ΔΕΝ ΣΥΖΗΤΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ ΠΛΗΝ ΤΗΣ ΑΜΕΣΗΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΥΣ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΠΩΛΗΣΕΩΝ
Απορρίπτουν όλες τις έως τώρα προτάσεις για εξαιρέσεις !!!
ΕΥΤΥΧΩΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΥΠΕΡΒΑΣΗ
Η Ομαδική Αγωγή του Κινήματος ΥΠΕΡΒΑΣΗ για το Κούρεμα των Δανείων μας, μαζί με το Εξώδικο Επανακαθορισμού των Τραπεζικών Οφειλών, είναι σήμερα τα μεγαλύτερα όπλα αποτελεσματικής άμυνας Δανειοληπτών & Εγγυητών, κόντρα στην αυθαιρεσία του τραπεζικού συστήματος !!!
ΚΛΙΚ ΕΔΩ :
Απορρίπτουν όλες τις έως τώρα προτάσεις για εξαιρέσεις !!!
ΕΥΤΥΧΩΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΥΠΕΡΒΑΣΗ
Η Ομαδική Αγωγή του Κινήματος ΥΠΕΡΒΑΣΗ για το Κούρεμα των Δανείων μας, μαζί με το Εξώδικο Επανακαθορισμού των Τραπεζικών Οφειλών, είναι σήμερα τα μεγαλύτερα όπλα αποτελεσματικής άμυνας Δανειοληπτών & Εγγυητών, κόντρα στην αυθαιρεσία του τραπεζικού συστήματος !!!
ΚΛΙΚ ΕΔΩ :
http://kinima-ypervasi.blogspot.gr/p/blog-page_8.html
Οι δανειστές ήταν και παραμένουν από την αρχή κάθετοι στη θέση τους και δεν συζητούν τίποτα άλλο πλην της άμεσης και πλήρους απελευθέρωσης των πωλήσεων μη εξυπηρετούμενων δανείων. Όλες οι προτάσεις για εξαιρέσεις που έβαλε στο τραπέζι το υπουργείο Οικονομίας έχουν μέχρι σήμερα απορριφθεί, πλην μιας που οι εκπρόσωποι των δανειστών είχαν εξαρχής κάνει αποδεκτή επί της αρχής με βάση τα όσα προβλέπονται και στο κείμενο του τρίτου μνημονίου: την πολύ προσωρινή και υπό αυστηρές προϋποθέσεις αναστολή πώλησης των κόκκινων στεγαστικών δανείων που ανήκουν στις οικονομικά ευάλωτες ομάδες δανειοληπτών. Εν προκειμένω των νοικοκυριών που ήδη προστατεύονται μέσω του νόμου Κατσέλη με κριτήρια όπως το περιορισμένο εισόδημα (8.180 ευρώ ατομικό) και η χαμηλή αντικειμενική αξία των ακινήτων (έως 120.000 ευρώ), τα οποία πάντως "αρκούν" προκειμένου η κυβέρνηση να υποστηρίξει –όπως έκανε χθες ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας στη Βουλή- ότι προστατεύει την πρώτη κατοικία.
Πέραν τούτης της εξαίρεσης η οποία γίνεται προς ώρας αποδεκτή μόνο για ένα χρονικό διάστημα ενός έτους ώστε κατόπιν να ισχύσει ο νόμος της ελεύθερης πώλησης στα funds και για αυτά τα δάνεια, οι θεσμοί δεν προτίθενται να κάνουν καμία άλλη παραχώρηση στην κυβέρνηση.
Διαμηνύουν δε σε κάθε ευκαιρία πως η θέση τους για το θέμα είναι κοινή, υποστηρίζεται σθεναρά τόσο από το ΔΝΤ όσο και από την ΕΚΤ και τον ESM και ότι η απελευθέρωση των δανείων δεν χωρά καμία "πολιτική διαπραγμάτευση" μπροστά στον κίνδυνο να δημιουργηθούν πρόσθετες κεφαλαιακές ανάγκες για τις τράπεζες.
Προτάσεις όπως αυτή να εξαιρεθούν από τις δυνατότητες πώλησης του νόμου 4354/2015 τα επιχειρηματικά δάνεια των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, των ελεύθερων επαγγελματιών και τα καταναλωτικά δάνεια, έχουν ήδη απορριφθεί σε όλες τις συναντήσεις που έγιναν το προηγούμενο διάστημα με το κουαρτέτο και θεωρείται αν όχι απίθανό, τουλάχιστον εξαιρετικά δύσκολο για την κυβέρνηση να κερδίσει αυτή τη μάχη. Οι εναλλακτικές προτάσεις που καταθέτει το υπουργείο Οικονομίας κινούνται στη λογική της σταδιακής απελευθέρωσης της πώλησης σε βάθος χρόνου (η συζήτηση ξεκίνησε από την τριετία) και με βάση συγκεκριμένα ποσοτικά κριτήρια σε ότι αφορά την αξία του δανείου.
Παρότι στο υπουργείο Οικονομίας καλλιεργούνται ακόμη προσδοκίες ότι υπάρχουν ακόμη μεγάλα περιθώρια συζήτησης προς όφελος των δανειοληπτών, η αλήθεια είναι πως επειδή το θέμα αποτελεί "κόκκινο πανί" για τους εταίρους, η κυβέρνηση δεν μπήκε καν στη σκέψη να παρουσιάσει νομοσχέδιο χωρίς τη σύμφωνη γνώμη τους όπως προανήγγειλε ότι θα κάνει με το ασφαλιστικό και το φορολογικό. Ο ίδιος ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης, είναι επίσης εξαιρετικά φειδωλός πλέον στις εξαγγελίες του για το θέμα, γνωρίζοντας πως όσο περισσότερα χαρτιά απλώνει στο τραπέζι της συγκεκριμένης διαπραγμάτευσης, τόσο στενεύει η χαραμάδα που αφήνουν ανοιχτή οι δανειστές υπό τον φόβο ότι καλλιεργείται κουλτούρα αποφυγής πληρωμών μεταξύ των δανειοληπτών.
Μεγάλο αγκάθι στις διαπραγματεύσεις για τα δάνεια είναι και αυτό της ελεύθερης μεταβίβαση των ενήμερων δανείων μαζί με τα μη εξυπηρετούμενα, το οποίο επίσης φέρεται να έχει "κλειδώσει" υπέρ της θέσης της τρόικας. Στόχος σε αυτή την περίπτωση είναι κυρίως το κομμάτι των επισφαλών δανείων ύψους 30-35 δις. ευρώ τα οποία βρίσκονται στο ενδιάμεσο μεταξύ των κόκκινων δανείων ύψους 80 δισ. ευρώ και των εξυπηρετούμενων, αλλά και ένα μέρος από τα ενήμερα τα οποία θα μπορούσαν να αυξήσουν το τίμημα των προς πώληση χαρτοφυλακίων.
Ο νόμος 3454/2015, με τον οποίο απελευθερώθηκε η πώληση και η ανάθεση διαχείρισης δανείων σε τρίτους, προβλέπει σήμερα μεν τη δυνατότητα να πωλούνται μαζί και εξυπηρετούμενα δάνεια, μόνον όμως εφόσον αφορούν δανειολήπτη που διατηρεί παράλληλα και ληξιπρόθεσμες οφειλές στις τράπεζες. Με την τροποποίηση που όλα δείχνουν πως θα επέλθει, οι τράπεζες θα μπορούν να βγάλουν στο σφυρί κάθε είδος ενήμερο δάνειο εφόσον αυτό δεν εμπίπτει σε κάποιο καθεστώς προστασίας.
Στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης με τους δανειστές για τα δάνεια βρίσκεται και η δημιουργία μηχανισμού ενιαίας διευθέτησης των οφειλών για τις μεγάλες επιχειρήσεις τόσο προς τις τράπεζες ("κόκκινα" δάνεια) όσο και προς το Δημόσιο, στα πρότυπα της ενιαίας διαχείρισης χρεών που ισχύει σήμερα για τις μικρές εταιρείες μέσω του νόμου 4307/2014.
Η διαφορά με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, που δίνει τη δυνατότητα σε εταιρείες με τζίρο έως 2,5 εκατ. ευρώ να ρυθμίζουν με ενιαίο τρόπο τις οφειλές τους επιτυγχάνοντας διαγραφή μέρους αυτών, είναι ότι το νέο μοντέλο θα προβλέπει εθελοντική συμμετοχή τραπεζών, ασφαλιστικών ταμείων και εφορίας στις αιτήσεις "κουρέματος" των μεγάλων εταιρειών και λύσεις κομμένες και ραμμένες στα μέτρα των διαφορετικών αναγκών κάθε επιχείρησης. Παρά τις προτάσεις που έχουν γίνει από τις τράπεζες, προς το παρόν έχει αποκλειστεί σε όλους τους τόνους από την κυβέρνηση το ενδεχόμενο να επιτραπεί η δυνατότητα κουρέματος κεφαλαίου από το δημόσιο, πέραν της όποιας διαγραφής τόκων και προσαυξήσεων.
http://kinima-ypervasi.blogspot.gr/2015/11/blog-post_28.html
http://kinima-ypervasi.blogspot.gr/p/1.html
http://kinima-ypervasi.blogspot.gr/p/1.html
Από τη στιγμή που ανάψει το πράσινο φως για να επανεκκινήσουν οι συζητήσεις στην Αθήνα στις αρχές της επόμενης εβδομάδας ελάχιστα πράγματα θα αλλάξουν μέχρι το τέλος σε ότι αφορά τη διαχείριση των δανείων καθώς ο κύβος για την πλήρη απελευθέρωση έχει ήδη ριφθεί.
Οι δανειστές ήταν και παραμένουν από την αρχή κάθετοι στη θέση τους και δεν συζητούν τίποτα άλλο πλην της άμεσης και πλήρους απελευθέρωσης των πωλήσεων μη εξυπηρετούμενων δανείων. Όλες οι προτάσεις για εξαιρέσεις που έβαλε στο τραπέζι το υπουργείο Οικονομίας έχουν μέχρι σήμερα απορριφθεί, πλην μιας που οι εκπρόσωποι των δανειστών είχαν εξαρχής κάνει αποδεκτή επί της αρχής με βάση τα όσα προβλέπονται και στο κείμενο του τρίτου μνημονίου: την πολύ προσωρινή και υπό αυστηρές προϋποθέσεις αναστολή πώλησης των κόκκινων στεγαστικών δανείων που ανήκουν στις οικονομικά ευάλωτες ομάδες δανειοληπτών. Εν προκειμένω των νοικοκυριών που ήδη προστατεύονται μέσω του νόμου Κατσέλη με κριτήρια όπως το περιορισμένο εισόδημα (8.180 ευρώ ατομικό) και η χαμηλή αντικειμενική αξία των ακινήτων (έως 120.000 ευρώ), τα οποία πάντως "αρκούν" προκειμένου η κυβέρνηση να υποστηρίξει –όπως έκανε χθες ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας στη Βουλή- ότι προστατεύει την πρώτη κατοικία.
Πέραν τούτης της εξαίρεσης η οποία γίνεται προς ώρας αποδεκτή μόνο για ένα χρονικό διάστημα ενός έτους ώστε κατόπιν να ισχύσει ο νόμος της ελεύθερης πώλησης στα funds και για αυτά τα δάνεια, οι θεσμοί δεν προτίθενται να κάνουν καμία άλλη παραχώρηση στην κυβέρνηση.
Διαμηνύουν δε σε κάθε ευκαιρία πως η θέση τους για το θέμα είναι κοινή, υποστηρίζεται σθεναρά τόσο από το ΔΝΤ όσο και από την ΕΚΤ και τον ESM και ότι η απελευθέρωση των δανείων δεν χωρά καμία "πολιτική διαπραγμάτευση" μπροστά στον κίνδυνο να δημιουργηθούν πρόσθετες κεφαλαιακές ανάγκες για τις τράπεζες.
Προτάσεις όπως αυτή να εξαιρεθούν από τις δυνατότητες πώλησης του νόμου 4354/2015 τα επιχειρηματικά δάνεια των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, των ελεύθερων επαγγελματιών και τα καταναλωτικά δάνεια, έχουν ήδη απορριφθεί σε όλες τις συναντήσεις που έγιναν το προηγούμενο διάστημα με το κουαρτέτο και θεωρείται αν όχι απίθανό, τουλάχιστον εξαιρετικά δύσκολο για την κυβέρνηση να κερδίσει αυτή τη μάχη. Οι εναλλακτικές προτάσεις που καταθέτει το υπουργείο Οικονομίας κινούνται στη λογική της σταδιακής απελευθέρωσης της πώλησης σε βάθος χρόνου (η συζήτηση ξεκίνησε από την τριετία) και με βάση συγκεκριμένα ποσοτικά κριτήρια σε ότι αφορά την αξία του δανείου.
Παρότι στο υπουργείο Οικονομίας καλλιεργούνται ακόμη προσδοκίες ότι υπάρχουν ακόμη μεγάλα περιθώρια συζήτησης προς όφελος των δανειοληπτών, η αλήθεια είναι πως επειδή το θέμα αποτελεί "κόκκινο πανί" για τους εταίρους, η κυβέρνηση δεν μπήκε καν στη σκέψη να παρουσιάσει νομοσχέδιο χωρίς τη σύμφωνη γνώμη τους όπως προανήγγειλε ότι θα κάνει με το ασφαλιστικό και το φορολογικό. Ο ίδιος ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης, είναι επίσης εξαιρετικά φειδωλός πλέον στις εξαγγελίες του για το θέμα, γνωρίζοντας πως όσο περισσότερα χαρτιά απλώνει στο τραπέζι της συγκεκριμένης διαπραγμάτευσης, τόσο στενεύει η χαραμάδα που αφήνουν ανοιχτή οι δανειστές υπό τον φόβο ότι καλλιεργείται κουλτούρα αποφυγής πληρωμών μεταξύ των δανειοληπτών.
Μεγάλο αγκάθι στις διαπραγματεύσεις για τα δάνεια είναι και αυτό της ελεύθερης μεταβίβαση των ενήμερων δανείων μαζί με τα μη εξυπηρετούμενα, το οποίο επίσης φέρεται να έχει "κλειδώσει" υπέρ της θέσης της τρόικας. Στόχος σε αυτή την περίπτωση είναι κυρίως το κομμάτι των επισφαλών δανείων ύψους 30-35 δις. ευρώ τα οποία βρίσκονται στο ενδιάμεσο μεταξύ των κόκκινων δανείων ύψους 80 δισ. ευρώ και των εξυπηρετούμενων, αλλά και ένα μέρος από τα ενήμερα τα οποία θα μπορούσαν να αυξήσουν το τίμημα των προς πώληση χαρτοφυλακίων.
Ο νόμος 3454/2015, με τον οποίο απελευθερώθηκε η πώληση και η ανάθεση διαχείρισης δανείων σε τρίτους, προβλέπει σήμερα μεν τη δυνατότητα να πωλούνται μαζί και εξυπηρετούμενα δάνεια, μόνον όμως εφόσον αφορούν δανειολήπτη που διατηρεί παράλληλα και ληξιπρόθεσμες οφειλές στις τράπεζες. Με την τροποποίηση που όλα δείχνουν πως θα επέλθει, οι τράπεζες θα μπορούν να βγάλουν στο σφυρί κάθε είδος ενήμερο δάνειο εφόσον αυτό δεν εμπίπτει σε κάποιο καθεστώς προστασίας.
Στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης με τους δανειστές για τα δάνεια βρίσκεται και η δημιουργία μηχανισμού ενιαίας διευθέτησης των οφειλών για τις μεγάλες επιχειρήσεις τόσο προς τις τράπεζες ("κόκκινα" δάνεια) όσο και προς το Δημόσιο, στα πρότυπα της ενιαίας διαχείρισης χρεών που ισχύει σήμερα για τις μικρές εταιρείες μέσω του νόμου 4307/2014.
Η διαφορά με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, που δίνει τη δυνατότητα σε εταιρείες με τζίρο έως 2,5 εκατ. ευρώ να ρυθμίζουν με ενιαίο τρόπο τις οφειλές τους επιτυγχάνοντας διαγραφή μέρους αυτών, είναι ότι το νέο μοντέλο θα προβλέπει εθελοντική συμμετοχή τραπεζών, ασφαλιστικών ταμείων και εφορίας στις αιτήσεις "κουρέματος" των μεγάλων εταιρειών και λύσεις κομμένες και ραμμένες στα μέτρα των διαφορετικών αναγκών κάθε επιχείρησης. Παρά τις προτάσεις που έχουν γίνει από τις τράπεζες, προς το παρόν έχει αποκλειστεί σε όλους τους τόνους από την κυβέρνηση το ενδεχόμενο να επιτραπεί η δυνατότητα κουρέματος κεφαλαίου από το δημόσιο, πέραν της όποιας διαγραφής τόκων και προσαυξήσεων.
πηγη: capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου