλο βαθμό τα χέρια της Εισαγγελίας Πρωτοδικών της Αθήνας που είχε… σκοντάψει στο σκόπελο της άρνησης των γερμανικών αρχών να συνεργαστούν με τις ελληνικές, με αποτέλεσμα να παραμένει «παγωμένη» επί δύο χρόνια η προκαταρκτική εξέταση που είχε διαταχθεί για αυτοκίνητα του Ομίλου Volkswagen με πειραγμένα λογισμικά που κυκλοφορούν στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της «F&MVoice», ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθήνας. Ηλίας Ζαγοραίος, με συμπληρωματική παραγγελία του ζητά από τον εισαγγελέα που διεξάγει την έρευνα:
Α. Να απευθυνθεί εγγράφως στα κατά τόπους Ειρηνοδικεία στα οποία ενδεχομένως έχουν προσφύγει Έλληνες καταναλωτές οι οποίοι ζητούν να αποζημιωθούν για τα αυτοκίνητα του Ομίλου Volkswagen (VW, Audi, Skoda, Seat και Porsche ) που αγόρασαν και αποδείχθηκε ότι είχαν λογισμικό παραποίησης ρύπων. Και στη συνέχεια να συγκεντρώσει τις τυχόν εκδοθείσες αποφάσεις που δικαιώνουν τους ιδιοκτήτες των οχημάτων.
Β. Να ζητήσει εγγράφως από το υπουργείο Περιβάλλοντος, που διαθέτει πλέον την απαραίτητη τεχνογνωσία, να συνταχθεί έκθεση που θα του αποσταλεί στην οποία θα αναφέρονται λεπτομερώς οι τιμές εκπομπών ρύπων, οι αλλοιώσεις που επήλθαν σε αυτές με το παράνομο λογισμικό που τοποθετήθηκε στα οχήματα της Volkswagen καθώς και οι επιπτώσεις στο περιβάλλον από την παραποίηση
Στην Ελλάδα κυκλοφορούν πάνω από 30.000 αυτοκίνητα VW, Audi, Skoda, Seat και Porsche που φέρουν το παράνομο λογισμικό παραποίησης των εκπομπών ρύπων εκ των οποίων τα 20.000 έχουν εισαχθεί από επίσημη εισαγωγική και τα υπόλοιπα είτε από ανεξάρτητες εμπορίες είτε από ιδιώτες.
Η πρώτη εντολή
Μόλις ξέσπασε το σκάνδαλο της WV με τις «πειραγμένες» τιμές ρύπων σε οχήματα του γερμανικού Ομίλου που προκάλεσε σάλο διεθνώς, ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθήνας, παρήγγειλε τη διεξαγωγή έρευνας για τυχόν ποινικές ευθύνες σε σχέση με τα συγκεκριμένα οχήματα.Τον Οκτώβριο του 2015 η Εισαγγελία εξέδωσε και σχετική ανακοίνηωση, ενώ πληροφορίες ανέφεραν ότι ο κ. Ζαγοραίος ζητούσε, μεταξύ άλλων, να διερευνηθούν ενδεχόμενς αξιόποινες πράξεις ακόμα και σε βαθμό κακουργήματος, όπως το αδίκημα της απάτης σε βάρος του Δημοσίου, που συνδέεται με τις απώλειες μεγάλων χρηματικών ποσών από τα κρατικά ταμεία, μέσω των τελών ταξινόμησης.
Ο εισαγγελέας που ανέλαβε τη διερεύνηση της υπόθεσης υπέβαλε, στο πλαίσιο της προκαταρκτικής εξέτασης, αίτημα δικαστικής συνδρομής προς τις γερμανικές αρχές προκειμένου να του διαβιβάσουν ακριβή στοιχεία για την παραποίηση των καταγραφόμενων τιμὠν ρύπων με την τοποθέτηση του παράνομου λογισμικού.
Ωστόσο, επί δύο χρόνια οι γερμανικές αρχές τήρησαν… σιγήν ασυρμάτου, καθώς δεν απάντησαν ποτέ στο αίτημα της Εισαγγελίας Πρωτοδικών.
Ουδέν κρυπτόν υπό τον ελληνικό ήλιο
Την κατάσταση αυτή της απραξίας, λόγω της γερμανικής άρνησης, ανέτρεψε το Ειρηνοδικείο της Αθήνας, το οποίο με τις υπ’αριθμ. 5285/2017 και 5286/2017 αποφάσεις του επιδικάζει ποσά 11.005 ευρώ και 5.200 ευρώ, αντίστοιχα, υπέρ δύο ιδιοκτητών αυτοκινήτων της Volkswagen.
Το δικαστήριο αναγνώρισε στους ενάγοντες στη μία περίπτωση το δικαίωμα υπαναχώρησης από τη σύμβαση αγοράς του οχήματος και στη δεύτερη ότι υπήρξε εξαπάτηση από την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανίαλ.
Στη Χάγη
Το Μάρτιο του 2016 κι ενώ η έρευνα στην Ελλάδα για το σκάνδαλο της VW ήταν σε εξέλιξη αναμένοντας (ματαίως, όπως αποδείχθηκε) την απάντηση των Γερμανών στο αίτημα δικαστικής συνδρομής, οι Γερμανοί εισαγγελείς γνωστοποίησαν στους συναδέλφους τους από 18 χώρες ότι η πλευρά τους αξιώνει να μην κινηθεί ποινική διαδικασία σε άλλη χώρα για την υπόθεση με το παράνομο λογισμικό παραποίησης ρύπων.
Σε συνάντηση εισαγγελέων στη Χάγη, με θέμα το σκάνδαλο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας οι εισαγγελικοί λειτουργοί της Γερμανίας επικαλέστηκαν «επικάλυψη αξιοποίνου» στην περίπτωση που άλλες χώρες πλην της δικής τους προχωρήσουν σε ποινικές έρευνες και διώξεις για το σκάνδαλο.
Σθεναρή άρνηση
Τότε οι Έλληνες εισαγγελείς, Ελένη Τουλουπάκη ( σήμερα επικεφαλής της Εισαγγελίας κατά της Διαφθορας) και Χρήστος Ντζούρας αντέδρασαν λέγοντας: «Εκφράζουμε σοβαρές ανησυχίες για τον τρόπο χειρισμού της υπόθεσης από τη Γερμανία, επειδή στο παρελθόν είχαμε πολύ κακή εμπειρία από την υπόθεση της Siemens, όπου τα κακουργήματα μετατράπηκαν σε πλημμελήματα».
Η στάση των Ελλήνων εισαγγελέων προκάλεσε ιδιαίτερη αίσθηση και απέσπασε τα συγχαρητήρια της πολυμελούς εισαγγελικής αντιπροσωπείας των ΗΠΑ, καθώς στη Γερμανία για την υπόθεση με τις «πειραγμένες» τιμές εκπομπής ρύπων προβλέπονται μόνο χρηματικές ποινές και όχι ποινικές κυρώσεις.
Συμπληρωματική παραγγελία από τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθήνας Ηλία Ζαγοραίο !!!
Τον φραγμένο από τις γερμανικές αρχές δρόμο για να αποδοθούν ποινικές ευθύνες από την Ελληνική Δικαιοσύνη στους υπαιτίους για την ζημιά που προκάλεσε σε πολίτες το σκάνδαλο Volkswagen, ξεμπλοκάρουν οι αποφάσεις του Ειρηνοδικείου της Αθήνας που δικαιώνουν Έλληνες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων στα οποία υπήρχε το παράνομο λογισμικό παραποίησης των εκπομπών ρύπων.
Οι αποφάσεις λύνουν σε μεγάλο βαθμό τα χέρια της Εισαγγελίας Πρωτοδικών της Αθήνας που είχε… σκοντάψει στο σκόπελο της άρνησης των γερμανικών αρχών να συνεργαστούν με τις ελληνικές, με αποτέλεσμα να παραμένει «παγωμένη» επί δύο χρόνια η προκαταρκτική εξέταση που είχε διαταχθεί για αυτοκίνητα του Ομίλου Volkswagen με πειραγμένα λογισμικά που κυκλοφορούν στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της «F&MVoice», ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθήνας. Ηλίας Ζαγοραίος, με συμπληρωματική παραγγελία του ζητά από τον εισαγγελέα που διεξάγει την έρευνα:
Α. Να απευθυνθεί εγγράφως στα κατά τόπους Ειρηνοδικεία στα οποία ενδεχομένως έχουν προσφύγει Έλληνες καταναλωτές οι οποίοι ζητούν να αποζημιωθούν για τα αυτοκίνητα του Ομίλου Volkswagen (VW, Audi, Skoda, Seat και Porsche ) που αγόρασαν και αποδείχθηκε ότι είχαν λογισμικό παραποίησης ρύπων. Και στη συνέχεια να συγκεντρώσει τις τυχόν εκδοθείσες αποφάσεις που δικαιώνουν τους ιδιοκτήτες των οχημάτων.
Β. Να ζητήσει εγγράφως από το υπουργείο Περιβάλλοντος, που διαθέτει πλέον την απαραίτητη τεχνογνωσία, να συνταχθεί έκθεση που θα του αποσταλεί στην οποία θα αναφέρονται λεπτομερώς οι τιμές εκπομπών ρύπων, οι αλλοιώσεις που επήλθαν σε αυτές με το παράνομο λογισμικό που τοποθετήθηκε στα οχήματα της Volkswagen καθώς και οι επιπτώσεις στο περιβάλλον από την παραποίηση
Στην Ελλάδα κυκλοφορούν πάνω από 30.000 αυτοκίνητα VW, Audi, Skoda, Seat και Porsche που φέρουν το παράνομο λογισμικό παραποίησης των εκπομπών ρύπων εκ των οποίων τα 20.000 έχουν εισαχθεί από επίσημη εισαγωγική και τα υπόλοιπα είτε από ανεξάρτητες εμπορίες είτε από ιδιώτες.
Η πρώτη εντολή
Μόλις ξέσπασε το σκάνδαλο της WV με τις «πειραγμένες» τιμές ρύπων σε οχήματα του γερμανικού Ομίλου που προκάλεσε σάλο διεθνώς, ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθήνας, παρήγγειλε τη διεξαγωγή έρευνας για τυχόν ποινικές ευθύνες σε σχέση με τα συγκεκριμένα οχήματα.Τον Οκτώβριο του 2015 η Εισαγγελία εξέδωσε και σχετική ανακοίνηωση, ενώ πληροφορίες ανέφεραν ότι ο κ. Ζαγοραίος ζητούσε, μεταξύ άλλων, να διερευνηθούν ενδεχόμενς αξιόποινες πράξεις ακόμα και σε βαθμό κακουργήματος, όπως το αδίκημα της απάτης σε βάρος του Δημοσίου, που συνδέεται με τις απώλειες μεγάλων χρηματικών ποσών από τα κρατικά ταμεία, μέσω των τελών ταξινόμησης.
Ο εισαγγελέας που ανέλαβε τη διερεύνηση της υπόθεσης υπέβαλε, στο πλαίσιο της προκαταρκτικής εξέτασης, αίτημα δικαστικής συνδρομής προς τις γερμανικές αρχές προκειμένου να του διαβιβάσουν ακριβή στοιχεία για την παραποίηση των καταγραφόμενων τιμὠν ρύπων με την τοποθέτηση του παράνομου λογισμικού.
Ωστόσο, επί δύο χρόνια οι γερμανικές αρχές τήρησαν… σιγήν ασυρμάτου, καθώς δεν απάντησαν ποτέ στο αίτημα της Εισαγγελίας Πρωτοδικών.
Ουδέν κρυπτόν υπό τον ελληνικό ήλιο
Την κατάσταση αυτή της απραξίας, λόγω της γερμανικής άρνησης, ανέτρεψε το Ειρηνοδικείο της Αθήνας, το οποίο με τις υπ’αριθμ. 5285/2017 και 5286/2017 αποφάσεις του επιδικάζει ποσά 11.005 ευρώ και 5.200 ευρώ, αντίστοιχα, υπέρ δύο ιδιοκτητών αυτοκινήτων της Volkswagen.
Το δικαστήριο αναγνώρισε στους ενάγοντες στη μία περίπτωση το δικαίωμα υπαναχώρησης από τη σύμβαση αγοράς του οχήματος και στη δεύτερη ότι υπήρξε εξαπάτηση από την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανίαλ.
Στη Χάγη
Το Μάρτιο του 2016 κι ενώ η έρευνα στην Ελλάδα για το σκάνδαλο της VW ήταν σε εξέλιξη αναμένοντας (ματαίως, όπως αποδείχθηκε) την απάντηση των Γερμανών στο αίτημα δικαστικής συνδρομής, οι Γερμανοί εισαγγελείς γνωστοποίησαν στους συναδέλφους τους από 18 χώρες ότι η πλευρά τους αξιώνει να μην κινηθεί ποινική διαδικασία σε άλλη χώρα για την υπόθεση με το παράνομο λογισμικό παραποίησης ρύπων.
Σε συνάντηση εισαγγελέων στη Χάγη, με θέμα το σκάνδαλο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας οι εισαγγελικοί λειτουργοί της Γερμανίας επικαλέστηκαν «επικάλυψη αξιοποίνου» στην περίπτωση που άλλες χώρες πλην της δικής τους προχωρήσουν σε ποινικές έρευνες και διώξεις για το σκάνδαλο.
Σθεναρή άρνηση
Τότε οι Έλληνες εισαγγελείς, Ελένη Τουλουπάκη ( σήμερα επικεφαλής της Εισαγγελίας κατά της Διαφθορας) και Χρήστος Ντζούρας αντέδρασαν λέγοντας: «Εκφράζουμε σοβαρές ανησυχίες για τον τρόπο χειρισμού της υπόθεσης από τη Γερμανία, επειδή στο παρελθόν είχαμε πολύ κακή εμπειρία από την υπόθεση της Siemens, όπου τα κακουργήματα μετατράπηκαν σε πλημμελήματα».
Η στάση των Ελλήνων εισαγγελέων προκάλεσε ιδιαίτερη αίσθηση και απέσπασε τα συγχαρητήρια της πολυμελούς εισαγγελικής αντιπροσωπείας των ΗΠΑ, καθώς στη Γερμανία για την υπόθεση με τις «πειραγμένες» τιμές εκπομπής ρύπων προβλέπονται μόνο χρηματικές ποινές και όχι ποινικές κυρώσεις.
πηγη: directnews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου