ΜΗΔΕΝΙΚΑ ΤΑ ΚΡΑΤΙΚΑ ΕΣΟΔΑ
Παράλληλα τεράστιο θέμα έχει προκύψει και με τα επαγγελματικά αυτοκίνητα κάτω των 3,5 τόνων τα οποία δεν μπορούν επίσης να εκτελωνιστούν καθώς η διάταξη που ψηφίστηκε από την Βουλή δεν ορίζει τις εκπτώσεις που πρέπει να γίνονται στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα φορτηγά.
Ειδικότερα η διάταξη ορίζει πως πρέπει να γίνονται εκπτώσεις όπως διευκρινίζονται από τις Τελωνειακές Αρχές αλλά όπως αποδείχθηκε η Ειδική Επιτροπή δεν γνώριζε πως οι τελωνειακοί υπάλληλοι όριζαν τις εκπτώσεις από τιμοκαταλόγους άλλων κρατών-μελών και πως με το νέο σύστημα οι Αξίες Λιανικής της εγχώριας αγοράς δεν υπάρχουν!
Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι μην μπορούν να πραγματοποιηθούν εκτελωνισμοί επαγγελματικών αυτοκινήτων κάτω των 3,5 τόνων.
Πάντως σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr έμποροι αλλά και εκτελωνιστές αναζητούν τους τιμοκαταλόγους με τις τιμές λιανικής των αυτοκινήτων προηγούμενων ετών για να τις καταθέσουν στα τελωνεία ώστε να μην μπορούν οι εισαγωγικές να καταθέτουν «φουσκωμένες» Αξίες Λιανικής προ Φόρων με αποτέλεσμα το κόστος εκτελωνισμού να είναι απαγορευτικό.
Μηδενικά είναι τα έσοδα που προέρχονται από τους εκτελωνισμούς εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και πενιχρά τα αντίστοιχα έσοδα από τα καινούρια ΙΧ καθώς στα μεν πρώτα δεν υπάρχουν οι τιμοκατάλογοι με τις Αξίες Λιανικής προ Φόρων και στα δεύτερα καμία εισαγωγική δεν βιάζεται να καταβάλει στο τελωνείο αυξημένο Τέλος Ταξινόμησης από τη στιγμή που υπάρχει ακόμη διαθέσιμο στοκ εκτελωνισμένων οχημάτων με το παλαιό καθεστώς.
Ωστόσο τα στελέχη του οικονομικού επιτελείου έχουν κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου προς όλους τους εμπλεκόμενους για διατήρηση των εσόδων εντός των στόχων καθώς σε διαφορετική περίπτωση ο προϋπολογισμός θα εκτροχιαστεί.
Μεγάλη μείωση σημειώνει το κόστος εκτελωνισμού στα πολυτελή μοντέλα εισαγωγικών εταιρειών εξαιτίας του νέου Τέλους Ταξινόμησης αλλά και της κατάργησης του Φόρου Πολυτελείας.
Ωστόσο οι μεγάλες μειώσεις στο Τέλος Ταξινόμησης δεν καταγράφεται σε όλες τις... λιμουζίνες των εισαγωγικών εταιρειών αλλά μόνο σε εκείνες που δεν έκαναν Υποτιμολογήσεις καθώς σε κάποιες άλλες εταιρείες οι αυξήσεις που σημειώνει το κόστος εκτελωνισμού ξεπερνά ακόμη και τις 50.000 ευρώ!
Ειδικότερα πολυτελή μοντέλα εισαγωγικών εταιρειών που δεν έκαναν Υποτιμολογήσεις το κόστος εκτελωνισμού μειώθηκε έως και πάνω από 30.000 ευρώ.
Αντίθετα στα μοντέλα εισαγωγικών εταιρειών με εξαιρετικά χαμηλές Εργοστασιακές Αξίες το κόστος εκτελωνισμού αυξήθηκε έως και πάνω από 50.000 ευρώ και το κόστος απόκτησής τους είναι πλέον ασύμφορο...
Επίσης μεγάλες αυξήσεις στο κόστος εκτελωνισμού καταγράφεται στα υβριδικά μοντέλα εξαιτίας της αλλαγής του Τέλους Ταξινόμησης.
Χάος εξακολουθεί να επικρατεί στα Τελωνεία όλης της χώρας καθώς ο νέος τρόπος υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης δεν επιτρέπει τον εκτελωνισμό των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αλλά και καινούριων αυτοκινήτων !!!
Παράλληλα τεράστιο θέμα έχει προκύψει και με τα επαγγελματικά αυτοκίνητα κάτω των 3,5 τόνων τα οποία δεν μπορούν επίσης να εκτελωνιστούν καθώς η διάταξη που ψηφίστηκε από την Βουλή δεν ορίζει τις εκπτώσεις που πρέπει να γίνονται στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα φορτηγά.
Ειδικότερα η διάταξη ορίζει πως πρέπει να γίνονται εκπτώσεις όπως διευκρινίζονται από τις Τελωνειακές Αρχές αλλά όπως αποδείχθηκε η Ειδική Επιτροπή δεν γνώριζε πως οι τελωνειακοί υπάλληλοι όριζαν τις εκπτώσεις από τιμοκαταλόγους άλλων κρατών-μελών και πως με το νέο σύστημα οι Αξίες Λιανικής της εγχώριας αγοράς δεν υπάρχουν!
Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι μην μπορούν να πραγματοποιηθούν εκτελωνισμοί επαγγελματικών αυτοκινήτων κάτω των 3,5 τόνων.
Πάντως σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr έμποροι αλλά και εκτελωνιστές αναζητούν τους τιμοκαταλόγους με τις τιμές λιανικής των αυτοκινήτων προηγούμενων ετών για να τις καταθέσουν στα τελωνεία ώστε να μην μπορούν οι εισαγωγικές να καταθέτουν «φουσκωμένες» Αξίες Λιανικής προ Φόρων με αποτέλεσμα το κόστος εκτελωνισμού να είναι απαγορευτικό.
Μηδενικά είναι τα έσοδα που προέρχονται από τους εκτελωνισμούς εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και πενιχρά τα αντίστοιχα έσοδα από τα καινούρια ΙΧ καθώς στα μεν πρώτα δεν υπάρχουν οι τιμοκατάλογοι με τις Αξίες Λιανικής προ Φόρων και στα δεύτερα καμία εισαγωγική δεν βιάζεται να καταβάλει στο τελωνείο αυξημένο Τέλος Ταξινόμησης από τη στιγμή που υπάρχει ακόμη διαθέσιμο στοκ εκτελωνισμένων οχημάτων με το παλαιό καθεστώς.
Ωστόσο τα στελέχη του οικονομικού επιτελείου έχουν κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου προς όλους τους εμπλεκόμενους για διατήρηση των εσόδων εντός των στόχων καθώς σε διαφορετική περίπτωση ο προϋπολογισμός θα εκτροχιαστεί.
Μεγάλη μείωση σημειώνει το κόστος εκτελωνισμού στα πολυτελή μοντέλα εισαγωγικών εταιρειών εξαιτίας του νέου Τέλους Ταξινόμησης αλλά και της κατάργησης του Φόρου Πολυτελείας.
Ωστόσο οι μεγάλες μειώσεις στο Τέλος Ταξινόμησης δεν καταγράφεται σε όλες τις... λιμουζίνες των εισαγωγικών εταιρειών αλλά μόνο σε εκείνες που δεν έκαναν Υποτιμολογήσεις καθώς σε κάποιες άλλες εταιρείες οι αυξήσεις που σημειώνει το κόστος εκτελωνισμού ξεπερνά ακόμη και τις 50.000 ευρώ!
Ειδικότερα πολυτελή μοντέλα εισαγωγικών εταιρειών που δεν έκαναν Υποτιμολογήσεις το κόστος εκτελωνισμού μειώθηκε έως και πάνω από 30.000 ευρώ.
Αντίθετα στα μοντέλα εισαγωγικών εταιρειών με εξαιρετικά χαμηλές Εργοστασιακές Αξίες το κόστος εκτελωνισμού αυξήθηκε έως και πάνω από 50.000 ευρώ και το κόστος απόκτησής τους είναι πλέον ασύμφορο...
Επίσης μεγάλες αυξήσεις στο κόστος εκτελωνισμού καταγράφεται στα υβριδικά μοντέλα εξαιτίας της αλλαγής του Τέλους Ταξινόμησης.
πηγη: enikonomia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου