Όταν τους τα λέγαμε, ΔΕΝ ΑΚΟΥΓΑΝ !!!
Οι Τράπεζες κατάλαβαν το ΛΑΘΟΣ και τώρα ζητούν τροποποιήσεις στον ΚΩΔΙΚΑ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ και στον ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΜΟ ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΗ !!!
Ψάχνουν τρόπο αντιμετώπισης του ΜΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΜΟΥ ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΗ !!!
Τους απαντάμε και πάλι :
ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΣΤΕ ΤΟΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΜΟ ΤΡΑΠΕΖΙΤΗ !!!
Κλικ ΕΔΩ :
του Κωνσταντίνου Μαριόλη
Ομάδες εργασίας με στόχο αφενός να συγκεντρώσουν όλα τα ζητήματα που χρήζουν διευκρίνισης και αφετέρου να διατυπώσουν τις παρατηρήσεις που θα οδηγήσουν σε αντιπροτάσεις για τροποποιήσεις του Κώδικα Δεοντολογίας έχουν δημιουργήσει, σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, οι μεγαλύτερες τράπεζες. Στόχος τους είναι να «διορθωθούν» ορισμένα σημεία του νόμου που προβλέπει τη διαδικασία διευθέτησης των οφειλών μεταξύ δανειοληπτών και τραπεζών, πριν αυτός τεθεί σε ισχύ.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι το «πακέτο» των «ενστάσεων» θα γνωστοποιηθεί στα αρμόδια υπουργεία είτε κλαδικά, μέσω της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών, είτε μεμονωμένα από κάθε τράπεζα μέσα στο επόμενο διάστημα, έτσι ώστε να έχουν γίνει οι απαιτούμενες προσαρμογές μέχρι την 1η Ιανουαρίου 2015 που τίθεται σε ισχύ το νέο πλαίσιο.
Ο Κώδικας με λίγα λόγια θέτει ένα συγκεκριμένο πλαίσιο ρυθμίσεων που η τράπεζα καλείται να εφαρμόσει, λαμβάνοντας υπόψη την οικονομική κατάσταση του δανειολήπτη και με βάση τις “εύλογες δαπάνες διαβίωσης”, θέτοντας δηλαδή παράλληλα όρια για το ύψος της δόσης του ρυθμισμένου δανείου. Την ίδια ώρα περιγράφει το προφίλ του “συνεργάσιμου δανειολήπτη”, που σημαίνει ότι υποχρεώνει τον οφειλέτη να παρέχει τα απαιτούμενα δικαιολογητικά στοιχεία και στοιχεία επικοινωνίας για να ξεκινήσει η διαδικασία ρύθμισης.
Οι τράπεζες εργάζονται πυρετωδώς για να ενσωματώσουν τα άρθρα του Κώδικα στη λειτουργία τους και μέσα από την καθημερινή τριβή με τις παραμέτρους που τον απαρτίζουν έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι το αρχικό πλαίσιο επιδέχεται αλλαγών για την απλούστευση των διαδικασιών.
Ομάδες εργασίας με στόχο αφενός να συγκεντρώσουν όλα τα ζητήματα που χρήζουν διευκρίνισης και αφετέρου να διατυπώσουν τις παρατηρήσεις που θα οδηγήσουν σε αντιπροτάσεις για τροποποιήσεις του Κώδικα Δεοντολογίας έχουν δημιουργήσει, σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, οι μεγαλύτερες τράπεζες. Στόχος τους είναι να «διορθωθούν» ορισμένα σημεία του νόμου που προβλέπει τη διαδικασία διευθέτησης των οφειλών μεταξύ δανειοληπτών και τραπεζών, πριν αυτός τεθεί σε ισχύ.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι το «πακέτο» των «ενστάσεων» θα γνωστοποιηθεί στα αρμόδια υπουργεία είτε κλαδικά, μέσω της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών, είτε μεμονωμένα από κάθε τράπεζα μέσα στο επόμενο διάστημα, έτσι ώστε να έχουν γίνει οι απαιτούμενες προσαρμογές μέχρι την 1η Ιανουαρίου 2015 που τίθεται σε ισχύ το νέο πλαίσιο.
Ο Κώδικας με λίγα λόγια θέτει ένα συγκεκριμένο πλαίσιο ρυθμίσεων που η τράπεζα καλείται να εφαρμόσει, λαμβάνοντας υπόψη την οικονομική κατάσταση του δανειολήπτη και με βάση τις “εύλογες δαπάνες διαβίωσης”, θέτοντας δηλαδή παράλληλα όρια για το ύψος της δόσης του ρυθμισμένου δανείου. Την ίδια ώρα περιγράφει το προφίλ του “συνεργάσιμου δανειολήπτη”, που σημαίνει ότι υποχρεώνει τον οφειλέτη να παρέχει τα απαιτούμενα δικαιολογητικά στοιχεία και στοιχεία επικοινωνίας για να ξεκινήσει η διαδικασία ρύθμισης.
Οι τράπεζες εργάζονται πυρετωδώς για να ενσωματώσουν τα άρθρα του Κώδικα στη λειτουργία τους και μέσα από την καθημερινή τριβή με τις παραμέτρους που τον απαρτίζουν έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι το αρχικό πλαίσιο επιδέχεται αλλαγών για την απλούστευση των διαδικασιών.
Οι παρατηρήσεις των τραπεζών αφορούν αρκετά σημεία του Κώδικα (ιδιαίτερα το κομμάτι που ορίζει τη Διαδικασία Επίλυσης Καθυστερήσεων) ενώ οι διευκρινίσεις που θεωρούνται απαραίτητες σχετίζονται σχεδόν με επί μέρους στοιχεία στο σύνολο των «άρθρων» του.
Μερικές από αυτές είναι οι ακόλουθες :
Οι τράπεζες επιθυμούν να διευκρινιστεί αν έχουν το δικαίωμα να λειτουργούν το τμήμα εισπράξεων (collections) παράλληλα με την ισχύ του Κώδικα και κυρίως για τις περιπτώσεις που ενώ προτείνεται ρύθμιση ο δανειολήπτης δεν την αποδέχεται.
Μερικές από αυτές είναι οι ακόλουθες :
Οι τράπεζες επιθυμούν να διευκρινιστεί αν έχουν το δικαίωμα να λειτουργούν το τμήμα εισπράξεων (collections) παράλληλα με την ισχύ του Κώδικα και κυρίως για τις περιπτώσεις που ενώ προτείνεται ρύθμιση ο δανειολήπτης δεν την αποδέχεται.
Αρμόδια στελέχη επισημαίνουν ότι σήμερα οι περισσότερες προτάσεις για ρυθμίσεις δανείων πέφτουν… στο κενό, καθώς οι δανειολήπτες εκτιμούν ότι μπορούν να «κερδίσουν» κάτι καλύτερο στις διαπραγματεύσεις με την τράπεζα.
Ένα επίσης στοιχείο που χρήζει διευκρίνισης και οι τράπεζες θέλουν να ζητήσουν τροποποίηση είναι το αν χρειάζεται η συλλογή όλων των στοιχείων που προβλέπει ο Κώδικας για να γίνει μία ρύθμιση.
Ένα επίσης στοιχείο που χρήζει διευκρίνισης και οι τράπεζες θέλουν να ζητήσουν τροποποίηση είναι το αν χρειάζεται η συλλογή όλων των στοιχείων που προβλέπει ο Κώδικας για να γίνει μία ρύθμιση.
Η ένσταση των τραπεζών σχετίζεται με τις περιπτώσεις για τις οποίες αποφασίζεται ομαδική ρύθμιση (θα μπορούσε να αφορά μικρά υπόλοιπα καρτών) και η συλλογή στοιχείων μαζικά θα καθυστερούσε αρκετά τις διαδικασίες «φορτώνοντας» τις τράπεζες με λειτουργικό κόστος. «Υπάρχουν πάρα πολλές περιπτώσεις που η ρύθμιση αφορά σε πολύ μικρά ποσά και γνώμη μας είναι ότι δεν χρειάζεται να ακολουθηθούν όλες αυτές οι διαδικασίες καθώς χάνεται το νόημα», επισημαίνουν.
Ένα τρίτο ζήτημα αφορά στις περιπτώσεις που ο δανειολήπτης είναι κάτω από το όριο οικονομικής κατάστασης, όπως αυτό ορίζεται από τις «εύλογες δαπάνες διαβίωσης». Υπενθυμίζεται ενδεικτικά, ότι για μία οικογένεια με δύο παιδιά οι εύλογες δαπάνες έχουν οριστεί στα 1.347 ευρώ.
Ένα τρίτο ζήτημα αφορά στις περιπτώσεις που ο δανειολήπτης είναι κάτω από το όριο οικονομικής κατάστασης, όπως αυτό ορίζεται από τις «εύλογες δαπάνες διαβίωσης». Υπενθυμίζεται ενδεικτικά, ότι για μία οικογένεια με δύο παιδιά οι εύλογες δαπάνες έχουν οριστεί στα 1.347 ευρώ.
Οι τράπεζες εκτιμούν ότι οι περιπτώσεις αυτές είναι πάρα πολλές και θα πρέπει να διευκρινιστεί ο τρόπος αντιμετώπισης όταν, για παράδειγμα, ο δανειολήπτης είναι «μη συνεργάσιμος».
“Σε γενικές γραμμές ο Κώδικας Δεοντολογίας είναι σωστός γιατί θέτει τις κατευθυντήριες οδηγίες για τη συμπεριφορά της τράπεζας προς τον δανειολήπτη αλλά και του δανειολήπτη προς την τράπεζα”, σημειώνει στο Capital.gr διευθυντικό τραπεζικό στέλεχος.
“Σε γενικές γραμμές ο Κώδικας Δεοντολογίας είναι σωστός γιατί θέτει τις κατευθυντήριες οδηγίες για τη συμπεριφορά της τράπεζας προς τον δανειολήπτη αλλά και του δανειολήπτη προς την τράπεζα”, σημειώνει στο Capital.gr διευθυντικό τραπεζικό στέλεχος.
“Ωστόσο, εκτιμούμε ότι χρειάζεται κάποιες τροποποιήσεις καθώς προβλέπει μία πολύ συγκεκριμένη και ΄βαριά΄ διαδικασία, ακόμη και για τις απλούστερες των περιπτώσεων”, συμπληρώνει.
Αυτό που στην ουσία θέλουν οι τράπεζες είναι να υπάρξει “χαλάρωση” του Κώδικα ως προς τις διαδικασίες και όχι ως προς τον τρόπο αντιμετώπισης των ρυθμίσεων.
Αυτό που στην ουσία θέλουν οι τράπεζες είναι να υπάρξει “χαλάρωση” του Κώδικα ως προς τις διαδικασίες και όχι ως προς τον τρόπο αντιμετώπισης των ρυθμίσεων.
“Πρέπει οι ρυθμίσεις να γίνονται με τον ευκολότερο δυνατό τρόπο για να μπορέσουμε να έχουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα”, προσθέτει ο ίδιος.
Οι “ενστάσεις” των τραπεζών αφορούν στο γεγονός ότι η διαδικασία κρίνεται χρονοβόρα και κοστοβόρα ακόμη και για τις πολύ απλές περιπτώσεις. Στα αρμόδια τμήματα διαχείρισης επισφαλών απαιτήσεων τηρείται στάση αναμονής, αν και οι ρυθμίσεις συνεχίζονται. Το νέο πλαίσιο εκτιμάται ότι περιγράφει μία διαδικασία που δεν αφήνει περιθώρια ευελιξίας στη διαχείριση του πελάτη, με αποτέλεσμα οι ρυθμίσεις που σήμερα μπορούν να οριστικοποιηθούν μέσα σε λίγες ημέρες, να χρειάζονται πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα λόγω του ότι οι τράπεζες θα πρέπει να ακολουθήσουν κατά γράμμα τη διαδικασία που θεσπίζει ο Κώδικας.
Οι “ενστάσεις” των τραπεζών αφορούν στο γεγονός ότι η διαδικασία κρίνεται χρονοβόρα και κοστοβόρα ακόμη και για τις πολύ απλές περιπτώσεις. Στα αρμόδια τμήματα διαχείρισης επισφαλών απαιτήσεων τηρείται στάση αναμονής, αν και οι ρυθμίσεις συνεχίζονται. Το νέο πλαίσιο εκτιμάται ότι περιγράφει μία διαδικασία που δεν αφήνει περιθώρια ευελιξίας στη διαχείριση του πελάτη, με αποτέλεσμα οι ρυθμίσεις που σήμερα μπορούν να οριστικοποιηθούν μέσα σε λίγες ημέρες, να χρειάζονται πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα λόγω του ότι οι τράπεζες θα πρέπει να ακολουθήσουν κατά γράμμα τη διαδικασία που θεσπίζει ο Κώδικας.
Πηγή:www.capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου