ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Πέμπτη 30 Οκτωβρίου 2014

ΚΟΚΚΙΝΑ ΔΑΝΕΙΑ : ΚΑΤΑΡΡΕΕΙ Ο ΜΥΘΟΣ ΤΟΥ ΚΟΥΡΕΜΑΤΟΣ ΜΕ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ !!!

Και το capital.gr μας επιβεβαιώνει !!!

Το δήθεν κούρεμα των δανείων περνάει μέσα από τον ΕΝΙΑΙΟ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ,  όπου συγκεντρώνονται όλες μαζί οι οφειλές σε τράπεζες, δημόσιο-εφορία και ασφαλιστικά ταμεία !!!


Ποινικοποιούνται οι τραπεζικές οφειλές και καθίσταται αδύνατο στην πράξη το κούρεμα των κόκκινων δανείων !!!
Αν ο νόμος περάσει όπως έχει στο σχέδιο, τότε δεν θα υπάρξει ούτε ένας μη διαπλεκόμενος δανειολήπτης που θα μπορέσει να κουρέψει τα δάνειά του !!!

ΚΛΙΚ ΕΔΩ :


Αλήθειες και ψέματα για τη ρύθμιση των κόκκινων δανείων !!!

Του Βασίλη Γεώργα

Πολύ λιγότερες από τις περίπου 200.000 επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες που υποστηρίζει η κυβέρνηση ότι θα μπορούν να ευνοηθούν από την «επιχειρηματική Σεισάχθεια» την οποία προωθεί, αναμένεται ότι θα είναι στο τέλος ο πραγματικός αριθμός των «δικαιούχων» που θα μπορέσουν να υπαχθούν στη συνολική ρύθμιση για την ενιαία αντιμετώπιση των επιχειρηματικών οφειλών προς τις τράπεζες, τα ασφαλιστικά ταμεία και την εφορία.

Η κυβέρνηση και ο υπουργός Ανάπτυξης Νίκος Δένδιας που έχει πάρει επάνω του την ιδέα της συνολικής διευθέτησης χρεών, έχουν κάθε λόγο να καλλιεργούν προσδοκίες ότι με τη ρύθμιση θα κουρευτούν έως και 40-50% τραπεζικά δάνεια και προσαυξήσεις προς το Δημόσιο μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων ή ακόμη και μεγαλο-οφειλετών και κατηγορούμενων για φοροδιαφυγή. Ωστόσο επειδή το μαχαίρι (κουρέματα) και το πεπόνι (δάνεια) η κυβέρνηση τα δίνει μέσω του νέου νόμου να τα διαχειριστούν αποκλειστικά με τα δικά τους κριτήρια «βιωσιμότητας», οι τράπεζες χωρίς να θεσπίζει όρους και προϋποθέσεις, θα πρέπει κανείς να κρατά μικρό καλάθι για να βάλει μέσα τις προσδοκίες του. Πολύ δε μάλλον όταν οι τράπεζες θα έχουν πλέον στα χέρια τους εκτός από τη δυνατότητα να ανοίξουν ή να κλείσουν το οξυγόνο της χρηματοδότησης, και το εργαλείο της «ειδικής διαχείρισης» το οποίο ουσιαστικά αποτελεί μια fast track (εντός τριών μηνών) διαδικασία εκκαθάρισης και εκποίησης «μη βιώσιμων» επιχειρήσεων που προχωρούν σε στάση πληρωμών.

Με 4,5 δισ. ευρώ δυνητικό «περίσσευμα» κεφαλαίων την επόμενη διετία εφόσον ευοδωθεί το δυναμικό σενάριο των stress tests, αλλά και την υποχρέωση να σχηματίσουν στα επόμενα τρίμηνα αρκετά δισεκατομμύρια νέων προβλέψεων έναντι επισφαλών απαιτήσεων από ήδη ρυθμισμένα δάνεια, οι τράπεζες θα επιδιώξουν μεν μια πιο ενεργητική διαχείριση των κόκκινων δανείων στο μέλλον ώστε να αρχίσουν να εισπράττουν μέρος των 82 δισ. ευρώ που σήμερα δεν εξυπηρετούνται, όμως αυτό που σε όλους τους τόνους επισημαίνεται είναι πως δεν θα πρέπει να αναμένονται ευρείας κλίμακας «διαγραφές» ή πολύ γενναίες ρυθμίσεις.

Οι προϋποθέσεις υπαγωγής άλλωστε στη νέα ρύθμιση που αναμένει την έγκρισή της από την τρόικα είναι τόσες πολλές, ειδικά για τις μικρές επιχειρήσεις, και οι δεσμεύσεις που καλούνται να αναλάβουν οι τράπεζες τόσο «χαλαρές», που πολλοί εκτιμούν πως δύσκολα η ρύθμιση θα τύχει πραγματικά ευρείας εφαρμογής.

Μικρές επιχειρήσεις
Ο νόμος προβλέπει ότι για τις μικρές επιχειρήσεις (με τζίρο έως 2,5 εκατ. ευρώ) θα μπορούν να «κουρεύονται» δάνεια ύψους έως 500.000 ευρώ, είτε μέχρι και 50% είτε σε τέτοιο ποσοστό, ώστε να αντιστοιχούν στο 25% της περιουσιακής τους κατάστασης (ακίνητα κ.ά.), εφόσον όμως πληρούνται μια σειρά από σωρευτικά κριτήρια.

Δικαίωμα υπαγωγής στον νόμο για τη ρύθμιση και διαγραφή των χρεών τους θα έχουν όσες εταιρείες και ελεύθεροι επαγγελματίες:
- είχαν κύκλο εργασιών μέχρι 2,5 εκατ. ευρώ στις 31/12/2013,
- συνεχίζουν να λειτουργούν,
- δεν έχουν υποβάλει αίτηση υπαγωγής στον νόμο Κατσέλη (Ν.3869/2010) ή στον Πτωχευτικό Κώδικα,
- δεν έχουν καταδικαστεί με τελεσίδικη απόφαση για φοροδιαφυγή ή απάτη σε βάρος του Δημοσίου.

Για να θεωρεί η οφειλή τους στην τράπεζα «επιλέξιμη» προς διαγραφή ως προς το κεφάλαιο και τους τόκους θα πρέπει οι οφειλέτες μέχρι τις 30 Ιουνίου 2014:
- να έχουν καθυστερημένη οφειλή τουλάχιστον 90 ημερών,
- να μην έχουν φορολογική ή ασφαλιστική ενημερότητα ή να έχουν αποκτήσει μετά από ρύθμιση,
- και η τράπεζα να έχει σχηματίσει πρόσθετη ειδική πρόβλεψη για ένα ή περισσότερα δάνεια μέχρι τις 31.12.2014.

Για τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις δεν υπάρχουν προκαθορισμένα κριτήρια υπαγωγής στη ρύθμιση. Αρκεί να υποβάλουν αίτημα στους πιστωτές και να βρεθεί το κρίσιμο 50,01% που θα συμφωνήσει τόσο μεταξύ τους όσο και με τους μετόχους, σε συγκεκριμένο σχέδιο αναδιάρθρωσης της εταιρείας το οποίο μπορεί να προβλέπει από μετοχοποίηση χρεών και απευθείας διαγραφές, μέχρι αναχρηματοδότηση, επιμήκυνση, «και κάθε άλλο πρόσφορο μέσο».

Μπόνους
Μένει να φανεί αν και σε τι βαθμό τα κίνητρα που παρέχει το νομοσχέδιο τόσο προς το τραπεζικό σύστημα όσο και προς τις επιχειρήσεις να εκμεταλλευτούν τη ρύθμιση, θα αποδώσουν καρπούς.

Για τις μεν τράπεζες παρέχονται τόσο φορολογικές όσο και θεσμικές διευκολύνσεις προκειμένου να προχωρούν σε απομειώσεις δανείων. Το φορολογικό κίνητρο δίνεται μέσω της έκπτωσης της ζημιάς τους από τα ακαθάριστα έσοδά (προ φόρων κέρδη) σε 10 ισόποσες ετήσιες δόσεις, και παράλληλα μέσω της δυνατότητας να λογίζονται ως κέρδη οι προβλέψεις που έχουν σχηματιστεί για χρέος που διαγράφεται και εφόσον ήδη έχουν αφαιρεθεί από τα ακαθάριστα έσοδά.

Το θεσμικό κίνητρο είναι η δυνατότητα που δίνει ο νόμος για «δεσμευτικές συμφωνίες» πιστωτών. Είναι ουσιαστικά η δυνατότητα που δίνεται ώστε «να τα βρουν» ως προς τη διαχείριση του χρέους μιας επιχείρησης τουλάχιστον δύο μεγάλοι πιστωτές εφόσον ελέγχουν το 20% των χρεών ή να καταλήξουν σε συμφωνία το 50,01% των πιστωτών στους οποίους περιλαμβάνονται και οι μισοί που έχουν εμπράγματες εξασφαλίσεις, προκειμένου να δεσμεύσουν υποχρεωτικά και όλους τους υπόλοιπους. Με τον τρόπο αυτό εκτιμάται ότι μπορούν να ξεμπλοκάρουν πολλές υποθέσεις δανείων για τη διευθέτηση των οποίων εκφράζονται επιμέρους διαφωνίες από τις τράπεζες ή τους προμηθευτές κ.α, λόγω διαφορετικής στρατηγικής και συμφερόντων.

Στις επιχειρήσεις τα κίνητρα υπαγωγής σε κάποια από τις δύο βασικές ρυθμίσεις διευθέτησης των δανείων τους που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο, σχετίζονται κυρίως με την αντιμετώπιση των υποχρεώσεών τους από το Δημόσιο, τις ευνοϊκές διατάξεις για τους μεγαλοοφειλέτες, αλλά και με τα προστατευτικά μέτρα που προβλέπονται (αναστολή συλλογικών διώξεων, μέτρων συλλογικής εκτέλεσης κ.α).

Συγκεκριμένα τόσο στην εξωδικαστική ρύθμιση για τις μικρές επιχειρήσεις με τζίρο έως 2,5 εκατ. ευρώ, όσο και στη ρύθμιση μέσω πρωτοδικείου για τις μεγάλες επιχειρήσεις (δεσμευτική συμφωνία πιστωτών), προβλέπεται μπόνους επιπλέον διαγραφής 20% επί των προστίμων, των τόκων και των προσαυξήσεων καθώς και αύξηση των δόσεων σε 100, για τις οφειλές που θα κληθούν να ρυθμίσουν προς τα ασφαλιστικά ταμεία και τις εφορίες με βάση τις πρόσφατες αποφάσεις των υπουργείων Οικονομικών και Εργασίας για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές. Το μπόνους θα δίνεται μόνο στην περίπτωση που οι επιχειρήσεις καταλήγουν σε συμφωνία ρύθμισης των τραπεζικών δανείων τους και εν συνεχεία υποβάλλουν αίτηση για ρύθμιση των χρεών τους προς το Δημόσιο.
Αντίστοιχα, για τους μεγαλο-οφειλέτες του δημοσίου με χρέη άνω του 1 εκατ. ευρώ που λόγω υψηλού χρέους δεν μπορούν να κάνουν ρύθμιση δόσεων με τα ασφαλιστικά ταμεία και την εφορία, το νομοσχέδιο προβλέπει τη δυνατότητα να ζητήσουν «κούρεμα» 40% από το Δημόσιο σε τόκους, πρόστιμα και προσαυξήσεις και να ρυθμίσουν την αποπληρωμή του υπολοίπου (κεφάλαιο και προσαυξήσεις) επίσης σε 100 δόσεις.

Πηγή:www.capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου