ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Παρασκευή 13 Φεβρουαρίου 2015

Ο ΝΙΚΟΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΧΤΥΠΑΕΙ ΜΕ ΤΟ ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΑ ΚΟΚΚΙΝΑ ΔΑΝΕΙΑ !!!

Δεν δίνει ούτε μια ώρα προθεσμίας στη νέα κυβέρνηση ο ΝΙΚΟΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ και καταθέτει με το καλημέρα ερώτηση για τα ΚΟΚΚΙΝΑ ΔΑΝΕΙΑ !!!
Θα κουρευτούν ρωτάει ;;;
Ή θα τα λιβανίζετε, όπως και η προηγούμενη κυβέρνηση ;;;

ΘΕΜΑ: “Απορία & απόγνωση των επιχειρήσεων που έχουν αντιμετωπίσει προβλήματα δανεισμού σχετικά με το πώς θα πορευτεί η νέα συγκυβέρνηση στο θέμα των «κόκκινων δανείων»”

Αρ. πρ. 44/11-2-2015

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ


Ως γνωστόν, τις τράπεζες είχε επιλέξει η προηγούμενη συγκυβέρνηση, ως θεσμικούς ρυθμιστές, προκειμένου για την υπαγωγή των επιχειρήσεων στις ρυθμίσεις δανείων και στις διαγραφές χρεών, όπως προέβλεπε σχετική τροπολογία του Υπουργείου Ανάπτυξης για τη ρύθμιση των κόκκινων επιχειρηματικών δανείων. Οιόποιες ρυθμίσεις υποτίθεται ότι απευθύνονταν σε επιχειρήσεις και επαγγελματίες, που χαρακτηρίζονται βιώσιμοι υπό ένα κάπως «θολό»καθεστώς, ενώ δινόταν η δυνατότητα στις τράπεζες να διαγράψουν οφειλές κατά τη διακριτική τους ευχέρεια, με υποτιθέμενο βασικό κριτήριο, το κατά πόσον η επιχείρηση, μετά τη διαγραφή, θα είναι σε θέση να πληρώσει το υπόλοιπο της οφειλής. Ένα κριτήριο το οποίο σχεδόν προκαλεί μειδιάματα, όταν το ακούει ο οποιοσδήποτε ζει στην Ελλάδα του μνημονίου. Γιατί ξέρει καλά κάθε πρόσωπο που «επιχειρεί» σε αυτόν τον τόπο, ότι την επόμενη μέρα που θα ξυπνήσει, τόσο η κατάσταση στην αγορά, όσο και η φορολογική μεταχείριση των επιχειρηματιών, γίνονται όλο και πιο εχθρικές. Στην ουσία, oι τράπεζες πήραν το ελεύθερο, ως προς τη διαγραφή κεφαλαίου και τόκων, αλλά και ως προς τον τρόπο ρύθμισης: Μπήκε ο λύκος φύλακας των προβάτων!

Σε αυτό το σημείο, έχουν αρχίσει και εγείρονται ερωτήματα, σχετικά με το ποια θα είναι τα κριτήρια, που θα επιλέξει η νέα συγκυβέρνηση για να ρυθμίσει τα μη εξυπηρετούμενα επιχειρηματικά δάνεια. Τα αμιγώς οικονομοτεχνικά κριτήρια μιας νορμάλ λειτουργούσας οικονομίας δυτικού τύπου, προφανώς, δεν είναι ικανά να δώσουν λύση σε μια κατάσταση σαν αυτή που έχει διαμορφωθεί και υφίσταται στην Ελλάδα. Πρέπει να προηγηθεί η διαμόρφωση ενός νέου πλαισίου βιωσιμότητας χωρίς να απέχουν τα κοινωνικά κριτήρια από τις όποιες επιλογές, αφού πλέον του 85% του ελληνικού «επιχειρείν» έχει να κάνει με μικρούς και πολύ μικρούς επιχειρηματίες, που στηρίζουν εδώ και δεκαετίες την απασχόληση, τα Δημόσια έσοδα και τα ασφαλιστικά ταμεία. «Ελλάδα» θεωρούμε ότι είναι αυτό και όχι κάτι άλλο, ξενόφερτο, πολυεθνικό κλπ.
Πιο συγκεκριμένα, μέχρι πρότινος (εντός του 2014), είχαμε πληροφορίες στο Χριστιανοδημοκρατικό Κόμμα Ελλάδος, ότι περίπου το 32% του δανειακού χαρτοφυλακίου των τραπεζών είχε καταστεί προβληματικό, σύμφωνα με στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος.
Τα κόκκινα δάνεια αυξάνονταν και αυξάνονται με ταχύτατους ρυθμούς. Η εξαετής ύφεση, η μείωση των πωλήσεων συνεπακόλουθοι και των εσόδων, καθώς και ο αποκλεισμός από νέες χρηματοδοτήσεις, έχουν διευρύνει δραματικά την αδυναμία των επιχειρήσεων να εξυπηρετήσουν τις δανειακές στο προσκήνιο τη λήψη μέτρων και τις αποτελεσματικές λύσεις.
Η θηλιά που πνίγει εκατοντάδες χιλιάδες επιχειρήσεις (ειδικά στην Δυτική Ελλάδα), αποστερώντας τους τις όποιες δυνατότητες να προχωρήσουν σε επενδύσεις και οδηγώντας πολλές από αυτές στη χρεοκοπία και το «λουκέτο», κρίνουμε ότι πρέπει απαξάπαντος να εκλείψει.
Στα αρνητικά της συγκυρίας θα πρέπει να συνεκτιμηθούν το «πάγωμα» αλλά και η δραματική απαξίωση της αγοράς ακινήτων, που δεν επιτρέπει πώληση των περιουσιών που έχουν ήδη αγοραστεί. Τραγικές είναι, κρίνουμε, και οι όποιες ασάφειες, που προκλήθηκαν και πέρασαν ως σκυτάλη στη νέα συγκυβέρνηση, σε ότι αφορά το καθεστώς των πλειστηριασμών 1ης κατοικίας και όχι μόνο, καθώς, αρκετοί επαγγελματίες αντιμετωπίζουν πια πρόβλημα επιβίωσης.
Σε ένα τέτοιο τοπίο, το «ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑΕΛΛΑΔΟΣ»είχε προτείνει στο πρόσφατο παρελθόν και ξαναπροτείνει με την ευκαιρία της παρούσας το «κούρεμα» των δανείων, γιατί αποτελεί, πρακτικώς, μονόδρομο…, αφού τα κόκκινα δάνεια αποτελούν, σήμερα, εξ’ άλλου, θηλιά στον λαιμό και των ίδιων των πιστωτικών ιδρυμάτων.
Θέλουμε με την παρέμβασή μας αυτή, να τονίσουμε στη Κυβέρνηση, ότι η λύση του κουρέματος των τόκων στα «κόκκινα» δάνεια συμφέρει ιδιαιτέρως και τις ίδιες τις τράπεζες, καθώς,επιθυμούμε να επαναλάβουμε, ότι για τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια έχουν ήδη υπολογιστεί στους τραπεζικούς ισολογισμούς μεγάλες προβλέψεις επισφαλειών. Με τις προβλέψεις αυτές, στην ουσία έχουν ήδη άτυπα «ξεγραφτεί» μέρος των δανείων αυτών, χάνοντας έως και το 95% της αξίας τους.
Επειδή όλα θα πορευθούν με τη χειρότερη δυνατή εκδοχή για τους μικρούς και μεσαίους επιχειρηματίεςαν οι τράπεζες λάβουν χωρίς εποπτεία και ιδιαίτερο θεσμικό πλαίσιο την τύχη των επιχειρήσεων στα χέρια τους, προκειμένου να αποφασίσουν το ποσοστό των δανείων που πρέπει να διαγραφεί ή ποια ρύθμιση πρέπει να εφαρμοστεί.
Επειδή εκπρόσωποι των μικρομεσαίων επιχειρήσεων εκφράζουν, πάντως, επιφυλάξεις και κατεβάζουν τον πήχη των προσδοκιών για τη μαζική ένταξη επιχειρήσεων στην όποια επερχόμενη ρύθμιση, αν τα κριτήρια υπαγωγής είναι καθαρά «Μερκελικού» τύπου.
Επειδή, όπως είναι αυτονόητο, συμφέρει πολύ περισσότερο τα πιστωτικά ιδρύματα, αντί να χάσουν σχεδόν το σύνολο του ποσού, μιας «κοκκινισμένης» δανειοδότησης, να «κουρέψουν» ένα ποσοστό της, περί το 20%- 25% η και ακόμη μεγαλύτερο.
Επειδή είναι εξίσου βασικός και κρίσιμος παράγοντας σε οποιαδήποτε νέα ρύθμιση, να μην μπουν όλοι οι επιχειρηματίες στο ίδιο τσουβάλι, αλλά να τύχουν ευνοϊκότερης μεταχείρισης εκείνοι που απασχολούν επί μακρόν προσωπικό και εκείνοι που έχουν επιδείξει συνέπεια στις δημοσιονομικές τους υποχρεώσεις.

Ερωτάσθε:
1. Υπάρχει κάποιο σχέδιο για «κούρεμα κόκκινων δανείων» ώστε να υπάρξει ουσιαστική ελάφρυνση και να αποδεσμευθούν πόροι για τη διασφάλιση της βιωσιμότητας των προβληματικών επιχειρήσεων;

2. Συμφωνείτε, πως με την ως άνω πρόταση θα ανακτηθούν σε μακροπρόθεσμη βάση κεφάλαια των τραπεζών, που βρίσκονται δεσμευμένα σε δάνεια και που δεν εξυπηρετούνται;

3. Συμφωνείτε, στο ότι το κούρεμα των δανείων θα έχει αλυσιδωτές θετικές επιδράσεις και στην τραπεζική αγορά, καθώς, είναι δεδομένο, ότι καμία τράπεζα δεν θα ήθελε να αποκτήσει, ξαφνικά, κάποια εργοστασιακά «απολιθώματα»;

4. Επειδή με τις όποιες παρεμβάσεις για τα «κόκκινα» δάνεια θα διαμορφωθεί η νέα επιχειρηματική φυσιογνωμία της χώρας για τα επόμενα χρόνια, πώς σχεδιάζετε να αποφευχθεί ο ηθικός κίνδυνος δικαίωσης των «μπαταχτσήδων»;

5. Πώς σχεδιάζετε να αποκλείσετε την πρόκληση αθέμιτου ανταγωνισμού, όπου υφίσταται κίνδυνος οι καλές και οι συνεπείς επιχειρήσεις, που πληρώνουν φόρους και εισφορές, να χάσουν ενδεχόμενα σε ανταγωνιστικότητα, έναντι αντίστοιχων χρηματοδοτούμενων «μη συνεπών επιχειρήσεων»;

6. Πώς σχεδιάζετε να εξασφαλισθεί η διαφάνεια και η ισονομία, για τις εταιρίες που θα ενταχθούν στο πλαίσιο των νομοθετικών ρυθμίσεων;

7. Πώς θα αποφευχθούν φαινόμενα άτυπης πριμοδότησης των «μπαταχτσήδων»;

8. Σχεδιάζετε να παραμείνει ως ζητούμενο, το να προκύψει κύκλος αναγκαστικών συγχωνεύσεων από τις νέες ρυθμίσεις περί τα «κόκκινα» δάνεια;

9. Αν το προηγούμενο αποτελεί μέρος προγραμματισμού, πώς θα διαμορφωθεί η ροή των χρηματοδοτήσεων στα νέα σχήματα, τα οποία σε ορισμένες περιπτώσεις, θα επιδιωχθεί να διαδραματίσουν ρόλο «εθνικού πρωταθλητή» σε συγκεκριμένους τομείς δραστηριοτήτων;

10. Αν υιοθετήσετε «κούρεμα» κόκκινων δανείων, αυτό θα καλύψει τους πάντες ή μόνο ένα ποσοστό από το σύνολο των επιχειρήσεων που έχουν προβληματικά δάνεια;

Ο ερωτών βουλευτής
της Κοινοβουλευτικής Ομάδας των «ΑΝ.ΕΛ.»
Νίκος Ι. Νικολόπουλος
Πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος