ΕΠΙ ΣΧΕΔΟΝ 30 ΧΡΟΝΙΑ ΑΡΜΕΓΑΝ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ...ΑΛΛΑ ΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΘΑ ΠΕΣΟΥΝ ΒΑΣΕΙ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΘΩΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΤΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ
Ενώ στο απυρόβλητο φαίνεται να μένουν όλες οι ξένες εταιρείες που συμμετείχαν στο καρτέλ !!!
Τι δεν καταλαβαίνεις ;;;
Tι θα προβλέπει η απόφαση της επιτροπής για το καρτέλ κατασκευαστικών εταιρειών
Στο τέλος αυτού του μήνα θα λάβουν οι κατασκευαστικές εταιρείες την απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού σχετικά με τη μη νόμιμη σύμπραξη των εταιρειών του κλάδου σε μια σειρά δημοσίων έργων για παραπάνω από μία εικοσαετία. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», μία εταιρεία –δύο στελέχη της οποίας συνέβαλαν στη διαλεύκανση της υπόθεσης– θα «ανταμειφθεί» με το καθεστώς της επιείκειας, ενώ για ακόμα μία από τις μεγάλες επιχειρήσεις του κλάδου συζητείται η μείωση του ύψους του προστίμου, καθώς έχει δηλώσει αδυναμία πληρωμής.
Αυτό είναι και ένα από τα πιο δύσκολα προβλήματα για να καθοριστεί το ύψος του προστίμου, καθώς η Επιτροπή Ανταγωνισμού θα πρέπει να συνεκτιμήσει το πώς δεν θα οδηγήσει μία ή περισσότερες εταιρείες εκτός αγοράς και επιχειρηματικής δραστηριότητας.
Για τον υπολογισμό της βιωσιμότητας, ωστόσο, θα πρέπει να συνυπολογιστούν και άλλοι παράγοντες, όπως για παράδειγμα το ανεκτέλεστο έργο στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, το βάρος εξυπηρέτησης του εταιρικού χρέους, οι πιθανές δαπάνες από φορολογικούς ελέγχους κ.λπ. Σε αυτή την περίπτωση η επιτροπή έχει και τη δυνατότητα να απαλλάξει την τιμωρούμενη εταιρεία από ένα μέρος του προστίμου και όχι από ολόκληρο το ποσό του, που για όλες τις εταιρείες θα προσεγγίσει περί τα 75 με 95 εκατομμύρια ευρώ.
Αδιευκρίνιστο παραμένει το τι θα συμβεί με τις ξένες κατασκευαστικές εταιρείες για τις οποίες –με εξαίρεση μία– δεν έχουν προκύψει ιδιαίτερα επιβαρυντικά στοιχεία από τη διαδικασία των ακροάσεων στην Ολομέλεια της επιτροπής.
Την ώρα που η διαδικασία αυτή φαίνεται να βαίνει προς το τέλος της, ύστερα από πολύμηνες συζητήσεις με την Eυρωπαϊκή Επιτροπή, μεταξύ των πολιτικών δυνάμεων στη Βουλή, αλλά και ανάμεσα στις εταιρείες και στην Επιτροπή Ανταγωνισμού (με βάση τις διαδικασίες που προβλέπει το νομικό πλαίσιο στις έρευνες αυτές), εντύπωση προκαλεί ότι μία από τις εταιρείες του κλάδου –δεν ανήκει στην 7η τάξη– προσέφυγε για ακόμα μία φορά στην Ε.Ε. ζητώντας να ανοίξει εκείνη την έρευνα για τα δημόσια έργα στην Ελλάδα, ιδιαίτερα για τα έργα παραχωρήσεων.
Συγκεκριμένα ζήτησε:
• Να τοποθετηθούν σε «μαύρη λίστα» όσοι τιμωρηθούν τώρα από την Επιτροπή Ανταγωνισμού έστω και με το καθεστώς της διευθέτησης και άρα να μην έχουν τη δυνατότητα να συνεχίσουν τα έργα παραχώρησης.
• Να ελεγχθεί το καθεστώς της πρόσβασης στα δημόσια έργα που, σύμφωνα με κυβερνητική δέσμευση στον ΟΟΣΑ αλλά και στην Ε.Ε., θα καταργούσε τις διακρίσεις μεταξύ εταιρειών σε σχέση με τη δυνατότητά τους να έχουν πρόσβαση ανεξαρτήτως τάξεως στα διάφορά έργα. Η εταιρεία που συνομίλησε με την Ε.Ε. στις 18 Ιανουαρίου 2017 υποστήριξε ότι το καθεστώς αυτό για το οποίο δεσμεύθηκε η χώρα εξακολουθεί να μην ισχύει.
Πάντως πηγές της Ε.Ε. τόνιζαν πως σε ό,τι αφορά την τοποθέτηση σε «μαύρη λίστα» εταιρειών που συλλαμβάνονται να συμμετέχουν σε εναρμονισμένες πρακτικές και προσυνεννοημένες τιμές δεν έχει μετατραπεί σε εσωτερικό δίκαιο και πρακτικά είναι στη διακριτική ευχέρεια της κάθε χώρας-μέλους της Ενωσης να το εφαρμόσει ή να μην το εφαρμόσει. «Πρακτικά, εάν η Ελλάδα το εφαρμόσει, θα συμβεί ό,τι και στην περίπτωση της Ολλανδίας· θα αποκλειστεί σχεδόν το σύνολο των παικτών της αγοράς από την κατασκευή των έργων. Για αυτό υπάρχουν εξάλλου οι ρήτρες της διευθέτησης», είπε στην «Κ» νομική πηγή στις Βρυξέλλες που επιθυμούσε να παραμείνει ανώνυμη επειδή δεν είχε εξουσιοδοτηθεί να πάρει δημόσια θέση.
Η καθυστέρηση στη συμφωνία με την «πρώτη σειρά» των εμπλεκομένων θα καθυστερήσει την ακροαματική διαδικασία για τις μικρότερες εταιρείες που είχε προγραμματισθεί για τα τέλη Φεβρουαρίου. Συνολικά δε, το επιστέγασμα της έρευνας της μεγαλύτερης υπόθεσης που είχε στα χέρια της η Επιτροπή Ανταγωνισμού θα συμπέσει με το τέλος της θητείας μελών της που έπαιξαν αποφασιστικό ρόλο στο συγκεκριμένο αποτέλεσμα. Η κυβέρνηση από την πλευρά της επιθυμεί να μη διαταραχθεί η ολοκλήρωση της διαδικασίας με αλλαγές στην επιτροπή πριν παιχθεί και η τελευταία πράξη του δράματος.
Ενώ στο απυρόβλητο φαίνεται να μένουν όλες οι ξένες εταιρείες που συμμετείχαν στο καρτέλ !!!
Τι δεν καταλαβαίνεις ;;;
Tι θα προβλέπει η απόφαση της επιτροπής για το καρτέλ κατασκευαστικών εταιρειών
Αυτό είναι και ένα από τα πιο δύσκολα προβλήματα για να καθοριστεί το ύψος του προστίμου, καθώς η Επιτροπή Ανταγωνισμού θα πρέπει να συνεκτιμήσει το πώς δεν θα οδηγήσει μία ή περισσότερες εταιρείες εκτός αγοράς και επιχειρηματικής δραστηριότητας.
Για τον υπολογισμό της βιωσιμότητας, ωστόσο, θα πρέπει να συνυπολογιστούν και άλλοι παράγοντες, όπως για παράδειγμα το ανεκτέλεστο έργο στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, το βάρος εξυπηρέτησης του εταιρικού χρέους, οι πιθανές δαπάνες από φορολογικούς ελέγχους κ.λπ. Σε αυτή την περίπτωση η επιτροπή έχει και τη δυνατότητα να απαλλάξει την τιμωρούμενη εταιρεία από ένα μέρος του προστίμου και όχι από ολόκληρο το ποσό του, που για όλες τις εταιρείες θα προσεγγίσει περί τα 75 με 95 εκατομμύρια ευρώ.
Αδιευκρίνιστο παραμένει το τι θα συμβεί με τις ξένες κατασκευαστικές εταιρείες για τις οποίες –με εξαίρεση μία– δεν έχουν προκύψει ιδιαίτερα επιβαρυντικά στοιχεία από τη διαδικασία των ακροάσεων στην Ολομέλεια της επιτροπής.
Την ώρα που η διαδικασία αυτή φαίνεται να βαίνει προς το τέλος της, ύστερα από πολύμηνες συζητήσεις με την Eυρωπαϊκή Επιτροπή, μεταξύ των πολιτικών δυνάμεων στη Βουλή, αλλά και ανάμεσα στις εταιρείες και στην Επιτροπή Ανταγωνισμού (με βάση τις διαδικασίες που προβλέπει το νομικό πλαίσιο στις έρευνες αυτές), εντύπωση προκαλεί ότι μία από τις εταιρείες του κλάδου –δεν ανήκει στην 7η τάξη– προσέφυγε για ακόμα μία φορά στην Ε.Ε. ζητώντας να ανοίξει εκείνη την έρευνα για τα δημόσια έργα στην Ελλάδα, ιδιαίτερα για τα έργα παραχωρήσεων.
Συγκεκριμένα ζήτησε:
• Να τοποθετηθούν σε «μαύρη λίστα» όσοι τιμωρηθούν τώρα από την Επιτροπή Ανταγωνισμού έστω και με το καθεστώς της διευθέτησης και άρα να μην έχουν τη δυνατότητα να συνεχίσουν τα έργα παραχώρησης.
• Να ελεγχθεί το καθεστώς της πρόσβασης στα δημόσια έργα που, σύμφωνα με κυβερνητική δέσμευση στον ΟΟΣΑ αλλά και στην Ε.Ε., θα καταργούσε τις διακρίσεις μεταξύ εταιρειών σε σχέση με τη δυνατότητά τους να έχουν πρόσβαση ανεξαρτήτως τάξεως στα διάφορά έργα. Η εταιρεία που συνομίλησε με την Ε.Ε. στις 18 Ιανουαρίου 2017 υποστήριξε ότι το καθεστώς αυτό για το οποίο δεσμεύθηκε η χώρα εξακολουθεί να μην ισχύει.
Πάντως πηγές της Ε.Ε. τόνιζαν πως σε ό,τι αφορά την τοποθέτηση σε «μαύρη λίστα» εταιρειών που συλλαμβάνονται να συμμετέχουν σε εναρμονισμένες πρακτικές και προσυνεννοημένες τιμές δεν έχει μετατραπεί σε εσωτερικό δίκαιο και πρακτικά είναι στη διακριτική ευχέρεια της κάθε χώρας-μέλους της Ενωσης να το εφαρμόσει ή να μην το εφαρμόσει. «Πρακτικά, εάν η Ελλάδα το εφαρμόσει, θα συμβεί ό,τι και στην περίπτωση της Ολλανδίας· θα αποκλειστεί σχεδόν το σύνολο των παικτών της αγοράς από την κατασκευή των έργων. Για αυτό υπάρχουν εξάλλου οι ρήτρες της διευθέτησης», είπε στην «Κ» νομική πηγή στις Βρυξέλλες που επιθυμούσε να παραμείνει ανώνυμη επειδή δεν είχε εξουσιοδοτηθεί να πάρει δημόσια θέση.
Η καθυστέρηση στη συμφωνία με την «πρώτη σειρά» των εμπλεκομένων θα καθυστερήσει την ακροαματική διαδικασία για τις μικρότερες εταιρείες που είχε προγραμματισθεί για τα τέλη Φεβρουαρίου. Συνολικά δε, το επιστέγασμα της έρευνας της μεγαλύτερης υπόθεσης που είχε στα χέρια της η Επιτροπή Ανταγωνισμού θα συμπέσει με το τέλος της θητείας μελών της που έπαιξαν αποφασιστικό ρόλο στο συγκεκριμένο αποτέλεσμα. Η κυβέρνηση από την πλευρά της επιθυμεί να μη διαταραχθεί η ολοκλήρωση της διαδικασίας με αλλαγές στην επιτροπή πριν παιχθεί και η τελευταία πράξη του δράματος.
πηγη: kathimerini.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου