ΕΤΟΙΜΑΖΟΥΝ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΕΔΡΑΣ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΧΩΡΕΣ
Το κακό επιχειρηματικό κλίμα, η επικείμενη αύξηση φόρων και εισφορών, αλλά και η έντονη έλλειψη ρευστότητας που εντείνεται χρόνο με χρόνο, επαναφέρει τα σενάρια-σχέδια αποχώρησης μεγάλων εταιρειών από την Ελλάδα !!!
Μεγάλες εταιρείες που διαθέτουν θυγατρικές στην Ελλάδα, καθημερινά ζητούν ενημέρωση για την οικονομική και κοινωνική κατάσταση της χώρας μας, απο τους Ελληνες Μάνατζερς των εταιρειών τους, ζητώντας παράλληλα σχέδια αντιμετώπισης την κρίσης.
Παράλληλα μαθαίνουμε οτι το θέμα “Ελλάδα” συζητείται καθημερινά στα Διοικητικά συμβούλια μεγάλων πολυεθνικών, πολλές από τις οποίες έχουν επαναφέρει στο τραπέζι τα σχέδια εταιρικής αλλαγής του καθεστώτος παρουσίας τους στη χώρα μας. Αυτό σημαίνει ήδη κάποιες αναζητούν εισαγωγέα-αντιπρόσωπο, ώστε να κλείσουν την Ελληνική θυγατρική εταιρεία. Αυτό βέβαια θα έχει ως αποτέλεσμα να χαθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας, οι οποιες μάλιστα θεωρούνται καλοπληρωμένες…
Παράλληλα κάποιες άλλες μελετάνε την άμεση μεταφορά της έδρας της εταιρείας σε γείτονα με χαμηλότερους φορολογικούς συντελεστές χώρα (πχ Βουλγαρία), αφήνοντας ένα παράρτημα στην Ελλάδα για να διαχειρίζεται το marketing management (όχι τις εισαγωγές).
Σε ότι αφορά τον κλάδο του αυτοκινήτου μάλιστα, η χαρακτηριστική απραξία της Κυβέρνησης στο θέμα του μέτρου της απόσυρσης έχει αποθαρρύνει τους επιχειρηματίες του κλάδου, που μέχρι πέρσι έδειχνε ίχνη ανάπτυξης. Ενας κλάδος που είναι σε ομηρία με τους υποψήφιους αγοραστές να μην προχωρούν σε αγορά νέου αυτοκινήτου μήπως και ισχύσει τελικά η απόσυρση «άγνωστοι αι βουλαί του κου Αλεξιάδη και των δανειστών» και γλιτώσουν αυτά τα λίγα χρήματα από τη μείωση του ειδικού τέλους ταξινόμησης.
Το δεδομένο μέχρι σήμερα είναι οτι όλες οι εταιρείες του κλάδου του αυτοκινήτου κρατούν στάση αναμονής, αφού οι επιχειρηματικές ενέργειες των τελευταίων τριών ετών, των Ελλήνων μάνατζερ που τις διοικούν και των εργαζόμενων τους, έχουν δώσει μία χρονική άνεση στις κινήσεις που θα κάνουν οι πολυθενικές με την Ελλάδα, αποφεύγοντας τις γρήγορες-πανικόβλητες αποφάσεις.
Όμως -για άλλη μια φορά- ο χρόνος μετράει αντίστροφα…
Το κακό επιχειρηματικό κλίμα, η επικείμενη αύξηση φόρων και εισφορών, αλλά και η έντονη έλλειψη ρευστότητας που εντείνεται χρόνο με χρόνο, επαναφέρει τα σενάρια-σχέδια αποχώρησης μεγάλων εταιρειών από την Ελλάδα !!!
Παράλληλα μαθαίνουμε οτι το θέμα “Ελλάδα” συζητείται καθημερινά στα Διοικητικά συμβούλια μεγάλων πολυεθνικών, πολλές από τις οποίες έχουν επαναφέρει στο τραπέζι τα σχέδια εταιρικής αλλαγής του καθεστώτος παρουσίας τους στη χώρα μας. Αυτό σημαίνει ήδη κάποιες αναζητούν εισαγωγέα-αντιπρόσωπο, ώστε να κλείσουν την Ελληνική θυγατρική εταιρεία. Αυτό βέβαια θα έχει ως αποτέλεσμα να χαθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας, οι οποιες μάλιστα θεωρούνται καλοπληρωμένες…
Παράλληλα κάποιες άλλες μελετάνε την άμεση μεταφορά της έδρας της εταιρείας σε γείτονα με χαμηλότερους φορολογικούς συντελεστές χώρα (πχ Βουλγαρία), αφήνοντας ένα παράρτημα στην Ελλάδα για να διαχειρίζεται το marketing management (όχι τις εισαγωγές).
Σε ότι αφορά τον κλάδο του αυτοκινήτου μάλιστα, η χαρακτηριστική απραξία της Κυβέρνησης στο θέμα του μέτρου της απόσυρσης έχει αποθαρρύνει τους επιχειρηματίες του κλάδου, που μέχρι πέρσι έδειχνε ίχνη ανάπτυξης. Ενας κλάδος που είναι σε ομηρία με τους υποψήφιους αγοραστές να μην προχωρούν σε αγορά νέου αυτοκινήτου μήπως και ισχύσει τελικά η απόσυρση «άγνωστοι αι βουλαί του κου Αλεξιάδη και των δανειστών» και γλιτώσουν αυτά τα λίγα χρήματα από τη μείωση του ειδικού τέλους ταξινόμησης.
Το δεδομένο μέχρι σήμερα είναι οτι όλες οι εταιρείες του κλάδου του αυτοκινήτου κρατούν στάση αναμονής, αφού οι επιχειρηματικές ενέργειες των τελευταίων τριών ετών, των Ελλήνων μάνατζερ που τις διοικούν και των εργαζόμενων τους, έχουν δώσει μία χρονική άνεση στις κινήσεις που θα κάνουν οι πολυθενικές με την Ελλάδα, αποφεύγοντας τις γρήγορες-πανικόβλητες αποφάσεις.
Όμως -για άλλη μια φορά- ο χρόνος μετράει αντίστροφα…
πηγη: newsauto.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου