100.000.000.000 ΔΟΛΑΡΙΑ ΤΟΞΙΚΟ ΧΡΕΟΣ
Δραματικές συνέπειες έχει στις γερμανικές τράπεζες η παγκόσμια ύφεση στη ναυτιλιακή βιομηχανία, καθώς έχουν χορηγήσει δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια ως δάνεια σε ναυτιλιακές εταιρείες.
Σύμφωνα με το Reuters οι γερμανικές τράπεζες είναι πίσω από το 1/4 των συνολικών δανείων 400 δισ. δολ. που έχουν λάβει οι ναυτιλιακές εταιρείες.Στο πλαίσιο αυτό, είναι οι περισσότερες εκτεθειμένες από τις τράπεζες σε οποιαδήποτε άλλη μεμονωμένη χώρα, από την άποψη των εκκρεμών χρεών.
Ωστόσο, η επιδείνωση των συνθηκών στο ναυτιλιακό τομέα έχει αναγκάσει κάποιους εφοπλιστές να αδυνατούν να καλύψουν τις υποχρεώσεις, με αποτέλεσμα να είναι απίθανο για πολλές τράπεζες να δουν πλήρη απόδοση των επενδύσεών τους.Αυτό που θα μπορούσε να αναγκάσει τις τράπεζες να πουλήσουν το χρέος σε distress funds ή να διαγράψουν κάποια από τα δάνεια τους.Πάντως, θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι δυσκολίες στον τομέα της ναυτιλίας ήρθαν σε μια στιγμή που οι ευρωπαϊκές τράπεζες αντιμετωπίζει ήδη προβλήματα λόγω της υποτονικής οικονομίας αλλά και τις απαιτήσεις που τις αρμόδιες Αρχές που επηρεάζουν την κερδοφορία τους.
Καταρρέει η ναυτιλία
Η ναυτιλιακή βιομηχανία αντιμετωπίζει τη μεγαλύτερη ύφεση από ποτέ, καθώς το διεθνές εμπόριο επιβραδύνεται.Περίπου το 90% του παγκόσμιου εμπορίου μεταφέρεται δια θαλάσσης.Ο νοτιοκορεάτικος ναυτιλιακός κολοσσός Hanjin (κατέθεσε αίτηση πτώχευσης στις 31 Αυγούστου) είναι το τελευταίο θύμα σε μια κρίση επιδεινώνεται από ένα πλεόνασμα πλοίων, πολλά από τα οποία κατασκευάστηκαν πριν από τη χρηματοπιστωτική κρίση, όταν η παγκόσμια οικονομία ήταν υγιής.
Το 1/4 των συνολικών δανείων στις ναυτιλιακές εταιρείες έχουν χορηγηθεί από γερμανικές τράπεζες !!!
Σύμφωνα με το Reuters οι γερμανικές τράπεζες είναι πίσω από το 1/4 των συνολικών δανείων 400 δισ. δολ. που έχουν λάβει οι ναυτιλιακές εταιρείες.Στο πλαίσιο αυτό, είναι οι περισσότερες εκτεθειμένες από τις τράπεζες σε οποιαδήποτε άλλη μεμονωμένη χώρα, από την άποψη των εκκρεμών χρεών.
«Οι γερμανικές τράπεζες έχουν χορηγήσει δάνεια 100 δισ. δολ. στις ναυτιλιακές εταιρείες, ενώ το σύνολο των δανείων από όλες τις τράπεζες ανέρχεται στα 400 δισ. δολ.» δήλωσε ο Dagfinn Lunde πρώην στέλεχος της γερμανικής DVB Bank.
«Οι γερμανικές τράπεζες έριχναν χρήματα στον ναυτιλιακό τομέα όταν οι ναυτιλιακές business ήταν ζωηρές.Όταν οι τιμές υποχώρησα, έμειναν εκτεθειμένες σε τεράστιο τοξικό χρέος» επισημαίνει στέλεχος νορβηγικής ναυτιλιακής εταιρείας.
«Οι γερμανικές τράπεζες έριχναν χρήματα στον ναυτιλιακό τομέα όταν οι ναυτιλιακές business ήταν ζωηρές.Όταν οι τιμές υποχώρησα, έμειναν εκτεθειμένες σε τεράστιο τοξικό χρέος» επισημαίνει στέλεχος νορβηγικής ναυτιλιακής εταιρείας.
Ωστόσο, η επιδείνωση των συνθηκών στο ναυτιλιακό τομέα έχει αναγκάσει κάποιους εφοπλιστές να αδυνατούν να καλύψουν τις υποχρεώσεις, με αποτέλεσμα να είναι απίθανο για πολλές τράπεζες να δουν πλήρη απόδοση των επενδύσεών τους.Αυτό που θα μπορούσε να αναγκάσει τις τράπεζες να πουλήσουν το χρέος σε distress funds ή να διαγράψουν κάποια από τα δάνεια τους.Πάντως, θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι δυσκολίες στον τομέα της ναυτιλίας ήρθαν σε μια στιγμή που οι ευρωπαϊκές τράπεζες αντιμετωπίζει ήδη προβλήματα λόγω της υποτονικής οικονομίας αλλά και τις απαιτήσεις που τις αρμόδιες Αρχές που επηρεάζουν την κερδοφορία τους.
Καταρρέει η ναυτιλία
Η ναυτιλιακή βιομηχανία αντιμετωπίζει τη μεγαλύτερη ύφεση από ποτέ, καθώς το διεθνές εμπόριο επιβραδύνεται.Περίπου το 90% του παγκόσμιου εμπορίου μεταφέρεται δια θαλάσσης.Ο νοτιοκορεάτικος ναυτιλιακός κολοσσός Hanjin (κατέθεσε αίτηση πτώχευσης στις 31 Αυγούστου) είναι το τελευταίο θύμα σε μια κρίση επιδεινώνεται από ένα πλεόνασμα πλοίων, πολλά από τα οποία κατασκευάστηκαν πριν από τη χρηματοπιστωτική κρίση, όταν η παγκόσμια οικονομία ήταν υγιής.
πηγη: bankingnews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου