385 ΣΕΛΙΔΕΣ ΣΕ 2 ΑΡΘΡΑ
Ανέβηκε το 3ο Μνημόνιο στην ιστοσελίδα της Βουλής στις 2:30 μετά τα μεσάνυχτα της Τρίτης !!!
ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΕΚΘΕΣΗ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟΥ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΕΔΩ :
Δυόμισι ώρες απο την επίσημη κατάθεσή του, το νομοσχέδιο «Κύρωση του Σχεδίου Σύμβασης Οικονομικής Ενίσχυσης από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας και ρυθμίσεις για την υλοποίηση της Συμφωνίας Χρηματοδότησης», ένα σύνολο 385 σελίδων, χωρίζεται σε δύο άρθρα, εκ των οποίων το πρώτο περιλαμβάνει τα προαπαιτούμενα μέτρα για την εκταμίευση της πρώτης δόσης και το δεύτερο η κύρωση του Μνημονίου κατανόησης και της Σύμβασης Χρηματοδοτικής Διευκόλυνσης, το συνολικό ποσό της οποίας δύναται να φτάσει τα 86 δισ. €.
Η επιστολή του Γενικου Γραμματέα της κυβέρνησης Σπύρου Σαγιά που επισυνάπτεται πριν την πρώτη σελίδα της αιτιολογικής έκθεσης, αναφέρει με έντονα και υπογραμμισμένα γράμματα ότι «η ψήφιση πρέπει να ολοκληρωθεί έως τις 13 Αυγούστου». Η παραπομπή του νομοσχεδίου στις αρμόδιες Διαρκείς Επιτροπές δεν έχει γίνει ακόμη, επιβεβαιώνοντας το σενάριο για συζήτηση «πακέτο» την Πέμπτη με Επιτροπές το πρωί και Ολομέλεια το βράδυ, μετά τη Διάσκεψη των Προέδρων το βράδυ της Τετάρτης.
Η κοστολόγηση των προαπαιτουμένων μέτρων, όπως καταγράφεται στην Έκθεση του Γενικού Λογιστηριου του Κράτους, θα φέρει πρόσθετα έσοδαύψουσ 455 εκατ.€ για το τρέχον έτος, όπως και μικρού ύψους περικοπές δαπανών από το πακέτο των προαπαιτούμενων, με την κοστολόγηση των μέτρων να είναι σε πολύ αδρά πλαίσια.
– Δαπάνη για προσλήψεις στην ΓΓ Εσόδων 8,1 εκατ. ευρώ.
– Απώλεια εσόδων από κατάργηση τελών 28,6 εκατ. ευρώ.
– Απώλεια εσόδων από τον 13% ΦΠΑ στα βοειδή 70,8 εκατ. ευρώ φέτος και 170 εκατ ευρώ από το 2016 που θα υπεραντισταθμιστεί από την μερική επιβολή ΦΠΑ στην εκπαίδευση (έσοδα 168 εκατ. ευρώ φέτος και 240 εκατ. ευρώ από το 2016). Τίθενται προϋποθέσεις απαλλαγής ιδιωτικών σχολείων από τον ΦΠΑ (η προσχολική εκπαίδευση μένει εκτός)
– Η κατάργηση της απαλλαγής από τον ΕΝΦΙΑ για τα ακίνητα του ΕΟΤ φέρει έσοδα 1,5 εκατ ευρώ.
– Η αύξηση της φορολογίας στο αγροτικό πετρέλαιο φέρει έσοδα 13 εκατ. ευρώ το 2016, 66 εκατ. το 2017 και 105 εκατ. το 2018.
– Η αυξημένη προκαταβολή φόρου εισοδήματος συνοδεύεται με έσοδα 370 εκατ. ευρώ. Αυξάνεται η προκαταβολή φόρου για τα νομικά πρόσωπα σε 55% για το έτος 2014, σε 75% για το 2015 και σε 100% από το 2016 και μετά.
– Οι τεχνικοί έλεγχοι οχημάτων με 15,4 εκατ. ευρώ φέτος και 56,3 εκατ. από το 2016.
– Οι περικοπές σε μη μισθολογικές παροχές φέρνουν εξοικονόμηση 22 εκατ. ευρώ.
– Η αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης περικόπτει δαπάνη 3 εκατ. ερώ φέτος 17,2 εκατ. ευρώ το 2016 και 28,5 εκατ. ευρώ το 2017.
Σε επίπεδο προαπαιτούμενων μέτρων, το νομοσχέδιο περιλαμβάνει τα εξής σε τίτλους:
– Ορίζεται η περίοδος Οκτώβριος 2015- Φεβρουάριος 2016 για την πληρωμή του ΕΝΦΙΑ και ορίζονται σειρά από αλλαγές.
– Γίνεται σειρά περικοπών στις διαγνωστικές εξετάσεις και στην κάλυψη της φαρμακευτικής δαπάνης.
– Συγχωνεύονται ασφαλιστικά ταμεία.
– Επιβάλλεται τόκος 5% πλέον του ισχύοντος επιτοκίου αναφοράς (αντί για 3%) για βεβαιωμένες οφειλές που είναι σε πρόγραμμα ρύθμισης.
– Αλλαγές στον πτωχευτικό κώδικα, στις διαδικασίες υπαγωγής σε διαδικασία εξυγίανσης.
– Παρεμβάσεις στον Διαχειριστή του ΕΣΦΑ και παρεμβάσεις στην αγορά φυσικού αερίου. Παρεμβάσεις στην ΔΕΠΑ.
– Παρεμβάσεις στο επάγγελμα του δικαστικού επιμελητή.
– Αλλαγή ορίων παστεριωμένου γάλακτος, αλλαγή/άρση περιορισμών λειτουργίας αρτοποιείου, πωλήσεις σε μειωμένες τιμές και πέραν των εκπτωτικών περιόδων.
– Αλλαγή όρων άδειας φορτηγών ιδιωτικής χρήσης.
Σχετικά με το συνταξιοδοτικό και τα ασφαλιστικά ταμεία, γίνονται επτά κύριες αλλαγές που αφορούν στις κατώτατες συντάξεις, τα ηλικιακά όρια συνταξιοδότησης, τις ρυθμίσεις οφειλών, τα επικουρικά ταμεία και τη φαρμακευτική δαπάνη ασφαλιστικών ταμείων:
1. Κατάργηση φόρων υπέρ τρίτων
Καταργούνται δέκα ειδικοί φόροι, τέλη και εισφορές, καθώς καιτα δικαιώματα από τη σύνταξη συμβολαιογράφων, αλλά και η κράτηση επί των πολιτικών συντάξεων υπέρ της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πολιτικών Συνταξιούχων (ΠΟΠΣ).
2. Αλλαγές στις ρυθμίσεις ληξιπροθέσμων οφειλών προς τα ασφαλιστικά ταμεία
Με το νομοσχέδιο, θεσπίζεται διετής αναστολή όσον αφορά την προσκόμιση βεβαίωσης και την παροχή εγγυήσεων ή εμπράγματων εξασφαλίσεων. Ακόμη, προσδιορίζεται ετήσιο επιτόκιο για τις ρυθμίσεις οφειλών προς τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης (ΦΚΑ) το οποίο ισούται με το ισχύον επιτόκιο αναφοράς για πράξεις αναχρηματοδότησης της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας πλέον 5% (αντί του 8% που ισχύει σήμερα). Επιπλέον, επεκτείνεται η εφαρμογή των χρηματικών ορίων που ισχύουν για το Δημόσιο, για την αναγκαστική είσπραξη οφειλών, και στις υπηρεσίες του Κέντρου Είσπραξης Ανεξόφλητων Οφειλών για την αναγκαστική είσπραξη καθυστερουμένων οφειλών προς ΦΚΑ.
3. Οργανικό ποσό και κατώτατη σύνταξη για όσους συνταξιοδοτήθηκαν μετά την 1η Ιουλίου 2015
Τροποποιούνται όσα ισχύουν για τους συνταξιοδοτούμενους λόγω γήρατος από την 1η Ιουλίου 2015 και έπειτα, οι οποίοι παίρνουν μόνο το οργανικό ποσό της σύνταξης, όπως αυτό προκύπτει από τις καταστατικές και γενικότερες διατάξεις των ασφαλιστικών φορέων υπό τις ειδικότερες περιπτώσεις :
Εάν το οργανικό ποσό είναι κατώτερο του εκάστοτε καταβαλλόμενου ορίου σύνταξης, λαμβάνουν το οργανικό και, μετά τη συμπλήρωση του 67ου έτους ηλικίας, λαμβάνουν –υπό τις οριζόμενες προϋποθέσεις- το κατώτατο όριο σύνταξης. Εάν όμως το οργανικό ποσό σύνταξης είναι μεγαλύτερο από το εκάστοτε προβλεπόμενο κατώτατο όριο σύνταξης, λαμβάνουν το οργανικό ποσό. Η εξοικονόμηση δαπάνης που προκυπτει από τη διαφορά μεταξύ του οργανικού ποσού που χορηγείται μέχρι το 67ο έτος ηλικίας συνταξιοδοτούμενων και της κατώτατης σύνταξης που χορηγείται μετά τη συμπλήρωση του ανωτέρου ηλικιακού ορίου είναι μεγάλο, περί τα 3 εκατ. ευρώ για το 2015, 17,2 εκατ. € για το 2016 και 28,5 εκατ. € για το 2017 και για κάθε επόμενο έτος, όπως αναφέρει και η Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους
4. Ένταξη επικουρικών ταμείων στο ΕΤΕΑ
Εντάσσονται από την 1η Σεπτεμβρίου 2015 στο Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης (ΕΤΕΑ), τα αναφερόμενα ταμεία, τομείς και κλάδοι επικουρικής ασφάλισης αρμοδιότητας του Υπ. Εργασίας καθώς και το προσωπικό του Τομέα Προστασίας του Πολίτη που υπηρετεί σε υπηρεσίες του ΤΕΑΠΑΣΑ, κλάδοι που εξαιρούνταν συνήθως με τροπολογίες αναστολής υπαγωγής τους στο ΕΤΕΑ.
5. Σταθερές για επτά χρόνια οι δαπάνες για τις κατώτατες συντάξεις
Στο νομοσχέδιο καθίσταται σαφές ότι μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου 2021, τα ποσά των κατωτάτων ορίων σύνταξης διατηρούνται στο ύψος που ισχύει την 31η Ιουλίου 2015, στο ύψος που ισχύει σήμερα δηλαδή
6. Πλαφόν στη φαρμακευτική δαπάνη μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου 2017
Επεκτείνεται για άλλα δύο έτη η ισχύς ρυθμίσεων που ορίζουν ανώτατο όριο της μηνιαίας φαρμακευτικής δαπάνης των ΦΚΑ και την αναζήτηση του υπερβάλλοντος εκ μέρους από τους κατόχους αδείας κυκλοφορίας φαρμακευτικών προϊόντων, κατόπιν απόφασης του Υπ. Υγείας, πράγμα που σημαίνει ότι «πέφτουν» οι τιμές στα γενόσημα.
Ακόμη, επεκτείνεται έως τις 31 Δεκεμβρίου 2016 (αντί της 31ης Δεκεμβρίου 2015 που ισχύει σήμερα) η ισχύς όσων προβλέπονται για το μηχανισμό αυτόματης επιστροφής του ποσού που υπερβαίνει τη μηνιαία δαπάνη ποσού για διαγνωστικές εξετάσεις κλπ., από συμβεβλημένους ιδιώτες παρόχους υγείας,
7. Αλλαγές στα ηλικιακά όρια συνταξιοδότησης
Αυξάνονται από την 1η Ιανουαρίου 2022 τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης για τους ασφαλισμένους όλων των Οργανισμών Κοινωνικής Ασφάλισης (ΟΚΑ), συμπεριλαμβανομένης της Τράπεζας της Ελλάδας κατά βάση ως εξής :
• Για πλήρη σύνταξη λόγω γήρατος στα 62 έτη με 40 χρόνια ασφάλισης και στα 67 έτη με 15 χρόνια ασφάλισης, με την επιφύλαξη όσων ορίζονται για το προσδόκιμο ζωής του πληθυσμού
• Για θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος μειωμένης σύνταξης λόγω γήρατος, όπου αυτή προβλέπεται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις στα 62 έτη με 15 χρόνια ασφάλισης.
Παραπέρα προβλέπεται η σταδιακή αύξηση των ορίων ηλικίας έως την 1η Ιανουαρίου 2022, σύμφωνα με τα προαναφερθέντα όρια και τους πίνακες που συμπεριλαμβάνονται, σε περίπτωση μη θεμελίωσης δικαιώματος πλήρους ή μειωμένης σύνταξης μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, καθώς και οι περιπτώσεις που εξαιρούνται ή δεν θίγονται από τα παραπάνω θεσπιζόμενα όρια. Τα παραπάνω κοστολογούνται σύμφωνα με την Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους σε εξοικονόμηση 5 εκατ. € για το 2015, 29 εκατ. € για το 2016, 79 εκατ. € το 2017, 157 εκατ. € για το 2018 και 263 εκατ. € για το 2019.
Ανέβηκε το 3ο Μνημόνιο στην ιστοσελίδα της Βουλής στις 2:30 μετά τα μεσάνυχτα της Τρίτης !!!
ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΕΚΘΕΣΗ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟΥ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΕΔΩ :
Δυόμισι ώρες απο την επίσημη κατάθεσή του, το νομοσχέδιο «Κύρωση του Σχεδίου Σύμβασης Οικονομικής Ενίσχυσης από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας και ρυθμίσεις για την υλοποίηση της Συμφωνίας Χρηματοδότησης», ένα σύνολο 385 σελίδων, χωρίζεται σε δύο άρθρα, εκ των οποίων το πρώτο περιλαμβάνει τα προαπαιτούμενα μέτρα για την εκταμίευση της πρώτης δόσης και το δεύτερο η κύρωση του Μνημονίου κατανόησης και της Σύμβασης Χρηματοδοτικής Διευκόλυνσης, το συνολικό ποσό της οποίας δύναται να φτάσει τα 86 δισ. €.
Η επιστολή του Γενικου Γραμματέα της κυβέρνησης Σπύρου Σαγιά που επισυνάπτεται πριν την πρώτη σελίδα της αιτιολογικής έκθεσης, αναφέρει με έντονα και υπογραμμισμένα γράμματα ότι «η ψήφιση πρέπει να ολοκληρωθεί έως τις 13 Αυγούστου». Η παραπομπή του νομοσχεδίου στις αρμόδιες Διαρκείς Επιτροπές δεν έχει γίνει ακόμη, επιβεβαιώνοντας το σενάριο για συζήτηση «πακέτο» την Πέμπτη με Επιτροπές το πρωί και Ολομέλεια το βράδυ, μετά τη Διάσκεψη των Προέδρων το βράδυ της Τετάρτης.
Η κοστολόγηση των προαπαιτουμένων μέτρων, όπως καταγράφεται στην Έκθεση του Γενικού Λογιστηριου του Κράτους, θα φέρει πρόσθετα έσοδαύψουσ 455 εκατ.€ για το τρέχον έτος, όπως και μικρού ύψους περικοπές δαπανών από το πακέτο των προαπαιτούμενων, με την κοστολόγηση των μέτρων να είναι σε πολύ αδρά πλαίσια.
Αναλυτικά:
– Δαπάνη για προσλήψεις στην ΓΓ Εσόδων 8,1 εκατ. ευρώ.
– Απώλεια εσόδων από κατάργηση τελών 28,6 εκατ. ευρώ.
– Απώλεια εσόδων από τον 13% ΦΠΑ στα βοειδή 70,8 εκατ. ευρώ φέτος και 170 εκατ ευρώ από το 2016 που θα υπεραντισταθμιστεί από την μερική επιβολή ΦΠΑ στην εκπαίδευση (έσοδα 168 εκατ. ευρώ φέτος και 240 εκατ. ευρώ από το 2016). Τίθενται προϋποθέσεις απαλλαγής ιδιωτικών σχολείων από τον ΦΠΑ (η προσχολική εκπαίδευση μένει εκτός)
– Η κατάργηση της απαλλαγής από τον ΕΝΦΙΑ για τα ακίνητα του ΕΟΤ φέρει έσοδα 1,5 εκατ ευρώ.
– Η αύξηση της φορολογίας στο αγροτικό πετρέλαιο φέρει έσοδα 13 εκατ. ευρώ το 2016, 66 εκατ. το 2017 και 105 εκατ. το 2018.
– Η αυξημένη προκαταβολή φόρου εισοδήματος συνοδεύεται με έσοδα 370 εκατ. ευρώ. Αυξάνεται η προκαταβολή φόρου για τα νομικά πρόσωπα σε 55% για το έτος 2014, σε 75% για το 2015 και σε 100% από το 2016 και μετά.
– Οι τεχνικοί έλεγχοι οχημάτων με 15,4 εκατ. ευρώ φέτος και 56,3 εκατ. από το 2016.
– Οι περικοπές σε μη μισθολογικές παροχές φέρνουν εξοικονόμηση 22 εκατ. ευρώ.
– Η αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης περικόπτει δαπάνη 3 εκατ. ερώ φέτος 17,2 εκατ. ευρώ το 2016 και 28,5 εκατ. ευρώ το 2017.
Σε επίπεδο προαπαιτούμενων μέτρων, το νομοσχέδιο περιλαμβάνει τα εξής σε τίτλους:
– Ορίζεται η περίοδος Οκτώβριος 2015- Φεβρουάριος 2016 για την πληρωμή του ΕΝΦΙΑ και ορίζονται σειρά από αλλαγές.
– Γίνεται σειρά περικοπών στις διαγνωστικές εξετάσεις και στην κάλυψη της φαρμακευτικής δαπάνης.
– Συγχωνεύονται ασφαλιστικά ταμεία.
– Επιβάλλεται τόκος 5% πλέον του ισχύοντος επιτοκίου αναφοράς (αντί για 3%) για βεβαιωμένες οφειλές που είναι σε πρόγραμμα ρύθμισης.
– Αλλαγές στον πτωχευτικό κώδικα, στις διαδικασίες υπαγωγής σε διαδικασία εξυγίανσης.
– Παρεμβάσεις στον Διαχειριστή του ΕΣΦΑ και παρεμβάσεις στην αγορά φυσικού αερίου. Παρεμβάσεις στην ΔΕΠΑ.
– Παρεμβάσεις στο επάγγελμα του δικαστικού επιμελητή.
– Αλλαγή ορίων παστεριωμένου γάλακτος, αλλαγή/άρση περιορισμών λειτουργίας αρτοποιείου, πωλήσεις σε μειωμένες τιμές και πέραν των εκπτωτικών περιόδων.
– Αλλαγή όρων άδειας φορτηγών ιδιωτικής χρήσης.
Σχετικά με το συνταξιοδοτικό και τα ασφαλιστικά ταμεία, γίνονται επτά κύριες αλλαγές που αφορούν στις κατώτατες συντάξεις, τα ηλικιακά όρια συνταξιοδότησης, τις ρυθμίσεις οφειλών, τα επικουρικά ταμεία και τη φαρμακευτική δαπάνη ασφαλιστικών ταμείων:
1. Κατάργηση φόρων υπέρ τρίτων
Καταργούνται δέκα ειδικοί φόροι, τέλη και εισφορές, καθώς καιτα δικαιώματα από τη σύνταξη συμβολαιογράφων, αλλά και η κράτηση επί των πολιτικών συντάξεων υπέρ της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πολιτικών Συνταξιούχων (ΠΟΠΣ).
2. Αλλαγές στις ρυθμίσεις ληξιπροθέσμων οφειλών προς τα ασφαλιστικά ταμεία
Με το νομοσχέδιο, θεσπίζεται διετής αναστολή όσον αφορά την προσκόμιση βεβαίωσης και την παροχή εγγυήσεων ή εμπράγματων εξασφαλίσεων. Ακόμη, προσδιορίζεται ετήσιο επιτόκιο για τις ρυθμίσεις οφειλών προς τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης (ΦΚΑ) το οποίο ισούται με το ισχύον επιτόκιο αναφοράς για πράξεις αναχρηματοδότησης της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας πλέον 5% (αντί του 8% που ισχύει σήμερα). Επιπλέον, επεκτείνεται η εφαρμογή των χρηματικών ορίων που ισχύουν για το Δημόσιο, για την αναγκαστική είσπραξη οφειλών, και στις υπηρεσίες του Κέντρου Είσπραξης Ανεξόφλητων Οφειλών για την αναγκαστική είσπραξη καθυστερουμένων οφειλών προς ΦΚΑ.
3. Οργανικό ποσό και κατώτατη σύνταξη για όσους συνταξιοδοτήθηκαν μετά την 1η Ιουλίου 2015
Τροποποιούνται όσα ισχύουν για τους συνταξιοδοτούμενους λόγω γήρατος από την 1η Ιουλίου 2015 και έπειτα, οι οποίοι παίρνουν μόνο το οργανικό ποσό της σύνταξης, όπως αυτό προκύπτει από τις καταστατικές και γενικότερες διατάξεις των ασφαλιστικών φορέων υπό τις ειδικότερες περιπτώσεις :
Εάν το οργανικό ποσό είναι κατώτερο του εκάστοτε καταβαλλόμενου ορίου σύνταξης, λαμβάνουν το οργανικό και, μετά τη συμπλήρωση του 67ου έτους ηλικίας, λαμβάνουν –υπό τις οριζόμενες προϋποθέσεις- το κατώτατο όριο σύνταξης. Εάν όμως το οργανικό ποσό σύνταξης είναι μεγαλύτερο από το εκάστοτε προβλεπόμενο κατώτατο όριο σύνταξης, λαμβάνουν το οργανικό ποσό. Η εξοικονόμηση δαπάνης που προκυπτει από τη διαφορά μεταξύ του οργανικού ποσού που χορηγείται μέχρι το 67ο έτος ηλικίας συνταξιοδοτούμενων και της κατώτατης σύνταξης που χορηγείται μετά τη συμπλήρωση του ανωτέρου ηλικιακού ορίου είναι μεγάλο, περί τα 3 εκατ. ευρώ για το 2015, 17,2 εκατ. € για το 2016 και 28,5 εκατ. € για το 2017 και για κάθε επόμενο έτος, όπως αναφέρει και η Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους
4. Ένταξη επικουρικών ταμείων στο ΕΤΕΑ
Εντάσσονται από την 1η Σεπτεμβρίου 2015 στο Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης (ΕΤΕΑ), τα αναφερόμενα ταμεία, τομείς και κλάδοι επικουρικής ασφάλισης αρμοδιότητας του Υπ. Εργασίας καθώς και το προσωπικό του Τομέα Προστασίας του Πολίτη που υπηρετεί σε υπηρεσίες του ΤΕΑΠΑΣΑ, κλάδοι που εξαιρούνταν συνήθως με τροπολογίες αναστολής υπαγωγής τους στο ΕΤΕΑ.
5. Σταθερές για επτά χρόνια οι δαπάνες για τις κατώτατες συντάξεις
Στο νομοσχέδιο καθίσταται σαφές ότι μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου 2021, τα ποσά των κατωτάτων ορίων σύνταξης διατηρούνται στο ύψος που ισχύει την 31η Ιουλίου 2015, στο ύψος που ισχύει σήμερα δηλαδή
6. Πλαφόν στη φαρμακευτική δαπάνη μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου 2017
Επεκτείνεται για άλλα δύο έτη η ισχύς ρυθμίσεων που ορίζουν ανώτατο όριο της μηνιαίας φαρμακευτικής δαπάνης των ΦΚΑ και την αναζήτηση του υπερβάλλοντος εκ μέρους από τους κατόχους αδείας κυκλοφορίας φαρμακευτικών προϊόντων, κατόπιν απόφασης του Υπ. Υγείας, πράγμα που σημαίνει ότι «πέφτουν» οι τιμές στα γενόσημα.
Ακόμη, επεκτείνεται έως τις 31 Δεκεμβρίου 2016 (αντί της 31ης Δεκεμβρίου 2015 που ισχύει σήμερα) η ισχύς όσων προβλέπονται για το μηχανισμό αυτόματης επιστροφής του ποσού που υπερβαίνει τη μηνιαία δαπάνη ποσού για διαγνωστικές εξετάσεις κλπ., από συμβεβλημένους ιδιώτες παρόχους υγείας,
7. Αλλαγές στα ηλικιακά όρια συνταξιοδότησης
Αυξάνονται από την 1η Ιανουαρίου 2022 τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης για τους ασφαλισμένους όλων των Οργανισμών Κοινωνικής Ασφάλισης (ΟΚΑ), συμπεριλαμβανομένης της Τράπεζας της Ελλάδας κατά βάση ως εξής :
• Για πλήρη σύνταξη λόγω γήρατος στα 62 έτη με 40 χρόνια ασφάλισης και στα 67 έτη με 15 χρόνια ασφάλισης, με την επιφύλαξη όσων ορίζονται για το προσδόκιμο ζωής του πληθυσμού
• Για θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος μειωμένης σύνταξης λόγω γήρατος, όπου αυτή προβλέπεται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις στα 62 έτη με 15 χρόνια ασφάλισης.
Παραπέρα προβλέπεται η σταδιακή αύξηση των ορίων ηλικίας έως την 1η Ιανουαρίου 2022, σύμφωνα με τα προαναφερθέντα όρια και τους πίνακες που συμπεριλαμβάνονται, σε περίπτωση μη θεμελίωσης δικαιώματος πλήρους ή μειωμένης σύνταξης μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, καθώς και οι περιπτώσεις που εξαιρούνται ή δεν θίγονται από τα παραπάνω θεσπιζόμενα όρια. Τα παραπάνω κοστολογούνται σύμφωνα με την Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους σε εξοικονόμηση 5 εκατ. € για το 2015, 29 εκατ. € για το 2016, 79 εκατ. € το 2017, 157 εκατ. € για το 2018 και 263 εκατ. € για το 2019.
ΠΗΓΗ
http://www.vouliwatch.gr/%CE%B1%CE%BD%CE%AD%CE%B2%CE%B7%CE%BA%CE%B5-%CF%84%CE%BF-%CF%84%CF%81%CE%AF%CF%84%CE%BF-%CE%BC%CE%BD%CE%B7%CE%BC%CF%8C%CE%BD%CE%B9%CE%BF-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%83%CE%B5/#.VctVDvntlHx
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου