ΥΠΟ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΠΑΧΘΕΙΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ Η ΕΠΑΝΕΝΤΑΞΗ ΣΕ ΡΥΘΜΙΣΗ ΟΣΩΝ ΤΗΝ ΑΠΩΛΕΣΑΝ
Εξαιρετικά σκληρούς όρους διαπιστώνει ο Συνήγορος του Πολίτη για την επανένταξη στη διαδικασία ου ακολουθούν ο ΕΦΚΑ και το Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Εισφορών (ΚΕΑΟ) όταν κάποιος οφειλέτης βγαίνει εκτός ρύθμισης !!!
Όπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η "Καθημερινή", η συντριπτική πλειονότητα των οφειλετών που προσέφυγε στον Συνήγορο, απώλεσε τη ρύθμιση είτε λόγω ανωτέρας βίας είτε εξαιτίας σφάλματος του ταμείου, ή της τράπεζας ή ακόμη και τρίτου φυσικού ή νομικού προσώπου.
Σε περιπτώσεις δε που οι ίδιοι κατέθεσαν αίτηση προς το ΚΕΑΟ για αναβίωση των ρυθμίσεών τους, η ανεξάρτητη αρχή διαπιστώνει πως είτε δεν έγιναν δεκτές είτε έγιναν δεκτές αλλά υπό εξαιρετικά επαχθείς προϋποθέσεις, αναφέρει η "Καθημερινή".
Ο Συνήγορος του Πολίτη κρούει τον κώδωνα του κινδύνου προς το αρμόδιο υπουργείο Εργασίας, τονίζοντας ότι πρέπει να ληφθούν μέτρα προκειμένου οι ρυθμίσεις να είναι λειτουργικές και η προσπάθεια επανένταξης των επιχειρήσεων σε υγιή τροχιά, αποτελεσματική.
Όπως αναφέρεται σε επιστολή της Αρχής προς το υπουργείο Εργασίας, υπήρξαν περιπτώσεις όπου οι οφειλέτες έχασαν τη ρύθμιση γιατί δεν ενημερώθηκαν εξατομικευμένα για την αλλαγή της μεταβολής του επιτοκίου που έγινε το καλοκαίρι του 2015 και είχε ως αποτέλεσμα να αυξηθεί η δόση.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα της "Καθημερινή", μεταξύ των προτάσεων του Συνηγόρου του Πολίτη προς την ηγεσία του υπουργείου Εργασίας και το ΚΕΑΟ είναι:
Να γίνονται δεκτές οι αιτήσεις επανένταξης στη ρύθμιση, όταν η απώλειά της οφείλεται σε λόγο ανωτέρας βίας, σε σφάλμα της διοίκησης ή πιστωτικού ιδρύματος ή τρίτου φυσικού ή νομικού προσώπου ή σε σφάλμα του οφειλέτη που κατά κοινή ομολογία πρέπει να συγχωρθεί.
Όπου συνέτρεξε λόγος απώλειας ρύθμισης, ο ΕΦΚΑ ή το ΚΕΑΟ να ενημερώνει τον οφειλέτη για τα σχετικά γεγονότα και να τον καλεί να υποβάλει τυχόν αντιρρήσεις εντός εύλογης προθεσμίας, οι δε έννομες συνέπειες της απώλειας της ρύθμισης να επέρχονται μόνο εάν και όταν είτε παρέλθει άπρακτη η προθεσμία αυτή είτε οι αντιρρήσεις του οφειλέτη απορριφθούν εγγράφως.
Όπου κρίνεται ότι η αίτηση επαναφοράς στη ρύθμιση πρέπει να γίνει δεκτή, οι οφειλές παρελθόντων μηνών που έχουν παραμείνει ανεξόφλητες να συμψηφίζονται με τα ποσά που κατέβαλε ο οφειλέτης για να εξοφλήσει δόσεις της ρύθυμισης και να μη ζητούνται εκ νέου ίσου ύψους ποσά για τις δόσεις αυτές.
Η προθεσμία και ο τρόπος εξόφλησης των ανεξόφλητων ποσών για τους παρελθόντες μήνες, ως όροι για την αναβίωση ρύθμισης, να τίθενται από τον ΕΦΚΑ ή το ΚΕΑΟ έπειτα από συνεννόηση με τον οφειλέτη και συνεκτίμησης της τυχόν οικονομικής αδυναμίας του να ανταποκριθεί σε αυστηρότερους όρους.
Εξαιρετικά σκληρούς όρους διαπιστώνει ο Συνήγορος του Πολίτη για την επανένταξη στη διαδικασία ου ακολουθούν ο ΕΦΚΑ και το Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Εισφορών (ΚΕΑΟ) όταν κάποιος οφειλέτης βγαίνει εκτός ρύθμισης !!!
Σε περιπτώσεις δε που οι ίδιοι κατέθεσαν αίτηση προς το ΚΕΑΟ για αναβίωση των ρυθμίσεών τους, η ανεξάρτητη αρχή διαπιστώνει πως είτε δεν έγιναν δεκτές είτε έγιναν δεκτές αλλά υπό εξαιρετικά επαχθείς προϋποθέσεις, αναφέρει η "Καθημερινή".
Ο Συνήγορος του Πολίτη κρούει τον κώδωνα του κινδύνου προς το αρμόδιο υπουργείο Εργασίας, τονίζοντας ότι πρέπει να ληφθούν μέτρα προκειμένου οι ρυθμίσεις να είναι λειτουργικές και η προσπάθεια επανένταξης των επιχειρήσεων σε υγιή τροχιά, αποτελεσματική.
Όπως αναφέρεται σε επιστολή της Αρχής προς το υπουργείο Εργασίας, υπήρξαν περιπτώσεις όπου οι οφειλέτες έχασαν τη ρύθμιση γιατί δεν ενημερώθηκαν εξατομικευμένα για την αλλαγή της μεταβολής του επιτοκίου που έγινε το καλοκαίρι του 2015 και είχε ως αποτέλεσμα να αυξηθεί η δόση.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα της "Καθημερινή", μεταξύ των προτάσεων του Συνηγόρου του Πολίτη προς την ηγεσία του υπουργείου Εργασίας και το ΚΕΑΟ είναι:
Να γίνονται δεκτές οι αιτήσεις επανένταξης στη ρύθμιση, όταν η απώλειά της οφείλεται σε λόγο ανωτέρας βίας, σε σφάλμα της διοίκησης ή πιστωτικού ιδρύματος ή τρίτου φυσικού ή νομικού προσώπου ή σε σφάλμα του οφειλέτη που κατά κοινή ομολογία πρέπει να συγχωρθεί.
Όπου συνέτρεξε λόγος απώλειας ρύθμισης, ο ΕΦΚΑ ή το ΚΕΑΟ να ενημερώνει τον οφειλέτη για τα σχετικά γεγονότα και να τον καλεί να υποβάλει τυχόν αντιρρήσεις εντός εύλογης προθεσμίας, οι δε έννομες συνέπειες της απώλειας της ρύθμισης να επέρχονται μόνο εάν και όταν είτε παρέλθει άπρακτη η προθεσμία αυτή είτε οι αντιρρήσεις του οφειλέτη απορριφθούν εγγράφως.
Όπου κρίνεται ότι η αίτηση επαναφοράς στη ρύθμιση πρέπει να γίνει δεκτή, οι οφειλές παρελθόντων μηνών που έχουν παραμείνει ανεξόφλητες να συμψηφίζονται με τα ποσά που κατέβαλε ο οφειλέτης για να εξοφλήσει δόσεις της ρύθυμισης και να μη ζητούνται εκ νέου ίσου ύψους ποσά για τις δόσεις αυτές.
Η προθεσμία και ο τρόπος εξόφλησης των ανεξόφλητων ποσών για τους παρελθόντες μήνες, ως όροι για την αναβίωση ρύθμισης, να τίθενται από τον ΕΦΚΑ ή το ΚΕΑΟ έπειτα από συνεννόηση με τον οφειλέτη και συνεκτίμησης της τυχόν οικονομικής αδυναμίας του να ανταποκριθεί σε αυστηρότερους όρους.
πηγη: capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου