ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ
Τέλος στις υπογραφές δανείων και άλλων συμβάσεων με το πιστόλι στον κρόταφο !!!
Με τον Κώδικα Καταναλωτικής Δεοντολογίας προβλέπεται πλέον ότι τράπεζες, ασφαλιστικές και σειρά άλλων παρόχων υπηρεσιών και προϊόντων πρέπει να δίνουν στον καταναλωτή το σχέδιο της σύμβασης και εύλογο χρόνο για να τη μελετήσει, να κάνει προτάσεις για αλλαγές πριν την υπογράψει, τόνισε ο Συνήγορος του Καταναλωτή Λευτέρης Ζαγορίτης.
Οι τράπεζες υποχρεούνται πλέον να δίνουν στους δανειολήπτες τις νέες συμβάσεις των ρυθμίσεων, για να τις μελετήσουν με τους δικηγόρους τους και να μην αναγκάζονται να τις υπογράφουν στα τυφλά !!!
Τέλος στις υπογραφές δανείων και άλλων συμβάσεων με το πιστόλι στον κρόταφο !!!
Με τον Κώδικα Καταναλωτικής Δεοντολογίας προβλέπεται πλέον ότι τράπεζες, ασφαλιστικές και σειρά άλλων παρόχων υπηρεσιών και προϊόντων πρέπει να δίνουν στον καταναλωτή το σχέδιο της σύμβασης και εύλογο χρόνο για να τη μελετήσει, να κάνει προτάσεις για αλλαγές πριν την υπογράψει, τόνισε ο Συνήγορος του Καταναλωτή Λευτέρης Ζαγορίτης.
Οι τράπεζες υποχρεούνται πλέον να δίνουν στους δανειολήπτες τις νέες συμβάσεις των ρυθμίσεων, για να τις μελετήσουν με τους δικηγόρους τους και να μην αναγκάζονται να τις υπογράφουν στα τυφλά !!!
Μετά την κύρωση του Κώδικα Καταναλωτικής Δεοντολογίας, η εφαρμογή του θα αρχίσει ένα μήνα τη δημοσίευσή του, που έγινε την περασμένη Τετάρτη 1η Μαρτίου, όπως είπε ο κ.Ζαγορίτης.
Προηγήθηκε «πολύ μεγάλη και ουσιαστική διαβούλευση, στην οποία πήραν μέρος πάρα πολλοί φορείς και των καταναλωτών και των επαγγελματικών ενώσεων ... διήρκεσε περίπου ένα χρόνο και συνυπολογίστηκαν όλες οι παράμετροι που διαμορφώνουν και επηρεάζουν το σύγχρονο συναλλακτικό περιβάλλον της αγοράς σε μία πολύ δύσκολη περίοδο», όπως είπε, ενώ ο Κώδικας «εφαρμόζεται σε όλο το φάσμα των συναλλαγών».
Σκοπός του Κώδικα είναι «η θέσπιση αρχών και κανόνων που πρέπει να διέπουν τη συναλλακτική συμπεριφορά και τις σχέσεις μεταξύ προμηθευτών και καταναλωτών» και «η εφαρμογή του αποσκοπεί στη διασφάλιση των νόμιμων συμφερόντων των καταναλωτών, στο πλαίσιο της τήρησης της νομιμότητας κατά την επαγγελματική δραστηριότητα των προμηθευτών», όπως υπογράμμισε ο κ. Ζαγορίτης.
«Έπρεπε να έχει καταρτιστεί εδώ και χρόνια, όπως προέβλεπε ο νόμος 3297/2004 ... καλοδεχούμενος κι ας άργησε», όπως σχολίασε χαρακτηριστικά. Παραδέχθηκε πάντως ότι «τα πράγματα δεν μπαίνουν σε τάξη επειδή υπάρχει ένας κώδικας ... σε τάξη θα μπουν όταν καταναλωτές και προμηθευτές συνειδητοποιήσουν ότι είναι αναγκαία η σωστή μεταξύ τους συνεργασία, προκειμένου να έχουν καλά αποτελέσματα».
«Οι κανόνες που μπαίνουν με τον κώδικα μπορούν να εφαρμοστούν πολύ εύκολα», όπως για την προσυμβατική ενημέρωση, που είναι υποχρεωτική από τους προμηθευτές εφόσον ζητείται από τους καταναλωτές, είπε ο κ.Ζαγορίτης, αναφέροντας ως χαρακτηριστικό παράδειγμα τα σχέδια των συμβάσεων.
«Όταν πηγαίναμε να πάρουμε δάνειο από τράπεζα, θα έπρεπε να διαβάσουμε το κείμενο της δανειακής σύμβασης επιτόπου, την ώρα που υπογράφαμε ... τώρα, με το άρθρο 8 του Κώδικα προβλέπεται ότι η τράπεζα πρέπει να δίνει το σχέδιο της δανειακής σύμβασης εύλογο χρόνο πριν την υπογραφή, ώστε ο δανειολήπτης να την μελετήσει, να κάνει αλλαγές, προτάσεις, να μην μπορεί κανείς να πει ότι δεν είναι ενημερωμένος πριν την υπογραφή», είπε ο κ.Ζαγορίτης.
Προσέθεσε ότι το ίδιο ισχύει σε πολλά ακόμη επίπεδα στην αγορά, όπως π.χ. για ασφαλιστικά συμβόλαια. «Θα πρέπει να δίνεται από πριν το κείμενο της σύμβασης, να το μελετήσω, όχι μόνο τη γενική ενημέρωση αλλά κάθε λεπτομέρεια, ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες» τόνισε ο ίδιος.
Προηγήθηκε «πολύ μεγάλη και ουσιαστική διαβούλευση, στην οποία πήραν μέρος πάρα πολλοί φορείς και των καταναλωτών και των επαγγελματικών ενώσεων ... διήρκεσε περίπου ένα χρόνο και συνυπολογίστηκαν όλες οι παράμετροι που διαμορφώνουν και επηρεάζουν το σύγχρονο συναλλακτικό περιβάλλον της αγοράς σε μία πολύ δύσκολη περίοδο», όπως είπε, ενώ ο Κώδικας «εφαρμόζεται σε όλο το φάσμα των συναλλαγών».
Σκοπός του Κώδικα είναι «η θέσπιση αρχών και κανόνων που πρέπει να διέπουν τη συναλλακτική συμπεριφορά και τις σχέσεις μεταξύ προμηθευτών και καταναλωτών» και «η εφαρμογή του αποσκοπεί στη διασφάλιση των νόμιμων συμφερόντων των καταναλωτών, στο πλαίσιο της τήρησης της νομιμότητας κατά την επαγγελματική δραστηριότητα των προμηθευτών», όπως υπογράμμισε ο κ. Ζαγορίτης.
«Έπρεπε να έχει καταρτιστεί εδώ και χρόνια, όπως προέβλεπε ο νόμος 3297/2004 ... καλοδεχούμενος κι ας άργησε», όπως σχολίασε χαρακτηριστικά. Παραδέχθηκε πάντως ότι «τα πράγματα δεν μπαίνουν σε τάξη επειδή υπάρχει ένας κώδικας ... σε τάξη θα μπουν όταν καταναλωτές και προμηθευτές συνειδητοποιήσουν ότι είναι αναγκαία η σωστή μεταξύ τους συνεργασία, προκειμένου να έχουν καλά αποτελέσματα».
«Οι κανόνες που μπαίνουν με τον κώδικα μπορούν να εφαρμοστούν πολύ εύκολα», όπως για την προσυμβατική ενημέρωση, που είναι υποχρεωτική από τους προμηθευτές εφόσον ζητείται από τους καταναλωτές, είπε ο κ.Ζαγορίτης, αναφέροντας ως χαρακτηριστικό παράδειγμα τα σχέδια των συμβάσεων.
«Όταν πηγαίναμε να πάρουμε δάνειο από τράπεζα, θα έπρεπε να διαβάσουμε το κείμενο της δανειακής σύμβασης επιτόπου, την ώρα που υπογράφαμε ... τώρα, με το άρθρο 8 του Κώδικα προβλέπεται ότι η τράπεζα πρέπει να δίνει το σχέδιο της δανειακής σύμβασης εύλογο χρόνο πριν την υπογραφή, ώστε ο δανειολήπτης να την μελετήσει, να κάνει αλλαγές, προτάσεις, να μην μπορεί κανείς να πει ότι δεν είναι ενημερωμένος πριν την υπογραφή», είπε ο κ.Ζαγορίτης.
Προσέθεσε ότι το ίδιο ισχύει σε πολλά ακόμη επίπεδα στην αγορά, όπως π.χ. για ασφαλιστικά συμβόλαια. «Θα πρέπει να δίνεται από πριν το κείμενο της σύμβασης, να το μελετήσω, όχι μόνο τη γενική ενημέρωση αλλά κάθε λεπτομέρεια, ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες» τόνισε ο ίδιος.
ΠΗΓΗ
http://www.stokokkino.gr/article/1000000000054869/Telos-stis-upografes-daneion-kai-allon-sumbaseon-me-to-pistoli-ston-krotafo#.WLqO1VbDPQU.twitter
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου