ΕΠΕΣΑΝ ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΣΤΗ SANTANDER
Έρευνες έχουν δείξει ότι η Santander έλεγχε τα εισοδήματα μόλις του 10% των Αμερικανών δανειοληπτών, στους οποίους χορηγούσε δάνεια, σύμφωνα με τον οίκο πιστοληπτικής αξιολόγησης Moody’s !!!
H ιστορία τείνει να επαναληφθεί, παρά την πρόσφατη οικονομική καταστροφή που υπέστησαν οι ΗΠΑ. Δεν αναφερόμαστε σε κρίση στην αγορά τιτλοποιημένων στεγαστικών δανείων, όπως αυτή που ξέσπασε το 2007. Υπάρχουν όμως αντίστοιχες συνθήκες για το ξέσπασμα «φούσκας» στα τιτλοποιημένα δάνεια αυτοκινήτων, με τις καθυστερήσεις στην πληρωμή των δόσεων να αυξάνονται ανησυχητικά. Ενδεικτική είναι η συνεργασία της Fiat Chrysler με την Banco Santander. Προκύπτει ότι οι έλεγχοι της πιστοληπτικής ικανότητας των δανειοληπτών στις ΗΠΑ ήταν ελάχιστοι εκ μέρους της Santander, ενώ αντιπρόσωποι της Fiat Chrysler προωθούσαν αιτήσεις για αγορά αυτοκινήτων σε πελάτες που δεν πληρούσαν τις προδιαγραφές.
Οι επίμαχοι τίτλοι συνδέονται με δάνεια που έχουν δοθεί σε πελάτες με μειωμένη πιστοληπτική ικανότητα για αγορά αυτοκινήτου. Eίναι ένα επενδυτικό προϊόν που προσφέρεται εδώ και χρόνια και κανένας δεν υπονοεί ότι θα οδηγήσει στην επόμενη χρηματοπιστωτική κρίση, παρατηρεί η Γκαμπριέλ Κόπολα του πρακτορείου Bloomberg. Ομως η ανάπτυξη της αγοράς είναι ραγδαία την τελευταία δεκαετία. To 2009 είχαν πουληθεί τιτλοποιημένα δάνεια αυτοκινήτων 2,5 δισ. δολαρίων. Το 2016 εκτοξεύθηκαν στα 26 δισ. δολάρια. Το μέγεθος της συγκεκριμένης αγοράς ξεπερνά τα προ κρίσης επίπεδα, σύμφωνα με τη Wells Fargo.
Η αυτοκινητοβιομηχανία Fiat Chrysler και η ισπανική τράπεζα Banco Santander από το 2013 συνεργάζονται στενά στην αγορά των τιτλοποιημένων δανείων αυτοκινήτων. Η συνεργασία αυτή τράβηξε την προσοχή των αρμόδιων αρχών στις ΗΠΑ, οι οποίες ανακάλυψαν ότι οι υπερβολές της Wall Street επαναλαμβάνονται όσο οι αναμνήσεις από την τελευταία χρηματοπιστωτική κρίση είναι ακόμη πρόσφατες.
Ερευνες έχουν δείξει ότι η Santander ήλεγχε τα εισοδήματα μόλις του 10% των δανειοληπτών στους οποίους χορηγούσε δάνεια, σύμφωνα με τον οίκο πιστοληπτικής αξιολόγησης Moody’s. Το μεγαλύτερο μέρος αυτών των δανείων αφορούσε την αγορά μοντέλων της Fiat Chrysler. Στο μεταξύ, ορισμένοι από τους αντιπροσώπους αυτής της αυτοκινητοβιομηχανίας προωθούσαν αιτήσεις για την αγορά αυτοκινήτων. Τον Μάιο, η Santander κατέβαλε 26 εκατ. δολάρια στη Μασαχουσέτη και στο Ντέλαγουερ, στο πλαίσιο υπόθεσης για τις πρακτικές χορήγησης δανείων στην αγορά αυτοκινήτου. Τα προβλήματα της Santander στην αγορά των τιτλοποιημένων δανείων αυτοκινήτων δεν σταματούν εκεί. Επί του παρόντος, οι αρμόδιες αρχές περίπου 30 πολιτειών των ΗΠΑ διερευνούν τις διαδικασίες χορήγησης και τιτλοποίησης δανείων αυτοκινήτων της ισπανικής τράπεζας. Αν και η Santander δεν προέβη σε κανένα σχόλιο, οι Αρχές και οι εκπρόσωποι των καταναλωτών ισχυρίζονται πως πρόκειται περί εκμετάλλευσης ατόμων που δεν είχαν άλλες επιλογές.
Έρευνες έχουν δείξει ότι η Santander έλεγχε τα εισοδήματα μόλις του 10% των Αμερικανών δανειοληπτών, στους οποίους χορηγούσε δάνεια, σύμφωνα με τον οίκο πιστοληπτικής αξιολόγησης Moody’s !!!
Οι επίμαχοι τίτλοι συνδέονται με δάνεια που έχουν δοθεί σε πελάτες με μειωμένη πιστοληπτική ικανότητα για αγορά αυτοκινήτου. Eίναι ένα επενδυτικό προϊόν που προσφέρεται εδώ και χρόνια και κανένας δεν υπονοεί ότι θα οδηγήσει στην επόμενη χρηματοπιστωτική κρίση, παρατηρεί η Γκαμπριέλ Κόπολα του πρακτορείου Bloomberg. Ομως η ανάπτυξη της αγοράς είναι ραγδαία την τελευταία δεκαετία. To 2009 είχαν πουληθεί τιτλοποιημένα δάνεια αυτοκινήτων 2,5 δισ. δολαρίων. Το 2016 εκτοξεύθηκαν στα 26 δισ. δολάρια. Το μέγεθος της συγκεκριμένης αγοράς ξεπερνά τα προ κρίσης επίπεδα, σύμφωνα με τη Wells Fargo.
Η αυτοκινητοβιομηχανία Fiat Chrysler και η ισπανική τράπεζα Banco Santander από το 2013 συνεργάζονται στενά στην αγορά των τιτλοποιημένων δανείων αυτοκινήτων. Η συνεργασία αυτή τράβηξε την προσοχή των αρμόδιων αρχών στις ΗΠΑ, οι οποίες ανακάλυψαν ότι οι υπερβολές της Wall Street επαναλαμβάνονται όσο οι αναμνήσεις από την τελευταία χρηματοπιστωτική κρίση είναι ακόμη πρόσφατες.
Ερευνες έχουν δείξει ότι η Santander ήλεγχε τα εισοδήματα μόλις του 10% των δανειοληπτών στους οποίους χορηγούσε δάνεια, σύμφωνα με τον οίκο πιστοληπτικής αξιολόγησης Moody’s. Το μεγαλύτερο μέρος αυτών των δανείων αφορούσε την αγορά μοντέλων της Fiat Chrysler. Στο μεταξύ, ορισμένοι από τους αντιπροσώπους αυτής της αυτοκινητοβιομηχανίας προωθούσαν αιτήσεις για την αγορά αυτοκινήτων. Τον Μάιο, η Santander κατέβαλε 26 εκατ. δολάρια στη Μασαχουσέτη και στο Ντέλαγουερ, στο πλαίσιο υπόθεσης για τις πρακτικές χορήγησης δανείων στην αγορά αυτοκινήτου. Τα προβλήματα της Santander στην αγορά των τιτλοποιημένων δανείων αυτοκινήτων δεν σταματούν εκεί. Επί του παρόντος, οι αρμόδιες αρχές περίπου 30 πολιτειών των ΗΠΑ διερευνούν τις διαδικασίες χορήγησης και τιτλοποίησης δανείων αυτοκινήτων της ισπανικής τράπεζας. Αν και η Santander δεν προέβη σε κανένα σχόλιο, οι Αρχές και οι εκπρόσωποι των καταναλωτών ισχυρίζονται πως πρόκειται περί εκμετάλλευσης ατόμων που δεν είχαν άλλες επιλογές.
πηγη: kathimerini.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου