ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΑΦΟΠΛΑΚΑ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΟΦΕΙΛΕΤΩΝ ΤΟΥ
Θα βγάζει δηλαδή το Δημόσιο σε πλειστηριασμό ακίνητο για χρέη και θα εισπράττει ψίχουλα, ενώ ο οφειλέτης(εφόσον έχει οφειλές για δάνεια ή κάρτες) θα χάνει το σπίτι του και θα συνεχίζει και να χρωστάει σχεδόν ολόκληρο το ποσό στο Δημόσιο !!!
Κάλυψη των NPLs άνω του 65% από τα έσοδα των πλειστηριασμών ζητούν οι θεσμοί από τις τράπεζες
Θα βγάζει δηλαδή το Δημόσιο σε πλειστηριασμό ακίνητο για χρέη και θα εισπράττει ψίχουλα, ενώ ο οφειλέτης(εφόσον έχει οφειλές για δάνεια ή κάρτες) θα χάνει το σπίτι του και θα συνεχίζει και να χρωστάει σχεδόν ολόκληρο το ποσό στο Δημόσιο !!!
Τι δεν καταλαβαίνεις ;;;
Μεγαλύτερη προστασία και κάλυψη των ελληνικών τραπεζών για τα δάνεια που θα χορηγήσουν από 1/1/2018, θα ζητήσουν οι "θεσμοί".
Σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, την ερχόμενη εβδομάδα με την έλευσή τους στην Αθήνα, οι "θεσμοί" θα βάλουν στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης για την τρίτη αξιολόγηση, θέμα ενίσχυσης της θέσης των ενυπόθηκων πιστωτών. Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι θα ζητήσουν να αυξηθεί το ποσοστό ικανοποίησης των τραπεζών από το αποτέλεσμα πλειστηριασμών, προκειμένου έτσι οι τράπεζες να έχουν μεγαλύτερη κάλυψη για τα νέα δάνεια που θα χορηγήσουν, και άρα μικρότερο ρίσκο έναντι πτωχεύσεων επιχειρήσεων.
Πέρα από τη μεγιστοποίηση των ενεχύρων (εξασφαλίσεων) για τις τράπεζες, το σκεπτικό των "θεσμών" αποσκοπεί στο να τους δοθεί κίνητρο να χορηγήσουν νέα δάνεια και με χαμηλότερο επιτόκιο, ελαχιστοποιώντας τον πιστωτικό κίνδυνο που αφενός κρατά κλειστές τις στρόφιγγες χρηματοδότησης και αφετέρου υψηλό το κόστος του δανεισμού για τις επιχειρήσεις.
Στην παρούσα φάση, από το αποτέλεσμα πλειστηριασμών οι ενυπόθηκοι πιστωτές (που μπορεί να είναι είτε τράπεζες είτε το Δημόσιο, αλλά 9 στις 10 φορές είναι τράπεζες) καλύπτονται από το εκπλειστηρίασμα σε ποσοστό 65%. Σε ποσοστό 25% καλύπτονται το Δημόσιο (έναντι χρεών σε εφορία, ασφαλιστικά ταμεία) και οι εργαζόμενοι και κατά το υπόλοιπο 10% λοιποί πιστωτές (π.χ. τράπεζες χωρίς υποθήκη, προμηθευτές, ιδιώτες δανειστές κ.ο.κ.).
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, το νέο ζητούμενο των "θεσμών" θα αφορά ενίσχυση του ποσοστού κάλυψης των τραπεζών πέραν του σημερινού 65%. Αυτό σημαίνει ότι αναλόγως του ποσοστού αύξησης που θα θέσουν οι "θεσμοί" στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης, θα μειωθεί αναλογικά το ποσοστό κάλυψης των δύο άλλων κατηγοριών πιστωτών που θα πρέπει επίσης να ικανοποιηθούν από το προϊόν των πλειστηριασμών. Και το κύριο βάρος της "συρρίκνωσης" αναμένεται στην αμέσως επόμενη τάξη των πιστωτών, δηλαδή σε Δημόσιο (εφορία, ασφαλιστικά ταμεία) και εργαζόμενους, οι οποίοι ικανοποιούνται αθροιστικά και όχι μεμονωμένα ο καθένας σε ποσοστό 25%. Σημειώνεται ότι η κατάταξη ικανοποίησης των πιστωτών στη διεκδίκηση περιουσιακών στοιχείων των πτωχευμένων επιχειρήσεων ψηφίστηκε με το τρίτο μνημόνιο, καταργώντας την μέχρι τότε σειρά ικανοποίησης που ήταν Δημόσιο, εργαζόμενοι, τράπεζες.
Ειδικότερα, τον Ιούλιο του 2015 με την ψήφιση του νέου Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, οι απαιτήσεις του Δημοσίου έχασαν την προτεραιότητα που τους παρείχε ο Κώδικας Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων και καταργήθηκαν τα προνόμια στην ικανοποίηση των απαιτήσεων του δημοσίου τομέα, των ασφαλιστικών φορέων και των εργαζομένων (γενικά προνόμια), έναντι των απαιτήσεων των τραπεζών (ειδικά προνόμια). Ο νέος Κώδικας Πολιτικής Δικονομίας προέβλεψε και την ικανοποίηση των μη προνομιούχων πιστωτών μιας επιχείρησης. Έτσι, με βάση τις νέες ρυθμίσεις, οι απαιτήσεις με ειδικά προνόμια (οι τράπεζες που έχουν ενέχυρα) ικανοποιούνται σήμερα έως το 65%, ενώ οι απαιτήσεις με γενικά προνόμια (εργαζόμενοι, ασφαλιστικά ταμεία, Δημόσιο) ικανοποιούνται έως 25%. Το υπόλοιπο 10% ορίζεται για την ικανοποίηση των μη προνομιούχων πιστωτών, παρέχοντάς τους έτσι κίνητρο για τη συμμετοχή στη διαδικασία του πλειστηριασμού.
Σημειώνεται ότι το νέο ζητούμενο με το οποίο θα έρθουν οι "θεσμοί" στην Αθήνα, "κολλάει", από πλευράς οχύρωσης των τραπεζών, με την πρόσφατη απαίτηση της ΕΚΤ από τις τράπεζες πανευρωπαϊκά να αυξήσουν στο 100% τις προβλέψεις τους για τα νέα δάνεια που θα χορηγήσουν από 1/1/2018. Η ΕΚΤ ζητά ειδικότερα (το θέμα βρίσκεται σε διαβούλευση), οι τράπεζες να καλύπτουν εξ ολοκλήρου από προβλέψεις, εντός διετίας, δάνεια χωρίς εξασφαλίσεις (καταναλωτικά, κάρτες) και εντός επταετίας, δάνεια με εξασφαλίσεις (στεγαστικά, επιχειρηματικά με εμπράγματες εξασφαλίσεις).
Σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, την ερχόμενη εβδομάδα με την έλευσή τους στην Αθήνα, οι "θεσμοί" θα βάλουν στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης για την τρίτη αξιολόγηση, θέμα ενίσχυσης της θέσης των ενυπόθηκων πιστωτών. Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι θα ζητήσουν να αυξηθεί το ποσοστό ικανοποίησης των τραπεζών από το αποτέλεσμα πλειστηριασμών, προκειμένου έτσι οι τράπεζες να έχουν μεγαλύτερη κάλυψη για τα νέα δάνεια που θα χορηγήσουν, και άρα μικρότερο ρίσκο έναντι πτωχεύσεων επιχειρήσεων.
Πέρα από τη μεγιστοποίηση των ενεχύρων (εξασφαλίσεων) για τις τράπεζες, το σκεπτικό των "θεσμών" αποσκοπεί στο να τους δοθεί κίνητρο να χορηγήσουν νέα δάνεια και με χαμηλότερο επιτόκιο, ελαχιστοποιώντας τον πιστωτικό κίνδυνο που αφενός κρατά κλειστές τις στρόφιγγες χρηματοδότησης και αφετέρου υψηλό το κόστος του δανεισμού για τις επιχειρήσεις.
Στην παρούσα φάση, από το αποτέλεσμα πλειστηριασμών οι ενυπόθηκοι πιστωτές (που μπορεί να είναι είτε τράπεζες είτε το Δημόσιο, αλλά 9 στις 10 φορές είναι τράπεζες) καλύπτονται από το εκπλειστηρίασμα σε ποσοστό 65%. Σε ποσοστό 25% καλύπτονται το Δημόσιο (έναντι χρεών σε εφορία, ασφαλιστικά ταμεία) και οι εργαζόμενοι και κατά το υπόλοιπο 10% λοιποί πιστωτές (π.χ. τράπεζες χωρίς υποθήκη, προμηθευτές, ιδιώτες δανειστές κ.ο.κ.).
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, το νέο ζητούμενο των "θεσμών" θα αφορά ενίσχυση του ποσοστού κάλυψης των τραπεζών πέραν του σημερινού 65%. Αυτό σημαίνει ότι αναλόγως του ποσοστού αύξησης που θα θέσουν οι "θεσμοί" στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης, θα μειωθεί αναλογικά το ποσοστό κάλυψης των δύο άλλων κατηγοριών πιστωτών που θα πρέπει επίσης να ικανοποιηθούν από το προϊόν των πλειστηριασμών. Και το κύριο βάρος της "συρρίκνωσης" αναμένεται στην αμέσως επόμενη τάξη των πιστωτών, δηλαδή σε Δημόσιο (εφορία, ασφαλιστικά ταμεία) και εργαζόμενους, οι οποίοι ικανοποιούνται αθροιστικά και όχι μεμονωμένα ο καθένας σε ποσοστό 25%. Σημειώνεται ότι η κατάταξη ικανοποίησης των πιστωτών στη διεκδίκηση περιουσιακών στοιχείων των πτωχευμένων επιχειρήσεων ψηφίστηκε με το τρίτο μνημόνιο, καταργώντας την μέχρι τότε σειρά ικανοποίησης που ήταν Δημόσιο, εργαζόμενοι, τράπεζες.
Ειδικότερα, τον Ιούλιο του 2015 με την ψήφιση του νέου Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, οι απαιτήσεις του Δημοσίου έχασαν την προτεραιότητα που τους παρείχε ο Κώδικας Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων και καταργήθηκαν τα προνόμια στην ικανοποίηση των απαιτήσεων του δημοσίου τομέα, των ασφαλιστικών φορέων και των εργαζομένων (γενικά προνόμια), έναντι των απαιτήσεων των τραπεζών (ειδικά προνόμια). Ο νέος Κώδικας Πολιτικής Δικονομίας προέβλεψε και την ικανοποίηση των μη προνομιούχων πιστωτών μιας επιχείρησης. Έτσι, με βάση τις νέες ρυθμίσεις, οι απαιτήσεις με ειδικά προνόμια (οι τράπεζες που έχουν ενέχυρα) ικανοποιούνται σήμερα έως το 65%, ενώ οι απαιτήσεις με γενικά προνόμια (εργαζόμενοι, ασφαλιστικά ταμεία, Δημόσιο) ικανοποιούνται έως 25%. Το υπόλοιπο 10% ορίζεται για την ικανοποίηση των μη προνομιούχων πιστωτών, παρέχοντάς τους έτσι κίνητρο για τη συμμετοχή στη διαδικασία του πλειστηριασμού.
Σημειώνεται ότι το νέο ζητούμενο με το οποίο θα έρθουν οι "θεσμοί" στην Αθήνα, "κολλάει", από πλευράς οχύρωσης των τραπεζών, με την πρόσφατη απαίτηση της ΕΚΤ από τις τράπεζες πανευρωπαϊκά να αυξήσουν στο 100% τις προβλέψεις τους για τα νέα δάνεια που θα χορηγήσουν από 1/1/2018. Η ΕΚΤ ζητά ειδικότερα (το θέμα βρίσκεται σε διαβούλευση), οι τράπεζες να καλύπτουν εξ ολοκλήρου από προβλέψεις, εντός διετίας, δάνεια χωρίς εξασφαλίσεις (καταναλωτικά, κάρτες) και εντός επταετίας, δάνεια με εξασφαλίσεις (στεγαστικά, επιχειρηματικά με εμπράγματες εξασφαλίσεις).
πηγη: capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου