ΔΗΛΑΔΗ 30 ΧΡΟΝΙΑ ΑΡΜΕΓΑΝ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΠΡΟΚΑΛΩΝΤΑΣ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΖΗΜΙΑ, ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΜΕ 250.000.000 ΕΥΡΩ ΩΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΕΕ(ΗΔΗ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΒΛΕΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΙΚ) ΚΑΙ ΘΑ ΤΟΥΣ ΕΠΙΒΛΗΘΟΥΝ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΤΟ ΠΟΛΥ ΕΩΣ 90.000.000(ΟΠΩΣ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ) ;;;
Τι δεν καταλαβαίνεις ;;;
Στα 250 εκατ. ευρώ εκτιμάται το ύψος των χρημάτων που θα κληθεί να επιστρέψει η χώρα μας στην Ε.Ε. ως διορθωτικό μέτρο, προκειμένου να κλείσει η υπόθεση του καρτέλ στον κατασκευαστικό κλάδο. Η συμφωνία με την Ε.Ε. θα πρέπει να ολοκληρωθεί έως τα τέλη Μαρτίου το αργότερο, στον βαθμό που στο τέλος του πρώτου τριμήνου οριστικοποιείται και το κλείσιμο του προηγούμενου ΕΣΠΑ (2007-2013) με την υποβολή των τελικών εκθέσεων για όλα τα προγράμματα της προηγούμενης περιόδου.
Οι κατασκευαστικές εταιρείες αναμένεται να λάβουν στο τέλος Φεβρουαρίου την απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Το ύψος των επιστροφών είναι σε άμεση συνάρτηση με τον προϋπολογισμό των 29 «αμαρτωλών» συμβάσεων που υλοποιήθηκαν από το 1989 και φθάνουν έως και σήμερα. Σύμφωνα με τα ευρήματα της Επιτροπής Ανταγωνισμού, ο προϋπολογισμός τους ανέρχεται σε 2,5 δισ. ευρώ. Μια οριζόντια διόρθωση της τάξεως του 10% θα σήμαινε την επιστροφή 250 εκατ. ευρώ, ποσό πάντως που η ελληνική πλευρά θα επιδιώξει μέχρι και την τελική προθεσμία να περιορίσει, εξατομικεύοντας προς τα κάτω τον ακριβή αριθμό των συμβάσεων στις οποίες εντοπίστηκε ότι λειτούργησε το καρτέλ.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του υπουργείου Οικονομίας τα χρήματα που θα κληθεί να επιστρέψει η χώρα έχουν προβλεφθεί και δεν θα οδηγηθούμε σε απώλεια κοινοτικών πόρων. Η μέθοδος διά της οποίας αυτό μπορεί να επιτευχθεί είναι η υπερδέσμευση (overbooking) πόρων από το Πρόγραμμα «Προσπελασιμότητα» του ΕΣΠΑ 2007-2013, μέσω του οποίου χρηματοδοτούνται τα οδικά έργα. Η υπερδέσμευση έχει υπολογιστεί στο 110%. Αυτό σημαίνει ότι ενώ ο συνολικός προϋπολογισμός του προγράμματος «Προσπελασιμότητα» ανέρχεται στα 4,1 δισ. ευρώ, οι δαπάνες που έχουν ενταχθεί ανέρχονται σε 4,6 δισ. ευρώ. Ετσι από τη δεξαμενή της πλεονάζουσας δαπάνης το υπουργείο Οικονομίας εκτιμά ότι θα εξαλείψει τον κίνδυνο της απώλειας κοινοτικών πόρων, στον βαθμό που τα χρήματα που θα χρειαστεί να επιστρέψουμε θα επιβαρύνουν τον προϋπολογισμό, αλλά δεν θα οδηγήσουν σε μείωση των κοινοτικών πόρων που δικαιούται η χώρα στο πλαίσιο του προηγούμενου ΕΣΠΑ. Το κενό που θα δημιουργήσουν οι επιστροφές χρημάτων θα καταλάβουν δαπάνες για πρόσθετα έργα που έχουν ενταχθεί με μια μαξιμαλιστική λογική στο πρόγραμμα.
Τι δεν καταλαβαίνεις ;;;
Στα 250 εκατ. ευρώ εκτιμάται το ύψος των χρημάτων που θα κληθεί να επιστρέψει η χώρα μας στην Ε.Ε. ως διορθωτικό μέτρο, προκειμένου να κλείσει η υπόθεση του καρτέλ στον κατασκευαστικό κλάδο. Η συμφωνία με την Ε.Ε. θα πρέπει να ολοκληρωθεί έως τα τέλη Μαρτίου το αργότερο, στον βαθμό που στο τέλος του πρώτου τριμήνου οριστικοποιείται και το κλείσιμο του προηγούμενου ΕΣΠΑ (2007-2013) με την υποβολή των τελικών εκθέσεων για όλα τα προγράμματα της προηγούμενης περιόδου.
Οι κατασκευαστικές εταιρείες αναμένεται να λάβουν στο τέλος Φεβρουαρίου την απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Το ύψος των επιστροφών είναι σε άμεση συνάρτηση με τον προϋπολογισμό των 29 «αμαρτωλών» συμβάσεων που υλοποιήθηκαν από το 1989 και φθάνουν έως και σήμερα. Σύμφωνα με τα ευρήματα της Επιτροπής Ανταγωνισμού, ο προϋπολογισμός τους ανέρχεται σε 2,5 δισ. ευρώ. Μια οριζόντια διόρθωση της τάξεως του 10% θα σήμαινε την επιστροφή 250 εκατ. ευρώ, ποσό πάντως που η ελληνική πλευρά θα επιδιώξει μέχρι και την τελική προθεσμία να περιορίσει, εξατομικεύοντας προς τα κάτω τον ακριβή αριθμό των συμβάσεων στις οποίες εντοπίστηκε ότι λειτούργησε το καρτέλ.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του υπουργείου Οικονομίας τα χρήματα που θα κληθεί να επιστρέψει η χώρα έχουν προβλεφθεί και δεν θα οδηγηθούμε σε απώλεια κοινοτικών πόρων. Η μέθοδος διά της οποίας αυτό μπορεί να επιτευχθεί είναι η υπερδέσμευση (overbooking) πόρων από το Πρόγραμμα «Προσπελασιμότητα» του ΕΣΠΑ 2007-2013, μέσω του οποίου χρηματοδοτούνται τα οδικά έργα. Η υπερδέσμευση έχει υπολογιστεί στο 110%. Αυτό σημαίνει ότι ενώ ο συνολικός προϋπολογισμός του προγράμματος «Προσπελασιμότητα» ανέρχεται στα 4,1 δισ. ευρώ, οι δαπάνες που έχουν ενταχθεί ανέρχονται σε 4,6 δισ. ευρώ. Ετσι από τη δεξαμενή της πλεονάζουσας δαπάνης το υπουργείο Οικονομίας εκτιμά ότι θα εξαλείψει τον κίνδυνο της απώλειας κοινοτικών πόρων, στον βαθμό που τα χρήματα που θα χρειαστεί να επιστρέψουμε θα επιβαρύνουν τον προϋπολογισμό, αλλά δεν θα οδηγήσουν σε μείωση των κοινοτικών πόρων που δικαιούται η χώρα στο πλαίσιο του προηγούμενου ΕΣΠΑ. Το κενό που θα δημιουργήσουν οι επιστροφές χρημάτων θα καταλάβουν δαπάνες για πρόσθετα έργα που έχουν ενταχθεί με μια μαξιμαλιστική λογική στο πρόγραμμα.
πηγη: kathimerini.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου