8,14 ΧΛΜ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ ΣΕ ΠΕΔΙΝΟ ΤΜΗΜΑ ΧΩΡΙΣ ΓΕΦΥΡΕΣ, ΧΩΡΙΣ ΣΗΡΑΓΓΕΣ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΕΝΑΣ ΚΟΜΒΟΣ ΣΤΟΝ ΟΠΟΙΟΝ ΠΑΛΙΟΤΕΡΑ ΕΙΧΑΝ ΕΚΤΕΛΕΣΤΕΙ ΚΑΙ ΠΡΟΚΑΤΑΡΚΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ
Όλο το έργο του οδικού τμήματος Πάτρας - Πύργου έχει ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ για 475.000.000 ευρώ πράγμα που σημαίνει 8.000.000 ευρώ το χιλιόμετρο !!!
Στη δέσμευση 67,2 εκατ. ευρώ για τη δημοπράτηση του πρώτου από τα οκτώ τμήματα του αυτοκινητόδρομου Πάτρας - Πύργου προχώρησε το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Το ύψος του προϋπολογισμού είναι αξιοσημείωτο, με δεδομένο ότι αφορά ένα πεδινό οδικό τμήμα μόλις 8,14 χλμ., χωρίς γέφυρες ή σήραγγες –παρά μόνον έναν κόμβο– στο οποίο μάλιστα είχαν στο παρελθόν εκτελεστεί κάποιες προκαταρκτικές εργασίες.
Η εξαίρεση του τμήματος Πάτρας - Πύργου από τον παραχωρημένο αυτοκινητόδρομο Ελευσίνας - Κορίνθου - Πάτρας - Πύργου - Τσακώνας (Ολυμπία Οδός) έγινε στο πλαίσιο της επανεκκίνησης του έργου, στο τέλος του 2013. Κατόπιν, η τότε ηγεσία του υπουργείου Υποδομών ανακοίνωσε την κατασκευή του τμήματος ως δημοσίου έργου, ορίζοντας το ύψος του προϋπολογισμού του στα 443 εκατ. ευρώ, 103 εκατ. ευρώ περισσότερα από ό,τι είχε αρχικά υπολογιστεί (επισημάνθηκε επίσης ότι θα διατεθούν επιπλέον και 32 εκατ. ευρώ, πλέον των 443 εκατ. ευρώ, για συμπληρωματικές απαλλοτριώσεις και αρχαιολογικές εργασίες). Η δημοπράτηση του έργου ακυρώθηκε τον Μάρτιο του 2015 από τη νέα ηγεσία του υπουργείου, προκειμένου να «σαλαμοποιηθεί» και να δημοπρατηθεί σε οκτώ τμήματα. Σύμφωνα με τα όσα είχε υποστηρίξει ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης, στόχος ήταν να μπορέσουν περισσότερες και μικρότερες τεχνικές εταιρείες να διεκδικήσουν το έργο – τελικά όμως, με τη διαφοροποίηση αυτή, συμπεριελήφθησαν μόνον οι εταιρείες 6ης και 7ης τάξης, δηλαδή οι μεγάλες τεχνικές εταιρείες.
Σύμφωνα με την τελευταία απόφαση του κ. Σπίρτζη, πλέον δρομολογείται η δημοπράτηση του πρώτου από τα οκτώ τμήματα, Πύργου - Δουνέικων (όλο το οδικό τμήμα Πάτρας - Πύργου έχει ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ για 475 εκατ. ευρώ). Σύμφωνα με την τεχνική περιγραφή του έργου, περιλαμβάνει την κατασκευή του δρόμου (σε νέα χάραξη), τον ανισόπεδο κόμβο Πύργου και τα λοιπά συνοδά έργα. Με αυτά τα δεδομένα, ο προϋπολογισμός είναι μάλλον γενναιόδωρος, καθώς αντιστοιχεί περίπου σε 8 εκατ. ευρώ/χλμ. για ένα έργο χωρίς ιδιαίτερες τεχνικές απαιτήσεις (στο οποίο είχαν κατά το παρελθόν εκτελεστεί και κάποιες προκαταρκτικές εργασίες). Να σημειωθεί ότι το πιο «προχωρημένο» από τα ημιτελή κομμάτια του άξονα Πάτρας - Πύργου είναι το Κάτω Αχαγιά - Αμαλιάδα (περιλαμβάνει τη γέφυρα Αλφειού, που έχει κατασκευαστεί), ενώ το λιγότερο προχωρημένο είναι το τμήμα Μιντιλόγλι - Κάτω Αχαγιά, στο οποίο, λόγω μιας προσφυγής στο Συμβούλιο της Επικρατείας (που τελικά απορρίφθηκε), τα έργα δεν πρόλαβαν να ξεκινήσουν. Γενικώς, σε ολόκληρο το τμήμα Πάτρας - Πύργου είχαν εκτελεστεί εργασίες ύψους 100 εκατ. ευρώ.
Όλο το έργο του οδικού τμήματος Πάτρας - Πύργου έχει ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ για 475.000.000 ευρώ πράγμα που σημαίνει 8.000.000 ευρώ το χιλιόμετρο !!!
Στη δέσμευση 67,2 εκατ. ευρώ για τη δημοπράτηση του πρώτου από τα οκτώ τμήματα του αυτοκινητόδρομου Πάτρας - Πύργου προχώρησε το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Το ύψος του προϋπολογισμού είναι αξιοσημείωτο, με δεδομένο ότι αφορά ένα πεδινό οδικό τμήμα μόλις 8,14 χλμ., χωρίς γέφυρες ή σήραγγες –παρά μόνον έναν κόμβο– στο οποίο μάλιστα είχαν στο παρελθόν εκτελεστεί κάποιες προκαταρκτικές εργασίες.
Η εξαίρεση του τμήματος Πάτρας - Πύργου από τον παραχωρημένο αυτοκινητόδρομο Ελευσίνας - Κορίνθου - Πάτρας - Πύργου - Τσακώνας (Ολυμπία Οδός) έγινε στο πλαίσιο της επανεκκίνησης του έργου, στο τέλος του 2013. Κατόπιν, η τότε ηγεσία του υπουργείου Υποδομών ανακοίνωσε την κατασκευή του τμήματος ως δημοσίου έργου, ορίζοντας το ύψος του προϋπολογισμού του στα 443 εκατ. ευρώ, 103 εκατ. ευρώ περισσότερα από ό,τι είχε αρχικά υπολογιστεί (επισημάνθηκε επίσης ότι θα διατεθούν επιπλέον και 32 εκατ. ευρώ, πλέον των 443 εκατ. ευρώ, για συμπληρωματικές απαλλοτριώσεις και αρχαιολογικές εργασίες). Η δημοπράτηση του έργου ακυρώθηκε τον Μάρτιο του 2015 από τη νέα ηγεσία του υπουργείου, προκειμένου να «σαλαμοποιηθεί» και να δημοπρατηθεί σε οκτώ τμήματα. Σύμφωνα με τα όσα είχε υποστηρίξει ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης, στόχος ήταν να μπορέσουν περισσότερες και μικρότερες τεχνικές εταιρείες να διεκδικήσουν το έργο – τελικά όμως, με τη διαφοροποίηση αυτή, συμπεριελήφθησαν μόνον οι εταιρείες 6ης και 7ης τάξης, δηλαδή οι μεγάλες τεχνικές εταιρείες.
Σύμφωνα με την τελευταία απόφαση του κ. Σπίρτζη, πλέον δρομολογείται η δημοπράτηση του πρώτου από τα οκτώ τμήματα, Πύργου - Δουνέικων (όλο το οδικό τμήμα Πάτρας - Πύργου έχει ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ για 475 εκατ. ευρώ). Σύμφωνα με την τεχνική περιγραφή του έργου, περιλαμβάνει την κατασκευή του δρόμου (σε νέα χάραξη), τον ανισόπεδο κόμβο Πύργου και τα λοιπά συνοδά έργα. Με αυτά τα δεδομένα, ο προϋπολογισμός είναι μάλλον γενναιόδωρος, καθώς αντιστοιχεί περίπου σε 8 εκατ. ευρώ/χλμ. για ένα έργο χωρίς ιδιαίτερες τεχνικές απαιτήσεις (στο οποίο είχαν κατά το παρελθόν εκτελεστεί και κάποιες προκαταρκτικές εργασίες). Να σημειωθεί ότι το πιο «προχωρημένο» από τα ημιτελή κομμάτια του άξονα Πάτρας - Πύργου είναι το Κάτω Αχαγιά - Αμαλιάδα (περιλαμβάνει τη γέφυρα Αλφειού, που έχει κατασκευαστεί), ενώ το λιγότερο προχωρημένο είναι το τμήμα Μιντιλόγλι - Κάτω Αχαγιά, στο οποίο, λόγω μιας προσφυγής στο Συμβούλιο της Επικρατείας (που τελικά απορρίφθηκε), τα έργα δεν πρόλαβαν να ξεκινήσουν. Γενικώς, σε ολόκληρο το τμήμα Πάτρας - Πύργου είχαν εκτελεστεί εργασίες ύψους 100 εκατ. ευρώ.
πηγη: kathimerini.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου