ΑΛΛΟ ΕΝΑ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΧΩΡΙΣ ΥΔΡΟΠΛΑΝΑ
Η φετινή θερινή σεζόν, που τυπικά ολοκληρώνεται τον Οκτώβριο, έχει χαθεί για τα υδροπλάνα, μιας και η απόσταση που χωρίζει την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων μέχρι τη θέση σε λειτουργία παραμένει μεγάλη !!!
Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Τα υδροπλάνα είναι από τις απειροελάχιστες επενδύσεις που η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ έχει αγκαλιάσει από τις πρώτες ημέρες διακυβέρνησής της. Ο Γιώργος Σταθάκης και η Έλενα Κουντουρά είναι δύο μόνον από τα κορυφαία στελέχη της κυβέρνησης που έχουν στηρίξει, με δηλώσεις τους, το εγχείρημα της υλοποίησης ενός δικτύου υδατοδρομίων σε όλη την Ελλάδα. Ως εκ τούτου, θα περίμενε κάποιος τα υδροπλάνα να απογειωθούν κατά τη φετινή τουριστική περίοδο που ξεκίνησε επίσημα από την 1η Μαΐου. Η πραγματικότητα όμως είναι εντελώς διαφορετική.
Μόνο ένα υδατοδρόμιο
Συγκεκριμένα, από τον Δεκέμβριο του 2014 η εικόνα παραμένει ίδια. Ένα μόνο υδατοδρόμιο, αυτό στην Κέρκυρα έχει αδειοδοτηθεί πλήρως και μπορεί να λειτουργήσει. Και στην περίπτωση αυτή, ισχύει πλήρως η φράση του συρμού "ένα ίσον κανένα”, δηλαδή πτήσεις με υδροπλάνα χωρίς ολοκληρωμένο δίκτυο υδατοδρομίων δεν νοούνται. Τέλη Απριλίου το υπουργείο Περιβάλλοντος ανακοίνωσε ότι ενέκρινε την απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων για την υλοποίηση υδατοδρομίου στο Βόλο, το οποίο ανήκει στην "ομάδα των εννέα” που διαθέτουν περιβαλλοντική αδειοδότηση.
Ωστόσο, ο παρονομαστής παραμένει ίδιος: η φετινή θερινή σεζόν, που τυπικά ολοκληρώνεται τον Οκτώβριο, έχει χαθεί για τα υδροπλάνα, μιας και η απόσταση που χωρίζει την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων μέχρι τη θέση σε λειτουργία παραμένει μεγάλη.
Άλλωστε, η πρόοδος είναι μηδενική σχετικά με την αδειοδότηση υδατοδρομίου-κόμβου στην Αθήνα που είναι προαπαιτούμενο για την υλοποίηση ολοκληρωμένης επένδυσης και για τον προσδιορισμό των δεικτών αποδοτικότητας και απόδοσης.
Ως αποτέλεσμα, οι προσδοκίες της αγοράς είναι πολύ μικρές σχετικά με την προώθηση των επενδύσεων σε αεροδρόμια για τη φετινή θερινή σεζόν, με την κατάσταση να εκτιμάται ότι θα γίνει ακόμη πιο περίπλοκη μετά τη σχεδιαζόμενη κατάθεση ενός νέου νομοσχεδίου για τα υδροπλάνα. Η πρωτοβουλία αποσκοπεί στην επιτάχυνση της διαδικασίας αδειοδότησης, η οποία βρίσκεται αντιμέτωπη με προβλήματα που σχετίζονται με την εφαρμογή του ν.4146/2013. Ο τελευταίος είχε θεσπιστεί με στόχο την απλοποίηση των διαδικασιών και γι'αυτό προβλέπει ανώτατο χρονικό όριο 65 ημερών από την υποβολή προς αδειοδότηση του φακέλου.
Η φετινή θερινή σεζόν, που τυπικά ολοκληρώνεται τον Οκτώβριο, έχει χαθεί για τα υδροπλάνα, μιας και η απόσταση που χωρίζει την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων μέχρι τη θέση σε λειτουργία παραμένει μεγάλη !!!
Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Τα υδροπλάνα είναι από τις απειροελάχιστες επενδύσεις που η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ έχει αγκαλιάσει από τις πρώτες ημέρες διακυβέρνησής της. Ο Γιώργος Σταθάκης και η Έλενα Κουντουρά είναι δύο μόνον από τα κορυφαία στελέχη της κυβέρνησης που έχουν στηρίξει, με δηλώσεις τους, το εγχείρημα της υλοποίησης ενός δικτύου υδατοδρομίων σε όλη την Ελλάδα. Ως εκ τούτου, θα περίμενε κάποιος τα υδροπλάνα να απογειωθούν κατά τη φετινή τουριστική περίοδο που ξεκίνησε επίσημα από την 1η Μαΐου. Η πραγματικότητα όμως είναι εντελώς διαφορετική.
Μόνο ένα υδατοδρόμιο
Συγκεκριμένα, από τον Δεκέμβριο του 2014 η εικόνα παραμένει ίδια. Ένα μόνο υδατοδρόμιο, αυτό στην Κέρκυρα έχει αδειοδοτηθεί πλήρως και μπορεί να λειτουργήσει. Και στην περίπτωση αυτή, ισχύει πλήρως η φράση του συρμού "ένα ίσον κανένα”, δηλαδή πτήσεις με υδροπλάνα χωρίς ολοκληρωμένο δίκτυο υδατοδρομίων δεν νοούνται. Τέλη Απριλίου το υπουργείο Περιβάλλοντος ανακοίνωσε ότι ενέκρινε την απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων για την υλοποίηση υδατοδρομίου στο Βόλο, το οποίο ανήκει στην "ομάδα των εννέα” που διαθέτουν περιβαλλοντική αδειοδότηση.
Ωστόσο, ο παρονομαστής παραμένει ίδιος: η φετινή θερινή σεζόν, που τυπικά ολοκληρώνεται τον Οκτώβριο, έχει χαθεί για τα υδροπλάνα, μιας και η απόσταση που χωρίζει την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων μέχρι τη θέση σε λειτουργία παραμένει μεγάλη.
Άλλωστε, η πρόοδος είναι μηδενική σχετικά με την αδειοδότηση υδατοδρομίου-κόμβου στην Αθήνα που είναι προαπαιτούμενο για την υλοποίηση ολοκληρωμένης επένδυσης και για τον προσδιορισμό των δεικτών αποδοτικότητας και απόδοσης.
Ως αποτέλεσμα, οι προσδοκίες της αγοράς είναι πολύ μικρές σχετικά με την προώθηση των επενδύσεων σε αεροδρόμια για τη φετινή θερινή σεζόν, με την κατάσταση να εκτιμάται ότι θα γίνει ακόμη πιο περίπλοκη μετά τη σχεδιαζόμενη κατάθεση ενός νέου νομοσχεδίου για τα υδροπλάνα. Η πρωτοβουλία αποσκοπεί στην επιτάχυνση της διαδικασίας αδειοδότησης, η οποία βρίσκεται αντιμέτωπη με προβλήματα που σχετίζονται με την εφαρμογή του ν.4146/2013. Ο τελευταίος είχε θεσπιστεί με στόχο την απλοποίηση των διαδικασιών και γι'αυτό προβλέπει ανώτατο χρονικό όριο 65 ημερών από την υποβολή προς αδειοδότηση του φακέλου.
ΠΗΓΗ
http://www.capital.gr/story/3122922
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου