ΤΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙΣ ;;;
Ειδική προστασία των τραπεζιτών ειδικά για τις μεγάλες υποθέσεις που είναι στο στόχαστρο(της δικαιοσύνης), απαιτούν από την κυβέρνηση οι θεσμοί ως προαπαιτούμενο της συμφωνίας !!!
Ως prior action περιλαμβάνεται όχι μόνο η παροχή νομικής ασυλίας εν γένει αλλά και ασφαλιστικές δικλείδες για τις υποθέσεις μεγάλων οφειλετών, αρκετές εκ των οποίων βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας.
Η προστασία υπάρχει βεβαίως όταν τηρούνται οι κανόνες της τραπεζικής αλλά το κλίμα που διατηρείται, με σειρά διώξεων έναντι τραπεζιτών, έχει οδηγήσει σε «πάγωμα» αποφάσεων από το φόβο των νομικών επιπτώσεων.
Για το θέμα αυτό, παραμένει ακόμη και τώρα ασαφής ο τρόπος που θέλει να το χειριστεί η κυβέρνηση και υπάρχουν από σκληρές ως πολύ σκληρές απόψεις που όμως βρίσκουν αντίθετους τους θεσμούς.
Οι πιστωτές είναι εξαιρετικά σαφείς και ζητούν να δίνεται προστασία στα στελέχη, τραπεζικά και του δημοσίου, κατά την πραγματοποίηση αναδιαρθρώσεων και εφόσον δρουν σύμφωνα με τις υφιστάμενες τραπεζικές διαδικασίες. Μάλιστα, ειδική αναφορά γίνεται στην ανάγκη να υπάρχουν ασφαλιστικές δικλείδες για μεγάλες υποθέσεις και να αποφευχθούν αδικαιολόγητες νομικές διώξεις.
Ως υποχρέωση περιγράφεται η διασφάλιση ότι κατά την αναδιάρθρωση χρεών, στο πλαίσιο του εξωδικαστικού συμβιβασμού ή εκτός αυτού, τραπεζικά στελέχη ή υπάλληλοι του δημοσίου «εάν δρουν με καλή πίστη και προς το συμφέρον του πιστωτή που εκπροσωπούν, και σε συμμόρφωση με τις πρακτικές που εφαρμόζονται και αντικειμενικά κριτήρια, θεωρούνται ότι έχουν ενεργήσει νόμιμα όσο αφορά την ποινική και αστική ευθύνη, σύμφωνα με τις γενικές αρχές και τις ασφαλιστικές δικλείδες του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου».
Πρόκειται για μια θέση που έχουν τόσο οι τράπεζες όσο και η ΤτΕ που είναι αντίθετη σε οποιαδήποτε συμμετοχή της σε μια διαδικασία αποτίμησης τυχόν ευθυνών των τραπεζικών στελεχών.
Επιπρόσθετα αναφέρεται η υποχρέωση της κυβέρνησης να δημιουργήσει διαδικασίες – ασφαλιστικές δικλείδες ώστε να αποφευχθούν αδικαιολόγητες νομικές διώξεις και μάλιστα, αναφέρεται ενδεικτικά ότι θα μπορούσαν να ισχύσουν πρόσθετες δικλείδες ειδικά σε περιπτώσεις πολύ μεγάλων οφειλετών.
Στα προαπαιτούμενα περιλαμβάνει η δημοσιοποίηση οδικού χάρτη για τη χαλάρωση των κεφαλαιακών ελέγχων ως τις 16 Μαιου από την Τράπεζα της Ελλάδος και υπουργείο Οικονομικών.
Ο οδικός χάρτης για τους κεφαλαιακούς ελέγχους στην ουσία θα περιγράφει τα βήματα που θα γίνουν για την σταδιακή ελάφρυνση των capital controls: κάθε βελτίωση των συνθηκών σε επίπεδο καταθέσεων και ρευστότητας, θα οδηγεί συγκεκριμένο βήμα χαλάρωσης των περιορισμών.
Καθώς η δευτερογενής αγορά δεν λειτουργεί εξαιτίας κυρίως των αυστηρών προϋποθέσεων που έχουν τεθεί με τον ισχύοντα νόμο και ζητούν την λειτουργία μιας «μικρής τράπεζας», ΤτΕ και θεσμοί επιδιώκουν την απλοποίηση της αδειοδότησης και λειτουργίας των εταιρειών διαχείρισης ώστε να μην είναι μόνο ειδικού σκοπού αλλά να έχουν ευελιξία.
Έτσι, ως prior action ζητείται η τροποποίηση του πλαισίου και η απλοποίηση των διαδικασιών ενώ θα επιτραπεί να επεκταθεί ο σκοπός των εταιρειών ώστε να μπορούν να διαχειρίζονται τα ακίνητα που συνδέονται με το χαρτοφυλάκιο δανείων. Το σημείο αυτό έχει προκαλέσει τις αντιδράσεις της κυβέρνησης, η οποία θεωρεί ότι τίθεται σε κίνδυνο η ακίνητη περιουσία των δανειοληπτών, αυτό όμως που έχουν τονίσει τράπεζες και εταιρείες διαχείρισης είναι ότι η επέκταση του σκοπού δίνει την αναγκαία ευελιξία για μια αποτελεσματική δευτερογενή αγορά.
Ειδική προστασία των τραπεζιτών ειδικά για τις μεγάλες υποθέσεις που είναι στο στόχαστρο(της δικαιοσύνης), απαιτούν από την κυβέρνηση οι θεσμοί ως προαπαιτούμενο της συμφωνίας !!!
Η προστασία υπάρχει βεβαίως όταν τηρούνται οι κανόνες της τραπεζικής αλλά το κλίμα που διατηρείται, με σειρά διώξεων έναντι τραπεζιτών, έχει οδηγήσει σε «πάγωμα» αποφάσεων από το φόβο των νομικών επιπτώσεων.
Για το θέμα αυτό, παραμένει ακόμη και τώρα ασαφής ο τρόπος που θέλει να το χειριστεί η κυβέρνηση και υπάρχουν από σκληρές ως πολύ σκληρές απόψεις που όμως βρίσκουν αντίθετους τους θεσμούς.
Οι πιστωτές είναι εξαιρετικά σαφείς και ζητούν να δίνεται προστασία στα στελέχη, τραπεζικά και του δημοσίου, κατά την πραγματοποίηση αναδιαρθρώσεων και εφόσον δρουν σύμφωνα με τις υφιστάμενες τραπεζικές διαδικασίες. Μάλιστα, ειδική αναφορά γίνεται στην ανάγκη να υπάρχουν ασφαλιστικές δικλείδες για μεγάλες υποθέσεις και να αποφευχθούν αδικαιολόγητες νομικές διώξεις.
Ως υποχρέωση περιγράφεται η διασφάλιση ότι κατά την αναδιάρθρωση χρεών, στο πλαίσιο του εξωδικαστικού συμβιβασμού ή εκτός αυτού, τραπεζικά στελέχη ή υπάλληλοι του δημοσίου «εάν δρουν με καλή πίστη και προς το συμφέρον του πιστωτή που εκπροσωπούν, και σε συμμόρφωση με τις πρακτικές που εφαρμόζονται και αντικειμενικά κριτήρια, θεωρούνται ότι έχουν ενεργήσει νόμιμα όσο αφορά την ποινική και αστική ευθύνη, σύμφωνα με τις γενικές αρχές και τις ασφαλιστικές δικλείδες του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου».
Πρόκειται για μια θέση που έχουν τόσο οι τράπεζες όσο και η ΤτΕ που είναι αντίθετη σε οποιαδήποτε συμμετοχή της σε μια διαδικασία αποτίμησης τυχόν ευθυνών των τραπεζικών στελεχών.
Επιπρόσθετα αναφέρεται η υποχρέωση της κυβέρνησης να δημιουργήσει διαδικασίες – ασφαλιστικές δικλείδες ώστε να αποφευχθούν αδικαιολόγητες νομικές διώξεις και μάλιστα, αναφέρεται ενδεικτικά ότι θα μπορούσαν να ισχύσουν πρόσθετες δικλείδες ειδικά σε περιπτώσεις πολύ μεγάλων οφειλετών.
Στα προαπαιτούμενα περιλαμβάνει η δημοσιοποίηση οδικού χάρτη για τη χαλάρωση των κεφαλαιακών ελέγχων ως τις 16 Μαιου από την Τράπεζα της Ελλάδος και υπουργείο Οικονομικών.
Ο οδικός χάρτης για τους κεφαλαιακούς ελέγχους στην ουσία θα περιγράφει τα βήματα που θα γίνουν για την σταδιακή ελάφρυνση των capital controls: κάθε βελτίωση των συνθηκών σε επίπεδο καταθέσεων και ρευστότητας, θα οδηγεί συγκεκριμένο βήμα χαλάρωσης των περιορισμών.
Καθώς η δευτερογενής αγορά δεν λειτουργεί εξαιτίας κυρίως των αυστηρών προϋποθέσεων που έχουν τεθεί με τον ισχύοντα νόμο και ζητούν την λειτουργία μιας «μικρής τράπεζας», ΤτΕ και θεσμοί επιδιώκουν την απλοποίηση της αδειοδότησης και λειτουργίας των εταιρειών διαχείρισης ώστε να μην είναι μόνο ειδικού σκοπού αλλά να έχουν ευελιξία.
Έτσι, ως prior action ζητείται η τροποποίηση του πλαισίου και η απλοποίηση των διαδικασιών ενώ θα επιτραπεί να επεκταθεί ο σκοπός των εταιρειών ώστε να μπορούν να διαχειρίζονται τα ακίνητα που συνδέονται με το χαρτοφυλάκιο δανείων. Το σημείο αυτό έχει προκαλέσει τις αντιδράσεις της κυβέρνησης, η οποία θεωρεί ότι τίθεται σε κίνδυνο η ακίνητη περιουσία των δανειοληπτών, αυτό όμως που έχουν τονίσει τράπεζες και εταιρείες διαχείρισης είναι ότι η επέκταση του σκοπού δίνει την αναγκαία ευελιξία για μια αποτελεσματική δευτερογενή αγορά.
πηγη: mononews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου