ΔΕΝ ΦΤΑΝΕΙ ΠΟΥ ΕΠΙ 30 ΧΡΟΝΙΑ ΑΡΜΕΓΑΝ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΜΟΙΡΑΖΟΝΤΑΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝΟΝΤΑΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥΣ, ΤΩΡΑ ΤΟΥΣ ΑΠΟΖΗΜΙΩΝΟΥΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΣΤΑΘΜΟΥΣ ΔΙΟΔΙΩΝ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΓΙΝΑΝ
Το ελληνικό δημόσιο πληρώνει εκατομμύρια ευρώ ως αποζημιώσεις στις κοινοπραξίες παραχώρησης επειδή δεν λειτουργούν οι σταθμοί διοδίων που προβλέπουν οι συμβάσεις παραχώρησης των οδικών αξόνων !!!
Επιβαρύνεται, με βάση τη νέα αναθεώρηση των συμβάσεων παραχώρησης, για την οποία υπήρξε σφοδρή κόντρα κυβέρνησης - αντιπολίτευσης την προηγούμενη εβδομάδα, επειδή λόγω των καθυστερήσεων σε απαλλοτριώσεις, μεταφορά δημοσίων δικτύων, αρχαιολογικά, αλλά και μικροπολιτικών σκοπιμοτήτων, είτε δεν παραδίδονται εγκαίρως τμήματα των οδικών αξόνων ώστε να λειτουργήσουν και οι αντίστοιχοι σταθμοί διοδίων, είτε δεν αδειοδοτούνται οι προβλεπόμενοι σταθμοί διοδίων σε τμήματα που λειτουργούν.
Ετσι, για παράδειγμα, το υπουργείο Υποδομών συμφώνησε να καταβάλλει στην κοινοπραξία που διαχειρίζεται την Ολυμπία Οδό περί τα 46.500.000 ευρώ ως αποζημίωση "για απώλεια εσόδων" εξαιτίας της μη λειτουργίας των σταθμών διοδίων που προβλέπουν οι συμβάσεις παραχώρησης. Η κοινοπραξία ζητούσε, βέβαια, πολύ μεγαλύτερη αποζημίωση και συγκεκριμένα 62.096.000 ευρώ, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Υποδομών.
Επιπλέον συμφώνησε να πληρώσει περί τα 25.000.000 ευρώ αποζημίωση στην κοινοπραξία που διαχειρίζεται την Ιόνια Οδό και το τμήμα Μεταμόρφωση - Σκαρφεια του άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι) παρά να επιταχύνει τις διαδικασίες για την εφαρμογή όσων προβλέπονται στις συμβάσεις παραχώρησης.
Στις τελευταίες προβλέπεται πως από πέρυσι το καλοκαίρι έπρεπε να λειτουργούν οι πλευρικοί σταθμοί διοδίων σε Αγιο Στέφανο και Βαρυμπόμπη καθώς και ο μετωπικός σταθμός της Χαλκίδας (στον άξονα Σχηματάρι - Χαλκίδα). Ετσι, οι κάτοικοι των περιοχών που αντιδρούν στη λειτουργία των σταθμών διοδίων δεν επιβαρύνονται, αλλά στην πραγματικότητα επιβαρύνεται το σύνολο των φορολογουμένων.
Πάντως, η κυβέρνηση εξακολουθεί να τηρεί επαμφοτερίζουσα στάση για τους σταθμούς διοδίων σε Αγιο Στέφανο και Βαρυμπόμπη. Χαρακτηριστική είναι η στάση του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Πάνου Σκουρλέτη ο οποίος συναντήθηκε την Παρασκευή με κατοίκους των δήμων Κηφισιάς και Διονύσου. Ο κ. Σκουρλέτης δήλωσε πως δεν πρόκειται να υπογράψει την περιβαλλοντική μελέτη που εκκρεμεί ώστε να ξεκινήσει η κατασκευή και λειτουργία των δύο πλευρικών σταθμών.
Πιθανώς ούτε οι κάτοικοι, ούτε η ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος γνωρίζει πως ήδη το δημόσιο πληρώνει για τη μη λειτουργία των δύο σταθμών διοδίων. Ο κ. Σκουρλέτης, πάντως, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση "είπε στους κατοίκους πως θεωρεί ότι με βάση την ανάπτυξη του ευρύτερου οικιστικού ιστού, είναι αδιανόητο να υπάρχουν διόδια στο ύψος της Βαρυμπόμπης και του Αγίου Στεφάνου".
Το ελληνικό δημόσιο πληρώνει εκατομμύρια ευρώ ως αποζημιώσεις στις κοινοπραξίες παραχώρησης επειδή δεν λειτουργούν οι σταθμοί διοδίων που προβλέπουν οι συμβάσεις παραχώρησης των οδικών αξόνων !!!
Επιβαρύνεται, με βάση τη νέα αναθεώρηση των συμβάσεων παραχώρησης, για την οποία υπήρξε σφοδρή κόντρα κυβέρνησης - αντιπολίτευσης την προηγούμενη εβδομάδα, επειδή λόγω των καθυστερήσεων σε απαλλοτριώσεις, μεταφορά δημοσίων δικτύων, αρχαιολογικά, αλλά και μικροπολιτικών σκοπιμοτήτων, είτε δεν παραδίδονται εγκαίρως τμήματα των οδικών αξόνων ώστε να λειτουργήσουν και οι αντίστοιχοι σταθμοί διοδίων, είτε δεν αδειοδοτούνται οι προβλεπόμενοι σταθμοί διοδίων σε τμήματα που λειτουργούν.
Ετσι, για παράδειγμα, το υπουργείο Υποδομών συμφώνησε να καταβάλλει στην κοινοπραξία που διαχειρίζεται την Ολυμπία Οδό περί τα 46.500.000 ευρώ ως αποζημίωση "για απώλεια εσόδων" εξαιτίας της μη λειτουργίας των σταθμών διοδίων που προβλέπουν οι συμβάσεις παραχώρησης. Η κοινοπραξία ζητούσε, βέβαια, πολύ μεγαλύτερη αποζημίωση και συγκεκριμένα 62.096.000 ευρώ, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Υποδομών.
Επιπλέον συμφώνησε να πληρώσει περί τα 25.000.000 ευρώ αποζημίωση στην κοινοπραξία που διαχειρίζεται την Ιόνια Οδό και το τμήμα Μεταμόρφωση - Σκαρφεια του άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι) παρά να επιταχύνει τις διαδικασίες για την εφαρμογή όσων προβλέπονται στις συμβάσεις παραχώρησης.
Στις τελευταίες προβλέπεται πως από πέρυσι το καλοκαίρι έπρεπε να λειτουργούν οι πλευρικοί σταθμοί διοδίων σε Αγιο Στέφανο και Βαρυμπόμπη καθώς και ο μετωπικός σταθμός της Χαλκίδας (στον άξονα Σχηματάρι - Χαλκίδα). Ετσι, οι κάτοικοι των περιοχών που αντιδρούν στη λειτουργία των σταθμών διοδίων δεν επιβαρύνονται, αλλά στην πραγματικότητα επιβαρύνεται το σύνολο των φορολογουμένων.
Πάντως, η κυβέρνηση εξακολουθεί να τηρεί επαμφοτερίζουσα στάση για τους σταθμούς διοδίων σε Αγιο Στέφανο και Βαρυμπόμπη. Χαρακτηριστική είναι η στάση του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Πάνου Σκουρλέτη ο οποίος συναντήθηκε την Παρασκευή με κατοίκους των δήμων Κηφισιάς και Διονύσου. Ο κ. Σκουρλέτης δήλωσε πως δεν πρόκειται να υπογράψει την περιβαλλοντική μελέτη που εκκρεμεί ώστε να ξεκινήσει η κατασκευή και λειτουργία των δύο πλευρικών σταθμών.
Πιθανώς ούτε οι κάτοικοι, ούτε η ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος γνωρίζει πως ήδη το δημόσιο πληρώνει για τη μη λειτουργία των δύο σταθμών διοδίων. Ο κ. Σκουρλέτης, πάντως, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση "είπε στους κατοίκους πως θεωρεί ότι με βάση την ανάπτυξη του ευρύτερου οικιστικού ιστού, είναι αδιανόητο να υπάρχουν διόδια στο ύψος της Βαρυμπόμπης και του Αγίου Στεφάνου".
πηγη: euro2day.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου