ΗΔΗ VOLVO KAI JAGUAR ΕΧΟΥΝ ΔΗΛΩΣΕΙ ΟΤΙ ΘΑ ΕΞΗΛΕΚΤΡΙΣΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΤΟΥΣ
Η αντίστροφη μέτρηση για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης έχει αρχίσει.
Οι κυβερνήσεις και οι αυτοκινητοβιομηχανίες ενθαρρύνουν τα εναλλακτικά κινητήρια συστήματα και έτσι τα συμβατικά αυτοκίνητα μοιραία θα γίνουν αναμνήσεις του τύπου «εμένα στον καιρό μου...»
Κατασκευαστές όπως η Volvo και η Jaguar έχουν δηλώσει ότι θα εξηλεκτρίσουν όλα τους τα μελλοντικά μοντέλα. Όμως, στη συντριπτική τους πλειονότητα, τα καινούργια αυτοκίνητα που πωλούνται στον πλανήτη εξακολουθούν να είναι με κινητήρες βενζίνης και ντίζελ.
Για πόσο ακόμα; Όχι για πολύ, αφού κάμποσες πόλεις και χώρες ανά τον κόσμο θέλουν να τα απαγορεύσουν.
Ας δούμε ποιες είναι αυτές και πότε προγραμματίζουν να το κάνουν:
Κίνα: 2030
Καθώς είναι η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, η Κίνα μπορεί να έχει μεγάλη επίδραση στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Αν και δεν έχει τεθεί συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, το πρακτορείο Associated Press ανέφερε ότι «έχει ξεκινήσει έρευνα πάνω στην κατάρτιση ενός χρονοδιαγράμματος για το σταμάτημα της παραγωγής και πώλησης αυτοκινήτων με παραδοσιακή ενέργεια». Στο μεταξύ, η Κίνα έχει θέσει στόχους για την αύξηση των πωλήσεων υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Έως το 2020, η κυβέρνηση θέλει να εγκατασταθούν 5 εκατομμύρια φορτιστές. Και 80 εκατομμύρια έως το 2030. Οι βελτιωμένες υποδομές θα βοηθήσουν τη χώρα να πετύχει το στόχο τα «αυτοκίνητα νέας ενέργειας» να αντιστοιχούν στο 40% των συνολικών πωλήσεων το 2030.
Καλιφόρνια: (Θα προσδιοριστεί)
Η προοδευτική Πολιτεία έχει βάλει στόχο να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 80% πριν το 2050. Μέρος αυτού του σχεδίου, φυσικά, πρέπει να είναι η κατάργηση των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων. Η πρόεδρος του συμβουλίου για την ατμόσφαιρα CARB (California Air Resources Board), Mary Nichols, δήλωσε στο Bloomberg News ότι ο κυβερνήτης της Πολιτείας πιέζεται να αναλάβει πιο επιθετικές περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες, με το σκεπτικό «γιατί να μπορεί να το κάνει η Κίνα και όχι η Καλιφόρνια;». Η απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης (ICE) είναι υπό σκέψη, αλλά δεν έχει συγκεκριμενοποιηθεί η εφαρμογή του μέτρου.
Βρετανία: 2040
Οι Βρετανοί, όπως και οι Καλιφορνέζοι, θέλουν να πάρουν δραστικά μέτρα για να βελτιώσουν την ποιότητα του ατμοσφαιρικού τους αέρα. Είναι όμως συγκεκριμένοι, αφού προγραμματίζουν να απαγορεύσουν όλα τα νέα βενζινοκίνητα και ντίζελ μοντέλα έως το 2040. Αν και δεν θα επιτρέπεται να πωλούνται πλέον αυτοκίνητα με παραδοσιακούς κινητήρες, οι νυν κάτοχοι αυτοκινήτων που λειτουργούν με μη ανανεώσιμες μορφές ενέργειας θα επιτρέπεται να τα οδηγούν. Η Σκοτία προτίθεται να εφαρμόσει την ίδια απαγόρευση, αλλά πιο σύντομα, το 2032.
Νορβηγία: 2025
Η Νορβηγία θέλει να σταματήσει τις πωλήσεις αυτοκινήτων με ICE το 2025. Κι αυτό είναι μεθαύριο! Σύμφωνα με το CNN Money, το 40% όλων των αυτοκινήτων που πουλήθηκαν εκεί το 2016 ήταν υβριδικά ή ηλεκτρικά – ένα ασυνήθιστα υψηλό ποσοστό σε σχέση με τις άλλες χώρες. Μετά το 2025, θα επιτρέπεται να πωλούνται μόνο αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών (ZEV).
Γαλλία: 2040
Για να ανασχεθεί η υπερθέρμανση του πλανήτη, ο Nicolas Hulot, υπουργός για την Οικολογική και Αλληλέγγυα Αλλαγή στη Γαλλία, σκοπεύει να σταματήσει την πώληση βενζινοκίνητων και ντίζελ αυτοκινήτων το 2040. Σύμφωνα με το CNN Money, τα υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα αντιπροσώπευαν μόλις το 4% των συνολικών πωλήσεων στη Γαλλία το 2016, οπότε οι Γάλλοι αξιωματούχοι έχουν ένα μεγάλο βουνό μπροστά τους...
Γερμανία: (Θα καθοριστεί)
Αντίθετα από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, η Γερμανία δεν θέλει να θέσει χρονοδιάγραμμα για τον θάνατο του ICE. Η καγκελάριος Angela Merkel δήλωσε στο περιοδικό SUPERillu ότι η Ευρώπη πρέπει τελικά να καταργήσει τους κινητήρες βενζίνης και ντίζελ. Η καγκελάριος σκοπεύει να συνεργαστεί με τις αυτοκινητοβιομηχανίες για να εξασφαλιστεί μια «ομαλή μετάβαση» σε ένα εξηλεκτρισμένο μέλλον. Και θα τις ενθαρρύνει να εφαρμόσουν νέες τεχνολογίες για να διατηρηθεί υπό έλεγχο η ρύπανση που οφείλεται στα οχήματα.
Ινδία: 2030
Η χώρα που έχει κάποιες από τις πόλεις με την υψηλότερη ατμοσφαιρική ρύπανση στον κόσμο, προτίθεται να πάρει δραστικά μέτρα για να αποτρέψει την περαιτέρω ρύπανση. Το CNN Money λέει ότι η κυβέρνηση του Νέου Δελχί θέλουν να πωλούνται στη χώρα μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2030. Ο Anil Kumar Jain, σύμβουλος ενέργειας της κυβέρνησης, δήλωσε πάντως ότι αυτό αποτελεί αυτή τη στιγμή απλά έναν «φιλόδοξο στόχο».
Παρίσι, Πόλη του Μεξικού, Μαδρίτη, Αθήνα: 2025
Οι δήμαρχοι αυτών των τεσσάρων ευρωπαϊκών πρωτευουσών υπέγραψαν το 2016 μια παγκόσμια διακήρυξη για την απαγόρευση της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων με κινητήρα ντίζελ στους δρόμους τους το 2025. Οι Αρχές των πόλεων πιστεύουν ότι αυτό να ωθήσει την αυτοκινητοβιομηχανία προς μια μειωμένη εξάρτηση από τη βενζίνη και το πετρέλαιο. Η σχετική νομοθεσία είναι ακόμη υπό διαμόρφωση.
Η αντίστροφη μέτρηση για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης έχει αρχίσει.
Κατασκευαστές όπως η Volvo και η Jaguar έχουν δηλώσει ότι θα εξηλεκτρίσουν όλα τους τα μελλοντικά μοντέλα. Όμως, στη συντριπτική τους πλειονότητα, τα καινούργια αυτοκίνητα που πωλούνται στον πλανήτη εξακολουθούν να είναι με κινητήρες βενζίνης και ντίζελ.
Για πόσο ακόμα; Όχι για πολύ, αφού κάμποσες πόλεις και χώρες ανά τον κόσμο θέλουν να τα απαγορεύσουν.
Ας δούμε ποιες είναι αυτές και πότε προγραμματίζουν να το κάνουν:
Κίνα: 2030
Καθώς είναι η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, η Κίνα μπορεί να έχει μεγάλη επίδραση στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Αν και δεν έχει τεθεί συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, το πρακτορείο Associated Press ανέφερε ότι «έχει ξεκινήσει έρευνα πάνω στην κατάρτιση ενός χρονοδιαγράμματος για το σταμάτημα της παραγωγής και πώλησης αυτοκινήτων με παραδοσιακή ενέργεια». Στο μεταξύ, η Κίνα έχει θέσει στόχους για την αύξηση των πωλήσεων υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Έως το 2020, η κυβέρνηση θέλει να εγκατασταθούν 5 εκατομμύρια φορτιστές. Και 80 εκατομμύρια έως το 2030. Οι βελτιωμένες υποδομές θα βοηθήσουν τη χώρα να πετύχει το στόχο τα «αυτοκίνητα νέας ενέργειας» να αντιστοιχούν στο 40% των συνολικών πωλήσεων το 2030.
Καλιφόρνια: (Θα προσδιοριστεί)
Η προοδευτική Πολιτεία έχει βάλει στόχο να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 80% πριν το 2050. Μέρος αυτού του σχεδίου, φυσικά, πρέπει να είναι η κατάργηση των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων. Η πρόεδρος του συμβουλίου για την ατμόσφαιρα CARB (California Air Resources Board), Mary Nichols, δήλωσε στο Bloomberg News ότι ο κυβερνήτης της Πολιτείας πιέζεται να αναλάβει πιο επιθετικές περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες, με το σκεπτικό «γιατί να μπορεί να το κάνει η Κίνα και όχι η Καλιφόρνια;». Η απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης (ICE) είναι υπό σκέψη, αλλά δεν έχει συγκεκριμενοποιηθεί η εφαρμογή του μέτρου.
Βρετανία: 2040
Οι Βρετανοί, όπως και οι Καλιφορνέζοι, θέλουν να πάρουν δραστικά μέτρα για να βελτιώσουν την ποιότητα του ατμοσφαιρικού τους αέρα. Είναι όμως συγκεκριμένοι, αφού προγραμματίζουν να απαγορεύσουν όλα τα νέα βενζινοκίνητα και ντίζελ μοντέλα έως το 2040. Αν και δεν θα επιτρέπεται να πωλούνται πλέον αυτοκίνητα με παραδοσιακούς κινητήρες, οι νυν κάτοχοι αυτοκινήτων που λειτουργούν με μη ανανεώσιμες μορφές ενέργειας θα επιτρέπεται να τα οδηγούν. Η Σκοτία προτίθεται να εφαρμόσει την ίδια απαγόρευση, αλλά πιο σύντομα, το 2032.
Νορβηγία: 2025
Η Νορβηγία θέλει να σταματήσει τις πωλήσεις αυτοκινήτων με ICE το 2025. Κι αυτό είναι μεθαύριο! Σύμφωνα με το CNN Money, το 40% όλων των αυτοκινήτων που πουλήθηκαν εκεί το 2016 ήταν υβριδικά ή ηλεκτρικά – ένα ασυνήθιστα υψηλό ποσοστό σε σχέση με τις άλλες χώρες. Μετά το 2025, θα επιτρέπεται να πωλούνται μόνο αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών (ZEV).
Γαλλία: 2040
Για να ανασχεθεί η υπερθέρμανση του πλανήτη, ο Nicolas Hulot, υπουργός για την Οικολογική και Αλληλέγγυα Αλλαγή στη Γαλλία, σκοπεύει να σταματήσει την πώληση βενζινοκίνητων και ντίζελ αυτοκινήτων το 2040. Σύμφωνα με το CNN Money, τα υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα αντιπροσώπευαν μόλις το 4% των συνολικών πωλήσεων στη Γαλλία το 2016, οπότε οι Γάλλοι αξιωματούχοι έχουν ένα μεγάλο βουνό μπροστά τους...
Γερμανία: (Θα καθοριστεί)
Αντίθετα από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, η Γερμανία δεν θέλει να θέσει χρονοδιάγραμμα για τον θάνατο του ICE. Η καγκελάριος Angela Merkel δήλωσε στο περιοδικό SUPERillu ότι η Ευρώπη πρέπει τελικά να καταργήσει τους κινητήρες βενζίνης και ντίζελ. Η καγκελάριος σκοπεύει να συνεργαστεί με τις αυτοκινητοβιομηχανίες για να εξασφαλιστεί μια «ομαλή μετάβαση» σε ένα εξηλεκτρισμένο μέλλον. Και θα τις ενθαρρύνει να εφαρμόσουν νέες τεχνολογίες για να διατηρηθεί υπό έλεγχο η ρύπανση που οφείλεται στα οχήματα.
Ινδία: 2030
Η χώρα που έχει κάποιες από τις πόλεις με την υψηλότερη ατμοσφαιρική ρύπανση στον κόσμο, προτίθεται να πάρει δραστικά μέτρα για να αποτρέψει την περαιτέρω ρύπανση. Το CNN Money λέει ότι η κυβέρνηση του Νέου Δελχί θέλουν να πωλούνται στη χώρα μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2030. Ο Anil Kumar Jain, σύμβουλος ενέργειας της κυβέρνησης, δήλωσε πάντως ότι αυτό αποτελεί αυτή τη στιγμή απλά έναν «φιλόδοξο στόχο».
Παρίσι, Πόλη του Μεξικού, Μαδρίτη, Αθήνα: 2025
Οι δήμαρχοι αυτών των τεσσάρων ευρωπαϊκών πρωτευουσών υπέγραψαν το 2016 μια παγκόσμια διακήρυξη για την απαγόρευση της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων με κινητήρα ντίζελ στους δρόμους τους το 2025. Οι Αρχές των πόλεων πιστεύουν ότι αυτό να ωθήσει την αυτοκινητοβιομηχανία προς μια μειωμένη εξάρτηση από τη βενζίνη και το πετρέλαιο. Η σχετική νομοθεσία είναι ακόμη υπό διαμόρφωση.
πηγη: newsbomb.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου